jízda na úsporu nebo likvidace motoru
Autor |
Zpráva |
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Tolerance tachometru je plus mínus autobus, takže můžete mít pravdu oba, mě to při 3000ot/min ukazuje asi 120km/h...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
15.6.06, 20:41 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Podla palubneho pocitaca to vychadza, ze vyssi prevod je lepsi na spotrebu. Pri mojej MPI 50kw ale nikdy pod 2000 otacok. Tiez zalezi na tom aka je zataz. Krivky mernej spotreby sa robia pre plny plyn ale pri ciastocnej zatazi je potrebne pocitat so stratami motora trenim pri vyssich otackach. Pri nizsich otackach su navyse v motore vacsie tlaky, co znamena lepsiu ucinnost. Preto do kopca a na akceleraciu radsej viac otacok, pri ustalenej jazde radsej vyssi prevod. Kto ma PP nato rychle pride. S feliciou sa da pod 5 ale je to riadna otrava. A ked sa svieti, spotreba stupa cca o 0,3 litra za hodinu.
|
15.6.06, 21:07 |
|
|
Warman
Příspěvky: 136 Bydliště: Praha
|
Dusche píše: Warman> nejde voto estli to ten motor utahne a jak je auto zive, ale o prevodovej pomer. abys jel 130 km/h musis mit 3500 ot/min a nebo 3800 ot/min v pripade kratsi prevodovky.
Jo no, já vím, to byl takovej výkřik z radosti...ale po pravdě řečeno víc jak 3500 rpm s tím moc nejezdím a to proto, že na těhle otáčkách už to jede 140kmh-1, fakt přísahám, že to tak je a že to tak jede.A od 3900rpm začne mírně blbnout otáčkoměr, ručička se občas rozklepe, tak tam moc nejezdím.A těch 130kmh-1 na 3000-3100 rpm na rovině je taky nevymyšlenejch, čistě jenom odečtený údaje z otáčkoměru.Netvrdím, ale, že v něm nemůže bejt chyba, i když si myslím, že ukazuje poměrně dobře....
|
16.6.06, 01:01 |
|
|
jožina
|
Warman píše: Dusche píše: Warman> nejde voto estli to ten motor utahne a jak je auto zive, ale o prevodovej pomer. abys jel 130 km/h musis mit 3500 ot/min a nebo 3800 ot/min v pripade kratsi prevodovky. Jo no, já vím, to byl takovej výkřik z radosti...ale po pravdě řečeno víc jak 3500 rpm s tím moc nejezdím a to proto, že na těhle otáčkách už to jede 140kmh-1, fakt přísahám, že to tak je a že to tak jede.A od 3900rpm začne mírně blbnout otáčkoměr, ručička se občas rozklepe, tak tam moc nejezdím.A těch 130kmh-1 na 3000-3100 rpm na rovině je taky nevymyšlenejch, čistě jenom odečtený údaje z otáčkoměru.Netvrdím, ale, že v něm nemůže bejt chyba, i když si myslím, že ukazuje poměrně dobře....
