Nízká teplota Felicie 1.3 MPi - záhada?
Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Tak jsem do plastového víka vrazil ostřihnutý termostat určený pro Favorita, výrobce Vernet, vyměnil, nadšeně jel projet a zase je to stejné, přes 75 stupňů to nejde. Tak už fakt nevím. Třetí termostat a furt je to podchlazené. Dvě výměny termostatů úplně zbytečně.
A mám na prodej jedno to plastové víko s termostatem úplně nové, se záručákem, asi měsíc staré, nepoužité, origo zabalené, výrobce Polsko. Měnit ho nebudu protože u mě to nemá evidentně význam. Nechtěl by to někdo?
|
21.11.10, 14:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
čoveče teď když vidím tohle téma tak jsem si na něco vzpoměl, jakou tam máš barvu chladící kapaliny? Protože ke mě jezdí jeden strejda s feldou rok 00 a jednou přijel že to vaří no hadice nafučený jak pneumatika takže to tam nechal sundal jsem hlavu a prásklý těsnění, měl tam červenou kapalinu a to těsnění bylo kompletně růžový absolutně všude z obou stran i v místech kde je o něj opřená hlava a přitom tam nikde vyprásknutý nebylo to bylo uplně na druhý straně válců a měl i dvě hadice olezlý červeným tak jsem to dal dohromady propláchnul to a nasypal tam modrou (modrozelenou nebo jaká to je) dal jsem mu auto a pak ti asi za tejden jel kolem a zastavil se a řikal že všechno v pohodě akorát že se to víc ohřejvá tak řikám jak víc ohřejvá no a že se mu prej občas pustí ventilátor když někde stojí a i budík že leze vejš, no měl to ohřátý tak koukám na budík a těsně před půlkou vzal jsem noťas hodil jsem ho tam a teplota 89, chvíli jsem s tím vrčel vylezlo to na 98 sepnul větrák dochladil na 90 vypnul a takhle pořád dokola pak jsem se rozjel po ulici a teplota sjela zase na těch 89, no a mě tvrdil že před tím se to nikdy neohřálo vejš než nějaký 3 mm nad značku 70 ti stupňů, termostat jsem mu neměnil pouze těsnění pdo hlavou těsnění na výfuku a červenou kapalinu jsem mu vyměnil za modrou
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
21.11.10, 15:57 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Mám tam červenou a zatím mi těsnění nefučí. Kapalinu jsem chtěl vyměnit, ale trochu se obávám toho, že i po vypláchnutí zůstane v některých místech červená a kdo ví co to tam pak vyvede...
|
21.11.10, 23:21 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
no teď už je trochu pozdě no...ale tyhle přechody jsme řešili v létě systém nalila se voda, týden jezdil, vylila se, nalila další, zase týden a pak už se lila modrá a je to OK, tedy zatím...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
22.11.10, 00:13 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
já jsem to třikrát napustil čistou vodou pokaždé ohřál na provozní teplotu a pak když to spadlo tak vypustil a po vystydnutí jsem nalil modrou a je to OK nic se s tím neděje
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
22.11.10, 19:06 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Dík za rady, asi ještě jako poslední možnost zkusím znovu zkontrolovat zda nekecá teplotní čidlo a pak mi nezbyde nic jiného než zkusit jiné kapaliny...
|
22.11.10, 22:45 |
|
|
Pivo
Příspěvky: 7
|
Také jsem měl Felicii 1,3MPI 50kW kombíka, skvělý motor, nenáročný pracant, fakt jsem ho měl rád. Auto mě bavilo a podobné závady o kterých píšeš jsem také řešil. Postupně se objevilo vadné těsnění pod hlavou, ztrácela se chladící kapalina a pěna na víčku dolévání oleje. Po výměně v pořádku. Do tohoto motoru jsem vždy používal pouze červenou kapalinu, s jinými neexperimentuj, může ti to rozpouštět těsnění a gumové komponenty chladícího okruhu. Kapaliny různých barev nemíchej. Dále jsem řešil nízkou teplotu motoru. Bylo vadné čidlo teploty, na to si dej pozor, je to častá závada a může to být jakoby občas v pořádku. Tuším, že čidlo je dvojité, půlka slouží pro řídící jednotku motoru a půlka je pro indikaci na panelu. Patří tam to s žlutým pruhem a stojí cca 60 kč. Toto čidlo má velký vliv na celkový chod motoru a pokud nemáš WAG, dlouho nemusíš vědět, že jezdíš s neustále otevřeným sitičem- jednotka si myslí, že se motor ještě neohřál. Tak jsem to měl i já, přitom je to oprava na 10 minut. Další věc, která mě zlobila bylo zasekávání ručičky ukazatele teploty, prostě ta ručka zůstala někde vyset, buď na nízké teplotě, že se vůbec nezvedala, nebo při vypnutí naopak na polovině rozsahu a nešla dolů. Musel jsem přístrojovou desku vymontovat a měřák teploty vyjmout a vyčistit. Další věc je problém s temostatem. Osobně jsem si vyzkoušel, že nový nerovná se funkční. Dej si pozor na polské a jiné napodobeniny. Také jsem ho měnil právě za polský šit a teplota byla strašně nízko, tak jsem ho vracel a dal tam značkový díl. Osvědčilo se mi dát na kritická místa originální díl, není o tolik dražší ale sedí tam na setinky milimetru a v tom může být problém. On se totiž nový zfušovaný termostat po ohřátí otevře ale při vychladnutí se už není schopen vrátit zpět tak, aby zatěsnil vývod. A to je právě jeho hlavní funkce. Hodně se to řešilo i u motoru 1,6 55kW, kde doporučovali ůpravu průměru dosedacího kolečka, protože se tam po ohrátí a ochlazení prostě nevešlo. Nemusí to být ono, ale to žes něco vyměnil, ještě není záruka správné funkce. Pokud chceš mít jistotu že funguje, tak ho prý lze uvařit ve vodě a zkoušet jak se hýbe tam i zpátky. Více v různých fórech tady i jinde. Feliciím zdar.
|
23.11.10, 00:27 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Díky za tipy. Docela rád bych kapalinu vyměnil, jelikož s modrou mám zatím dobré zkušenosti na jiných autech. Obávám se jen komplikací v místě těsnění hlavy, které již bude červenou určitě nasáklé. Čidlo teploty motoru jsem již jednou kontroloval a zdálo se být v pořádku (laboratorní rtuďový teploměr ukazoval stejnou teplotu jako palubní teploměr i diagnostika). Hodlám to zkontrolovat ještě jednou. Co se týče sytiče, toho bych se nebál, sytič u MPi není a jednotka mi i při nízkých teplotách úspěšně startuje do nízkých otáček, spotřeba je v normálu. Teploměr v palubce je v pořádku. Termostaty mi zatím všechny dovíraly bez problémů. Originální termostat nechci, jelikož má konstrukční vadu, praská tam plast a termostat pak nezavře. Vaření ve vodě jsem zkoušel u dvou termostatů a oba byly v pořádku, otvíraly a zavíraly na stupeň přesně, ale jakmile jsou v autě, teplotu nedostanu nad cca 75°C.
Dnes současný termostat udržel úžasných 80°C. Pokrok!
|
24.11.10, 12:02 |
|
|
Pivo
Příspěvky: 7
|
Já vím, že 1,3MPI nemá sitič, ale jeho funkci zajišťuje řídící jednotka, protože studený motor musí pracovat s jiným nastavením než teplý. A právě s vadným teplotním čidlem je tato funkce nesprávná. Tak to bylo myšleno, sitič = motor zastudena. Podle tvého popisu mi připadá, že termostat prostě nedovolí větší teplotu, jinak to přece nemůže fungovat. Vždyť do ohřátí na provozní teplotu použitého termostatu je velký chladící okruh uzavřen a motor by se měl snadno ohřát. Feliciím zdar.
|
24.11.10, 21:05 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Nízká teplota Felicie 1.3 MPi - záhada?
Dneska absolvoval můj zbastlený termostat tuning, dírku po ventilku, která byla jen krytá ségrovkou, jsem zapájel, termostat malinko zkorigoval aby lépe těsnil, do víka termostatu byl usazen na tmel. Takže výsledek dle očekávání, skoro nic neproudí do chladiče, dokud není motor teplý. Ale tu se dostáváme zpět k záhadě, zase jsem termostat prověřil ve vodě mimo motor, zase otvírá někde kolem 90°C, ale zase v motoru otvírá při 80°C! Dokonce i když upustím tlak v soustavě, těch správných 88-90°C prostě nedosáhnu, tlakem to není. Teploměr nekecá, když jsem změřil teplotu šroubu hlavy, měl 80°C. Asi budu muset do chladící soustavy dát na zkoušku čistou vodu, protože jinak už fakt nevím, co by mohlo způsobovat rozdílné chování v motoru a mimo něj.
|
16.10.11, 22:04 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Nízká teplota Felicie 1.3 MPi - záhada?
Dodatečné zjištění - nepropouštějící zatěsněný termostat způsobil výrazně rychlejší nahřívání motoru na provozní teplotu, ale provozní teplota pak silně lítá, doufám že to bylo jen trochu zavzdušněné. A pořád mi to drží v provozu svých klasických 80-85°C.
|
17.10.11, 10:12 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Nízká teplota Felicie 1.3 MPi - záhada?
práveže ten nit s dierkou tam byť musí, ono vždy musí časť vody ísť aj do veľkého okruhu ( za studena ) a tepelná hodnota termostatu neznnamená priamo pracovnú teplotu motora, vždy treba rátať s tým že to mieša vodu veľkého a malého okruhu, takže povedzme pri plne otvorenom termostate ide 20% vody malým okruhom a zvyšok veľkým...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
17.10.11, 11:45 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Nízká teplota Felicie 1.3 MPi - záhada?
U zadohrabů a fáva je to odvzdušňovací ventilek, ale u felicií to zrušili. Ale nechápu tě. Voda se sice míchá, ale před čerpadlem, takže termostat reguluje teplotu vody u termostatu, pokud je tam teplota 80°C tak otvírá při 80°C...
|
17.10.11, 11:56 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Nízká teplota Felicie 1.3 MPi - záhada?
áno, on otvorí pri danej teplote, ale nie všetka voda ide do veľkého okruhu, ide to v nejakom pomere aj keď je termostat otvorený na plno takže časť vody sa ochladí a časť nie... ( teda ak nerátame v zíme ochladenie vody v malom okruhu pre kúrenie )... ono teoreticky by to mala byť teplota motora, ale v praxi je to vždy trocha inak, a záleží aj kde to meriaš... To odvzdušnenie myslím platí aj pre Feldy a Fabky, aj keď je to tam trocha inak, nieje tam aj pri zavretom termostate štrbina mne sa zdá že áno...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
17.10.11, 12:11 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Nízká teplota Felicie 1.3 MPi - záhada?
Ach jo... Co má co společného kolik vody jde kam s tím, že v domku termostatu je teplota kapaliny dle teploty motoru a podle této teploty se termostat otvírá? Teplotu mám měřenou palubním laboratorním teploměrem přímo v domku termostatu a rtuťovým teploměrem na šroubu hlavy nejbližšímu domku teploměru.
Není tam ani štěrbina, Felicie se odvzdušňuje přes teploměr.
|
17.10.11, 12:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|