Auto po nastartování chcípne - neustále
Autor |
Zpráva |
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Jiri: To by jistě stačilo otázka ale stále zůstává stejná jestli vůbec je tohle možné a jestli motor pod plynem alespoň běží jak se teď dotázal Nepér a co už jsem naznačil i předtím. Například pokud je vadná cívka rozdělovače stává se i to, že motor nastartovat jde a buď chcípne za krátkou chvíli sám a nebo po sešlápnutí plynu. Obvykle při tom vyletí otáčkoměr což je pravda... otázka taky je jestli dotyčná tam otáčkoměr má. Holt pro lepší posouzení si opravdu budeme muset počkat co autorka topicu napíše... tedy jestli ještě vůbec napíše.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
17.8.11, 12:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Hodil bych to ze skály.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
17.8.11, 14:25 |
|
|
mrs.star
Příspěvky: 12 Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
omlouvám se, nebyla jsem vůbec v civilizaci. takže natočeno má asi 80000 km, nevím, jak zjistím jestli je vadná cívka ale přesně popíšu problém. sednu, normálně bez problému nastartuju, a pokud nešlapnu na plyn, tak docela pozvolna asi tak za 2 sekudny se otáčky tak sníží, že to chcípne. klidně se stane, že na otáčkoměru, který tam mám, je to už těsně nad nulou, ale šlápnu na plyn a ještě to stihnu a otáčky jdou nahoru, jakmile dám nohu z plynu pryč tak to zas klesá a klesá až chcípne. jinak pokud držím plyn, tak to jde, ale fakt ho musím držet třeba na 15000 otáčkách.
nevím co ještě, bylo toho tu dost, ale motorový prostor i oblast karburátoru vyfotím a dám tu odkazy, ale bude to tak až zítra večer ,až se dostanu k autu.
díky moc
|
18.8.11, 19:36 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
chce to asi postupovat nejak tak jak sem naspal, nejdriv ty podtlaky , pokud to nepomuze tak vymyslime neco dal dej fotku motoru, sundej i filtr box bude tam asi lip videt
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
18.8.11, 19:42 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Tak to podle nynějšího popisu vypadá, že tady bude skutečně problém palivové soustavě a nikoliv té zapalovací jak jsem si původně myslel. Takže motor jak jsem pochopil nechce držet volnoběh? Nechcípá jen pokud máš více sešlápnutý plyn? Jinak řečeno pokud motor držíš více pod plynem je možná jízda s autem, ale pod určité otáčky už chcípá? Z toho plyne i otázka jestli je možné ohřát motor na provozní teplotu a jestli to dělá i za tepla? Tady to skutečně vypadá spíš na kombinaci více závad v palivové soustavě...
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
18.8.11, 20:09 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Přehodil bych karbec. Alespoň na zkoušku.
|
18.8.11, 20:11 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
mrs.star píše: ale fakt ho musím držet třeba na 15000 otáčkách.
to určitě ne dopln si bydlistě, třeba bydliš blízko někoho, kdy by ti mohl pomoct
|
18.8.11, 21:16 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Tech 15000otacek beru jako nulu navic, samozrejme mela na mysli 1500otacek, jinak muj nazor je nejdriv podtalkove hadice, zvlaste ta k posilovaci brzd, pokud podtlaky budou ok a ten volnobezny ventil, budeme to resit dal, karburator jako takovy bych nemenil, pochybuji ze jej ma a cely karbec se nikdy napokazi vzdy je to neco v nem co se da resit
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
18.8.11, 21:28 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Sytič. Podtlakový ovladač přívěry. Pokud to tedy za tepla funguje, což nevíme.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
18.8.11, 21:56 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Jestli to skutečně dělá za studena a i za tepla a jedná se teda jen o problém s nefunkčním volnoběhem pak půjde možná o kombinaci více závad...
Trochu rozepíšu ty nejčastější...
Pokud by se jednalo o problém čistě v okruhu volnoběžného systému... tzn.. volnoběžná tryska - kanál - elektromagnetický ventil - výstup pod klapkou pak by se za studena měl motor i tak udržet jelikož běží na sytič kde se volnoběžný systém zprvu uplatňuje úplně minimálně. Za tepla je samozřejmě situace jiná a tam je dokonalá funkce volnoběžného systému stěžejní. Otázka ovšem je jestli je sytič plně funkční a za studena dochází k jeho aktivaci (dojde k uzavření hrdla I. stupně vzduchovou přívěrou a natočení stupňovité vačky). Jestli dochází ke chcípnutí těsně po studeném startu může být problém i ve vadné membráně objemového ovladače přívěry - tam ale pokud se motor chvíli drží pod plynem tak se motor ustálí a pak drží.
Dál je tady jako možnost membrána obohacovače částečné zátěže ...ten je ale za studena taky plně aktivní tudíž i pokud je vadný tak by se za studena při sytiči projevit nějak výrazně neměl. Jinak to je za tepla kde dochází k markantnímu a prakticky nekontrolovatelnému úniku paliva z plovákové komory rovnou do sacího potrubí takže volnoběžná směs je na hranici zápalnosti a motor se tzv. "uchlastává".
Pak je možnost přisávání falešného vzduchu který má vliv jak za studena tak i za tepla. Za studena o něco méně vzhledem k silnému obohacení a vyšším otáčkám. Za tepla naopak víc zvlášť pokud je únik podtlaku opravdu masivní na více místech.
Určitě se nesmí zapomenout nato co zmínil Jiří a sice např. ono sítko paliva v přívodním nátrubku karburátoru (pro vyjmutí šroub M3 a zašroubovat cca 5 mm dovnitř a sítko vytáhnout).
Na konec bych možná ještě zmínil jehlový ventil a plovák kdy netěsností dojde k silnému obohacení ve všech režimech, ale to se stane málo kdy.
Je docela možný že tady půjde o kombinaci některých z popsaných nejčastějších závad a na v zájem se budou ovlivňovat a situaci tak víc zhoršovat. Co je mi ale zvláštní že podle všeho se to stalo při jízdě a náhle což na některé závady moc neukazuje.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
18.8.11, 22:18 |
|
|
mrs.star
Příspěvky: 12 Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
díky za snahu ale asi nejrozumnější bude, když přes týden pojedu v noci, kdy je téměř nulový provoz, do toho servisu tak 25 km, sice při každem větším brždění budu startovat znova, ale fakt už jsem mimo...nechám to před servisem, je to na dědině, takže to tam dám na trávník, domluvím se s něma a ráno jim donesu klíč a papíry už i natechnickou.
Takže fakt dík za pomoc a až budu vědět, co to bylo, dám vědět. tak držte palce, bude to pekelná jízda
|
19.8.11, 13:18 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: Auto po nastartování chcípne - neustále
Mozna by opravdu stalo za to vyplnit bydliste myslim ze by ti nekdo urcite pomohl, tak aspon pak napis co to bylo
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
19.8.11, 19:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|