Optimální otáčky motoru š120
Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
ferrari píše: ťahá to lepšie pri 5000 ot
V 5000 ti to tahá více jedině o kvalt níže a ne díky nástupu výkonu, ale kvůli zpřevodování. Na stejném kvaltu to prostě tahá méně a můžeš se na hlavu stavět.
|
11.8.09, 14:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Matthes píše: Jinak s dieselem max do 4500rpm Kolik vy? 2500?
Běžně do 2000, ale o tom tahle diskuse není...
|
11.8.09, 14:26 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
fatal píše: Matthes píše: Jinak s dieselem max do 4500rpm Kolik vy? 2500? Běžně do 2000, ale o tom tahle diskuse není...
s koktou, která má v 1800 nárůst krouťáku....
po tobě bych ten motor teda nechtěl, tobě musej cvakat zdvihátka jak svině
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
11.8.09, 14:53 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
já taky do 2000 někdy třeba zase do omezovače
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
11.8.09, 16:04 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Ondras83 píše: po tobě bych ten motor teda nechtěl, tobě musej cvakat zdvihátka jak svině
Nebudu to točit do 4000 na rovince jen proto, že bys po mě pak ten motor chtěl. Ale abys mohl klidně spát, mohu tě ujistit, že ten motor ví co je omezovač.
Jenže o tom diskuse není, je o optimálních otáčkách 742.12 a k tomu už tu bylo napsáno dost. Vytáčeči nechť si vytáčejí, ale tím nic na optimálních otáčkách nezmění.
|
11.8.09, 17:41 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
11.8.09, 18:20 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Dneska jsem si tu svou seriovou 120L vyzkoušel vytočit na dvojku a trojku do 6000. U dvojky to bylo fakt k ničemu... ta trojka přecejenom ještě táhla. Už je to ale běs.
|
12.8.09, 14:59 |
|
|
tomvm
Příspěvky: 459 Bydliště: Vel Mez
|
Dvojku sem točil akorát jednou do kopce při předjíždění a jak to šlo nad 60km/h tak to teprve začlo zrychlovat pořádně
|
12.8.09, 16:41 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
No tak to je mazec. 120cka a prý od 6 - 8000rpm jak motorka
Sériová 120 končí na 5200 - 5500 s LSem jsem se občas dokázal dostat k 6000, ale to vždy podle otáčkoměru který taky nebývá úplně přesný.
Na Felicii s 265° vačkou co mám ve žlutce je konec kolem 5600, vytočit se na kratší kvalty dá až k 6,3 - 6400 otáček ale to už je zcela zbytečné.
Nejlepší pro zrychlení je řadit při maximálním výkonu a další kvalt by měl spadnout na maximální točivý moment - tak by mělo vypadat i ideální odstupňování převodovky.
Při normální ježdění je dobré se pohybovat v oblasti zeleného pole otáčkoměru, tzn. mezi cca. 2000 - 3500.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
13.8.09, 10:30 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
podle situace..
byť po pozorování na základě 80000km strávených za volantem š105 se motor nelíp cítí pro běžnou svižnější jízdu, členitějším terénem, mezi 3-4500 ot. kdy je výkon dobrý, a spotřeba přijatelná....
pro klidnou jízdu ustálenou rychlostí v terénu málo zvlněném, jsou bežně dobře použitelné otáčky o tisíc nižší, motor to utahá bez protestů a není randál...
můj motor občas pozná, kdeže je jeho maximum, které je 5500ot, dál to nemá cenu hnát, protože výkon nepřibývá, a tudíž vozidlo dále zrychluje velmi málo... s tím že maximální otáčky používám krátkodobě většinou jen při potřebě rychlého předjetí, spěchu a potřebě rychlého zrychlení, na vyšší stupně (3-4, výjimečně 2), při tažení těžkého přívěsu a potřebě zrychlit do kopce - např. za obcí, přejezdem apod.
vyzkoušen mám ovšem i dlouhodobější provoz v otáčkách vysokých při dálničním provozu, ve kterém škoduli používám docela často, přičemž jde o udržování slušné rychlosti na 5 okolo 4000ot, a při stoupání na dálnici - kde je někdy pro udržení rychlosti držet 4ku blízko maxima... motor snáší bez protestů, dálniční spotřeba se při využívání výkonu téměř na plno při minimálně polovině trasy (tj. do kopce prakticky pořád ) víceméně rovná běžné spotřebě co mám na pošusty okolo komína. klidnou jízdou okolo 110km/h by se dalo dostat o litr, možná půl druhého níže, já tomu ale radši šlápnu na krk, aby to ubejvalo, za cenu spotřeby běžné...
jinak tedy 105L, 1978, 5q s převodem 4,22, apolla, 175/70/r13, motor původní byl před rokem nahrazem motorem 105M.
původní motor byl důchodcovský, kterému se první tisíce kilometrů nechtělo moc spolupracovat, po seřízení najetí na normální používání se časem srovnal a jezdil velmi dobře, přestože nynější se mi líbí ještě o něco víc, jde spíše o subjektivní dojem, jízdní výkony jsou objektivním pohledem prakticky totožné.
po společných kilometrech jsem se naučil, že motoru mírně vyšší otáčky prospívají více, než dušení na 2000ot, kdy 3000 je strop uživatele - kde spotřeba není nižší, ale dynamika výrazně, navíc je motor více rázově namáhán... a větší otáčky nezmanenají nutně vysokou spotřebu... napříkald když stoupání které jedu na 5 rychlostí +-100km/h na otáčkách +-3000, jde podstatně lehčeji, s méně sešlápnutým plynem stejnou rychlostí jet na 4 s motorem na 4000ot...
spotřeba průměrná dlouhodobá okolo 7l u obou motorů, většinou trasy do 20km, 2-3 do měsíce strakonice/praha -2-3 do roka ST-brno, ST-HK....
spotřebu na krátkých trasách dělá ovšem z citelné části zkušenost uživatele v užívání sytiče..
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
13.8.09, 20:37 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
tuner: s LSem mám možná v rozporu s tvým názorem naopak zkušenost spíš takovou, že má velký nástup momentu už ve 2-3000 a působí tak snaživěji, než ve vyšších otáčkách, kdy je taková už trochu nemastná pocitově, byť jízdní výkon běžné motory objektivně pochopitelně překračuje. je to takové trochu dieselové chování... tohoto dojmu jsem nabyl u otcova auta 120LS, starší typ, osazen ovšem Sedrem po poruše původního karburátoru... Edsr se nedochoval, prý byl uřranější, ale pro vysoké otáčky lepší..
u 105 motorů srovnání edsr/sedr mám takové, že se chovají oba stejně, přičemž sedr žere zanedbatelně méně....
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
13.8.09, 20:42 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Pech. Najezdil jsem docela dost s GLSem s origo Edsr a bylo to hladové po otáčkách. Teď jezdím se 135tkou Fávem a to je takový spíš "tahoun" od spoda.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
13.8.09, 21:11 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
fatal píše: Ondras83 píše: po tobě bych ten motor teda nechtěl, tobě musej cvakat zdvihátka jak svině Nebudu to točit do 4000 na rovince jen proto, že bys po mě pak ten motor chtěl. Ale abys mohl klidně spát, mohu tě ujistit, že ten motor ví co je omezovač. Jenže o tom diskuse není, je o optimálních otáčkách 742.12 a k tomu už tu bylo napsáno dost. Vytáčeči nechť si vytáčejí, ale tím nic na optimálních otáčkách nezmění.
tak to je jasný, ale většinou ty uživatelé TDI jezděj do 2000-2500 max a to pro ty motory není dobrý
já samozřejmě taky nejedu celou cestu do školy v omezovači, jezdim zhruba do těch 3500, když je kopec tahnu to do 4 tis abych moh odřadit vejš, ale když se chci svíst nebo předjíždim není problém 5500rpm
jinak jak píše tuner2 když řadim na 5500rpm padá rafička lehce pod 4tis rpm, tzn na plochou křivku krouťáku, takže na seriovej motor je převodovka 4,167 nejlepší (felda 136B)
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
13.8.09, 21:45 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
tuner: fávo 135lx je shodou kolností taky jedním z mých postrkovadel a o tom že dole zabere a nahoře trochu zvadne souhlasím...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
14.8.09, 14:39 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
Tuner#2 píše: ...Sériová 120 končí na 5200 - 5500...
malinko poopravim... Rudá Raketa (tj. sériová Š120L) při natankování správnýho benzínu a správnym nastavenim předstihu (podle ucha) šla do 6000, jinak ten motor docela pěkně tahá už od 1750 až do 4500 a to všechno se spotřebou kolem 7L/100km... ale to je tim že každej motor je malinko jinej a každej chce něco jinýho...
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
14.8.09, 19:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|