Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.10.24, 00:55



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 285 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Další
 Uprava ECU - SIMOS 2P (Fel MPi) 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek 
Tak, software uz som objavil. Teraz len doriesit HW - upravit ploasak jednotky na rychle prehadzovanie EPROM, vyckat casu na motor, cele to poskladat a hura do ladenia. Co sa hw tyka tak vraj sa EPROM da zamenit za FLASHku, takze s programovanim to tiez nebude az taky problem ako som cakal (EPROM sa maze UV ziarenim, vraj to u toho konkretneho typu trva az pol hodiny + dost dlho trva nahranie celych 128kB dat nazad, FLASHKA je x krat rychlejsia), cenovo su samotne cipy na tom obdobne okolo 60Kc za kus, co ma isto nezruinuje ked si urobim ~10 roznych verzii a budem to pri testovani menit ako poistky :)
male demo z programu:
Obrázek

a len tak BTW, neviete co vsetko mi chyba v elektrike okolo MPi?
Obrázek

ten 2x2 konektor volny pri vstreku bude zrejme lambada, volny konektor pri klapke predpokladam cidlo teploty vzduchu (?), konektor u jednotky 5pin bude zrejme pripojenie smer poistky+palubka, maly pod nim na tom plechu bude asi diagnostika, akurat teda neviem co pojde na nezapojeny 3+1 konektor pri cidle otacok a klepania, a kam zapojit IMO. :)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


22.4.10, 15:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
darklord píše:
no ked som tak nad tym uvazoval tak asi ano, ale neviem ak oby si to poradilo s vackou atd, isto to proste na seriove nastavenie nepojde
Nechcelo sa mi to celé čítať, ale čo tak dať do 1,4 motora vačku 254/254 z Feldy MPi a RJ tiež z Feldy MPi? Jemne znížiť hlavu a azujímavý motor by mohol byť na svete :wink:

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


22.4.10, 17:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek 
1. vacku z MPi tam nedam pretoze to je v bloku zo 742.135
2. preco by som tam daval 252/252 ked tam bude 278/270 ?
3. cely cas sa bavime o jednotke z feldy MPi - ale ta to proste nemoze pobrat bez upravenia parametrov, ak by to vobec slo tak by stale bezala v nudzovom rezime, ona ma sice korekcie z lambdy a cidla klepania, lenze potrebuje nejake zakladne hodnoty ktore potom prave podla tychto cidiel upravi - a tie seriove niesu vhodne

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


22.4.10, 18:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
darklord píše:
1. vacku z MPi tam nedam pretoze to je v bloku zo 742.135
Aha ;-)
darklord píše:
2. preco by som tam daval 252/252 ked tam bude 278/270 ?
No aby to bol motor bežne použiteľný a nemusel si ladiť elektroniku
darklord píše:
3. cely cas sa bavime o jednotke z feldy MPi - ale ta to proste nemoze pobrat bez upravenia parametrov, ak by to vobec slo tak by stale bezala v nudzovom rezime, ona ma sice korekcie z lambdy a cidla klepania, lenze potrebuje nejake zakladne hodnoty ktore potom prave podla tychto cidiel upravi - a tie seriove niesu vhodne
No vačku 278/270 asik veru nepoberie...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


22.4.10, 18:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek 
no, uz vecsi objem by to nepoberalo podla mojho skromneho nazoru, hlavne pri nizsich teplotach. to by jednotka chcela tak ci tak ladit, predsa tiez na upravenu 130 nedas seriovy karbec zo 120L ;)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


22.4.10, 18:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
darklord píše:
predsa tiez na upravenu 130 nedas seriovy karbec zo 120L ;)
no na 130 s avčkou 254/254 karbec EDSR120dám :wink: ...ale ta neviem, no, na to sú tu iní...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


22.4.10, 18:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek 
MPi znalci, ako je to s tymi konektormi? co mi tam vsetko chyba/co som zle odhadol?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


23.4.10, 12:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek 
Takze pokrok, cip je vypajkovany. Teraz uvazujem kde zohnat programator, nasiel som za celkom normalnu cenu toto k tomu zozeniem redukciu na PLCC32 paticu a moze sa zacat chiptuning. Ked uz to budem objednavat az z ciny, nebude ho chciet tiez niekto? cena je $15 za programator $5 adapter a $15 postovne. Pri viac polozkach sa postovne rozpocita... Pripadne nemate niekto takuto masinu doma nevyuzitu? Az nekupujem cez cely svet ked nakoniec ho niekto bude mat doma...

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


23.4.10, 21:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27226
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
:lol: když k tomu bude lekce z programování :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


23.4.10, 21:26
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek 
ake programovanie? pozri si ten screenshot v prvom prispevku na tejto strane. mas tabulku s hodnotami a upravujes (dlzku vstreku, predstih, atd v zavislosti na otackach a zatazi), az je hotovo ulozis image a to potom cez tento programator nahras do cipu ktory potom bud pripajkujes nazad alebo vymyslisnejaky sposob ako cip operativne menit bez pajkovania (patica na predlzovacke). potom jazdis a testujes, az sa nepaci tak si nahras na cip dalsiu upravu ;) ono nasekat hodnoty ake ta napadnu asi nebude problem, horsie bude to potom odladit jazdenim (asi zrejme s pripojenym kablom a studovanim hodnot z motoru - hlavne lambdu a klepanie) a az budes spokojny tak si to nechas odbrzdit aby si videl aky si sikovny

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


23.4.10, 21:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27226
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
takže jestli to chápu dobře tak vypárám z jednotky čip nahraju si z něj data do počítače ty pak upravim a nahraju zpátky do čipu a to všechno jenom za nějkých +- 700 (pokud to bereš v émerických dolarech) :?:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


23.4.10, 21:38
Profil ICQ

Příspěvky: 317
Bydliště: Čáslav
Příspěvek 
Zdravím, zní to zajímavě. Kdysi jsem o téhle úpravě taky přemýšlel, hlavně o možnosti zvětšit o trochu předstih.Nakonec jsem to vzdal, přišlo mi to, dost složité s nejistým výsledkem a hlavně jsme nikde nenašel dostatek informací k realizaci. Takže přeju hodně štěstí, ať ti to maká. Dej pak vědět, dost mě zajímá výsledek.


23.4.10, 21:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek 
Sadra17: no chapes spravne, zaklad je ale urobit si nejaky vehement do jednotky aby sa cip dal pohodlne menit - neustale pajkovanie takehoto charakteru by ma asi pripravilo o nervy a hrozi znicenie jednotky prepalenim tej folie... musim este zistit ci sa da miesto eprom pouzit flash pamet - epromku totiz treba mazat uv ziaricom, a to je dalsia investicia navyse (a teda este extremne dlho trva take UV-zmazanie pameti), flashka ide zmazat elektronicky v tom programatore behom par sekund. Ale ta cena +-700 je v Kc pokial dobre pocitam nie v dolaroch predsa :D (alebo mi nieco unika?)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


24.4.10, 05:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27226
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
přepočet na kč podle kurzu émerickýho dolaru :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


24.4.10, 06:17
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12490
Příspěvek 
tak v tom pripade sedi, otazne stale ostava ci sa da pouzit flashka... ak ano tak je to konecna cena, ak nie tak este treba zohnat onen UV vymazator na EPROM (ja mam zdarma jeden doma)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


24.4.10, 06:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 285 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz