Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.10.24, 23:35



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Klepání v motoru Favorit 135Le 
Autor Zpráva
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12125
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Ja nechapu, proc někdo resi lepsi zatejkani oleje při nizkejch teplotách, když ten motor ma vackovku dole v bloku..... Ze hustej olej se nedostane kam je potřeba dela nejvetsi problém u OHC, kde je vackovka nahore, ne?

Mimochodem, ja jsem přes zimu dal motoru taky docela pokouřit. Na benzin mi to nechtělo jet studeny a musel jsem tomu davat kotel aby to jelo. Motor mi po studenym startu na plnej plyn zacal na volnobeh neprijemne mlatit .... tak jsem ho zacal setrit .... a za tri tejdny to zase zmizelo. Motor z Fava je proste nejlepci. :-P

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


19.4.14, 07:21
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 143
Bydliště: Kaznějov
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Je dobrý si uvědomit, že motor favoritu byl konstruovanej na olej 15W-40 a taky na něj dokáže najet několik stovek tkm, pokud se olej pravidelně mění.
V práci co jsme měli služební favority a feldy, tak všechny měly kolem 300 tkm něž šli pryč a jezdily na klasickej 15W-40.
Prostě někdy méně znamená více..... :wink:

_________________
Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002


19.4.14, 07:27
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Jardak-zlatá slova :wink:

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


19.4.14, 08:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
celkom odborná téma...

vieš, jedna vec je marketing výrobcu automobilu, druhá vec je marketing výrobcov oleja, a tretia vec sú články rôznych testov automobilov, olejov, typu horst-fuchs, ktorých sponzoruje ktovie kto ???

iná vec sú skúsenosti a zdravý laický rozum, napr už motor Favorit má v piestoch zaliate oceľové tanieriky, netreba rozpisovať prečo, vložky Favorit sú s prímesov nejakého fosforu, vraj nie je možný výbrus, tak ako pri 120, príp. 105 kde sa dodávajú celé výbrusové sady, toto a mnoho iných parametrov posunuli motor 781 o veľký krok dopredu, tie motory fakt vydržia 300tkm, za predpokladu správneho a pravidelnej výmeny oleja, samozrejme predpísaného... nepamätám si presné miery, ale napr tolerancie pri výrobe kľukovky, ložísk pre kľuky, tuhosť bloku boli konštruované na hustejšie oleje, pri ktorých je najväčšie opotrebenie práve za studena na sucho, kým začne mazať, kým natlačí všetky kanály a začne ostrekovať valce s piestami, čo sa stane pri použití na studeno riedkeho oleja.

a motor aj keď už má voda prevádzkovú teplotu, kým sa olej zohreje na aspoň 70° trvá to ešte aspoň ďaľších 10km, v zime aj ešte viac...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.4.14, 11:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Kluci z Paky píše:
Motor favorit- ceny jsou různé, najdeš ceny od 600 kč s popisem super motor, nikde nás nenechal, až po cenu cca 3500 kč, s popisem najeto jen 30 tis. km, ale nemohu doložit.... Obvyklá cena je cca 1500 kč, výhodou je, když je ještě zabudován v autě a dá se alespoň nastartovat a poslechnout.
30tis na motoru, to by bylo hezký... 1500,-Kč by šlo, zeptám se u nás v "Mokrym servisu" (likvidace autovraků) - no a nebo to tam rovnou odvézt :D ale to by bylo asi škoda, ježto to není shnilé, ani to nehnije (po mých antikorozních metodách) lak původní, drobné kosmetické vady, nové trubky brzd i paliva apod.

