Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.11.24, 21:05



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 144 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
 Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh 
Autor Zpráva

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Octavia 1.9tdi rok 97
Ja ze se na internetu prodava obycejne spinaci rele co pri nabiti prvni baterie jen propoji plusy aby se nabijel karavan atd..... i pres tu zarovku mezi aku by to neslo? Zarovka prece velky proud neprevede a tak by se nabijela pomalu nebo se pletu?


25.1.22, 18:08
Profil
Pspvek Reklama

   
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6332
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Prosímťa nešpekuluj.
1. neviem kde by si tam chcel bezpečne umiestniť druhú batériu
2. octávka nabíja celkom dobre, aj na voľnobeh stíha
3. v Golfe IV mám nezávislé kúrenie tiež, používam ho teraz dennodenne a s batériou problém nieje a ak jazdíš krátke trasy, jazdí na benzíne...

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


25.1.22, 18:20
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
To topeni jsem porizoval kvuli stravene noci v kolone, topeni fungovalo ale start uz se nekonal, baterie je v kufru pridelana k navarenym drzackum u praveho blatniku, jen ji dobijim nabijeckou, tak jsem si myslel ze by pres zarovku slo dobijet po nastartovani z prvni baterky protoze:

1. Pres zarovku projde jen omezeny proud takze alternator by stacil a nevyziralo by to prvni baterku
2. Stacil by na to slaby kabel pres pojistku spinany relatkem treba od svetel


25.1.22, 19:03
Profil
Online

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
A nešlo by to oddělit nějakou výkonovou diodou? Ta by měla ty 2 baterie mezi sebou oddělit ne?

Ale osobně bych to vyřešil větší hlavní baterií. Jestli tam je např. 74Ah, tak tam dát 8xAh apod.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


25.1.22, 20:09
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Ja bych doporucil koupit to inteligentni rele.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


25.1.22, 20:45
Profil ICQ YIM
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6332
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
A ja by som odporučil sa na to vybodnúť a rozchľastať to. Celé je to blud a zbytočnosť.
K žiarovke, baterky sa ti budú žrať aj cez ňu, a altík bude aj tak viac zaťažený, takže to pôjde aj do spotreby. Slabý kábel cez celé auto k záložnej batérii je prvý krok k požiaru...
To už si radšej kúp najsilnejšiu baterku, ktorá tam vojde, a aspoň máš istotu, že nevyhoríš.A nie nejaký modul, ktorý vo výsledku využiješ iba v zime. Zaujímalo by ma, kde to tak vlastne cestuješ a akých kolón sa zúčastňuješ, že ti tam bufík (aký typ?) musí bežať nonstop a je potrebná do auta ešte druhá batéria... A nechať bežať bufík celú noc je maximálne neefektívne a zbytočne drahé. To už radšej nechať nahriate auto vrčať na voľnobeh, vo výsledku to zožerie menej.
Sorry, ale takéto bludy som tu už dlho nečítal, a to tu už boli kdejaké vyslovene divné nápady.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


25.1.22, 20:50
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Nojono dokud jsi neposlouchal nasrane troubeni kdyz je pred tebou prazdno a za tebou plno a nemuzes nastartovat tak jsou to bludy no.

J3l jsi nekdy s karavanem? Jak myslis ze tam dobijej borci baterku? Z vyvodu 30 z 13tipolove zasuvky na aute.

To je krok k pozaru, navic pokud je na kabelu pojistka tak jake pozary? Ja nejsem typ co vyhorelou pojistku vymeni za silnejsi......

Ta zarovka me napadla protoze jsem takto ze 12v zdroje udrzoval nabitou baterku co mam v dilne na zkouseni autoradii, jelikoz zdroj ma pouze 2a a to na radio s poradnym repro nestacilo


25.1.22, 21:36
Profil

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Tady je tech "bludu" vic

https://washerhouse.com/3/cs/3832-kak-z ... tbuka.html


25.1.22, 21:41
Profil
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6332
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Tak stať niekoľko hodín v nejakej kolóne a nechať bežať iba budík je hlúposť a blud, vymykajú či sa zdravému rozumu. To máš osobné auto, či karavan? Pchať do osobného auta ešte jednu batériu, protože nevieš správne používať budík, je hlúposť a za tým si stojím. Keď si taký borec čo všetko vie, tak potom načo sa to tu vôbec vypytuješ?

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


26.1.22, 05:03
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Urcite nevim vse, vim toho hodne malo, ale ptal jsem se pouze, zda ma nekdo v praxi overeno nabijeni druhe baterie pres zarovku. Jenze lidi co odpoved znaji, protoze ty vedomosti narozdil ode me ziskali pilnym studiem nebo letitou praxi mi miato odpovedi vysvetli, ze podle jejich subjektivniho nazoru jsem hlupak protoze bych prece byl prvni kdo takovy zpusob pouzije.


Jiny nazor = spatne?
Prosim reknete mi jen nekdo z elektrikaru zda by se ta baterie pres zarovku nabyla?
Veskera dalsi rizika beru na sebe.

Bez sloziteho pocitani mi vychazi, ze zarovka 12v 55w pres sebe pusti 4 - 4,5a a kdyz bude hned u motorove baterie ani nema co zapalit.
Pak by se behem provozu (spinaci rele spinane obrysovym svetlem treba) zvladala nahradni baterie udrzovat nabita? A v pripade nabite baterie by zarovka byla zhasnuta takze by vodicem protekalo 0 0 prd

A nerikam ze to bezi celou noc, ale k podzimu kdyz hlidam rybni (mimo jine me cinnosti) tak to ja nebo kolega tak 5krat za noc zapneme, a rozhodne si mislim ze pokud bych mosto toho nechal bezet motor tak si rozhodne veme vic nez 0,2l za 30 min.

Take mi nejde jen o nafrove topeni nebo karavan, take obcas zapojuji v terenu elektroinstalace na zemedelskych privesech atd. I pri tom se hodi nevyplacavat baterku na kterou pak potrebuji nastartovat.

Kdybych vedel ze te to tak nastve radeji bych se neptal, myslel jsem ze se dozvim jestli to bude fungovat pripadne proc nebude.

A jeste proaim je to pro me nove info, proc naftove topeni nesmi spinat celou noc? Uznavam ze kamionaci maji asi trosku lepsi ale take si topi celou noc.

Dekuji


26.1.22, 05:49
Profil
Online

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Zdravá baterie přece musí něco vydržet. Raději si kupte nebo vyrobte indikátor baterie, který vás upozorní nejlépe pískáním, že je baterie slabá a je potřeba ji dobít. Když pustíte večer bufíka třeba na hodinku, tak to teplo v autě chvíli vydrží ne? Třeba 3x pustíte bufík na hoďku a pak bude pípat indikátor, že je slabá baterie. Tak nastartujete, necháte chvíli vrčet nebo to projedete a máte dobito.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


26.1.22, 11:38
Profil

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Jak jsem rikal nejde jen o bufika, zalozni baterii vozim z pracovnich duvodu jako zdroj k elektromontazim i jako startovaci baterii kdyz nejaka herka nechce chytnout nebo kdyz startujem nejaky sezonni stroj tam baterky nemame


26.1.22, 11:49
Profil
rejpal

Příspěvky: 18272
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Mi to tu přijde jako vtip.

Pokud máš špatný volnoběh, vyřeš špatný volnoběh, ale normálně.

Pokud budeš mít volnoběh v pořádku a nebude nabíjet tak vyřeš nabíjení, ale normálně.

Pokud budeš mít v pořádku volnoběh a nabíjení a potřebuješ druhou baterku, tak tam dej manuální spínač. Před startem zapni, za jízdy nech zapnuté a nabíjej, po dojetí do cíle a vypnutí motoru vypni, a máš nabitou i druhou baterku a máš ji odpojenou a máš zálohu pro případ vybití první baterky. Zapínat a vypínat za jízdy bych neriskoval kvůli špičkám v síti. Spínač a kabeláž samozřejmě musí být dimenzovány na nabíjecí a startovací proudy. A počítej s tím že žádná baterka se nenabije během pětiminutové jízdy, dvojnásob když chceš nabíjet dvě baterky najednou.


26.1.22, 12:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
Souhlasim, pokud mi volnobeh spravis posli fakturu jinak uz neproplacim ani 10000 hodin prace.

Vtip je dat auto v poradku k mechanikovi s timhle pozadavkem a vrati se ti s tucnou fakturou volnobeh udajne v poradku a jeste se dozvis ue na aute po stk bylo za 10 000 veci v dezolatnim stavu....

Jinak to zapojeni dvou baterek opravdu funguje ale problem je ze po startu auta je jedna nabita a jedna mrtva, coz zpusobi ze tece vyrovnavaci proud mezo baterkama a to uz chce jeenak sakra dobre vodice a za druhe po kratke jizde to vytluce (podle me) i startovaci baterku, proto to omezeni zarovkou


26.1.22, 17:36
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Felicia 97 Mpi - houpání otáček, nízký volnoběh
felicia1 píše:
Urcite nevim vse, vim toho hodne malo, ale ptal jsem se pouze, zda ma nekdo v praxi overeno nabijeni druhe baterie pres zarovku. Jenze lidi co odpoved znaji, protoze ty vedomosti narozdil ode me ziskali pilnym studiem nebo letitou praxi mi miato odpovedi vysvetli, ze podle jejich subjektivniho nazoru jsem hlupak protoze bych prece byl prvni kdo takovy zpusob pouzije.

Jiny nazor = spatne?
Prosim reknete mi jen nekdo z elektrikaru zda by se ta baterie pres zarovku nabyla?

No, takze, abych ti to osvetlil. Rozdilovy proud skutecne zarovka omezi, jenze: mezi baterkou pri nabijeni (14V) a vybitou baterkou (11V) je rozdilovy napeti 3V. Kolik proudu potece zarovkou, kdyz na ni budou maximalne 3 volty? Odpoved zni - pekny hövno tam potece (nizsi stovky mA), takze se ti druha baterka takhle NIKDY nenabije. :lol:

Toliko k fyzice zakladni skoly. Sesta trida jestli se nepletu. Takze jestli jsi v seste tride zrovna chybel, tak je tvuj pocit, ze jsi za hlupaka, docela opodstatneny. :mrgreen:

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


26.1.22, 19:29
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 144 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz