Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 20:36



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 Podivné problémy... 
Autor Zpráva

Příspěvky: 119
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek Podivné problémy...
Zdravím všechny zainteresované a předem děkuji za jakýkoliv postřeh. Mám Felicii 12/1994, objem 1.3ltr, 50kW(BMM), najeto cca 205000 km(z toho cca 50000km na LPG), 2. majitel. Doteď s tím nebyly žádné problémy, ale asi před 5-ti měsíci se začalo objevovat podivné škubání při provozu na lpg, pokud se přidalo cca víc než půl plynu. Nejvíce při zahřátém motoru. Pokud se s plynem zacházelo opatrně, tak pohoda a na benzín to jelo supr. Tyto problémy se škubáním a neochotou akcelerace na lpg mizely až tak při cca 3500-4000 RPM. Stále se to zhoršovalo. Od přestavby se vozidlo chovalo velmi příjemně a nějakou náhodou jsem tam namontoval svíčky Brisk Platinum a na ty najel cca 30000Km asi za rok a půl bez jakýhkoliv problémů a rozdíl benzín - lpg prakticky neexistoval - jelo to parádně na obě paliva. Když už to nejelo tak hezky jak má, tak jsem opět vsadil na tyto svíčky, ale už se to prodávalo v jiné krabičce a zdály se mi jiné, ale typové ozn. i pojmenování sedělo. Jedna stála asi 110 kč, což bylo dost a tak jsem očekával stejnou kvalitu, ale bohužel. Teď v březnu se už škubání stalo nesnesitelným a i když předchozí svíčky vydržely dlouhou dobu tak jsem se rozhodl, že tyto stejně vyměním(už na ně bylo stejně tak 15000km najeto.). Zároveň jsem vyměnil start. VN kabely(originál už vypadaly, že tam drží silou vůle:-)) a vyčistil rozdělovač. Také jsem si nechal vyměnit membrány v reduktoru lpg. Problém se škubáním zmizel, ale neochota akcelerace zůstala. Pokud šlapu na plyn tak do 1/3, tak je vše v klidu, ale jakmile sešlápnu více, motor se jakoby dusí a nechce se mu moc zrychlovat( víc zrychlí na 1/3 plynu než na plnej ). Jakoby tam šlo málo lpg. Tak se chci zeptat, zda to může třeba dělat filtr lpg (nevím kde je nebo nakolik toto může ovlivnit???), myslel jsem že je součástí multiventilu, takže by na to neměl mít vliv, ne??? Nebo tam je ještě nějaký v motoru??? A asi před 14 dny se mi začala dít další zvl. věc. Přestalo mi to jet na benzín. Tak první co mě napadlo - pumpa v hajzlu. Rozdělám hadičku u vstřikování a zkouším jestli z ní poteče benzín. Tekl, tze pumpu jsem vyloučil. Hadičku zapojím zpět a zkusím nastartovat - funguje to normálně na benzín. Ale asi za dva dny chci přepnout na benzín a opět stejný problém. Opět oddělám hadičku, nechám trochu benzínu z hadičky odtéct na hadr a zase to funguje. Tak den, dva. Nechápu???!!! Poradí někdo??? email.: j.valasek@cmail.cz


18.3.08, 22:24
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek Re: Podivné problémy...
jvalasekcz píše:
Zdravím všechny zainteresované a předem děkuji za jakýkoliv postřeh. Mám Felicii 12/1994, objem 1.3ltr, 50kW(BMM), najeto cca 205000 km(z toho cca 50000km na LPG), 2. majitel. Doteď s tím nebyly žádné problémy, ale asi před 5-ti měsíci se začalo objevovat podivné škubání při provozu na lpg, pokud se přidalo cca víc než půl plynu. Nejvíce při zahřátém motoru. Pokud se s plynem zacházelo opatrně, tak pohoda a na benzín to jelo supr. Tyto problémy se škubáním a neochotou akcelerace na lpg mizely až tak při cca 3500-4000 RPM. Stále se to zhoršovalo. Od přestavby se vozidlo chovalo velmi příjemně a nějakou náhodou jsem tam namontoval svíčky Brisk Platinum a na ty najel cca 30000Km asi za rok a půl bez jakýhkoliv problémů a rozdíl benzín - lpg prakticky neexistoval - jelo to parádně na obě paliva. Když už to nejelo tak hezky jak má, tak jsem opět vsadil na tyto svíčky, ale už se to prodávalo v jiné krabičce a zdály se mi jiné, ale typové ozn. i pojmenování sedělo. Jedna stála asi 110 kč, což bylo dost a tak jsem očekával stejnou kvalitu, ale bohužel. Teď v březnu se už škubání stalo nesnesitelným a i když předchozí svíčky vydržely dlouhou dobu tak jsem se rozhodl, že tyto stejně vyměním(už na ně bylo stejně tak 15000km najeto.). Zároveň jsem vyměnil start. VN kabely(originál už vypadaly, že tam drží silou vůle:-)) a vyčistil rozdělovač. Také jsem si nechal vyměnit membrány v reduktoru lpg. Problém se škubáním zmizel, ale neochota akcelerace zůstala. Pokud šlapu na plyn tak do 1/3, tak je vše v klidu, ale jakmile sešlápnu více, motor se jakoby dusí a nechce se mu moc zrychlovat( víc zrychlí na 1/3 plynu než na plnej ). Jakoby tam šlo málo lpg. Tak se chci zeptat, zda to může třeba dělat filtr lpg (nevím kde je nebo nakolik toto může ovlivnit???), myslel jsem že je součástí multiventilu, takže by na to neměl mít vliv, ne??? Nebo tam je ještě nějaký v motoru??? A asi před 14 dny se mi začala dít další zvl. věc. Přestalo mi to jet na benzín. Tak první co mě napadlo - pumpa v hajzlu. Rozdělám hadičku u vstřikování a zkouším jestli z ní poteče benzín. Tekl, tze pumpu jsem vyloučil. Hadičku zapojím zpět a zkusím nastartovat - funguje to normálně na benzín. Ale asi za dva dny chci přepnout na benzín a opět stejný problém. Opět oddělám hadičku, nechám trochu benzínu z hadičky odtéct na hadr a zase to funguje. Tak den, dva. Nechápu???!!! Poradí někdo??? email.: j.valasek@cmail.cz


takže...svíčky měnit zásadně s olejem (max 15 tis, ikdyž výrobce píše víc...vlastní zkušenost), kabeli OK, víčko rozdělovač ???...nech si seřídit LPG a ať ti vyměněj ten filtr (nechápu proč to neuděli když měnili membrány), jinak, máš tam dost benzínu ???, může bejt špatnej tlak....

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


18.3.08, 23:19
Profil ICQ

Příspěvky: 119
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
No proč mi to nevyměnili to nevim - ale vim, že k tomuto pánovi který tento pseudoservis lpg provozuje již nikdy nepojedu. Když jsem mu zmiňoval tyto problémy tak pořád tvrdil, že musím všechno měnit metodou pokus omyl až to pojede, že musím mít 0,6 na svíčkách a nic jiného mi neporadil - to se mi nezdá jako moc profesionál. přístup, takze. jsem se na to vrhnul takhle sám. Na olej se chystám v horizontu měsíce, ale to na to přeci nemá vliv... Ale teď mě teda nejvíc sere ta podivnost s tim benzínem. V nádrži je benzínu asi za 350 Kc - ručička je na 1/3 nádrže což je bohatě nad rezervou. Já na nej jezdim jenom fakt minimum( projedu tak 10l za měsíc - když mi dojde lpg nebo když je velká zima tak na to startuju). Právě teď jak se ochladilo, tak se bojim abych to natočil. Přes den mě to nějak nepálí ale když mám noční, tak se děsim představy že ve dvě ráno budu na parkovišti po tmě oddělávat hadičku s benzínem aby ho trochu vyteklo vedle a pak to jelo. A když tu hadici odpojim a na prázdno startuju jak moc by to z toho mělo stříkat? Že by to stříkalo metr do vzduchu, to se říct nedá...


18.3.08, 23:44
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Ten provoz na LPG by mohla ovlivňovat lambáda, pokud je LPG řízený a ne jen podtlakový, chce to změřit hodnotu napětí za provozu a ten start na benzín, zkus před studeným startem (nejlíp po noci, nebo aspoň 5-6 hod stání) několikrát po sobě zapnout a vypnout klíček a startovat s plně sešláplým plynem, pak napiš, jestli a jak to chytlo.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


19.3.08, 06:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
když si koupíš nové svíčky platinum tak mají odtrh tak 1 mm a na LPG je odrh 0.5 mm prostě přidáš plyn na LPG a motor škube, podobný problém jsem taky zjistil neodbornou montáží že popraskáš izolátory, pokud přijdeš do LPG servisu tak ti vymění mebrány a půl auta vidělají na tom víc než na sklepání svíček, že ti to netáhne přičin může být víc moic utažený škrtící ventil nebo čpatně nastavená páčka pístku druhého stupně v reduktoru, ale tam je průvodní znak že to chvípúá ns volnoběh co se týče toho paliva musíš vědět dvě věci dodané množství na minutu a tlak čerpadla, závady jsou spravidla tři, čerpadlo v háji, sítko pod čerpadlem ucpané a ucpaný palivový filtr miloš


19.3.08, 10:58
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Drak píše:
Ten provoz na LPG by mohla ovlivňovat lambáda, pokud je LPG řízený a ne jen podtlakový, chce to změřit hodnotu napětí za provozu a ten start na benzín, zkus před studeným startem (nejlíp po noci, nebo aspoň 5-6 hod stání) několikrát po sobě zapnout a vypnout klíček a startovat s plně sešláplým plynem, pak napiš, jestli a jak to chytlo.



draku u feldy lambádu lehce odpojíš řj tam zařadí údaj jedna a kolikrát ani nepoznáš že nejede, zatím jsem zaznamenal jen přední lámbádu na 1.6 stokoní koktávce, ta ten mottor téměř znepojízdní miloš


19.3.08, 11:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
jo....svíčky s olejem sem myslel to, že když se mění olej (zhruba po 15 tis) tak se mění olej filtr, svíčky, mrkne se na vzduchovej filtr a případně se seřídej ventili....zkus ještě koupit svíčky spešl na LPG (Bošky)...nebo brisk silver, ty sou myslim přesně na LPG dělaný, ty platinum budou na benál....dej odtrh tak 0,5 (podle miloše) nebo 0,4 (podle naší zkušenosti)...

jinak kluci, neim jestli to víte, ale když je v háji čerpadlo, nemusí se měnit celej ten bazmek s plováke, normálně se rozebera prodává se do toho taková součástka, válec, (neim jestli to je nějaký čerpadlo, nebo filtr....ale ušetří se tim polovina peněz než kupovat nový celý čerpadlo)...o tom sem nevěděl....

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


19.3.08, 17:02
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Ondras83 píše:
jo....svíčky s olejem sem myslel to, že když se mění olej (zhruba po 15 tis) tak se mění olej filtr, svíčky, mrkne se na vzduchovej filtr a případně se seřídej ventili....zkus ještě koupit svíčky spešl na LPG (Bošky)...nebo brisk silver, ty sou myslim přesně na LPG dělaný, ty platinum budou na benál....dej odtrh tak 0,5 (podle miloše) nebo 0,4 (podle naší zkušenosti)...

jinak kluci, neim jestli to víte, ale když je v háji čerpadlo, nemusí se měnit celej ten bazmek s plováke, normálně se rozebera prodává se do toho taková součástka, válec, (neim jestli to je nějaký čerpadlo, nebo filtr....ale ušetří se tim polovina peněz než kupovat nový celý čerpadlo)...o tom sem nevěděl....


pokud si koupíš čerpadlo musíš mít předešlé zkušenisti zda má dostatečný tlak jinak je to pěkný výdrb, při malém tlaku se za studena nemůžeš rozjet ,jediné čerpadlo které jede 100% je VDO, kupuji ho za 1300 kč miloš


19.3.08, 17:18
Profil

Příspěvky: 119
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
LPG je řízený - je tam servomotůrek na bohatost směsi, ale na lambádu jak tomu tady řikáš jsem myslel taky a samozřejmě ji odpojil, aby si ŘJ dosadila tu konstantu - ale problémy byly stále stejné. Na volnoběh to nechcípá vůbec, sešteloval jsem to tak, že to opravdu drží volnoběh na hodně malých otáčkách(cca700ot/min-1)a je pravidelný. Teď co sem tam dával svíčky tak mají 0,8 z výroby a neškube to, ale jak říkám - musí se jezdi na tu 1/3 plynu, jinak se to prostě netáhne. Rád bych je zklepal, ale zjistil jsem že sehnat ty měřící plíšky je už dneska skoro nemožné. Možná je budu mít na chalupě u pionýra, ale nevim. Já se pokusím nějak vyměnit ten filtr LPG - nebo spíš asi si to nechám udělat servisem - četl jsem, že toto by neměl dělat člověk podomácku. Jestli to nebude tím, tak opravdu nevím. Co se týče toho benzínu - zkusím tu radu - před nastartováním párkrát otočit tim klíčkem a napíšu (to by se měla natlakovat ta hadička, že?). A pokud by to potom šlo tak to teda znamená, že se mi z tý hadičky při dlouhodobým stání vrací benzín zpátky do nádrže...tzn. je tam asi špatný nějaký zařízení, jako je koš ve studni??? A kdyby to bylo tim čerpadlem, tak se teda myslíš vyplatí vyměnit jenom ten vnitřek jak tu píšeš? Za 1300 je čerpadlo tak z vrakáče, nebo nový??? Kámoš koupil z vrakáče za litra, takže jestli je za 1300 nový tak docela prohloupil.


19.3.08, 19:34
Profil

Příspěvky: 119
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek P.S.
Ještě mi snad každý koho znám a jezdí na LPG tvrdí , že svíce speciálně pro LPG jsou na hov..o, že nejlíp to stejně jezdí s normálníma... Co si o tom myslíte???


19.3.08, 19:50
Profil

Příspěvky: 17
Bydliště: doma
Příspěvek Re: P.S.
jo,je to pravda


19.3.08, 20:55
Profil

Příspěvky: 53
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
jvalasekcz píše:
LPG je řízený - je tam servomotůrek na bohatost směsi, ale na lambádu jak tomu tady řikáš jsem myslel taky a samozřejmě ji odpojil, aby si ŘJ dosadila tu konstantu - ale problémy byly stále stejné. Na volnoběh to nechcípá vůbec, sešteloval jsem to tak, že to opravdu drží volnoběh na hodně malých otáčkách(cca700ot/min-1)a je pravidelný. Teď co sem tam dával svíčky tak mají 0,8 z výroby a neškube to, ale jak říkám - musí se jezdi na tu 1/3 plynu, jinak se to prostě netáhne. Rád bych je zklepal, ale zjistil jsem že sehnat ty měřící plíšky je už dneska skoro nemožné. Možná je budu mít na chalupě u pionýra, ale nevim. Já se pokusím nějak vyměnit ten filtr LPG - nebo spíš asi si to nechám udělat servisem - četl jsem, že toto by neměl dělat člověk podomácku. Jestli to nebude tím, tak opravdu nevím. Co se týče toho benzínu - zkusím tu radu - před nastartováním párkrát otočit tim klíčkem a napíšu (to by se měla natlakovat ta hadička, že?). A pokud by to potom šlo tak to teda znamená, že se mi z tý hadičky při dlouhodobým stání vrací benzín zpátky do nádrže...tzn. je tam asi špatný nějaký zařízení, jako je koš ve studni??? A kdyby to bylo tim čerpadlem, tak se teda myslíš vyplatí vyměnit jenom ten vnitřek jak tu píšeš? Za 1300 je čerpadlo tak z vrakáče, nebo nový??? Kámoš koupil z vrakáče za litra, takže jestli je za 1300 nový tak docela prohloupil.


Ty plíšky jsem kupoval v OBI za cca 150Kč

_________________
Octavia


20.3.08, 11:43
Profil

Příspěvky: 119
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Tak přátelé další postřehy s mýmy problémy: Na plyn to jede stále mizerie. Řešit to začnu až po výplatě:-(. Problém s benzínem se ztratil po té, co jsem přepínač LPG/BA dal do automatické polohy - tzn. na benz. start a pak nechat přepnout aut. na LPG. Docela se bojím dát přepínač zpět k provozu jen na LPG aby to zase na BA nepřestalo jet:-) OBI zkusím, nejblíže z Brandýsa je asi na Proseku, co?


21.3.08, 19:11
Profil

Příspěvky: 119
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Problém odstraněn... Po dlouhém přemýšlení a zkoušení všeho možného jsem zjistil, že je na jedné hadici od LPG povolen šroub. Stačilo ho dotáhnout, trochu poštelovat volnoběh a už sem to drandil na LPG tachometrovejch 160km/h:-) :D


8.4.08, 20:39
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz