Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Favorit - ventily
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1001
Stránka 1 z 2

Autor:  fajfos [ 31.5.06, 22:51 ]
Předmět příspěvku:  Favorit - ventily

Zdravim, mám tu favorita r. 90. Celkem málo najeto. Asi 70 000. Ale docel brutálně mu klapou ventily. Potřeboval bych s tim ujet asi 1000km do Prahy a fakt nevim co se může stát... co myslíte? :?: Díky za info.

Autor:  Roman [ 31.5.06, 22:58 ]
Předmět příspěvku: 

no hele horsi by bylo kdyby byly vule hrozne maly a ventily by se podpalovaly - stacilo vy to zhruba seridit, coz je otazka 20ti minut

Autor:  fajfos [ 1.6.06, 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

Určitě by je to aspoň zhruba chtělo seřídit, ale žádnej vercajk k tomu tady nemám a sám sem to taky eště nedělal. Dotaz spíš byl, jestli myslíte, že přežije dalších 1000km jízdy... :?:

Autor:  Roman [ 1.6.06, 10:57 ]
Předmět příspěvku: 

pokud to nebudeš honit do 6000, tak ano, klidným stylem v optimálních otáčkách, vlažný tempo, né plnej kotel

Autor:  jikom [ 1.6.06, 17:55 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud ty ventily mají skutečně velkou vůli.mohou klepat. Obávám se však, jestli to klepání nezpůsubuje detonační hoření. Co to je a proč to je, je na dlouhé povídání a určitě na netu bude spousta článků k tomuto problému. Nicméně bych ty ventily seřídil a pak se uvidí.

Autor:  ŠádeMan [ 1.6.06, 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

MNo jestli jdou ventyly sliset i za studena je to honde spatný...protoze cim vice se motor zahrejvá tim vice se vule zvetsuje ....a jestli jenom za tepla tak to neres dojedes bez vetsich problemu mozna ti to jenom bude vic zrat protoze na to budes muset vic slapat pac se budou ventyly mene votvirat ale dojedes
TAkj stastnou cestu

Autor:  fajfos [ 2.6.06, 08:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě jedna věc. Ventily klepou o hodně míň, když to jede na LPG.... to by mohlo pomoc Vaší diagnostice :?:

Autor:  Nepér [ 2.6.06, 11:19 ]
Předmět příspěvku: 

No, tak to už bych se bál, že to nejsou ventily... btw, pozor na pravopis slova ventily (snad je to tak správně).

Autor:  ŠádeMan [ 2.6.06, 11:55 ]
Předmět příspěvku: 

VENTYLY asi takhle :-D

MNo to je jasný že na LPG klepani se zmírni- nespis se ventyl zacal vyrazet sedla ventylu. Chce to zkusit seridit a jestli se to zhorsi vymenit hlavu

Autor:  colaczech [ 2.6.06, 15:26 ]
Předmět příspěvku: 

fajfos píše:
Ještě jedna věc. Ventily klepou o hodně míň, když to jede na LPG.... to by mohlo pomoc Vaší diagnostice :?:

Tak ventily budou asi v pohode.To ze ti to klepe vic na benzin je tim ze mas nastaveny velky predstih.Na LPG se dava klidne pres 10° Aby to dobre jelo.nekdo stim asi jezdil prevazne na LPG proto tam mas nastaveny velky predstih.Precti si nekde tady na foru jak je to u plynu,nekde se to tu resilo.
Ale stejne jak si to dovalis dom tak si nech vsecko radsi sestelovat.

Autor:  michalkatka [ 3.6.06, 08:08 ]
Předmět příspěvku: 

ŠádeMan píše:
MNo jestli jdou ventyly sliset i za studena je to honde spatný...protoze cim vice se motor zahrejvá tim vice se vule zvetsuje ....a jestli jenom za tepla tak to neres dojedes bez vetsich problemu mozna ti to jenom bude vic zrat protoze na to budes muset vic slapat pac se budou ventyly mene votvirat ale dojedes
TAkj stastnou cestu


fyzyka? tepelná roztažnosť? dilatácia? zvyšujúcou teplotou sa vôla zvačšuje???

pre upresnenie... Vôla ventilov sa nastavuje pri okolitej teplote cca 20°C na 0,2mm oceľ a 0,25 hliník pretože pri pracovnej teplote 80-90°C by sa vôľa mala stratiť. Tyčka sa zvýšenou teplotou predĺži!!!
Ideálne by bolo nastavovať vôľu na 0 pri pracovnej teplote, ale muselo by sa to robiť rýchlo, lebo motor rýchlo chladne. (niekde som čítal že niekto to tak aj robí, ale naraz iba dva valce, potom zložiť znova zohriať a zvyšné dva...)

Autor:  ŠádeMan [ 3.6.06, 20:16 ]
Předmět příspěvku: 

For Michalkatka

Ano vule zatepla je vetší nez za studena.... (tam kde stelujou motory nez jdou zakaznikovy nastavuji vule za tepla na hranici klepáni). Klidne si to vyskousej prakticky zahrej motor na 80 a zmer ventyly(mely by u SKODY120 mit kolem 0,45) potom ho nech vychladnout a zmer je znovu budou mit hodnotu udanou výrobcem.
Zkusto a uvidis ze mam pravdu
Je to tak :D

:lol: :lol: :lol: :lol:

Autor:  michalkatka [ 4.6.06, 17:16 ]
Předmět příspěvku: 

ŠádeMan píše:
For Michalkatka

Ano vule zatepla je vetší nez za studena.... (tam kde stelujou motory nez jdou zakaznikovy nastavuji vule za tepla na hranici klepáni). Klidne si to vyskousej prakticky zahrej motor na 80 a zmer ventyly(mely by u SKODY120 mit kolem 0,45) potom ho nech vychladnout a zmer je znovu budou mit hodnotu udanou výrobcem.
Zkusto a uvidis ze mam pravdu
Je to tak :D

:lol: :lol: :lol: :lol:


nebudem sa s tebou vadiť, viem čo je dilatácia a tepelná rozťažnosť, nemáš pravdu...

keď budelm najbližšie nastavovať ventily dám si tú námahu nastavím to zohriaté na "0" a po vychladnutí bude vôla udávaná výrobcom...

chcel by som počuť škodovácky motor ktorý by pri zohriatí mal vôlu 0,45 - diesel po 500000km by mal lahodnejší zvuk...

Autor:  fajfos [ 4.6.06, 18:30 ]
Předmět příspěvku:  se nahádejte

Se Vás nemůžu zeptat, jestli s tím dojedu z Paříže do Prahy, aniž by jste se pohádali? :)

Autor:  michalkatka [ 4.6.06, 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: se nahádejte

fajfos píše:
Se Vás nemůžu zeptat, jestli s tím dojedu z Paříže do Prahy, aniž by jste se pohádali? :)


kôli ventilom kľudne, pokiaľ nebudeš motor točiť na 6tis/min, ale uváž v akom stave máš všetko ostatné na aute... kamarátovi v Chorvátsku odišla elektronika zapaľovania a znepríjemniť ( znepojazdniť ) auto ti môže hociaká banalita, takže chce to dôkladnú kontrolu...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/