Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 09:54



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 69 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Problémy s chlazením (fávo) 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
FerdikF píše:
ještě mě napadá, jak hodně přibyde chladící kapalina, když se ohřeje. Mě to dělalo tak rozdíl rysek min a max.


Přibejvá? No mě to teda dělá obráceně, ohřátý je mezi riskama a studený na max.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


4.4.07, 12:19
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 784
Bydliště: Chrudimsko
Příspěvek 
Kristensen píše:
To víčko by v podstatě mělo upouštět až když to už vaří a nebo když to tlakuje z válců.



To mě neděs, přece se nebude zase dávat dolů hlava, ale co si tak uvědomuju, tak to dělalo hlavně když vychladal motor, ale mrknu na to dneska i za chodu.


4.4.07, 12:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 784
Bydliště: Chrudimsko
Příspěvek 
Kristensen píše:
FerdikF píše:
ještě mě napadá, jak hodně přibyde chladící kapalina, když se ohřeje. Mě to dělalo tak rozdíl rysek min a max.


Přibejvá? No mě to teda dělá obráceně, ohřátý je mezi riskama a studený na max.



Tak u mě úplně naopak. Fridex mám na minimu a po dojezdu plná nádržka. Na to taky dneska mrknu, teda pokud to nevyvařím.


4.4.07, 12:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
to záleží na tlaku, pri ohriatí sa kvapalina rozťahuje ( expanduje ) a keď zväčší objem buď sa zvíši tlak a objem sa kompenzuje v hadiciach ( tie sa trocha nafúknu - to je môj prípad ), alebo ak je tlak nižší tak sa zdvihne hladina v expanzke.
ja mám hladinu rovnakú aj pri studenom aj teplom motore a dolial som cca 1l vody za rok, a to jazdím 10-15tis ročne.

ak je vadný ventil vo viečku a tlak je neprípustne vysoký tak roztrhne chladič, alebo hadicu, ale najskôr to začne niekde tiecť, najslabšie miesto na fave je ventil kúrenia. ak je systém natlakovaný hadica by mala ísť trocha stlačiť 1-2cm....

ak je tlak nízky tak sa rýchlejšie odparuje voda, pretože pri ochladení a zohriatí sa prebytočné pary dostávajú von...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.4.07, 13:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 784
Bydliště: Chrudimsko
Příspěvek 
michalkatka píše:
to záleží na tlaku, pri ohriatí sa kvapalina rozťahuje ( expanduje ) a keď zväčší objem buď sa zvíši tlak a objem sa kompenzuje v hadiciach ( tie sa trocha nafúknu - to je môj prípad ), alebo ak je tlak nižší tak sa zdvihne hladina v expanzke.
ja mám hladinu rovnakú aj pri studenom aj teplom motore a dolial som cca 1l vody za rok, a to jazdím 10-15tis ročne.

ak je vadný ventil vo viečku a tlak je neprípustne vysoký tak roztrhne chladič, alebo hadicu, ale najskôr to začne niekde tiecť, najslabšie miesto na fave je ventil kúrenia. ak je systém natlakovaný hadica by mala ísť trocha stlačiť 1-2cm....

ak je tlak nízky tak sa rýchlejšie odparuje voda, pretože pri ochladení a zohriatí sa prebytočné pary dostávajú von...



Takže si správně myslím to, že při běhu motoru vzniká nějakej tlak a ten víčko vyrovnává tím že ho upouští. Pokud to víčko drží menší tlak tak se voda v expanze trochu zvedne, ale to by nemělo být na škodu ne, alespoň netrpí hadice, chladič. Pojízdě když ho povolím tak sykne, takže nějakej tlak tam bude. No uvidím co ten další termostat a dám vědět.


4.4.07, 13:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
No pokud ti to vychladne a nádobka se naplní a občas to vaří tak zkus opravdu vyměnit to víčko a nebo se poďívej kolem topení jestli to někde nerosí protože to topení je dost vysoko aklidně se může stít že pokud ti někde něco netěsní tak prostě to topení částečně vyteče do nádobky a po nastartování se to vrátí, určitá hodnota tlaku tam musí po zahřátí zůstávat, to víčko je v podstatě pojistnej ventil do určitej hodnoty musí tlak držet a pak pokud to přesáhne tak upouštět ale jinak musí těsnit, protože by to bylo jako kdyby jsi jezdil spovoleným nebo vůbec by jsi ho tam neměl a to pak taky vaří jen někdy. Takhle mě tady otravoval chlap asi 14 dní vždycky ho dotáhli na laně pomalu bez vody a že to vaří jen občas, když skáče po městě jinak když jede dál tak nic ale jen přijede do města a teplota leze nahoru, tak jsem tam nalil vodu odvzdušnil a odjel no a za tři dny byl zpět, vždycky bylo povolený víčko ale to jsem si řikal že se asi panáček díval kam mu zmizela voda. A když takhle přijel už po čtvrtý tak jsem mu řikal že sním druhej den budu jezdit po městě a uvidíme, auto jsem měl celou noc u sebe a ráno přišel a že pojedem, tak otevřel auto a koukám proč otvírá kapotu (asi chce kouknout kolik je vody a tak) jo tak pak mě málem mrsklo on šel a povolil víčko :shock: zabouchnul to a že jedem, tak jsem se ho ptal proč to udělal a on že to tak dělá odjaktěživa aby to prej nebouchlo že si pamatuje z fyziky že se voda po zahřátí roztahuje tak aby mu to prej nebouchlo :lol: a že vždycky když dojede domu tak to zase utáhne. No není tohle na infarkt??? :lol: :lol: :lol:

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


4.4.07, 14:53
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 784
Bydliště: Chrudimsko
Příspěvek 
Kristensen píše:
No pokud ti to vychladne a nádobka se naplní a občas to vaří tak zkus opravdu vyměnit to víčko a nebo se poďívej kolem topení jestli to někde nerosí protože to topení je dost vysoko aklidně se může stít že pokud ti někde něco netěsní tak prostě to topení částečně vyteče do nádobky a po nastartování se to vrátí, určitá hodnota tlaku tam musí po zahřátí zůstávat, to víčko je v podstatě pojistnej ventil do určitej hodnoty musí tlak držet a pak pokud to přesáhne tak upouštět ale jinak musí těsnit, protože by to bylo jako kdyby jsi jezdil spovoleným nebo vůbec by jsi ho tam neměl a to pak taky vaří jen někdy. Takhle mě tady otravoval chlap asi 14 dní vždycky ho dotáhli na laně pomalu bez vody a že to vaří jen občas, když skáče po městě jinak když jede dál tak nic ale jen přijede do města a teplota leze nahoru, tak jsem tam nalil vodu odvzdušnil a odjel no a za tři dny byl zpět, vždycky bylo povolený víčko ale to jsem si řikal že se asi panáček díval kam mu zmizela voda. A když takhle přijel už po čtvrtý tak jsem mu řikal že sním druhej den budu jezdit po městě a uvidíme, auto jsem měl celou noc u sebe a ráno přišel a že pojedem, tak otevřel auto a koukám proč otvírá kapotu (asi chce kouknout kolik je vody a tak) jo tak pak mě málem mrsklo on šel a povolil víčko :shock: zabouchnul to a že jedem, tak jsem se ho ptal proč to udělal a on že to tak dělá odjaktěživa aby to prej nebouchlo že si pamatuje z fyziky že se voda po zahřátí roztahuje tak aby mu to prej nebouchlo :lol: a že vždycky když dojede domu tak to zase utáhne. No není tohle na infarkt??? :lol: :lol: :lol:



Mě naopak po vychladnutí voda ubyde a nějakej tlak víčko drží. Třeba po výměně termostatu a projetí (jak už jsem psal) tak jsem povolil víčko, syklo to a vyběhli bubliny. Jinak třeba můj otec má u škodule pořád víčko povolený, jen na tu první západku a nikdy nevařil, ale tam není ten přetlakovej ventil.


4.4.07, 15:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 784
Bydliště: Chrudimsko
Příspěvek 
Tak domů jsem dojel celkem v pohodě. Fridexu jsem měl při odjezdu tak 2cm pod minimem, při příjezdu je skoro na max. Termostat celou dobu fungoval jak měl a mašina držela teplotu, jen asi při 3km stoupání, kde jsem jel na pětku se teplota trochu zvedla. Co mě překvapilo, když jsem dojel a vypnul motor, slyším klokotání, ale teploměr byl v pohodě. Nic jdu vyměnit termostat a potom projet, večer napíšu. Jo taky to víčko expansky ucjází pořád, tak asi vyměním i to.


4.4.07, 16:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 784
Bydliště: Chrudimsko
Příspěvek 
Tak je tam novej termostat a rozhodně lepší drží teplotu, ale asi bude špatný to víčko expanzky, tak zítra vyměním i to. Nějakej tlak asi drží, ale pořád to vyhazuje ven fridex. Jak hodně má při jízdě proudit fridex od termostatu k expanzce, mě to tam cáká až dost. To klokotání je právě, když vypnu motor, tak to tam ještě fluše fridex, ale jako přerušovaně. Připadá mi, jak kdyby to bylo celý zavzdušněný. Vrchní hadice od chladiče, jak kdyby byla poloprázdná. Tak fakt nevím :(


4.4.07, 18:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
FerdikF píše:
Tak je tam novej termostat a rozhodně lepší drží teplotu, ale asi bude špatný to víčko expanzky, tak zítra vyměním i to. Nějakej tlak asi drží, ale pořád to vyhazuje ven fridex. Jak hodně má při jízdě proudit fridex od termostatu k expanzce, mě to tam cáká až dost. To klokotání je právě, když vypnu motor, tak to tam ještě fluše fridex, ale jako přerušovaně. Připadá mi, jak kdyby to bylo celý zavzdušněný. Vrchní hadice od chladiče, jak kdyby byla poloprázdná. Tak fakt nevím :(


obávam sa že budeš musieť dať znova hlavu dole, ak ti to stále bublinkuje cez tú vrchnú odvzdušňovaciu hadičku do expanzky tak sa ti tam dostáva vzduch, ale ak tam máš nejaký tlak tak to musia byť výfukové plyny, keď otvoríš expanzku a pričuchneš k otvoru mal by si cítiť vyfukové plyny, potom je to jasné, ak nie tak sa ti vzduch musí dostávať niekade inde... ale ak máš v systéme tlak nemá kade.
to odvzdušnenie na fave trvá cca 10 min, keď sa motor zohreje, naplno otvotený termostat, kým zopne vetrák a otvorené kúrenie, potom by to už nemalo bublinkovať vôbec...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.4.07, 18:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 784
Bydliště: Chrudimsko
Příspěvek 
michalkatka píše:
FerdikF píše:
Tak je tam novej termostat a rozhodně lepší drží teplotu, ale asi bude špatný to víčko expanzky, tak zítra vyměním i to. Nějakej tlak asi drží, ale pořád to vyhazuje ven fridex. Jak hodně má při jízdě proudit fridex od termostatu k expanzce, mě to tam cáká až dost. To klokotání je právě, když vypnu motor, tak to tam ještě fluše fridex, ale jako přerušovaně. Připadá mi, jak kdyby to bylo celý zavzdušněný. Vrchní hadice od chladiče, jak kdyby byla poloprázdná. Tak fakt nevím :(


obávam sa že budeš musieť dať znova hlavu dole, ak ti to stále bublinkuje cez tú vrchnú odvzdušňovaciu hadičku do expanzky tak sa ti tam dostáva vzduch, ale ak tam máš nejaký tlak tak to musia byť výfukové plyny, keď otvoríš expanzku a pričuchneš k otvoru mal by si cítiť vyfukové plyny, potom je to jasné, ak nie tak sa ti vzduch musí dostávať niekade inde... ale ak máš v systéme tlak nemá kade.
to odvzdušnenie na fave trvá cca 10 min, keď sa motor zohreje, naplno otvotený termostat, kým zopne vetrák a otvorené kúrenie, potom by to už nemalo bublinkovať vôbec...


Když běží motor, tak tam normálně teče voda, teda když je teplej motor (seplej termostat), když je motor studenej neteče tam nic. Jen při dojezdu a vypnutým motoru, tam dotýká voda, ale přerušovaně, jak kdyby to bylo celý zavzdušněný.


4.4.07, 18:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
keď je motor studený mala by voda cirkulovať cez malý okruh, t.j. tremostat-(splyňovač)-sanie-sytič/kúrenie-a dole do spiatočky, cez vrch by nemalo ísť nič... jedine ak tam je vzduch a ten zo sebou strháva kvapalinu....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.4.07, 19:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 784
Bydliště: Chrudimsko
Příspěvek 
michalkatka píše:
keď je motor studený mala by voda cirkulovať cez malý okruh, t.j. tremostat-(splyňovač)-sanie-sytič/kúrenie-a dole do spiatočky, cez vrch by nemalo ísť nič... jedine ak tam je vzduch a ten zo sebou strháva kvapalinu....


Přesně tak to funguje, zítra koupím nový víčko a o víkendu mám v plánu dost jezdit po kopečkách a naloženej, tak se uvidí.


4.4.07, 19:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Zítra to zkus odvzdušnit přes čidlo teploty, až se to ohřeje tak nech motor běžet, povol víčko na nídobce ať to není tak nafouklý a opatrně povol čidlo teploty na termostatu a nech trošku odkápnout jen přes závit nevytahuj ho uplně a pak uvidíš.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


4.4.07, 20:03
Profil

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
no jestli ti kloktá po vypnutí motoru, bude tam něco v prdelce,mě to dělalo těsnění, křívá hlava, možnoi přesahy, nebo vložka blok, meděná podložka

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


4.4.07, 20:40
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 69 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz