Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 14.11.24, 06:44



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Další
 Nejrozsáhlejší úpravy závodního motoru... 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Speeder píše:
Jak tohle můžeš napsat, když ten motor neprošel vývojem? To je tvůj subjektivní názor. Je jasný, že pokud se jedná o větší obsah, dá se z toho vymáčknout stejný výkon s lepší životností, ale po špičkově naladěným motoru nemůžeš chtít, aby vydržel 200 tisíc. Špičkově postavený škodovácký třináctistovky s výkonem okolo těch 130 koní vydrží zpravidla rok závodit. Pak to bouchne. Opakuju, max speed nevypovídá nic o motoru.


však práve že škoda že neprešiel vývojom, už som písal že si viem predstaviť ten motor po vývoji napr. vo Feldách, alebo Fabkach ako 1.6MPi, taký motor dnes síce je, ale je o 100kg ťažsí ako by bol ten škodovácky....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


11.11.07, 17:12
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
Příspěvek 
Speeder píše:
Jak tohle můžeš napsat, když ten motor neprošel vývojem? To je tvůj subjektivní názor. Je jasný, že pokud se jedná o větší obsah, dá se z toho vymáčknout stejný výkon s lepší životností, ale po špičkově naladěným motoru nemůžeš chtít, aby vydržel 200 tisíc. Špičkově postavený škodovácký třináctistovky s výkonem okolo těch 130 koní vydrží zpravidla rok závodit. Pak to bouchne. Opakuju, max speed nevypovídá nic o motoru.


no právě v tom je ten problém...NELZE srovnat závodní motor a obyčejný do provozu. A může to napsat...motor sice neprošel vývojem ale jeden člověk na virtu ho "někde" sehnal a dal do rapida. I lidi ze škodovky se zajímali kde k tomu přišel. Jezdilo to a dobře ale náhradní díly neexistují a na to doplatil.
Obrázek
tady je zbytek i s kontaktem tak se poptej ;) http://skoda-virt.cz/cz/auta/specialy2/ ... skoda-1400

_________________
Škoda 135 Rapid
Ford S-max TDCi
Volvo S60 AWDoff 2.4T
Škoda 742 Forever Team
Škoda TW Coupe Club


11.11.07, 17:13
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
Speeder píše:
michalkatka píše:
Speeder píše:
Teď si mě pobavil. Já taky pojedu se škodovkou 200 když tam dám potřebnej dlouhej převod. A kamarádovi naměřili se závodní stovkou 215kmh (pneu matador SM-2 160/530 R13, převod 4,22, V.rychlost, cca 7500 otáček) Oba máme 1,3 OHV. Když se mě někdo zeptá kolik mi to jede, jenom se směju. :D


to je síce fajn, ale vieš si tvoj motor predstaviť do bežnej premávky :?: ja teda nie, máš dobrú techniku, ale ten motor ti po generálku vydrží tak 10-15tis, tá 1.6 OHC s toho Formanu ak by pokračoval vývoj by vydržala 200-300tis na bežné jazdenie a pri porovnateľnom výkone by si ten motor nemusel vytáčať tých 7000ot/min....

stále hovorím je rozdiel medzi sériovým a závodným motorom.... takže tá tvoja 1.3OHV max speed 215km/h je síce parádny motor, ale len prvých 15tis....


Jak tohle můžeš napsat, když ten motor neprošel vývojem? To je tvůj subjektivní názor. Je jasný, že pokud se jedná o větší obsah, dá se z toho vymáčknout stejný výkon s lepší životností, ale po špičkově naladěným motoru nemůžeš chtít, aby vydržel 200 tisíc. Špičkově postavený škodovácký třináctistovky s výkonem okolo těch 130 koní vydrží zpravidla rok závodit. Pak to bouchne. Opakuju, max speed nevypovídá nic o motoru.

tak zas klídek jo...samozřejmě max speed záleží na převodu, ale ty myslíš že do FORMANA bylo víc převodů :lol: :lol: :lol: my se bavíme o motoru ne o převodech, takže když myslim že motor jel 200 tak jel se SERIOVOU FORMAŇÁCKOU PŘEVODOVKOU takže, ten motor jel prostě ve městě i na dálnici...ne jako ten tvůj s tvojí převodovkou...sice jede 215 ale tak po dálnici, chtěl bych tě vidět ve městě....akcelerace na světlech...dal bych si tě i s našim fakem :D nebo mojí fildou :D:D:D:D takže nevim proč do škodováckýho MOTORU taháš PŘEVOD....kdybych si to auto šel koupit (kdyby se normálně vyrábělo) tak by mi určitě nedali na výběr, jakej chci převod, jestli na max speed nebo na akceleraci...to není závodní auto, ale auto pro rodinu (teda bylo, dneska sou preference rodinnýho vozu trošku jinde) takže ten motor musí jet v každejch podmínkách...jo a tim, že sem se o tom motoru zmínil, sem myslel to, že by to byl PERFEKTNÍ základ na závodní úpravy....:D

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


11.11.07, 18:19
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 267
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek 
Za prve stovka o který jsem mluvil není moje a myslím, že seriovým Formanem by si jí od prvních metrů koukal na záda. On tam má taky seriovou převodovku, ale protože jeho motor dosahuje vysokých otáček, mohl jet těch 215. Maximální dosažitelná rychlost prostě není údaj, který by mě zajímal při výběru motoru, to už raději koukej na akceleraci. Je jasný, že ti nedají na výběr když pudeš auto kupovat. Ale dneska ti do soutěžní převodovky dají převod jakej ti bude libo. I každej kvalt jak budeš chtít dlouhej. Podívej se na stránky nějakých rallyteamů, když tam mají nějaký info o autě, u maximální rychlosti je zpravidla : dle specifikace nebo dle převodů). Zkrátka když mi někdo řekne, že mu to jede 200, nic mi to neříká, ať radši napíše výkon a kroutící moment, případně doloží křivku z brzdy. To mi něco řekne o motoru.

On dal se stovkou 215 a Kitová Fabie má takový převody, že má maximálku někde kolem 180. Takže podle tebe motor ve stovce je lepší? Myslim, že nemá 225 koní ve třináctce.

_________________
Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)


11.11.07, 19:28
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
Speeder píše:
Za prve stovka o který jsem mluvil není moje a myslím, že seriovým Formanem by si jí od prvních metrů koukal na záda. On tam má taky seriovou převodovku, ale protože jeho motor dosahuje vysokých otáček, mohl jet těch 215. Maximální dosažitelná rychlost prostě není údaj, který by mě zajímal při výběru motoru, to už raději koukej na akceleraci. Je jasný, že ti nedají na výběr když pudeš auto kupovat. Ale dneska ti do soutěžní převodovky dají převod jakej ti bude libo. I každej kvalt jak budeš chtít dlouhej. Podívej se na stránky nějakých rallyteamů, když tam mají nějaký info o autě, u maximální rychlosti je zpravidla : dle specifikace nebo dle převodů). Zkrátka když mi někdo řekne, že mu to jede 200, nic mi to neříká, ať radši napíše výkon a kroutící moment, případně doloží křivku z brzdy. To mi něco řekne o motoru.

On dal se stovkou 215 a Kitová Fabie má takový převody, že má maximálku někde kolem 180. Takže podle tebe motor ve stovce je lepší? Myslim, že nemá 225 koní ve třináctce.

dobře dobře, samozřejmě výkon auto prodává, krouťák auto dělá, ale ta 1,6 se seriovou převodovkou dala 200 a tim myslim, že 1,6 do VW ti těch 200 nedá...to znamená, že převodovka je stejná, ale ten 1,6 motor škoda je lepší....to sem myslel....

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


13.11.07, 11:52
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 267
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek 
Noo, taky to nemusí bejt pravda. Taky může jen víc točit a v menším spektru otáček může mít menší krouťák. Závodní motor se musí vyladit především podle časů na trati a ne podle toho jakou udělá maximálku se seriovou skříní. Dám příklad. Pojedu několikrát úsek 2km se svodama 4-2-1. Napíšu si časy a udělám průměr. Pak dám svody 4-1. Zase se několikrát projedu, zapíšu časy, spočítám a zjistím, že jsem byl o 5 sekund rychlejší. Sice třeba točí motor míň, ale jde dobře odspoda což je na trati rychlejší. To jen pro příklad jak by se měl odlaďovat závodní motor. Dobře je o tom napsáno v knize "Sportovní úpravy škoda"

_________________
Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)


13.11.07, 14:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
Speeder píše:
. To jen pro příklad jak by se měl odlaďovat závodní motor. Dobře je o tom napsáno v knize "Sportovní úpravy škoda"

mám 2 :D

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


13.11.07, 15:24
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
k těm hliníkovejm tyčkám: si myslím že by se do soutěžního motoru neměly dávat právě proto že jsou hliníkový (měkkčí) a hlavně že mají větší tepelnou roztažnost než železný, i když mě pořád neleze do hlavy proč se po zahřátí motoru ventilová vůle zvětšuje :roll:

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


13.11.07, 15:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Kristensen píše:
k těm hliníkovejm tyčkám: si myslím že by se do soutěžního motoru neměly dávat právě proto že jsou hliníkový (měkkčí) a hlavně že mají větší tepelnou roztažnost než železný, i když mě pořád neleze do hlavy proč se po zahřátí motoru ventilová vůle zvětšuje :roll:


mne to tiež každý tvrdil, ale nechce sa mi veriť, ak by zohriaty motor mal vôle 0,4 to by musel byť rachot, ja si aj tak myslím že vôle by mali byť pri prevádzkovej teplote 0 až 0,0001, v žiadnom prípade nie do mínusu, to by ventily ostávali pootvorené... :roll:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


13.11.07, 16:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
Kristensen píše:
k těm hliníkovejm tyčkám: si myslím že by se do soutěžního motoru neměly dávat právě proto že jsou hliníkový (měkkčí) a hlavně že mají větší tepelnou roztažnost než železný, i když mě pořád neleze do hlavy proč se po zahřátí motoru ventilová vůle zvětšuje :roll:

a nebude vtip v tom, že kromě rozvodovejch tyček a dalších blbin se teplem roztahuje i blok motoru? pak nezáleží na tom co je víc/míň tepekně roztažný, ale na poměru roztažnosti blok/tyčka???(proto myslím byly hliníkový na faku-hliníkovej blok+hliníková tyčka-stejný vůle na studenej i teplej motor)

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


13.11.07, 21:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
Kristensen píše:
k těm hliníkovejm tyčkám: si myslím že by se do soutěžního motoru neměly dávat právě proto že jsou hliníkový (měkkčí) a hlavně že mají větší tepelnou roztažnost než železný, i když mě pořád neleze do hlavy proč se po zahřátí motoru ventilová vůle zvětšuje :roll:


Podle me a po logickem uvazovani bych rekl ze se zvysujici teplotou se vule musi zmesovat - vyssi teplota= vyssi roztaznost tycek, deformace je prodlouzeni = zmenseni ventilove vule

_________________
silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS


13.11.07, 23:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
michalkatka píše:
Kristensen píše:
k těm hliníkovejm tyčkám: si myslím že by se do soutěžního motoru neměly dávat právě proto že jsou hliníkový (měkkčí) a hlavně že mají větší tepelnou roztažnost než železný, i když mě pořád neleze do hlavy proč se po zahřátí motoru ventilová vůle zvětšuje :roll:


mne to tiež každý tvrdil, ale nechce sa mi veriť, ak by zohriaty motor mal vôle 0,4 to by musel byť rachot, ja si aj tak myslím že vôle by mali byť pri prevádzkovej teplote 0 až 0,0001, v žiadnom prípade nie do mínusu, to by ventily ostávali pootvorené... :roll:


jo přesně tak lidskej rozum to prostě vidí tak jak řikáš ale zkutečnost je jiná, když na šáde nastavíš 15/20 na studeným motoru, řekněme v létě během dopoledne když je třeba venkovní teplota 18 stupňů no a pak to projedeš ohřeješ na provozní teplotu tak budeš mít ventilovou vůli 35/40. Já jsem na svým Fávo motoru na vačce 280/280 seřizoval 40-45 za provozní teploty a předstih musel být při 4000ot/min 52 stupňů jinak to nejelo.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


14.11.07, 08:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
CROWACK píše:
Kristensen píše:
k těm hliníkovejm tyčkám: si myslím že by se do soutěžního motoru neměly dávat právě proto že jsou hliníkový (měkkčí) a hlavně že mají větší tepelnou roztažnost než železný, i když mě pořád neleze do hlavy proč se po zahřátí motoru ventilová vůle zvětšuje :roll:

a nebude vtip v tom, že kromě rozvodovejch tyček a dalších blbin se teplem roztahuje i blok motoru? pak nezáleží na tom co je víc/míň tepekně roztažný, ale na poměru roztažnosti blok/tyčka???(proto myslím byly hliníkový na faku-hliníkovej blok+hliníková tyčka-stejný vůle na studenej i teplej motor)



čoveče na tom něco bude sice nemůžu souhlasit s tím že u hliníkovejch se vůle nemění protože i to jsem zkoušel měřit a po na stavení 25 na studeným měly vůli 35 na teplým ale je fakt že se zvětšuje míň protože u ocelovejch tyček se teplotou motoru zvětší vůle většinou o 20

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


14.11.07, 08:11
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Ondras83 píše:
... tak fotr jí teď zajíždí a prej se mu to zdá takový líní...prostě není poznat, že tam ta hlava je snížená a vyleštěný kanály...zatim tam je 7ADSIV olej na zajetí...po 1000km de do traktoru, tak si myslim že to je tim...ale prostě to auto je takový...šlápneš na plyn a nic....myslíš že to je tim, že ten motor ještě není zajetej a vlastně "čerstvej" ???? jinak je tma ještě vykuchanej kat, ale tim to nebude, na dědový byl ucpanej, prorazili sme ho a jezdí jak pes...tak nevim...možná to je jen subjektivní pocit, ale prej se mu to zdá takový líní no....

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


14.11.07, 13:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
Matthes píše:
Ondras83 píše:
... tak fotr jí teď zajíždí a prej se mu to zdá takový líní...prostě není poznat, že tam ta hlava je snížená a vyleštěný kanály...zatim tam je 7ADSIV olej na zajetí...po 1000km de do traktoru, tak si myslim že to je tim...ale prostě to auto je takový...šlápneš na plyn a nic....myslíš že to je tim, že ten motor ještě není zajetej a vlastně "čerstvej" ???? jinak je tma ještě vykuchanej kat, ale tim to nebude, na dědový byl ucpanej, prorazili sme ho a jezdí jak pes...tak nevim...možná to je jen subjektivní pocit, ale prej se mu to zdá takový líní no....

sorry....ale proč to tam nemohlo zůstat ??

jinak už to neřeště...vyřešeno...:D

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


14.11.07, 13:59
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 54 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz