Problémy s chlazením (fávo)
Autor |
Zpráva |
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
FerdikF píše: ještě mě napadá, jak hodně přibyde chladící kapalina, když se ohřeje. Mě to dělalo tak rozdíl rysek min a max.
Přibejvá? No mě to teda dělá obráceně, ohřátý je mezi riskama a studený na max.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
4.4.07, 12:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
Kristensen píše: To víčko by v podstatě mělo upouštět až když to už vaří a nebo když to tlakuje z válců.
To mě neděs, přece se nebude zase dávat dolů hlava, ale co si tak uvědomuju, tak to dělalo hlavně když vychladal motor, ale mrknu na to dneska i za chodu.
|
4.4.07, 12:19 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
Kristensen píše: FerdikF píše: ještě mě napadá, jak hodně přibyde chladící kapalina, když se ohřeje. Mě to dělalo tak rozdíl rysek min a max. Přibejvá? No mě to teda dělá obráceně, ohřátý je mezi riskama a studený na max.
Tak u mě úplně naopak. Fridex mám na minimu a po dojezdu plná nádržka. Na to taky dneska mrknu, teda pokud to nevyvařím.
|
4.4.07, 12:22 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
to záleží na tlaku, pri ohriatí sa kvapalina rozťahuje ( expanduje ) a keď zväčší objem buď sa zvíši tlak a objem sa kompenzuje v hadiciach ( tie sa trocha nafúknu - to je môj prípad ), alebo ak je tlak nižší tak sa zdvihne hladina v expanzke.
ja mám hladinu rovnakú aj pri studenom aj teplom motore a dolial som cca 1l vody za rok, a to jazdím 10-15tis ročne.
ak je vadný ventil vo viečku a tlak je neprípustne vysoký tak roztrhne chladič, alebo hadicu, ale najskôr to začne niekde tiecť, najslabšie miesto na fave je ventil kúrenia. ak je systém natlakovaný hadica by mala ísť trocha stlačiť 1-2cm....
ak je tlak nízky tak sa rýchlejšie odparuje voda, pretože pri ochladení a zohriatí sa prebytočné pary dostávajú von...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.4.07, 13:17 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
michalkatka píše: to záleží na tlaku, pri ohriatí sa kvapalina rozťahuje ( expanduje ) a keď zväčší objem buď sa zvíši tlak a objem sa kompenzuje v hadiciach ( tie sa trocha nafúknu - to je môj prípad ), alebo ak je tlak nižší tak sa zdvihne hladina v expanzke. ja mám hladinu rovnakú aj pri studenom aj teplom motore a dolial som cca 1l vody za rok, a to jazdím 10-15tis ročne.
ak je vadný ventil vo viečku a tlak je neprípustne vysoký tak roztrhne chladič, alebo hadicu, ale najskôr to začne niekde tiecť, najslabšie miesto na fave je ventil kúrenia. ak je systém natlakovaný hadica by mala ísť trocha stlačiť 1-2cm....
ak je tlak nízky tak sa rýchlejšie odparuje voda, pretože pri ochladení a zohriatí sa prebytočné pary dostávajú von...
Takže si správně myslím to, že při běhu motoru vzniká nějakej tlak a ten víčko vyrovnává tím že ho upouští. Pokud to víčko drží menší tlak tak se voda v expanze trochu zvedne, ale to by nemělo být na škodu ne, alespoň netrpí hadice, chladič. Pojízdě když ho povolím tak sykne, takže nějakej tlak tam bude. No uvidím co ten další termostat a dám vědět.
|
4.4.07, 13:25 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
4.4.07, 14:53 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
Mě naopak po vychladnutí voda ubyde a nějakej tlak víčko drží. Třeba po výměně termostatu a projetí (jak už jsem psal) tak jsem povolil víčko, syklo to a vyběhli bubliny. Jinak třeba můj otec má u škodule pořád víčko povolený, jen na tu první západku a nikdy nevařil, ale tam není ten přetlakovej ventil.
|
4.4.07, 15:17 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
Tak domů jsem dojel celkem v pohodě. Fridexu jsem měl při odjezdu tak 2cm pod minimem, při příjezdu je skoro na max. Termostat celou dobu fungoval jak měl a mašina držela teplotu, jen asi při 3km stoupání, kde jsem jel na pětku se teplota trochu zvedla. Co mě překvapilo, když jsem dojel a vypnul motor, slyším klokotání, ale teploměr byl v pohodě. Nic jdu vyměnit termostat a potom projet, večer napíšu. Jo taky to víčko expansky ucjází pořád, tak asi vyměním i to.
|
4.4.07, 16:52 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
Tak je tam novej termostat a rozhodně lepší drží teplotu, ale asi bude špatný to víčko expanzky, tak zítra vyměním i to. Nějakej tlak asi drží, ale pořád to vyhazuje ven fridex. Jak hodně má při jízdě proudit fridex od termostatu k expanzce, mě to tam cáká až dost. To klokotání je právě, když vypnu motor, tak to tam ještě fluše fridex, ale jako přerušovaně. Připadá mi, jak kdyby to bylo celý zavzdušněný. Vrchní hadice od chladiče, jak kdyby byla poloprázdná. Tak fakt nevím
|
4.4.07, 18:16 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
FerdikF píše: Tak je tam novej termostat a rozhodně lepší drží teplotu, ale asi bude špatný to víčko expanzky, tak zítra vyměním i to. Nějakej tlak asi drží, ale pořád to vyhazuje ven fridex. Jak hodně má při jízdě proudit fridex od termostatu k expanzce, mě to tam cáká až dost. To klokotání je právě, když vypnu motor, tak to tam ještě fluše fridex, ale jako přerušovaně. Připadá mi, jak kdyby to bylo celý zavzdušněný. Vrchní hadice od chladiče, jak kdyby byla poloprázdná. Tak fakt nevím
obávam sa že budeš musieť dať znova hlavu dole, ak ti to stále bublinkuje cez tú vrchnú odvzdušňovaciu hadičku do expanzky tak sa ti tam dostáva vzduch, ale ak tam máš nejaký tlak tak to musia byť výfukové plyny, keď otvoríš expanzku a pričuchneš k otvoru mal by si cítiť vyfukové plyny, potom je to jasné, ak nie tak sa ti vzduch musí dostávať niekade inde... ale ak máš v systéme tlak nemá kade.
to odvzdušnenie na fave trvá cca 10 min, keď sa motor zohreje, naplno otvotený termostat, kým zopne vetrák a otvorené kúrenie, potom by to už nemalo bublinkovať vôbec...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.4.07, 18:31 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
michalkatka píše: FerdikF píše: Tak je tam novej termostat a rozhodně lepší drží teplotu, ale asi bude špatný to víčko expanzky, tak zítra vyměním i to. Nějakej tlak asi drží, ale pořád to vyhazuje ven fridex. Jak hodně má při jízdě proudit fridex od termostatu k expanzce, mě to tam cáká až dost. To klokotání je právě, když vypnu motor, tak to tam ještě fluše fridex, ale jako přerušovaně. Připadá mi, jak kdyby to bylo celý zavzdušněný. Vrchní hadice od chladiče, jak kdyby byla poloprázdná. Tak fakt nevím obávam sa že budeš musieť dať znova hlavu dole, ak ti to stále bublinkuje cez tú vrchnú odvzdušňovaciu hadičku do expanzky tak sa ti tam dostáva vzduch, ale ak tam máš nejaký tlak tak to musia byť výfukové plyny, keď otvoríš expanzku a pričuchneš k otvoru mal by si cítiť vyfukové plyny, potom je to jasné, ak nie tak sa ti vzduch musí dostávať niekade inde... ale ak máš v systéme tlak nemá kade. to odvzdušnenie na fave trvá cca 10 min, keď sa motor zohreje, naplno otvotený termostat, kým zopne vetrák a otvorené kúrenie, potom by to už nemalo bublinkovať vôbec...
Když běží motor, tak tam normálně teče voda, teda když je teplej motor (seplej termostat), když je motor studenej neteče tam nic. Jen při dojezdu a vypnutým motoru, tam dotýká voda, ale přerušovaně, jak kdyby to bylo celý zavzdušněný.
|
4.4.07, 18:48 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
keď je motor studený mala by voda cirkulovať cez malý okruh, t.j. tremostat-(splyňovač)-sanie-sytič/kúrenie-a dole do spiatočky, cez vrch by nemalo ísť nič... jedine ak tam je vzduch a ten zo sebou strháva kvapalinu....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.4.07, 19:05 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
michalkatka píše: keď je motor studený mala by voda cirkulovať cez malý okruh, t.j. tremostat-(splyňovač)-sanie-sytič/kúrenie-a dole do spiatočky, cez vrch by nemalo ísť nič... jedine ak tam je vzduch a ten zo sebou strháva kvapalinu....
Přesně tak to funguje, zítra koupím nový víčko a o víkendu mám v plánu dost jezdit po kopečkách a naloženej, tak se uvidí.
|
4.4.07, 19:21 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Zítra to zkus odvzdušnit přes čidlo teploty, až se to ohřeje tak nech motor běžet, povol víčko na nídobce ať to není tak nafouklý a opatrně povol čidlo teploty na termostatu a nech trošku odkápnout jen přes závit nevytahuj ho uplně a pak uvidíš.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
4.4.07, 20:03 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
no jestli ti kloktá po vypnutí motoru, bude tam něco v prdelce,mě to dělalo těsnění, křívá hlava, možnoi přesahy, nebo vložka blok, meděná podložka
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
4.4.07, 20:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|