zdar
žádná felda z fabriky netočí 3000ot = cca 130km/h jestli to tak máš tak ti blbne otáčkoměr nebo ukazatel rychlosti. nebo tam máš jiný než seriový kola a máš rozhozenej převod.... ale vzhledem k tomu že se ti klepe ručička nad 3900 tak je asi v prdeli otáčkoměr..... co je psáno není dáno zvlášť u budíků škoda
|
16.6.06, 07:23 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
jožina píše: Warman píše: Dusche píše: Warman> nejde voto estli to ten motor utahne a jak je auto zive, ale o prevodovej pomer. abys jel 130 km/h musis mit 3500 ot/min a nebo 3800 ot/min v pripade kratsi prevodovky. Jo no, já vím, to byl takovej výkřik z radosti...ale po pravdě řečeno víc jak 3500 rpm s tím moc nejezdím a to proto, že na těhle otáčkách už to jede 140kmh-1, fakt přísahám, že to tak je a že to tak jede.A od 3900rpm začne mírně blbnout otáčkoměr, ručička se občas rozklepe, tak tam moc nejezdím.A těch 130kmh-1 na 3000-3100 rpm na rovině je taky nevymyšlenejch, čistě jenom odečtený údaje z otáčkoměru.Netvrdím, ale, že v něm nemůže bejt chyba, i když si myslím, že ukazuje poměrně dobře.... zdar žádná felda z fabriky netočí 3000ot = cca 130km/h jestli to tak máš tak ti blbne otáčkoměr nebo ukazatel rychlosti. nebo tam máš jiný než seriový kola a máš rozhozenej převod.... ale vzhledem k tomu že se ti klepe ručička nad 3900 tak je asi v prdeli otáčkoměr..... co je psáno není dáno zvlášť u budíků škoda
nevim teda co ma za motor ale pokud by mel 135 MPi, tak tam je tak dlouha prevodovka, ze by to mozny snad i bylo - jinak 136MPi toci pri 140 4000 a pri 130 neco kolem 3600-3700 ne?
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
16.6.06, 07:51 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Naši mají feldu 1.6, která má myslim dlouhou převodovku, a ta při 3000 ot/min na pětku jede cca 105-110km/h.
|
16.6.06, 08:07 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Warman píše: Dusche píše: Warman> nejde voto estli to ten motor utahne a jak je auto zive, ale o prevodovej pomer. abys jel 130 km/h musis mit 3500 ot/min a nebo 3800 ot/min v pripade kratsi prevodovky. Jo no, já vím, to byl takovej výkřik z radosti...ale po pravdě řečeno víc jak 3500 rpm s tím moc nejezdím a to proto, že na těhle otáčkách už to jede 140kmh-1, fakt přísahám, že to tak je a že to tak jede.A od 3900rpm začne mírně blbnout otáčkoměr, ručička se občas rozklepe, tak tam moc nejezdím.A těch 130kmh-1 na 3000-3100 rpm na rovině je taky nevymyšlenejch, čistě jenom odečtený údaje z otáčkoměru.Netvrdím, ale, že v něm nemůže bejt chyba, i když si myslím, že ukazuje poměrně dobře....
Pokud bys měl při 130km/h jen 3100 otáček, tak při 140km/h bys tam měl cca 3340 otáček (spočítej si to, je to přímá úměra). Abys měl při 130 jen 3000-3100 otáček a při 140 3500 otáček, tak to není možný jinak než že ti blbne některej budík. Asi nejspíš otáčkoměr, vzhledem k tomu, že píšeš, že přes 3900 otáček se mu občas rozklepe ručička.
|
16.6.06, 08:14 |
|
|
Warman
Příspěvky: 136 Bydliště: Praha
|
Pánové někde se stala, chyba, pravděpodobně jsem to napsal trochu zamtečně, takže opravuji, těch 3000-3100rpm na 130 jezdím s Favoritem s moterem 136, 46kW. O Feldě byl jenom jeden odstavec a to tenhle
Citace: S plynem zkušenosti nemám, ale s Feldou 1.3 MPi ano. Tady bych řekl, že jediná možnost jak ušetřit benzín je vyšší rychlost, nižší otáčky a nevyřazovat z kopce. Jednak to potvrzuje i děda, který s Feldou jezdil dlouhá léta a jednak i osobním experimentem jsem dospěl k tomuto názoru. Kdesi v tomto fóru jsem četl příspěvek, že motor se vstřikováním je radši na nižších otáčkách a motor s karburátorem se radši točí o sto šest. Myslím, že je to přesně tak.
Zbytek mého příspěvku a příspěvky další se týkaly už jen a pouze Favorita... a vadnej otáčkoměr příliš nevylučuju, je to docela dobře možný, jen interpretuju to, co ukazuje.A u tý 140kmh-1 si nejsem jistej, protože to s tím moc nejezdím a když, tak jenom při předjíždění a to mám na koukání jiný věci než otáčkoměr, takže to spíš odhaduju, ale nevylučuju, že chybně...
Jinak už bych nechtěl mnoho odbíhat od tématu, vcelku by mi zajímaly i další názory na snižování spotřeby. Co třeba něco jako příprava na jízdu, že si projdu mapy ( s vrstevnicema, nebo jenom barveným rozlišením, semaforama, a tak dál a tak dál, prostě co nejpodrobnější, co mám) a zjistím, kde je jakej kopec, kde by se dalo vyřadit, kde je zbytečný zrychlovat, protože jsou vsi od sebe dvě stě metrů za zatáčkou a tak podobně?Sice to už souvisí více se stylem jízdy, ale myslím, že jsme se shodli, že největší měrou se na spotřebě podílí právě tento element...
|
16.6.06, 09:45 |
|
|
Dusche
Příspěvky: 602 Bydliště: Praha-Zizkov
|
Warman> Ptas se na dalsi moznosti snizovani spotreby? Co treba svetla na denni sviceni? Prodava je HELLA a davaj se do kastliku pro mlhovky. Velka vyhoda je v tom, ze svitis jen jima a vse ostatni (palubka,obrysovky,koncova svetla, atd.) je zhasnuto. Jen cena je spatna cca 2 kkc )o: Vedel by nekdo jak upravit napr. predni mlhovky aby znich byla svetla pro denni sviceni??
|
16.6.06, 18:08 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Normálně bych do toho nacpal 21W žárovky, otázkou je, co budou říkat příslušníci, když uvidí fáčko, co bude vypadat, jako že svítí mlhovkama, nechtěl bych jim v tu chvíli tvrdit, že je to originál škoda výbava pro denní svícení...
To už tam radši vrazím opravdový mlhovky...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
16.6.06, 18:54 |
|
|
colaczech
Příspěvky: 59 Bydliště: Jižní Morava,okres Hodonín
|
Dusche píše: Warman> Ptas se na dalsi moznosti snizovani spotreby? Co treba svetla na denni sviceni? Prodava je HELLA a davaj se do kastliku pro mlhovky. Velka vyhoda je v tom, ze svitis jen jima a vse ostatni (palubka,obrysovky,koncova svetla, atd.) je zhasnuto. Jen cena je spatna cca 2 kkc )o: Vedel by nekdo jak upravit napr. predni mlhovky aby znich byla svetla pro denni sviceni??
Asi me to nedochazi,ze se ptam tak blbe,ale to staci kdyz ti sviti jen predni svetla pro denni sviceni?Zadni obrysovky svitit nemusi? .A jak moc musi ty svetla svitit(kolik W nusi mit)?Myslim jestli by nestacilo udelat zvlast vypinac aby svitily jen predni parkovacky.A kdyby se misto nich dala jenom dioda,tak by byl odber uplne minimalni.Jak to teda je,posvitme si na to
_________________ Škoda 130L (1986);Škoda 130GL (1987)
|
16.6.06, 19:01 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
|
16.6.06, 19:33 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
colaczech píše: Dusche píše: Warman> Ptas se na dalsi moznosti snizovani spotreby? Co treba svetla na denni sviceni? Prodava je HELLA a davaj se do kastliku pro mlhovky. Velka vyhoda je v tom, ze svitis jen jima a vse ostatni (palubka,obrysovky,koncova svetla, atd.) je zhasnuto. Jen cena je spatna cca 2 kkc )o: Vedel by nekdo jak upravit napr. predni mlhovky aby znich byla svetla pro denni sviceni?? Asi me to nedochazi,ze se ptam tak blbe,ale to staci kdyz ti sviti jen predni svetla pro denni sviceni?Zadni obrysovky svitit nemusi? .A jak moc musi ty svetla svitit(kolik W nusi mit)?Myslim jestli by nestacilo udelat zvlast vypinac aby svitily jen predni parkovacky.A kdyby se misto nich dala jenom dioda,tak by byl odber uplne minimalni.Jak to teda je,posvitme si na to
Pokud si namontuješ schválená světla pro denní svícení (prodává je např. zmíněná Hella, dělá dva typy), tak tahle světla se mají rozsvítit při zapnutém zapalování a svítí jen ona, žádná další světla nesvítí (ani vzadu). Tato světla jsou homologována jako taková, nemusí je výrobce automobilu schvalovat jako volitelné vybavení vozu.
Ty dva typy, co dělá Hella, jeden má v sobě 6W žárovky, druhý typ myslim 21W.
|
21.6.06, 10:18 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Máte tu vobec niekto zdanie o teorii motoru? PROSIM Vas kupte a precitajte si knihu od pana Ing. Jana Hornicka- Jak jezdit s nizsi spotrebou! Ja som ju cital asi 5x a o motore, teorii plnenia a pod viem nieco. Mimo mesto mam na mojom favo spotrebu 6L LPG! a nevleciem sa, idem aj 100. Nizke otacky su zakladom.
Na 1 sa pohnem
2. dam hned potom
3.Dam pri 1500
4.Dam pri 1750
5. pri 2000
NA 5. jazdim aj pri 1300 ot v pohode a pekne zrychluje, ked treba jazdit v kolone apod. Staci mat dobre nastaveny motor a ide to pekne. Cim vacsie otacky tym vacsie dynamicke straty. Len si predtav ako ide piest fore, musi zastat a dole a zastavit, kolko energie sa minie na to, + trecie straty, straty pre zlu plniacu ucinnost atd. To ked neovladas nevies o com je motor a spotreba. Hornicek tak najazdil 100tisice km a nema problem, ani ja som nemal problem. A v zime vzdy startujem na plyn na 1x. Skus si to precitat a uvidis. Na ekorally jazdia do 1000ot a preraduju, akus hadat preco?
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
17.8.06, 14:27 |
|
|
Roman
Příspěvky: 466 Bydliště: Vrchlabí
|
septim píše: Máte tu vobec niekto zdanie o teorii motoru? PROSIM Vas kupte a precitajte si knihu od pana Ing. Jana Hornicka- Jak jezdit s nizsi spotrebou! Ja som ju cital asi 5x a o motore, teorii plnenia a pod viem nieco. Mimo mesto mam na mojom favo spotrebu 6L LPG! a nevleciem sa, idem aj 100. Nizke otacky su zakladom. Na 1 sa pohnem 2. dam hned potom 3.Dam pri 1500 4.Dam pri 1750 5. pri 2000 NA 5. jazdim aj pri 1300 ot v pohode a pekne zrychluje, ked treba jazdit v kolone apod. Staci mat dobre nastaveny motor a ide to pekne. Cim vacsie otacky tym vacsie dynamicke straty. Len si predtav ako ide piest fore, musi zastat a dole a zastavit, kolko energie sa minie na to, + trecie straty, straty pre zlu plniacu ucinnost atd. To ked neovladas nevies o com je motor a spotreba. Hornicek tak najazdil 100tisice km a nema problem, ani ja som nemal problem. A v zime vzdy startujem na plyn na 1x. Skus si to precitat a uvidis. Na ekorally jazdia do 1000ot a preraduju, akus hadat preco?
ok to beru - jezdis usporne, ale motor timhle stylem za chvili oddelas - neco jineho je spotreba a neco jineho je idealni rezim motoru - my mame skodovky a ne osmivalce s obemem 5l - to budu radsi tocit stale 2500-3000 a motor bude krasne bezet a bude krasne v tahu s dostatecnym kroutivym momentem nez abych se bal ze mi vypadne na silnici - ale co se tyce spotreby, tak to mas pravdu
_________________ LPG a dlouha spajzka :-D:-D 92, orangee 93
|
17.8.06, 14:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|