Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Snížení hlavy u FAVORITA 135
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=10381
Stránka 1 z 3

Autor:  bosator [ 15.4.08, 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Snížení hlavy u FAVORITA 135

Zdravím vás. Chtěl bych na favoritovi 135 z r.93, s karburátorem, snížit hlavu, aby se dostal kompresí na úroveň 136. Kdysi tu na Webu jsem četl, že toto navýšení rovná snížení hlavy o 0,8 mm, teď už se mi nepovedlo příspěvek dohledat. Nechám ji tedy snížit o 0,8 mm. Máte někdo s tímto zkušenosti, na co si dát pozor, co by jste doporučili? Motor je ve velmi dobrém stavu, má najeto pouhých 48000Km, tak si myslím, že je na tuto úpravu ještě zdravý. Zároveň bych dal nová gufera a hliníkové rozvodové tyčky. Jen mám ten problém, jak sundat ventily, nemám ten přípravek. nemáte někdo nějakou vychytávku, jak to doma sundat? Tady v brusírně, chtějí za snížení 500 bez daně, ale hlava musí být samozřejmě odstrojená a umytá.
Tak předem díky za dobré rady a zkušenosti.

Autor:  slovacek.milos [ 15.4.08, 20:05 ]
Předmět příspěvku: 

to tu najdeš, po té velké podložce co stláčí pružinu klepni kladívkem tím ji uvolníš zatlač na ni kombinačkama a vypadnou ti měsíčky co jistí ventil, ale se mi to nějak nezdá já když beru hlavu z brusírny tak vždy s ventilama, a pokud si hlavu přieji jen přebrousit tak s ventilama nic nedělá, odstrojit znamená sání a výfuk, jestli chceš poslat fotku pošlu na email a je tady v některém příspěvku miloš

Autor:  Šemik [ 15.4.08, 20:14 ]
Předmět příspěvku: 

Na ventily používám truhlářskou svorku a "Učko" z plechu :)

Autor:  Kachnis [ 16.4.08, 10:02 ]
Předmět příspěvku: 

500 je dost..nekde je pripravek udelanej z klice, ten stranovej klic se provrta,dirou se prisroubuje do hlavy a opres se o to a talirek stlacis..bohuzel nevim, kde sem to videl :(

Autor:  DRYVER [ 16.4.08, 12:26 ]
Předmět příspěvku: 

Vem si obycejny orech z gola sady (treba 13ku) poloz na ventil tak, aby stopka byla uprostred. Pak uz jen po orechju jebnes kladivem a cele se to rozskoci :wink:

Autor:  Carlos [ 16.4.08, 12:35 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
500 je dost..nekde je pripravek udelanej z klice, ten stranovej klic se provrta,dirou se prisroubuje do hlavy a opres se o to a talirek stlacis..bohuzel nevim, kde sem to videl :(



jo jo to bylo někde na virtu

Autor:  Kachnis [ 16.4.08, 14:42 ]
Předmět příspěvku: 

je to mozny

Autor:  Carlos [ 16.4.08, 14:51 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
je to mozny


Ale už to nemužu najít. :cry:

Autor:  patrik-hp [ 16.4.08, 17:08 ]
Předmět příspěvku: 

Já rovnám hlavy,ale že bych se sejřil s ventilama tak to tedy nee... :P Stačí jí na frézce vypodložit na krajích a je to....Ale kvůli těm simeringům je to jasný....

Sundat se dají rychle např.ořechem z gola sady v kombinaci s kladívkem do misky pružiny a podložením ventilu např.velkou podložkou nebo matičkou pod něj,ale namontovat jedině nějakou pákou nebo přípravkem...

Autor:  Neex [ 16.4.08, 17:23 ]
Předmět příspěvku: 

WIO 46 píše:
Ale už to nemužu najít. :cry:


http://skoda-virt.cz/cz/clanky/technick ... ch-pruzin/ nedávno jsem se na to díval :)

Autor:  Carlos [ 16.4.08, 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

Neex píše:
WIO 46 píše:
Ale už to nemužu najít. :cry:


http://skoda-virt.cz/cz/clanky/technick ... ch-pruzin/ nedávno jsem se na to díval :)


no já to hledal jak blb, ale nenašel

Autor:  PETR TOMALA [ 16.4.08, 19:01 ]
Předmět příspěvku: 

Já osobně bych do motoru s tak málo kilometry vůbec nevrtal a radši jezdil. :)

Autor:  ventYl [ 16.4.08, 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

ono, simeringy sa daju vymenit aj na motore. staci vysrubovat sviecku, prevrtat si gulicku z loziska spravneho rozmeru, hodit valec do HU tak, aby gulicka zacvakla ventily zospodu, potom sa daju pruziny vybrat a simeringy vymenit.

Autor:  CROWACK [ 16.4.08, 19:17 ]
Předmět příspěvku: 

ventYl píše:
...prevrtat si gulicku z loziska spravneho rozmeru...

miloš používal matičku na kusu drátu :wink:

Autor:  bosator [ 16.4.08, 22:35 ]
Předmět příspěvku: 

Díky moc za rady a za ten odkaz, fakt jednoduchý geniální vychytávky, jak to sundat. Provrtám ten klíč, s tím si myslím, že by to pak šlo i určitě sesadit. Jinak truhlářská svorka, by se snad taky našla a kombinačky taky.Ještě teda to pak budu muset sesadit. Jak jsem se ptal v té brusírně, tak tady vysloveně chtěli mít sundaný ventily. A cena za snížení si myslím,že je trochu vyšší, jenže bohužel nevím o nikom jiným z okolí Čáslavi, kdo by se tímhle zabýval. A když už to bude sundaný, tak bych radši ty ventily zabrousil na pastu a dal preventivně nový gufera, ikdyž olej motor zatím vůbec nebere. Nebo myslíte nechat v klidu dál origo15 let starý gufera? A váš názor na snížení o 0,8mm? Asi nemá cenu to přehánět, třeba snížit o 1,1mm a mít pak 10:1?

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/