Taky mě napadla taková bejkárna - zkusit sundat vanu, najít vadné šály, a pokud klika a ojnice nevykáže větší poškození, dát ty dvě šály nové a zkusit opatrně jezdit... ? Do výměny motoru se mi zrovna 2x nechce... (při představě co všechno musim rozebrat, radši bych uřízl podběh a vyndal motor jak u Š120, jó zlaté 742)

Citace:
Jinak k těm turbomotorům- euro normy, euro normy, ekologie... A jaká je skutečnost? Nedávno se zjistilo, že turbomotor má mnohem větší /!!!!/ produkci prachových částic, než vyklepaný diesel. Ať žije rakovina. A opatření? Budou se k turbomotorům montovat motoristy velice "oblíbené" filtry pevných částic. S těma normama CO- ano, automobilky pak postaví motor chrchlák, kterej stáhne průměr dolů, ale jezdit se s tím nedá... Řešením jsou elektromobily-ty mají CO nula /což samozřejmě taky pravda není, elektrika se musí taky nějako vyrobit, že/ a částečně stahují průměr dolů. Jinak to s tím placením za každé nové auto od výrobce, který průměr nesplní, je akorát euro lobby a tahání peněz z lidí..... Protože výrobce to na sobě nenechá...
Je zajímavé, že nejeden z těch zelených "obhájců přírody" obchoduje s emisními povolenkami pro různé fabriky. A tohle je úplně to samé - nejde o to rozumě snížit emise, ale dát výrobcům takovou laťku, na kterou nedosáhnou a budou po podojení peněženky zákazníka platit.
Citace:
Jinak s tím HTP- ano, škodovka jaksi toleruje určité pozáruční opravy, čímž ji to stojí dost peněz, jenom proto, aby si zachovala dobré jméno. Ten motor se zjevně nepovedl. Ovšem ve chvíli, kdy už jsou ve vývoji motoru zafinancované velké peníze a zjistí se snížená životnost, není cesta zpět. Drobné úpravy se provedou, ale nic velkého, A pak už se jen čeká, co se vrátí zpět....... Takhle to prostě chodí všude, bohužel.
Přesně tak. Jen nechápu, co dělali při testech - hlavně s tím přehříváním oleje - to neměli na teploměr oleje? Nesledovali, zda olej předčasně nedegraduje? (kapková zkouška)

Viky píše:
Ja nechapu, proc někdo resi lepsi zatejkani oleje při nizkejch teplotách, když ten motor ma vackovku dole v bloku..... Ze hustej olej se nedostane kam je potřeba dela nejvetsi problém u OHC, kde je vackovka nahore, ne?
Nejde jen o vačkovku, ta ostatně neni kdovíjak zatížená, při GO Š742 se s ní zpravidla nic nedělá. Záleží ale třeba i jak ryhle se namažou písty ve válcích, jak se maže klika - tady záleží na konstrukci a průřezu mazacích kanálků - dá se říct, ža záleží na každém konkrétním typu motoru.
Citace:
Na benzin mi to nechtělo jet studeny a musel jsem tomu davat kotel aby to jelo.
Já se Žofinou - Š110 jezdil celou zimu na OMV Speciál (dokud ho prodávali), měli tam vlastní aditiva a Škodovka se mi chovala, jako by bylo o 10°C víc. Podobně i Fábie. Na jinej benzín (konkrétně KM-Prona, tuším že jde o stejný benzin, jako u Benziny) si v zimě po studeném startu sem tam lehoučce škubne, na OMV (tankuju Max Motion 95, celoročně) nikdy.

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


20.4.14, 22:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Jardak píše:
V práci co jsme měli služební favority a feldy, tak všechny měly kolem 300 tkm něž šli pryč a jezdily na klasickej 15W-40.
Prostě někdy méně znamená více..... :wink:
No, ale počítám, že asi nejezdily způsobem "studený start, 5km, studený start, 5km, studený start...". Právě takhle dochází k největšímu opotřebení, které se dá částečně eliminovat olejem s větším viskozitním indexem.

Problém, který jsem nedomyslel, je ale při přechodu na "lepší olej", který rozpouští dřívější usazeniny. Přesně to mi udělala i stará Octavia z r. 1960, do které jsem nechtěl lejt Á-čko a dávat zimní olej, letní olej, měnit po 3tis. Dal jsem AD a jezdil, vybylo se to ale až po 4 letech a 40tis. km (a to tam někdo přede mnou x let olej neměnil, nemohl jsem ani rozebrat filtr, jak byl zabetonovanej karbonem), navíc to mělo už 105tis, takže docela ještě úspěch.

michalkatka píše:
nepamätám si presné miery, ale napr tolerancie pri výrobe kľukovky, ložísk pre kľuky, tuhosť bloku boli konštruované na hustejšie oleje
Jo, máš pravdu, oproti motorům Š1000-Š120 se zvětšil průměr mazacích kanálů. Nicméně připomínám, že oleje 15W-40 a 5W-40 mají při provozní teplotě viskozitu stejnou a provozní vůle dílů každého motoru se konstruují na provozní teplotu (proto jsou např. studené písty "šišaté" a kuželovité, válec je z nich až při provozní teplotě)
Citace:
pri ktorých je najväčšie opotrebenie práve za studena na sucho, kým začne mazať, kým natlačí všetky kanály a začne ostrekovať valce s piestami
no, a čím řidší olej, tím rychleji se to namaže (mimochodem i studená 5W-40 je hustší, než horká 15W-40)
Citace:
a motor aj keď už má voda prevádzkovú teplotu, kým sa olej zohreje na aspoň 70° trvá to ešte aspoň ďaľších 10km, v zime aj ešte viac...
Přesně tak, dobrá poznámka. Proto je dobrý motor nehonit ani těsně po ohřátí chladící kapaliny, ale až po ujetí dalších km. Řekl bych, že teploměr oleje by vůbec nebyl k zahození. Jenže tendence je přesně opačná - rušit i teploměry chladící kapaliny (které navíc schválně kecají - jako u mé Fabie - při dosažení ručičky 90°C má dle diagnostiky pouze 65°C) a nahrazovat je kontrolkama. Tak zmizí možnost indikace začínající závady (mírné přehřívání nebo mírné podchlazení, které čidlo ještě nesepnou).

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


20.4.14, 22:57
Profil

Příspěvky: 143
Bydliště: Kaznějov
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Komu není rady, tomu není pomoci..... máš načeteno spoustu informací, ale praxe bývá někdy trochu jiná. Taky jsem měl octávku´62 rok a taky jsem tam dával AD a měnil po 5 tkm. Ale ten tam dával i můj děda co s tím jezdil přede mnou. Já na tom najel asi 30 tkm a ten motor jezdí do dneška v traktůrku, když se vyndaval z auta měl asi 145 tkm najeto. Olej "trochu" mizel, řekl bych tak litr na tis. km.
Kdyby tam bylo Ačko, dával bych ho tam dál.
Takže předpokládám, že pokud stávající motor bude KO, tak koupíš jinej a hned do něj prdneš 5W-40 a chceš potvrdit, že je to tak správně, když to jezdí jen pětikilometrový trasy....

_________________
Je: Fabia combi 1,4 TDI 2008, Polo 1,2 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 2002


21.4.14, 07:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Hustejší olej zanechá na dieloch či za studena, alebo za tepla väčšiu vrstvu olejového filmu na súčiastkach ktoré to potrebujú, tie marketingové kecy, sleduj iba okrajovo, potrebuješ k tomu aj zdravý sedliacky rozum 8)

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.4.14, 12:41
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Hustší olej 15W-40 je za studena hůře čerpatelný než 5W-40, ale zase lépe vymezuje vůle motoru. Což je podle mě důležitější.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


21.4.14, 21:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Jardak píše:
Takže předpokládám, že pokud stávající motor bude KO, tak koupíš jinej a hned do něj prdneš 5W-40 a chceš potvrdit, že je to tak správně, když to jezdí jen pětikilometrový trasy....

Ale ne, vždyť píšu, že jsem to s tím olejem nedomyslel. Pouze diskutuju, co je skutečnou příčinou toho, když starej motor klekne po nalití oleje novější generace. A podle mne není příčinou nižší viskozita za studena, ale rozpuštění starých karbonových úsad (a uvedl jsem odkazy, že to není jen můj názor). Tedy - pokud budu ten motor měnit, bude nejlepší zjistit (pokud to půjde), jaký olej se v tom motoru používal doposud - a ten používat dále. Případně motor otevřít a podívat se jak moc je zaneřáděnej (stejně bych ho přetěsňoval) a případně vyčistit, co půjde. Pokud nebude motor vyloženě čistej jak sklo a nezjistím co tam bylo za olej, tak bude patrně nejlepší použít 15W-40 starší generace (nezáleží jen na tom xW dle SAE, ale také na API, protože i některé oleje nové generace mohou mít index 15W-40), protože i některými zde doporučovanej 10W-40 může úsady uvolnit po kusech.

Pokud by byl ale motor novej, nebo po GO, tzn. čistej (což je dost nepravděpodobná varianta), pak mu podle mne 5W-40 neublíží.

PS: k té mé staré Octavii: co tam bylo za olej jen odhaduju - první majitel se o ní do 35tis.km staral jak o minino. Jeho dědicové s ní najeli 30tis. pak stála na dešti v trávě a nedali do ní korunu, podle mě neměnili ani olej, protože i za tepla z motoru sotva vytekla jakási černá puckovitá kaše (divim se, že to přežilo první start) a filtr ani nešel rozebrat, jak byla vložka obalená karbonem. I tak jsem ale najel dalších 40tis. Dnes bych to nejspíš řešil minimálně velmi častými výměnami, lépe vyčištěním motoru.

michalkatka píše:
Hustejší olej zanechá na dieloch či za studena, alebo za tepla väčšiu vrstvu olejového filmu na súčiastkach ktoré to potrebujú, tie marketingové kecy, sleduj iba okrajovo, potrebuješ k tomu aj zdravý sedliacky rozum 8)

Selským rozumem vím, že za tepla je 15W-40 stejně tejutý, jako 5W-40, takže po vypnutí motoru steče do vany jeden jako druhý stejně. Aby něco ulpělo např. na stěnách válců, můžou pomoct tzv. estery (pokud je jich ovšem obsaženo více, mají zas negativní vliv na gufera), jelikož jsou magnetické. O jejich obsahu v oleji se však z obalu nic nedozvíš - určitě je bude obsahovat Castrol Magnetec, který se jimi nepřímo chlubí ("inteligentní molekuly"), zastoupeny jsou ale v různém množství v mnoha dalších olejích.

Kluci z Paky píše:
Hustší olej 15W-40 je za studena hůře čerpatelný než 5W-40, ale zase lépe vymezuje vůle motoru. Což je podle mě důležitější.
Pravda, hustější olej lépe vymezuje vůle - je to znát hlevně na vyběhaných motorech, které jsou za studena tiší a často taky za studena lépe jedou, a začnou "rachtat" a ztratí výkon až po ohřátí. Pokud ale budu brát motor v normálním stavu, tak v motoru Favoritu/Felicie má dost věcí za studena menší vůli, než za tepla - to je dáno větší roztažností hliníkového bloku oproti ocelovým dílům v něm uložených - klika, vačka, zdvihátka (vyjímkou jsou písty, kde je to naopak). Tedy s ohřátím motoru se tyto vůle zvětšují, zatímco olej (jakýkoli) řídne. Jestliže tedy řídký horký olej stačí na vymezení zvětšených vůlí za tepla, nevidím důvod, proč by neměl ve svém hustějším stavu vymezit zmenšené vůle za studena (i to 5W je za studena hustější, než za tepla a 15W-40 je za tepla řidší, než studený 5W-40).

Jezdil jsem i s motory vesměs opatrně (Š120 a Š Octavia - náhradní nouzovka za ten vylágrovaný), kde by vůli na klice nevymezila ani vazelína, ježto vůle na klice byla znát i rukou a dělalo to patřičnej rámus. Přesto to mazalo a jelo, zatímco když se mi na dobrém motoru ucpal kanálek v klice, lágr se na sucho okamžitě přehřál a poškodil.

Tedy, shrnuto a podtrženo - netvrdím, že nalít do starého motoru Fáva, kterej dosud jezdil na 15W-40, najednou 5W-40 je zcela OK (a dokonce ani 10W-40). Riziko ale dle mého názoru nespočívá ve viskozitě, ale v prudkém rozpouštění starých úsad, které mohou ucpat kanálky (třeba jen krátkodobě, což ovšem na havárii zejména lágrů kliky stačí). Netvrdím, že je můj názor neomylný (nemám pokusnou laboratoř), ale tak to na základě dostupných informací i zkušeností vidím.

No, ale nikomu z vás neberu odlišný pohled od toho mého a všem děkuju za názory :)

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


23.4.14, 23:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10229
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
dřisty prdy

Už jsem to tady psal a padlo to zde i od někoho jinýho nezávisle na mě: Nejde o čerpatelnost, viskozitu, blablabla. Jde o to, na jaký vůle je ten motor zajetej. Protože 5W a 10W má rozdílnou tloušťku mazacího filmu a u motoru zajetýho na 10W ti 5W olej nevymezí vůle...
To je i důvod proč jsem zmiňoval alfácký twin sparky - oni je totiž ti kucí italský vyrobili trochu volnější. Tím docílili jakéhosi efektu "dobře zajetého motoru" (rozuměj nezajížděl to důchodce po infarktu do kauflandu a zpět), za malou "daň" - ty motory prostě potřebujou 10W40-60. Z důvodu zmíněnýho výše.

Detergenty v "lepších" olejích jsou všude a napříč viskozitama stejný, když pominu nějakej orlen, delphi, carlsson a podobný sračky, kde jsou jenom tak homeopaticky aby se neřeklo...takže pokud to celou dobu jezdilo na normální oleje a nepřetahovaly se intervaly a někdo ten olej třeba nepřehřál, karbon co drží na stěnách jen tak nepustí aby někde něco ucpal.

O tom to celý je, a není třeba o tom zdlouhavě rozkládat rukama a přemílat hovna desetkrát dokola. Až se ten motor hvízdne, udělej přebrus trochu víc natěsno, zajeď to na 5W40 a pak si ju tam můžeš lít třeba až do smrti. Ale moc ten motor nepojede :wink:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


24.4.14, 00:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
S alfáckýma Twin Sparkama nemám zkušenosti. V podstatě opakuješ to, co tu tvrdí většina: "5W je moc řidkej".

Ale ten argument se záběhem na určitý olej beru - i když nevím, zda to může zapříčinit náhlou havárku motoru (možná jak kterýho, nevim, jak se ten TS celkově povedl...), spíš celkové snížení životnosti. Příčin ovšem může být víc, než jedna (určitě mi nechceš tvrdit, že žádný rozpuštěný úsady, co můžou ucpat kanály, neexistujou).

Kliku na těsno jsem nechal zbrousit v motoru Š120 (až to brusič přehnal, nešlo s tím zprvu otočit) a jelo to jak vystřelený z praku (pravda, až po delším záběhu), lil jsem tam 10W-40 od Mogulu.

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


24.4.14, 00:33
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Tak jak se to vyvíjí s tím motorem ve fávu??? Stále žije? Nebo nějaký nový poznatek?

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


29.4.14, 18:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Žatec
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Dík za optání :) Zatim pořád klepe :D tzn že jezdí. Dneska prej to zničeho nic chcíplo při dojezdu na neutrál ke šraňkům. Ale domu to dojelo.

Jezdí to skoro každej den, páč MHD tu odpovídá dnešním poměrům spoje malé město (Žatec) - vesnice, a já nemám možnost to opravit rychle, takže zatím jezdí... Synek plánuje jinej vůz, tak snad to ještě vydrží. Pak to dám v klidu pomalu dokupy pro dcerušku - aby se měla v čem otrkávat, až udělá řidičák, popř. jezdit do práce - jestli ňákou po matuře sežene.

_________________
Fabia Combi 1.2HTP 2006 -
Žofina - Š110 1972 (1993-2006)
Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93)
Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93)
Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej)
Octavia Combi 1971 (1987-88)


29.4.14, 20:35
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3834
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Klepání v motoru Favorit 135Le
Když bude chtít, práci snad najde. Není to úplně lehké, ale jde to.... Manželka teď sháněla práci po 7- leté pracovní odmlce /2x mateřská/, no po 4 měsících sehnala, ale byla to fuška. Hlavně když řekla na úvod: "mám dvě děti"...........

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Ex auta:
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


30.4.14, 14:50
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz