Je normalni, ze srouby hlavy nejdou povolit?
Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
jeden deděk z komplexu garáží kde je i ta naše si na povolovaní zarezlejch spojů moc vychvaloval obyčejný jar...
Nalil, vykouřil startku a povolil bet problémů
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
26.8.07, 19:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
michalkatka píše: fatal píše: Šroub už je celý provrtán 8mm vrtákem a je utopený asi centimetr v bloku. Je nějaký způsob jak ten zbytek dostat ven, nebo je jediná možnost provrtání na vnitřní průměr závitu? teraz by to asi išlo von tým "vyťahovákom zalomených skrutiek" je to taký ocelový nastavec na golu kde koniec je taký kuželový a je na ňom opačný závit takže vlasne v diere sa povolovaním priťahuje do skrutky až kým skrutka nepovolí. teraz by ti zrejme pomohla nejaká brzdovka, alebo chémia lebo by sa dostala na závit aj od spodu...
Ten vytahovák bych nechal až jako krajní poslední smrtelnou možnost protože jak ho zalomíš tak už to neodvrtáš.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
26.8.07, 20:06 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Kristensen píše: Ten vytahovák bych nechal až jako krajní poslední smrtelnou možnost protože jak ho zalomíš tak už to neodvrtáš.
myslíš že by to mal odvŕtať na vnútorný priemer závitu? pochybujem že by to bola taká strojárska presnosť aby ten závit nezničil, potom bude potrebovať tú závitovú vložku...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.8.07, 20:50 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Story pokračuje. Po dalším částečném odvrtání a následném pracném odsekání do hloubky asi 3cm jsme do díry naklepli ocelovou trubičku a provrtali zbytek devítkou. Samozřejmě křivě, v ruce to prostě přesně nelze.
Pak jsme odvrtali trubičku.
V díře tedy zůstaly zbytky šroubu (závitů), na jedné straně víc. Na jedné straně je vidět kousek závitu bloku.
Jak dál? Závitník? Jak vyřezat závit tak, abych se trefil do starého závitu, tedy neodebrat materiál, který má zůstat? Jak uderžet osu s blokem, když je na jedné straně více zbylého materiálu šroubu?
|
30.8.07, 19:16 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
fatal píše: Story pokračuje. Po dalším částečném odvrtání a následném pracném odsekání do hloubky asi 3cm jsme do díry naklepli ocelovou trubičku a provrtali zbytek devítkou. Samozřejmě křivě, v ruce to prostě přesně nelze. Pak jsme odvrtali trubičku. V díře tedy zůstaly zbytky šroubu (závitů), na jedné straně víc. Na jedné straně je vidět kousek závitu bloku. Jak dál? Závitník? Jak vyřezat závit tak, abych se trefil do starého závitu, tedy neodebrat materiál, který má zůstat? Jak uderžet osu s blokem, když je na jedné straně více zbylého materiálu šroubu?
teraz by si si mal zohnať tú závitovú vložku a odvŕtať to podľa vonkajšieho závitu a natezať tam taký závit...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
30.8.07, 19:21 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
michalkatka píše: teraz by si si mal zohnať tú závitovú vložku a odvŕtať to podľa vonkajšieho závitu a natezať tam taký závit...
To mi přijde jako příliš složité řešení... Myslíš, že původní závit se mi nepovede obnovit?
|
31.8.07, 11:44 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
fatal píše: Story pokračuje. Po dalším částečném odvrtání a následném pracném odsekání do hloubky asi 3cm jsme do díry naklepli ocelovou trubičku a provrtali zbytek devítkou. Samozřejmě křivě, v ruce to prostě přesně nelze. Pak jsme odvrtali trubičku. V díře tedy zůstaly zbytky šroubu (závitů), na jedné straně víc. Na jedné straně je vidět kousek závitu bloku. Jak dál? Závitník? Jak vyřezat závit tak, abych se trefil do starého závitu, tedy neodebrat materiál, který má zůstat? Jak uderžet osu s blokem, když je na jedné straně více zbylého materiálu šroubu?
Dost blbě...Ručně jde osa udržet ...Ale musí být od základu přesná.Ta vrtačka za to nemůže.. .Ale stane se... vezmi vrták menšího průměru než máš díru,třeba šestku a odebírej-odfrézuj ten kus,který tam vyčnívá...Bude to dřina. Existují frézovací vrtáky...v OBi je jich přehršel.Ty by ti pomohli víc.Ale dřina je obyčejný vrták.A né abys porušil závit v bloku.To je práce na dvě věci.Ty ten závit potřebuješ čistý,jako nový.Snaž se nebo nevyjedeš...A pamatuj,že není nic nad zlatý český ruce.V německu by ti to hodili na hlavu podobně jako v tom servisu cos navštívil
|
31.8.07, 12:30 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Další část příběhu aneb nekonečná série problémů...
Podařilo se vysekat všechny zbytky šroubu, závity bloku dole zůstaly. Rozhodl jsem se zkusit závity vyčistit závitníkem, ale opět problém. Závitníky mají délku 70mm, ale díra má hloubku cca 75mm. Prodlužovací tyčka existuje, ale má vnější průměr 12,4mm, průměr díry v bloku je však jen cca 11,8mm... Delší závitníky sice jsou, ale strojové, mají dlouhý "náběh", takže by neprotáhly závit až do konce... Nutnost objednání závitníků je už jen malý detail.
Už mě to fakt přestává bavit...
|
5.9.07, 13:23 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Tak pokud vás to ještě nepřestalo bavit, můžete si přečíst další díl příběhu.
Závity po odvrtaném a vysekaném šroubu jsem vyčistil závitníkem, protáhl jsem i závity některých dalších děr. Pečlivě jsem očistil všechny šrouby a pod nový šroub přišla nižší podložka, abych využil více ze zachráněných závitů. Dotyčný šroub sice při dotahování hlavy kladl menší odpor, ale těžko říci, zda jsem serval závity nebo to bylo tím novým hladkým šroubem a podložkou. Dotažení jsem provedl podle doporučeného postupu, ale s nižšími hodnotami (počáteční dotažení jen 17Nm a finální dotažení nebylo 90°, ale jen cca 80°). Při startování to nejprve škytalo, ale nakonec se motor rozběhl. Jsem zvědav, zda se do příštího nastartování nějaké netěsnosti projeví...
|
7.10.07, 22:00 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Tak, doufám, že toto je poslední díl.
Dnešní start byl ukázkový a první desetikilometrová projížďka po opravě byla v pohodě.
Díky za všechny rady.
|
8.10.07, 18:09 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Minulej týden sme sundávali hlavu z Avie, sviňa nešla a po dni zápasení to skončilo tak, že sme museli sundat kabinu, pověsila se celá avia za hlavu na jeřáb, hlava se nahřála švajcem do červena a po několika dobře mířených ranách palicou to nakonec povolilo, bohužel hlava i s motorem jsou na sračky.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
8.10.07, 18:54 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
8.10.07, 20:56 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Muselo, bulo fouklý těsnění pod hlavou mezi 1 a 2 válcem v místě, kde je šteft, tím to funělo nahoru a regulérně se ten šteft přivařil k hlavě, takže to asi po měsíci přestalo dělat bordel, blbec s tím jezdil rok, než se to projevilo znova a tak to dopadlo, škoda asi 30.000,- bude jezdit hňup dva měsíce zadarmo.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
9.10.07, 07:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|