Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

HTP, jak funguje
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=10260
Stránka 1 z 4

Autor:  Matthes [ 12.4.08, 19:50 ]
Předmět příspěvku:  HTP, jak funguje

S Vítkem tak promyslime jak vlastne funguje HTP a porad si nejsme jisti zda se ubirame spravnym smerem. Prikladam tabulku ke ktere jsme dosli ...

Obrázek

Na obrazku je v tabulce rozpis jednotlivych valcu. U 4 valce jsem si tou tabulkou jist, ovsem u HTP nevim jestli jsem dobre rozhodil pracovni cyklus. Ramena kliky jsou pootocena po 1/3 otacky takze i jednotlive kroky cyklu jsou takto rozhozeny ...
Jelikoz je HTP 4 taktni, potrebuje jeden valec na cely cyklus 2 otacky kliky. Podle tabulky mi tedy vychazi ze pri jedne otacce dojde k pouze jednomu vybuchu a pri dalsi otacce ke dvema vybuchum. Coz by samozrejme zapricinilo velke vibrace a proto ma HTP tzv vyvazovaci hridel.
Jak jsme na tom, je to tak?

Autor:  Vít [ 12.4.08, 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

já jen dodám, že v tom stále vidím to, že 25% doby otáčení toho motoru ten motor má záporný výkon - žádný výbuch, žádné dodání energie... nemůžu si pomoct, ten motor si sám spotřebuje hromadu energie kterou pracně vyrobí jen na to, aby se sám otočil... jakoby si kráva chlastala mlíko

Autor:  fatal [ 12.4.08, 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

:lol: Fígl je v tom, že písty nejsou 120° po sobě, ale 240°. :wink: Tabulku máš (po zběžné kontrole) dobře. Prostě v okamžiku, kdy u čtyřválce pálí další píst, u tříválce ten další ještě stlačuje. Vyvažovací hřídel (podle mě) slouží k vyvážení té klikovky 3x120°, k zamezení nepříznivých důsledků toho "opožděného pálení dalšího pístu" má setrvák, vyšší volnoběh a taky vyšší pracovní otáčky.

Autor:  fatal [ 12.4.08, 20:32 ]
Předmět příspěvku: 

Vít píše:
já jen dodám, že v tom stále vidím to, že 25% doby otáčení toho motoru ten motor má záporný výkon - žádný výbuch, žádné dodání energie... nemůžu si pomoct, ten motor si sám spotřebuje hromadu energie kterou pracně vyrobí jen na to, aby se sám otočil... jakoby si kráva chlastala mlíko


No, ono není moc rozdíl mezi trojicí krav chlastajících vlastní mlíko a čtveřicí krav chlastajících vlastní mlíko. Klíčový rozdíl je v prodloužené době mezi pálením válců a tedy menší pravidelnost běhu a také v nevyvážené klikovce.

Autor:  Martin 007 [ 13.4.08, 10:00 ]
Předmět příspěvku: 

A podle toho to má projev jak zvukový tak pohybový... 8) 8) 8)

Autor:  Viky [ 13.4.08, 18:26 ]
Předmět příspěvku: 

a) cim min valcu, tim lepsi mechanicka ucinnost na stejny zdvihovy objem
b) fakt, ze pisty prochazeji uvrati postupne a ne najednou je spis vyhoda. Koneckoncu, je to pulka sestivalce. :-)

Co furt mate? Wartas je taky 3valec a je to pila!

Autor:  spartra [ 13.4.08, 19:35 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:
a) cim min valcu, tim lepsi mechanicka ucinnost na stejny zdvihovy objem
b) fakt, ze pisty prochazeji uvrati postupne a ne najednou je spis vyhoda. Koneckoncu, je to pulka sestivalce. :-)

Co furt mate? Wartas je taky 3valec a je to pila!


jenom měl vratný vyplachování

Autor:  Matthes [ 13.4.08, 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

Obrázek

Tady to Jirka zpracoval graficky :)

Autor:  Jiri [ 13.4.08, 19:56 ]
Předmět příspěvku: 

nevim jestli je to dobre...nejak si to porad nedokazu predstavit...ten kdo to vymyslel musel mit fakt trpelivost...

Autor:  slovacek.milos [ 13.4.08, 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

Jiri píše:
nevim jestli je to dobre...nejak si to porad nedokazu predstavit...ten kdo to vymyslel musel mit fakt trpelivost...


to se říkalo za komunistů že pilný blbec je horší jak třídní nepřítel, v evropě to nemá obdoby kdyby ten tříválec vymyslel rákos se nedivím tam je to normální, nebo chtěl snad někdo nahradit díru po trabantech já osobně nechápu miloš

Autor:  fatal [ 13.4.08, 20:24 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:
Co furt mate? Wartas je taky 3valec a je to pila!


Jenže to je dvoutakt, takže ekvivalentní čtyřtaktnímu šestiválci...

Autor:  fatal [ 13.4.08, 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím, že narážíte na jaksi zažité pravidlo dělení cyklu na otáčky a půlotáčky. To je názorné jen u čtyřválce. Takže když si běh haťapky nerozdělíte po půlotáčkách, ale po dvou třetinách otáčky, je to docela jasné. :)

Autor:  Jiri [ 13.4.08, 20:34 ]
Předmět příspěvku: 

jo jo..dvotakt to je neco jineho...

Autor:  Viky [ 13.4.08, 20:53 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Myslím, že narážíte na jaksi zažité pravidlo dělení cyklu na otáčky a půlotáčky. To je názorné jen u čtyřválce. Takže když si běh haťapky nerozdělíte po půlotáčkách, ale po dvou třetinách otáčky, je to docela jasné. :)


100% recht.

Autor:  Gemini [ 14.4.08, 08:50 ]
Předmět příspěvku: 

achjo.....nejedna sa ani tak o "vybuchy" ako o zotrvacne posuvne hmoty, pretoze dva piesty z troch idu akoby subezne a to za normalnych okolnosti sposoby znacnu nerovnomernost chodu motoru.....snazi sa poskakovat v smere pohybu piestu a 1/3 ojnice :)

najlepsie sa vyvazovaci hriadel vysvetluje na jednovalci 4 takte, tam je to vidno, pre co je to tak......

inac take lepsie 4valce ktore chcu mat rovnomernost chodu nad 1/600 maju tiez vyvazovaci hriadel , limuzinove motory niekedy aj dva

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/