Varoku, je jasné, že to musí mít své meze. Jak už jsem psal, mě motor drží zhruba 1500-1800 ot a po prošlápnutí pedálu to spadne kolem 1000. Motor tyhle otáčky drží celkem v pořádku, nemám pocit, že by ho to nějak trápilo. Klidně to můžu natočit, aspoň budu mít taky video zimního startu.
Je jasné, že pokud jsou otáčky nižší než na volnoběh, je něco špatně. Ale z vlastní zkušenosti vím, že tyhle motory se dají držet při běhu i na velmi malé otáčky (400). Samozřejmě to bude mít na životnost motoru vliv.
Další věcí (a docela podstatnou) jsou samozřejmě rozdíly mezi kusy. Jak se říká, co škodovka, to originál. To platí ještě i u Favorita a tak se můžou motory hodně lišit. Já mám asi štěstí na dobrý kus (ťuk ťuk), protože krom pravidelné údržby na něj nebylo snad nikdy sáhnuto.
Proč tahání za slovíčka? Já myslím, že tohle je diskuze na úrovni hodné TW.