Uprava ECU - SIMOS 2P (Fel MPi)
Autor |
Zpráva |
darklord
Příspěvky: 12490
|
Tak, software uz som objavil. Teraz len doriesit HW - upravit ploasak jednotky na rychle prehadzovanie EPROM, vyckat casu na motor, cele to poskladat a hura do ladenia. Co sa hw tyka tak vraj sa EPROM da zamenit za FLASHku, takze s programovanim to tiez nebude az taky problem ako som cakal (EPROM sa maze UV ziarenim, vraj to u toho konkretneho typu trva az pol hodiny + dost dlho trva nahranie celych 128kB dat nazad, FLASHKA je x krat rychlejsia), cenovo su samotne cipy na tom obdobne okolo 60Kc za kus, co ma isto nezruinuje ked si urobim ~10 roznych verzii a budem to pri testovani menit ako poistky
male demo z programu:
a len tak BTW, neviete co vsetko mi chyba v elektrike okolo MPi?
ten 2x2 konektor volny pri vstreku bude zrejme lambada, volny konektor pri klapke predpokladam cidlo teploty vzduchu (?), konektor u jednotky 5pin bude zrejme pripojenie smer poistky+palubka, maly pod nim na tom plechu bude asi diagnostika, akurat teda neviem co pojde na nezapojeny 3+1 konektor pri cidle otacok a klepania, a kam zapojit IMO.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
22.4.10, 15:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
darklord píše: no ked som tak nad tym uvazoval tak asi ano, ale neviem ak oby si to poradilo s vackou atd, isto to proste na seriove nastavenie nepojde Nechcelo sa mi to celé čítať, ale čo tak dať do 1,4 motora vačku 254/254 z Feldy MPi a RJ tiež z Feldy MPi? Jemne znížiť hlavu a azujímavý motor by mohol byť na svete
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
22.4.10, 17:38 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12490
|
1. vacku z MPi tam nedam pretoze to je v bloku zo 742.135
2. preco by som tam daval 252/252 ked tam bude 278/270 ?
3. cely cas sa bavime o jednotke z feldy MPi - ale ta to proste nemoze pobrat bez upravenia parametrov, ak by to vobec slo tak by stale bezala v nudzovom rezime, ona ma sice korekcie z lambdy a cidla klepania, lenze potrebuje nejake zakladne hodnoty ktore potom prave podla tychto cidiel upravi - a tie seriove niesu vhodne
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
22.4.10, 18:09 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
darklord píše: 1. vacku z MPi tam nedam pretoze to je v bloku zo 742.135 Aha darklord píše: 2. preco by som tam daval 252/252 ked tam bude 278/270 ? No aby to bol motor bežne použiteľný a nemusel si ladiť elektroniku darklord píše: 3. cely cas sa bavime o jednotke z feldy MPi - ale ta to proste nemoze pobrat bez upravenia parametrov, ak by to vobec slo tak by stale bezala v nudzovom rezime, ona ma sice korekcie z lambdy a cidla klepania, lenze potrebuje nejake zakladne hodnoty ktore potom prave podla tychto cidiel upravi - a tie seriove niesu vhodne No vačku 278/270 asik veru nepoberie...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
22.4.10, 18:24 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12490
|
no, uz vecsi objem by to nepoberalo podla mojho skromneho nazoru, hlavne pri nizsich teplotach. to by jednotka chcela tak ci tak ladit, predsa tiez na upravenu 130 nedas seriovy karbec zo 120L
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
22.4.10, 18:34 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
darklord píše: predsa tiez na upravenu 130 nedas seriovy karbec zo 120L no na 130 s avčkou 254/254 karbec EDSR120dám ...ale ta neviem, no, na to sú tu iní...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
22.4.10, 18:44 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12490
|
MPi znalci, ako je to s tymi konektormi? co mi tam vsetko chyba/co som zle odhadol?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
23.4.10, 12:05 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12490
|
Takze pokrok, cip je vypajkovany. Teraz uvazujem kde zohnat programator, nasiel som za celkom normalnu cenu toto k tomu zozeniem redukciu na PLCC32 paticu a moze sa zacat chiptuning. Ked uz to budem objednavat az z ciny, nebude ho chciet tiez niekto? cena je $15 za programator $5 adapter a $15 postovne. Pri viac polozkach sa postovne rozpocita... Pripadne nemate niekto takuto masinu doma nevyuzitu? Az nekupujem cez cely svet ked nakoniec ho niekto bude mat doma...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
23.4.10, 21:20 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27226 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
když k tomu bude lekce z programování
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
23.4.10, 21:26 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12490
|
ake programovanie? pozri si ten screenshot v prvom prispevku na tejto strane. mas tabulku s hodnotami a upravujes (dlzku vstreku, predstih, atd v zavislosti na otackach a zatazi), az je hotovo ulozis image a to potom cez tento programator nahras do cipu ktory potom bud pripajkujes nazad alebo vymyslisnejaky sposob ako cip operativne menit bez pajkovania (patica na predlzovacke). potom jazdis a testujes, az sa nepaci tak si nahras na cip dalsiu upravu ono nasekat hodnoty ake ta napadnu asi nebude problem, horsie bude to potom odladit jazdenim (asi zrejme s pripojenym kablom a studovanim hodnot z motoru - hlavne lambdu a klepanie) a az budes spokojny tak si to nechas odbrzdit aby si videl aky si sikovny
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
23.4.10, 21:32 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27226 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
takže jestli to chápu dobře tak vypárám z jednotky čip nahraju si z něj data do počítače ty pak upravim a nahraju zpátky do čipu a to všechno jenom za nějkých +- 700 (pokud to bereš v émerických dolarech)
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
23.4.10, 21:38 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Zdravím, zní to zajímavě. Kdysi jsem o téhle úpravě taky přemýšlel, hlavně o možnosti zvětšit o trochu předstih.Nakonec jsem to vzdal, přišlo mi to, dost složité s nejistým výsledkem a hlavně jsme nikde nenašel dostatek informací k realizaci. Takže přeju hodně štěstí, ať ti to maká. Dej pak vědět, dost mě zajímá výsledek.
|
23.4.10, 21:54 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12490
|
Sadra17: no chapes spravne, zaklad je ale urobit si nejaky vehement do jednotky aby sa cip dal pohodlne menit - neustale pajkovanie takehoto charakteru by ma asi pripravilo o nervy a hrozi znicenie jednotky prepalenim tej folie... musim este zistit ci sa da miesto eprom pouzit flash pamet - epromku totiz treba mazat uv ziaricom, a to je dalsia investicia navyse (a teda este extremne dlho trva take UV-zmazanie pameti), flashka ide zmazat elektronicky v tom programatore behom par sekund. Ale ta cena +-700 je v Kc pokial dobre pocitam nie v dolaroch predsa (alebo mi nieco unika?)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
24.4.10, 05:55 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27226 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
přepočet na kč podle kurzu émerickýho dolaru
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
24.4.10, 06:17 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12490
|
tak v tom pripade sedi, otazne stale ostava ci sa da pouzit flashka... ak ano tak je to konecna cena, ak nie tak este treba zohnat onen UV vymazator na EPROM (ja mam zdarma jeden doma)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
24.4.10, 06:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|