Karburátor, Š120 GLS, startuje tak na 5x
Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Základní nastavení je jen na první nastartování, pak je třeba volnoběh nastavit. Chcípat by to nemělo, ale pokud je karburátor opotřebovaný nebo špatně seřízený, nedivil bych se tomu. Nastavení bohatosti směsi má vliv na spotřebu na volnoběhu a při nízké zátěži (když lechtáš plyn). Pro nižší spotřebu je vhodné nastavit nejchudší směs, při které to jede dobře.
|
22.7.08, 16:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Zaša
Příspěvky: 40
|
A nejchudší směs je jaká kombinace utažení (povolení) šroubu vzduchu a bohatosti, prosím?
|
22.7.08, 16:32 |
|
|
Zaša
Příspěvky: 40
|
A mimochodem v čem všem spočívá seřízení karburátoru?
|
22.7.08, 16:47 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Dotahováním šroubu bohatosti směsi zmenšuješ sytost, povolováním sytost zvyšuješ. Šroub přídavného vzduchu ovlivňuje směs málo, slouží hlavně k nastavení požadovaných volnoběžných otáček, dotažením snižuješ otáčky (a trochu zvyšuješ sytost), povolením zvyšuješ otáčky (a trochu snižuješ sytost).
Seřízení karburátoru spočívá ve správném osazení trysek a vzdušníků (což není třeba řešit pokud je karburátor originál a nikdo se v něm nehrabal), v nastavení dorazů klapek obou komor (není třeba řešit často, většinou stačí to udělat před montáží karburátoru), v nastavení volnoběhu.
(Psal jsem to pro karbec EDSR/SEDR, ale ostatní karby to mají podobné.)
|
22.7.08, 20:12 |
|
|
Zaša
Příspěvky: 40
|
A ještě o jedu odpověď prosím Má správně/nesprávně seřízený karburátor velký, částečný nebo spíše zanedbatelný podíl na celkovou spotřebu vozu? (Neuvažuji teď o ostatních faktorech jako styl jízdy, huštění pneu apod.)
|
23.7.08, 10:51 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Znatelný vliv i v řádech litrů..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.7.08, 17:08 |
|
|
Zaša
Příspěvky: 40
|
Hmm, hmmm a lze jej v domácích podmínkách nějak rozumně seřídit?
|
23.7.08, 18:33 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Samozřejmě, velice lehce
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.7.08, 18:34 |
|
|
Zaša
Příspěvky: 40
|
A mohl bych poprosit o stručný návod? Už jsem fórum trochu prohledával, ale na nic kromě vyčištění, výměny o kroužků a těsnění jsem nenašel...
|
24.7.08, 00:47 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
V tomto topicu to je, psal to Bukaj
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.7.08, 05:38 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No, extrémne zle nastavená zmes spôsobí vysoké navýšenie spotreby...ale jemne zle nastavený karbec zas tak spotrebu nezvýši...ešte treba povedať, že nastavenie bohatosti ovplyvňuje spotrebu hlavne pri nižšom zaťažení a nižšom plyne..a podotýkam, neoplatí sa zmes zbytočne škrtiť, lebo pri príliš ochudobnenej zmesi je spotreba tiež privysoká (mal som 10 l/100 ks voči normálnej 7l/100)
Ja sa riadim zásadou, že keď už nepresne nastavený karbec, tak radšej jemne bohatšie ako chudobnejšie...myslím, že optimum na SEDRi je tak vyskrutkovať skrutku bohatosti o 1a1/4 až 1a1/2 (myslím po 360 st). Ale to len, ak všetko ostatné dobre funguje...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
25.7.08, 13:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|