Střílení do výfuku u Škoda FAVORIT 135
Autor |
Zpráva |
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
bosator píše: Jen pro Patrika: Jsem si jistej, že je to střílení. Když klepou čepy, nebo něco v motoru, zní to úplně jinak. Už jsem těhle motorů pár složil apod, dost závad vždy vyřešil. Až tohle mě dostalo. No musel bys to slyšet za provozu. Je to střílení. Bohužel i ti mechanici, kteří to slyšeli, na nic konkrétního nepřišli. Také vím určitě, že tenhle problém nevyřeší žádná chytrácká teorie.
No právě Proto se tady pouze dozvíš doměnky... To chce činy...a uši a pokud je to nicotné,tak sotva někdo bude půlit motor... Jestli si je složil,asi ještě nemáš dost zkušenností,páč pokud si vyměnil tři karburátory a rozdělovače...tak to o něčem vypovídá....Nejsi si jist sám sebou Spousta lidí mění něco,aníž by věděla proč...je na místě se domnívat,že sice skládáš ale přehazuješ jako amatér...Nezlob se....není to mířené...je to pro všechny...zkušennosti jsou k nezaplacení....snad opakuješ stejně stálou chybu,nebo pokud tomu rozumíš,tak si ještě nenašel to,co vydává ty záhadné zvuky...Co na to říct....Nech to až se to tedy bude projevovat víc...víc ti neporadim...
|
7.10.07, 00:41 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
patrik-hp píše: pokud si vyměnil tři karburátory a rozdělovače...tak to o něčem vypovídá....Nejsi si jist sám sebou Spousta lidí mění něco,aníž by věděla proč...je na místě se domnívat,že sice skládáš ale přehazuješ jako amatér..
Podle me nemas pravdu - kdyz uz jsi v koncich a vazne nevis tak i ten nejzkusenejsi mechanik zacne zkouset prehazovat ruzne komponenty z jinych spravne pracujicich aut. Proste si pujci na zkozku napr. onen karburatorz auta ktere nema zadny problem a pozna za to bylo tim nebo ma patrat po necem jinem. Takhle to praktikuji i ve znakovych servisech kdyz vazne tapaji..
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
7.10.07, 10:25 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
A zkoušel jsi i jiný výfuk? Možná to je jen v něm, někde vevnitř něco, máš 47 tisíc, to tam bude původní, třeba se ti tam už něco pomalu sype...
|
7.10.07, 11:33 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Vít Široký píše: A zkoušel jsi i jiný výfuk? Možná to je jen v něm, někde vevnitř něco, máš 47 tisíc, to tam bude původní, třeba se ti tam už něco pomalu sype...
A je to tady- kdyz uz clovek nevi tak zkousi vsechny moznosti a ne jak pise "patrik-hp" ze takovehle zkouseni a prehazovani komponenetu je pro amatery a pro lidi co tomu nerozumi
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
7.10.07, 11:47 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
DRYVER píše: Vít Široký píše: A zkoušel jsi i jiný výfuk? Možná to je jen v něm, někde vevnitř něco, máš 47 tisíc, to tam bude původní, třeba se ti tam už něco pomalu sype... A je to tady- kdyz uz clovek nevi tak zkousi vsechny moznosti a ne jak pise "patrik-hp" ze takovehle zkouseni a prehazovani komponenetu je pro amatery a pro lidi co tomu nerozumi
no, já se mezi odborníky rozhodně neřadím, ba naopak vyhledám jejich pomoc při kdejaké kravině. Ale zkoušení se nebráním, nevidím důvod, tady by možná stačilo sundat ten výfuk, nechat jen svody a projet to, pokud to prskat nebude, tak to snad nezpůsobuje motor, až v tlumiči nemůže podle mě hořet směs, není tam jiskra a teplo taky tolik ne, tak bych to viděl jen jako závadu v plechu a to je řešitelný asi za osm stovek novým dílem. Když bude prskat dál, tak nevím co bych s tím dělal, asi bych to někomu odvezl aby se na to podíval, protože pod kapotou umím akorát udržovat čisto, hlídat náplně a elektriku, víc ani prd.
Na a patrik-hp, nechť si o tom všem myslí svoje a taky ať to dál píše, však od toho zde máme diskuzi a já jsem rád za každý názor, který si zde přečtu, byť zdaleka ne o všem na TW psaném si myslím, že je založené na zdravém rozumu
|
7.10.07, 14:51 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
bosator píše: Jen pro Patrika: Jsem si jistej, že je to střílení. Když klepou čepy, nebo něco v motoru, zní to úplně jinak. Už jsem těhle motorů pár složil apod, dost závad vždy vyřešil. Až tohle mě dostalo. No musel bys to slyšet za provozu. Je to střílení. Bohužel i ti mechanici, kteří to slyšeli, na nic konkrétního nepřišli. Také vím určitě, že tenhle problém nevyřeší žádná chytrácká teorie.
a co třeba rozdělovač máš ho v čistotě jestli ti nevyletuje jiskra a neplazí se kam nemá a když to nepodpálí směs tak ti to dostřelí ve výfuku, nebo vem palec a zkus násilím otočit mě se jednou normálně protáčel i s tou hřídelí, v poslední době vyčistím rozdělovač tak že očistím kontakty palec hodím do víčka naleju trochu toluenu a dobře pročistím štětečkem a vysuším hadříkem, dělám to od té doby co jsem si koupil průhledné víčko a když jsem tam viděl ten bleskový koncert tak čistím a čistím posledně jsem na jednom renckovi MPi měl v sání benzín až v hadici, problémy s teplým startem rozdělovač byl zadrbaný na výměnu tak jsem ho vyčistil a ten benzín se tam už neobjevil při teplém startu byl před tím cítit benzín no vysvětlit si to neumím ale motor jede OK a že je to směsí jsem si odvodil od LPB tam dyž to dělá při ubrání přeladím směs a volnoběh a taky OK miloš
|
7.10.07, 16:44 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Jen pár poznámek.
Měl jsem (mimo jiné) u Fava odpojené výfukové potrubí od parohů na hlavě (zní to divně, ale jistě pochopíte ) a po poskládání to střílí do výfuku mnohem víc, než před demontáží. Takže mám tři možnosti:
1, netěsný mezi spoj parohy a potrubím.
2, uvolněný a tedy netěsný kloub před prvním tlumičem.
3, chyba v motoru, který jsem měl taky otevřený.
Netěsnosti u výfuku si člověk nemusí všimnout, je tam třeba malá škvíra, nefouká to, člověk si toho všimne až při demontáži (na těsnění jsou stopy profukování). Osobně bych si naprostou těsností výfukové soustavy nebyl jistý ani po výměně všech těsnění. Co třeba zkusit "zalepit" některé spoje nějakým tmelem? Jen na odzkoušení, pak bych to seškrábl. Nebo to omotat něčím nehořlavým? Je to jen nápad, možná blbý, ale možná pomůže identifikovat příčinu.
|
7.10.07, 20:31 |
|
|
HaBaKuK
Příspěvky: 248 Bydliště: Praha - Klánovice
|
trápí mě to samé
mám u našeho formana uplně stejný problém, který pozoruji už tak 15 000 km. přičítal jsem to na vrub jeho věku, má už přecejenom nalítáno 215k, ale jak tak koukám, tím to asi nebude. chystám se teď na výměnu rozvodů, které tam jsou asi ještě od výroby, tak při té příležitosti vyměním i přední část výfukového potrubí a uvidím, dám pak vědět.závada se jinak projevuje jen u uplně puštěného plynového pedálu při brždění, myslel jsem si tedy, že by to mohlo být i těmi rozvody, ale u takhle mladého motoru, no nevim nevim.
_________________ Škoda Felicia GLXi - "Žába" (136 BMM, r.v:96)
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=14845
|
10.10.07, 15:27 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
no, neviem, ja by som jednoznačne šiel po elektrike...totiž nespálená zmes by sa do výfuku dostať asi nemala ak správne zapaľuje...tomu nasvedčuje aj nestrieľanie pri odpojenom elmag. ventile...mne to strieľaľo na šáde tiež, no to bolo napáleným ramienkom rozdeľovača, ale to, samozrejme, favo nemá...no šiel by som po elektrike...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
10.10.07, 16:34 |
|
|
HaBaKuK
Příspěvky: 248 Bydliště: Praha - Klánovice
|
tak elektrikou to nebude. mám jí komplet vyměněnou a nepomohlo to.
_________________ Škoda Felicia GLXi - "Žába" (136 BMM, r.v:96)
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=14845
|
10.10.07, 22:17 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
HaBaKuK píše: tak elektrikou to nebude. mám jí komplet vyměněnou a nepomohlo to.
máš vymenené komplet všetko? začnem - cievka v rozdeľovači, ETZ, indučka, palec, viečko, káble, svičeky.
myslím že hocičo s týchto vecí môže ovplyvniť silu iskry...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
11.10.07, 19:32 |
|
|
e.n.e.m.y.
|
tak já mám vyměněné komplet zapalování, komplet výfuk, repasovaný a seřízený karburátor + nová podložka pod ním a střílelo mi to taky jen z vyšších otáček při ubrání plynu z pravidla z kopce.. i když jsem si myslel že ventily to být nemůže protože od posledního seřízení to bylo asi 6 tis. km tak bylo... vůle na některých byla 0,15 mm i 0,10 mm po seřízení to bylo o dost lepší ale vzhledem k tomu že ještě nemám vyměněné rozvody tak počítám že s jejich výměnou by to mělo zmizet.
|
11.10.07, 19:48 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Opět díky za další vaše názory a podporu.K tomu výfuku, jsem si téměř jist, že v místech od prvního dílu (trubky) po zadní tlumič to není. Před cca 3000km jsem dal oba tlumiče úplně nové, značky Bossal. Původně jsem si myslel, že je to také výfukem, netěsností. Půjčil jsem si tedy od kamaráda jiný nový první tlumič značky Tyll a druhý starý, ale dobrý, vše dobře utěsnil- novým grafitovým kroužkem a tmelem na těsnění výfuků. Střílelo to úplně stejně.Spoj mezi hlavou a sběrným potrubím jsem rozdělný neměl, ale i při ucpání výfuku, nic okolo neutíká, nic nesyčí. Ale koupím nové těsnění a tohle ověřím. Měl jsem to ale natočené jen s prvním dílem výfuku (trubkou) a bylo zřetelné, že s výfukovými plyny jde i nespálená směs. Ještě dodávám, že i na emisích jsem měl problém projít, ikdyž motor běží na poslech dobře, vyběhaný určitě není. Rozvody jsou OK a správným seřízením ventilů jsem si jist.Zapalovací sestavu jsem měl také komplet vyměněnou, včetně víčka, palce, svíček a kabelů, pouze cívku v rozdělovači jsem použil tu samou.Zkusím ještě i jinou tuto cívku.
Pak už jedině hledat závadu někde uvnitř hlavy, napadá mě mírně se přidírající ventil ve vodítku, nebo přidírající se zdvihátko-připouštím, že tyto závady jsou až moc atypické. Jak jsem již psal minule, střílení se s počtem najetých km zhoršuje.Uvítám další rady a nápady.Budu vás informovat.
|
12.10.07, 23:29 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Dodatek k mému předchozímu příspěvku.
Vyměnil jsem vzduchový filtr a těsnění mezi parohy a svody k prvnímu tlumiči (tzv. brýle). Střílení do výfuku úplně zmizelo, zatímco před výměnou se ozval zvonivý zvuk (jako kdyby tlumič ťukl do kastle) při každém přeřazení, po výměně jsem to neslyšel ani jednou.
Nepředpokládám, že by měl vzduchový filtr takový vliv, takže bylo střílení v mém případě zřejmě způsobeno netěsností zmíněného spoje.
Snad to alespoň někomu pomůže.
|
13.10.07, 19:21 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Tak jsem si dnes konečně našel čas a opět jsem řešil to záhadné střílení u favorita. Dal jsem nové těsnění mezi hlavu a potrubí a mezi potrubí a 1. díl výfuku. Všechny dosedací plochy jsem s max. péčí očistil a vše na max. utáhl. Preventivně jsem přešel vůle ventilů a zkontroloval předstih a tlaky ve válcích, vše OK. Teď jsem si jist, že je veškeré potrubí těsné. Střílí to ovšem úplně stejně, žádná změna. Ještě zkusím dát novou cívku do rozdělovače. A pak už jedině hledat závadu někde uvnitř hlavy.
|
23.10.07, 21:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|