Klepání ventilů při 125 km/h 3250 rpm, když na to šlápnu...
Autor |
Zpráva |
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
právě vstřikování methanolu a vody je jedním z důvodů neodpovídajících čísel nahlášených sestřelů a realných ztrát uváděných zúčastněnými stranami. Při vstříknutí směsi totiž vyšlehly z výfuku plameny, které vedly útočícího pilota k domněnce, že došlo k zažehnutí a tudíž zničení nepřítelova letadla
|
6.2.08, 04:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
misto zmeni predstihu zkus pridat cca o 1/2 bohatist jede to s chudou smesi a klepe to
|
27.2.08, 00:02 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Zkusíme, uvidíme no...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
1.3.08, 21:16 |
|
|
Xxenon
Příspěvky: 53 Bydliště: cz
|
fert.j píše: misto zmeni predstihu zkus pridat cca o 1/2 bohatist jede to s chudou smesi a klepe to
Detonační spalování, tady nazvané jako klepání ventilů, mohou v zásadě způsobovat pouze 4 věci.
1 – nekvalitní palivo - inklinuje k samozapálení před horní úvratí
2 – přehnané zvýšení komprese, například velkým snížením hlavy. Palivo doposud používané má malé oktanové číslo a detonuje předčasně bez závislosti na jiskře svíčky ( nutno použít palivo s vyšším okt.. číslem)
3 – příliš bohatá směs – vyhoří a detonuje také před horní úvratí (nesprávné osazení karburátoru)
4 – příliš brzký předzápal – nesprávné základní nastavení rozdělovače nebo vadná odstředivá regulace rozdělovače. (podtlaková regulace se při akceleraci vypíná a opět funguje teprve až při ustálené rychlosti – proto tam vlastně je)
Chudá směs má naopak dlouhou dobu hoření, nezpůsobuje klepání a spíš se pozná podle sníženého výkonu, zvýšené teploty motoru a vysoké teploty výfukového systému.
Nastavení bohatosti směsi regulačním šroubem má vliv pouze pro volnoběh a jeho opětovný náběh po deceleraci.
_________________ Xxenon
|
1.3.08, 23:17 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
-Nejde o samozápal, protože
-čím nižší předstih, tím je to lepší, ale
-když je předstih podle tabulek, dělá to zase a základní předstih 0°, kdy je to dobrý se mi nezdá a ani to moc nejede
-odstředivá i podtlaková regulace je v pořádku, průběhy jsou správné
-při odpojení podtlakové regulace je to beze změn
-vůle ventilů jsou ok
-když se to začne ozývat (na 4 nebo 5ku mezi 3000 - 3500 rpm), nedojde k poklesu výkonu, jede to pořád stejně
-hlava snížená není, komprese už taky nebude jako zamlada, jde o naprosto sériový motor
-už jsem od tý doby párkrát tankoval a je to pořád stejný, palivem to nebude
-směs byla asi na 2,5 otáčky od uzavřené polohy, dal jsem to na 3,5, ale nemám okolo domu dálnici, abych to projel, chce to aspoň 120 km/h
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
2.3.08, 17:52 |
|
|
Xxenon
Příspěvky: 53 Bydliště: cz
|
Nepér píše: -Nejde o samozápal, protože -čím nižší předstih, tím je to lepší, ale -když je předstih podle tabulek, dělá to zase a základní předstih 0°, kdy je to dobrý se mi nezdá a ani to moc nejede -odstředivá i podtlaková regulace je v pořádku, průběhy jsou správné -při odpojení podtlakové regulace je to beze změn -vůle ventilů jsou ok -když se to začne ozývat (na 4 nebo 5ku mezi 3000 - 3500 rpm), nedojde k poklesu výkonu, jede to pořád stejně -hlava snížená není, komprese už taky nebude jako zamlada, jde o naprosto sériový motor -už jsem od tý doby párkrát tankoval a je to pořád stejný, palivem to nebude -směs byla asi na 2,5 otáčky od uzavřené polohy, dal jsem to na 3,5, ale nemám okolo domu dálnici, abych to projel, chce to aspoň 120 km/h
Nezdá se Ti, že v tom co jsi napsal je určitá stopa. Píšeš, že křivky podtlakové i odstředivé regulace jsou v pořádku a přesto na jiném řádku, že detonační spalování reaguje na změnu základního předstihu. Změnou základu k nule se přeci posouvá dolů také celá křivka a její hodnoty v jednotlivých otáčkách. Pro další hledání "opravdové" příčiny by jsi musel naměřit a porovnat hodnoty odstředivé regulace na motoru, ne na stavu, ve 1500, 2000, 3000 a 4000 tisících otáčkách + kolik přidává podtlaková ve 2000 tisících. Jednodušší ale bude na motoru otestovat jiný, dobrý, rozdělovač.
_________________ Xxenon
|
2.3.08, 20:46 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Nevím, ale nějak jsem to nepochopil...
Nastavím základ při 825 rpm na 5°
při 1500 rpm je tam 10°
při 2000 rpm je tam 15°
při 3000 rpm je tam lehce přes 20°
při 4000 rpm něco přes 30°, všechno bez podtlaku.
Jaký je rozdíl při měření hodnot na motoru a na stavu 1500/2000/3000 rpm ?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
2.3.08, 21:20 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Nepér píše: Nevím, ale nějak jsem to nepochopil... Nastavím základ při 825 rpm na 5° při 1500 rpm je tam 10° při 2000 rpm je tam 15° při 3000 rpm je tam lehce přes 20° při 4000 rpm něco přes 30°, všechno bez podtlaku.
Jaký je rozdíl při měření hodnot na motoru a na stavu 1500/2000/3000 rpm ?
Máš to naprosto v toleranci...skoro na chlup přesně je to 10-14-23-33 a 43 s podtlakempři třech.....Je to benzínem...
|
2.3.08, 21:33 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Takže benál jo...no supr...i když to byla asi náká divná várka paliva...co sem tedko parkrát bral benál, tak už sem onen zvuk dlouho neslyšel...ale něco tam cvrdliká pořád...asi rozdělovač
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
2.3.08, 21:43 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
|
2.3.08, 21:55 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Tím to neni, bral jsem u Agipu, u Jet a tak, pořád stejný, ještě budu pozorovat, jak to ovlivní ta bohatost směsi.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
2.3.08, 22:00 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Nepér píše: Tím to neni, bral jsem u Agipu, u Jet a tak, pořád stejný, ještě budu pozorovat, jak to ovlivní ta bohatost směsi. v
Ona sice každá jiná značka ale Chemopetrol je jenom jeden.... Sem si taky myslel,že ho dováží...To by se jim ale prý moc nevyplatilo...Je to pouze o ingrediencích,které podle přání a jejich nároků namíchají právě Litvínově....
|
2.3.08, 22:24 |
|
|
Xxenon
Příspěvky: 53 Bydliště: cz
|
Nepér píše: Nevím, ale nějak jsem to nepochopil... Nastavím základ při 825 rpm na 5° při 1500 rpm je tam 10° při 2000 rpm je tam 15° při 3000 rpm je tam lehce přes 20° při 4000 rpm něco přes 30°, všechno bez podtlaku.
Jaký je rozdíl při měření hodnot na motoru a na stavu 1500/2000/3000 rpm ?
Hodnoty jsou OK, takže spíše bohatost směsi. Nikoli ale na nastavovacím šroubu, protože na těchto karburátorech se přívod směsi změnou tahu v difuzéru při otáčkách, sama vypíná. Spíše ekonostat nebo membrána obohacovače.
Rozdíl kontroly rozdělovače na stavu nebo na autě není pro rozdělovač žádný. Pokud by ale k posunu došlo na náhodu pro rozdělovač, tak to na stavu nepoznáš.
_________________ Xxenon
|
2.3.08, 22:32 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
s tou bohatostou sa mylis.....praveze bohata zmes ma mensi sklon k detonaciam cize klepaniu a to z dovodu tazsieho zapalenia zmesy a chladenim spalovacieho priestoru, cize ochladzuju sa lokalne prehriate miesta
nie nadarmo sa pouzivat az 0.8 lambda (u zavodakov)
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
2.3.08, 23:28 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Tak jsme s fertem kroutili směsí a nic jsme nevykoumali, trošku vliv to mělo, ale odstranit se to nepodařilo. Ale aspoň mi potvrdil, že jsou to ventily. Jo a taky to dělá jen když držím pedál na podlaze, když ho zvednu tak, aby to ještě nezpomalovalo, přestane to. Tak holt asi nesmím jezdit s pedálem na podlaze
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
3.3.08, 20:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|