Felicia 1.3MPi občasné cukání
Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Takže čerpadlo má nějaké dva režimy? Jeden pro natlakování před startem a druhý pro běžící motor? Je spínané přes relé z plusu, nedává mi smysl jak by se ty režimy přepínaly.
|
9.12.19, 10:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Ake dva rezimy? To ze cerpadlo sa po otoceni kluciku rozbehne na nejaky kratky casovy okamih je len preto aby sa natiahol benzin do vedenia pokial sa z akehokolvek dovodu vedenie vyprazdnilo. Potom sa sa cerpadlo rozbehne az ked ma jednotka signal z cidla otacok. Tlak paliva pred startovanim je tym padom uplne irelevantny. Podstatne je, aky tlak paliva je pri beziacom motore. Ak chces kontrolovat funkciu regulatora, je dobre merat tlak v porovnani so sanim a nie atmosferou - lebo inak len zistis ze sa meni absolutny tlak v palivovom systeme, ale nezistis aky ten tlak je voci saniu, a to je prave funkcia regulatora tlaku.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
9.12.19, 14:21 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Bez běžící motoru nefunguje regulátor tlaku.
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
9.12.19, 17:47 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Fatal: Asi jsem to špatně napsal, vysvětlil to darklord. Nemyslel jsem 2 režimy, ale po otočení klíču čerpadlo jede jen pár vteřin, potom tlak v potrubí klesá, když to třeba měříš. Po naskočení motoru už ale čerpadlo tlačí maximum trvale. Zkušebně by si musel asi zapojit čerpadlo na trvalých +12V a musel by si měřit ještě před regulátorem. To ale zase nezjistíš pracovní tlak co jde do motoru.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
9.12.19, 19:34 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Ještě jednou a pomalu: Tlakoměr jsem měl napojen přímo na přívodní hadici, tedy regulátor byl úplně odpojen. Naměřil jsem maximální tlak, který čerpadlo vyvinulo při těch cca 5s před startem. Hadice byla plná benzínu, trochu benzinu unikalo přes netěsnosti, takže žádné natahování do vedení se nekonalo. Pokud tedy měření bez běžícího motoru je k ničemu, zajímá mě jen, jaký je rozdíl mezi dvěma režimy: 1) "čerpadlo tlačí bez běžícího motoru" - k ničemu 2) "čepadlo tlačí s běžícím motorem" - podstatné Citace: je dobre merat tlak v porovnani so sanim a nie atmosferou Tak to stačí odpojit podtlak, čímž se vyrovná tlak atmosférický s tlakem regulátoru, ne?
|
9.12.19, 22:25 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
S tím sáním nevím. To čerpadlo sice natlakuje potrubí i při stojícím motoru, ale jak jsem psal, dáš tam měřák a už ti ten tlak bude padat. Jestli to měříš ještě před regulátorem tlaku paliva, tak potom ano, to máš dobře. To je jako by si do potrubí natlačil trochu benzínu třeba injekční stříkačkou. Po naskočení motoru už se zapne čerpadlo trvale a pořád tlačí maximum co dá, takže tlak nepadá.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
10.12.19, 05:10 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Použil jsem měřák, který nepadá, proto píšu že jsem naměřil maximum tlaku.
|
10.12.19, 10:34 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Dnes nainstalováno nové čerpadlo VIKA. (Ano, je to Čína, ale co dnes není?) Má trochu jinou konstrukci a rozměry, ale montuje se stejně blbě jako originál. Problém byl s připojením hadic, má jinak umístěné vývody a hadice u mého auta nemají ani milimetr rezervu... Čerpadlo hned při prvním tlakování před startem hravě protlačilo regulátor tlaku, benzín šel do vracečky. Takže jednoznačně dává větší tlak, zatím nevím kolik. Teorie, že měření bez běžícího motoru je k ničemu, padla. Kromě kontrukce se od originálu liší ještě jednou věcí, čerpadlo je velmi hlučné, při běžícím motoru je slyšet i v autu i mimo auto. Následně jsem vymazal chyby, vyresetoval adaptační hodnoty, nechal zkalibrovat klapku. A provedl jsem testovací jízdu. Poučen z předchozího testování, vzal jsem to dále, než okolo komína. Motor jede normálně, táhne, jde do otáček, necuká. Jen při cca 120km/h (3500rpm) se mi zdálo že to zaváhalo. Takže ještě změřím tlak a případně vyměním regulátor. Snad už pak budu mít klid a můžu rozebrat palivoměr. Veteranista píše: Bez běžící motoru nefunguje regulátor tlaku. Zřejmě funguje.
|
11.12.19, 19:45 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6586 Bydliště: Kosice
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
jedna dolezita vec na ktoru treba mysliet pri pripajani tlakomerov a vseobecne rozpajani palivovej sustavy je to, ze to otvoris, benzin vytecie a obcas sa dnu dostane vzduch. to je dolezite hlavne ak mas dlhe hadice alebo napajas tlakomer tak, ze bubliny nemozu cez vratne potrubie ujst do nadrze. napr. u KE-Jetu sa v pripade akychkolvek merani odporuca po otvoreni palivoveho systemu nechat stroj bezat niekolko desiatok sekund na zvysene otacky, nech sa zo systemu vyluci vzduch.
RJ da cerpadlu dvoj az trojsekundovy impulz, ktory staci na natlakovanie sustavy v pripade, ze je zavreta, odvzdusnena a regulator je v poriadku. ak to rozoberes, napojis namiesto rampy na hadicu tlakomer a zapnes cerpadlo, v podstate nameras blud, lebo podstatnu cast tych troch sekund cerpadlo zabije tym, ze do hadice dotlaca benzin, ktory vytiekol, alebo sa vyparil a stlaca vzduchovu bublinu, co tam je. ak by som za takych okolnosti meral, tak proste premostim rele palivoveho cerpadla kablovou spojkou a meram s cerpadlom trvalo beziacim.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
13.12.19, 09:49 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Jenže palivové čerpadlo u Felicie má zpětný ventil, takže při odpojení hadice přijdu jen o pár mililitrů benzínu, v hadici je vidět hladina. A těch pár mililitrů má čerpadlo dotlačené za zlomek sekundy. Zbytek z těch pár sekund sepnutého relé může tlakovat. Navíc v uzavřené soustavě je tlak konstantní nehledě na to, zda je tam pár mililitrů vzduchu nebo ne. Jak dlouho asi může čerpadlo stlačovat vzduchovou bublinu v hadičce cca 20cm x 3mm a v tlakoměru s pístkem o průměru cca centimetr? Půl sekundy? Stále zbývá dalších pár sekund běhu pod plným tlakem. Nemluvě o tom, že se mi to následně samo odvzdušnilo přes netěsnosti u tlakoměru. Nevidím důvod to nechávat běžet déle, než těch pár sekund. Dnes jsem zapojil nový tlakoměr měřící aktuální hodnotu tlaku mezi hadici a lištu s připojeným regulátorem. Při otočení klíčku je tam prakticky okamžitě 3.1bar, po vypnutí relé čerpadla klesne tlak na 2.9bar. Při běžícím motoru a odpojeném podtlaku je tam 3.1bar, po připojení podtlaku 2.5bar. Takže dle mě měření potvrdilo, že tlak při stojícím motoru je shodný s tlakem při běžícím motoru. Video z měření při běžícím motoru zde: https://vimeo.com/379263375Nejprve volnoběh s připojeným podtlakem, pak volnoběh s odpojeným podtlakem, pak volnoběh s připojeným podtlakem, pak nějaké to tůrování s připojeným podtlakem. Ručička se houpe vlivem snímací frekvence, v reálu vibrovala. Motor měl pracovní teplotu, čerpadlo běželo cca půl hodiny v kuse.
|
13.12.19, 15:49 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
A zase VIKA?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
14.12.19, 09:01 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Proč "zase"?
|
14.12.19, 19:24 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
No předtím jsi od nich kupoval něco na altík, ne? Myslím usměrňovač nebo regulátor, už nevím. Já jsem na tuhle značku přímo alergický, ale dělej jak umíš.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.12.19, 10:03 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Diodový blok, zatím žije. Vypadalo to jako happy end, ale dnes při běžné cestě domů se projevila opět cukatura, zhruba taková, jako s původním čerpadlem. Takže je velmi pravděpodobné, že původní čerpadlo mělo správný tlak a já jsem celou tu rošádu s dvěma výměnami čerpadel absolvoval zbytečně.
|
15.12.19, 21:31 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Felicia 1.3MPi občasné cukání
Buď je to opravdu normální, nebo to bude podle mě spíše něco kolem zapalování.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
16.12.19, 08:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|