Zvyšení výkonu u Feldy 1,3MPi
Zvyšení výkonu u Feldy 1,3MPi
Autor |
Zpráva |
bitmap
Příspěvky: 658
|
CROWACK: mluvim o castecne optrebovanem = zajetem motoru s pravidelnou udrzbou, ne o vylitane hujde pred smrti a bez tlaku. A treci ztraty nevznikaji jen ve valcich.
Vít: Vem si treba nove lozisko do predniho kola a starsi pouzite lozisko, ktere je ale v poradku. Novym jde tocit ztuha a musis vynalozit velkou silu abys s nim vubec pohnul, zatimco do stareho jen cvrnknes a ono se jeste chvili bude tocit. Pritom stare lozisko funguje stejne jako to nove, nehuci, nema vuli, ale narozdil od toho noveho "nesezere" tolik energie ke svemu roztoceni. A v tom to je. Ted kdyz si vezmes, ze stejne to funguje v motoru na vsech tech kluznych loziscich, tak ono se to nascita a vysledkem je vetsi cast toho vykonu navic o kterem tu mluvim.
Naposledy upravil bitmap dne 1.6.08, 18:42, celkově upraveno 2
|
1.6.08, 16:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
bitmap
Příspěvky: 658
|
MATTESS píše: tiff: tak proč se nestavil na pokec? To si takový posera a umíš debatovat jen po na fórech, kde navíc vystupuješ pod různými přezdívky? Kdyz jsem se tu pred mesicem kolem pulnoci registroval, tak mi to bitmapa nechtelo sezrat, tudiz jsem pouzil alternativni nick. Kolem vasich aut jsem na sraze sel asi 5x a nikdy jste nebyli pobliz, a ze bych vas nejak aktivne vyhledaval, to se rict neda Citace: Neda sa vseobecne tvrdit ze opotrebovanim a vacsimi volami sa zvysi vykon, to by znamenalo ze aj vylagrovany motor = ma vyssi vykon
Ono se to do jiste miry da, ale vylagrovany motor je taky ve vetsine pripadu motor pridreny a se zapecenymy, nebo rozlamanymi krouzky. Potom pridrene lozisko klade pri otaceni vetsi odpor nez lozisko nove a kdyz nemame tlak ve valci, tak uz nepomuze ani svecena voda.
|
1.6.08, 17:03 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
tiff píše: Kolem vasich aut jsem na sraze sel asi 5x a nikdy jste nebyli pobliz, a ze bych vas nejak aktivne vyhledaval, to se rict neda
si mohl přijít s Nepérem, ten se nebál
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
1.6.08, 17:07 |
|
|
bitmap
Příspěvky: 658
|
Neper ale prisel az nekdy v sobotu odpo, ne?
To ja uz byl doma
|
1.6.08, 17:09 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
tiff píše: Neper ale prisel az nekdy v sobotu odpo, ne? To ja uz byl doma
poprvně tam byl asi dopoledne, to jsem s ním mluvil já a Tuner#2 (už si to přesně nevybavuju)
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
1.6.08, 17:10 |
|
|
bitmap
Příspěvky: 658
|
Aha, tak to se nejak ztratil z dohledu
(teda fuj, tady kazu o OT a sam ho tu vyrabim:)) )
|
1.6.08, 17:12 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
tiff píše: Tuner#2, fatal, MATTESS: kolegove, stale cekam na vycerpavajici vycet vasich zkusenosti s merenim vykonu triloziskovych Skoda motoru. ... ale to je asi neco jako cekat na snih uprostred leta, ze? Že mě to hned nenapadlo, že to budeš Ty. Na Doksech jsem slyšel něco jiného - že prý si se nás bál? Nechápu proč, ono osobní rozhovor je úplně něco jiného než tlachání na netu a rozhodně se nemáš čeho bát - nejsem konfliktní typ.
A teď k tématu. Graf jsem nedoložil, ale táta má MPIčko s pravidelným servisem natočeno 50kW a proti mému motoru je to líná mrcha a jezdí to pořád stejně jako když to bylo nové. Navíc grafy má na stránkách Čepek (já jsem dával odkaz, pokud jsi se nevšimnul) a vačka a hlava od něj je dle Tebe stejná jako motor s natočenýma 100tkm? To byl doufám vtip, obzlášť od člověka, co chce si nechat motor postavit od Čepka
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
1.6.08, 19:34 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
CROWACK píše: Taky byva dobrym zvykem mit vyplneny profil a chovat se slusne. Jinak tvoji teorii je opotrebeny motor ma vetsi vule tim padem mensi treci ztraty jsem se dobre zasmal... Že by další BANán?
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
1.6.08, 19:38 |
|
|
bitmap
Příspěvky: 658
|
Tuner#2: zrovna u Cepka mi jeho kolega rikal (ten ne Dedla ), ze videl motory, ktere si zakaznik nechal zmerit pred upravou a mely skoro 60kW. Pochybuju, ze by si to vymyslel, pripadne se muzes poptat i Viciho, ktereho tak rad citujes, ten ma stejnou zkusenost.
Ja osobne byl na Jarove pritomen u mereni naprosto seriove Feldy MPI 50kW, ex Cesky telecom zluta barva, na budiku neco malo pres 130,000km. Ten motor nemel jedinou upravu, mel jen novou klapku, resetovanou jednotku, vycisteny saci potrubi, ventily oskrabane od karbonu a nove tesneni pod hlavou. Nabrzdili tomu 56kW a neco ke 110Nm, nebo tak nejak, moment uz si nepamatuju. Muzes namitnout, ze valcova brzda vyhodi jen takove spis orientacni udaje, ale zas kdo si necha brzdit seriovy motor na motorove brzde Tech 60kW uz je vyjimecne cislo, ale pry se vyskytuji i takove.
Na tom motorexcelackem grafu ta "seriova" krivka bude zrejme oficialni udaj od vyrobce, precejen kazdy motor je na tom jinak a nevim proc by si nekdo kazil graf nejakymi vyssimi cisly nez je nutne
Jinak, nerikal jsem ze kazda Felda se 100,000km na krku ma 60kW, ale ze nektere maji AZ tolik a kdyz si nekdo necha udelat chip a pak s tim pojede na brzdu, tak vzdycky tam bude neco navic nad tech 50kW a veci neznaly clovek to pricte tomu chipu, at uz je ta hodnota jakakoli.
Citace: Že by další BANán?
Tady snad ne, nebo alespon doufam, ze nemas kontakty na vyssi mista
|
1.6.08, 20:04 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Jenže právě oněch 6kW na Jarově je chyba v měření válcovou brzdou, pokud nezměří správně ztrátu a nebo tam někdo zadá špatná data.
Kontaktů mám hodně s U-Geenem se znám leta osobně, ale pokud jsi pořád myslíš, že jsem mu tehdy psal a ban byl kvůli mě, tak je mi Tě opravdu líto...
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
1.6.08, 20:11 |
|
|
bitmap
Příspěvky: 658
|
Nevim, takovehle legendy koluji poruznu mezi upravci, i temi serioznimi, treba je to pravda, treba za to muze jen pochybna brzda na Jarove a lemplacka obsluha, mne to ale zni logicky a verim tomu.
Nekdo zase veri v Boha, ja aspon kvuli tomu nemusim do kostela
Citace: ... pokud jsi pořád myslíš, že jsem mu tehdy psal a ban byl kvůli mě, tak je mi Tě opravdu líto...
Dal jsem za to ne jednoho, ale radeji dva smajliky, aby to pochopil kazdy ... mne je zas lito, ze se vytraci vyznam smajliku a vsichni berou vse vazne, pokud za tim neni napsano capsem JOKE, ale to bude taky asi chyba obsluhy PC
|
1.6.08, 20:19 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
tiff: Tak i to je možné a přiznávám, že já jsem PC antitalent.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
1.6.08, 20:21 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Čistě teoreticky, řekněme, že mistr rastr má pravdu a Felda 1.3 MPi 50kW má v syrovém stavu přesně 50kW a tatáž dobře zaběhnutá má 60kW. Kam se tedy do doby zaběhnutí ztrácí těch 10kW výkonu?
|
1.6.08, 21:37 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
fatal píše: Čistě teoreticky, řekněme, že mistr rastr má pravdu a Felda 1.3 MPi 50kW má v syrovém stavu přesně 50kW a tatáž dobře zaběhnutá má 60kW. Kam se tedy do doby zaběhnutí ztrácí těch 10kW výkonu?
No nevim jesi zrovna 10kW ... ale novy motor se musi skutecne rozjezdit
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
1.6.08, 21:41 |
|
|
bitmap
Příspěvky: 658
|
fatal: tech hypotetickych a vyjimecnych 10kW se spotrebuje na prekonavani odporu tesnych lozisek klikove hridele a ojnic, krouzku vuci vlozce, lozisek v prevodovce atd. Proste vsechno co se v motoru a na ceste ke kolum hybe ma nejake treni, spotrebovava nejakou energii potrebnou ke svemu rozpohybovani a suma te energie se postupne se zajizdenim snizuje a "uvolnena" energie, ktera se usetri na prekonavani techto odporu putuje ke kolum.
Kdyz jsem se panu Cepkovi zminil, ze bych rad aby mi postavil motor, tak mi rekl, ze to umi slozit dvema zpusoby. Prvni je na hulvata sesroubovat co mu prijde pod ruku, udelat presahy, dodrzet zakladni vule a nazdar. Druhy zpusob zahrnuje prehonovani vlozek (on tomu rika "povolit") v kombinaci se seriovym rozmerem pistu a krouzku, specialni, dejme tomu spasovani panvi a axialu s klikovkou, aby se otacela s co mozna nejmensim odporem, mela tedy co nejvetsi moznou vuli, ale aby ta vule nebyla zas moc velka atd., atd. proste aby se ten motor uz uz zacatku tocil co nejlehceji.
Cely tenhle proces vpodstate simuluje proces zajizdeni jen s tim rozdilem, ze kdyz motor z fabriky postupnym opotrebenim dosahne techto vuli, tak uz jsou panve misty vylestene a klika se nemaze tak dokonale jak by mohla, zatimco takhle si panve porad zachovavaji puvodni strukturu povrchu a pokud to nekdo nezabije prilis ridkym olejem, nebo prasackym pouzivanim, tak to vydrzi naveky.
|
1.6.08, 22:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|