Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Tesnenie pod hlavou? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=10576 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | ventYl [ 24.4.08, 17:25 ] |
Předmět příspěvku: | Tesnenie pod hlavou? |
Favorit tlaci s termostatom vodu z expanzky ven do atmosfery, vybral sa termostat, doliala sa voda a pri stani bez zapnuteho ventilatora sa teplota vysplha mierne cez 90 stupnov (ak zaciatok bieleho je na 80tke) a zacne tlacit vodu tlacit tiez ven do atmosfery. Obeh vody asi je, lebo ked sa zlozi dole vicko z expanzky, tak je vidno, ze prud vody do expanzky ide. Sto eto? tlaci vodu z expanzky cez vicko vonku |
Autor: | Kristensen [ 24.4.08, 17:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
hm tak já řešim něco trochu podobného ale na šáde, ráno když to nastartujou tak se to přehřeje, stačí pomačkat tu silnou hadici co jde od termostatu do chladiče a je to OK pak už celej den nic a další ráno se toto opakuje, voda se neztrácí, termostat je novej ale dělalo to i na starej, vodní pumpa nová. Je tam ještě původní těsnění pod hlavou tak si myslím jestli nebude v háji, ale jde jen o to první otevření termostatu, pak už je to v poho, už to potom nevaří za celej den, v oleji emulze není. |
Autor: | Šemik [ 24.4.08, 17:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak tohle nenube případ jen téhle škodovky Krisi.. Hansův GLEXROMŽKR tohle dělá taky a Pastelka třeba s vypnutým topením poprvé dosáhne asi 90°C, pak teprve otevře termostat a už to drží max do 80°C. |
Autor: | Kristensen [ 24.4.08, 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Tak tohle nenube případ jen téhle škodovky Krisi.. Hansův GLEXROMŽKR tohle dělá taky a Pastelka třeba s vypnutým topením poprvé dosáhne asi 90°C, pak teprve otevře termostat a už to drží max do 80°C. No jo jenže tohle vyleze i na 120 stupňů a buď vypneš motor počkáš cca 10 minut a už to pak je dobrý nebo vyběhneš ven pomačkáš hadici a hned to letí dolu, jako by se tam přes noc usadil vzduch. To že ti to při zavřeným topení před prvním otevřením vyleze třeba na 90 bych chápal že než se procirkuluje teplá voda do chladiče tak z jedné strany je teplá na termostat a z druhé ho chladí ještě studená. |
Autor: | Kristensen [ 24.4.08, 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tesnenie pod hlavou? |
ventYl píše: Favorit tlaci s termostatom vodu z expanzky ven do atmosfery, vybral sa termostat, doliala sa voda a pri stani bez zapnuteho ventilatora sa teplota vysplha mierne cez 90 stupnov (ak zaciatok bieleho je na 80tke) a zacne tlacit vodu tlacit tiez ven do atmosfery. Obeh vody asi je, lebo ked sa zlozi dole vicko z expanzky, tak je vidno, ze prud vody do expanzky ide. Sto eto? tlaci vodu z expanzky cez vicko vonku No a ventilátor se spouští? |
Autor: | fatal [ 24.4.08, 17:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: ... jako by se tam přes noc usadil vzduch... Buď si to nasaje vzduch nějakou dírkou, nebo to po nastartování nafouká do hlavy přes těsnění hlavy dost plynu na to, aby byl termostat na suchu... Tak nějak mi to taky dělalo, ale v menší míře, těsnění to mělo za sebou... |
Autor: | fatal [ 24.4.08, 17:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: ... Pastelka třeba s vypnutým topením poprvé dosáhne asi 90°C, pak teprve otevře termostat ... To není dobré, není tam ucpaná propojka mezi trubkami topení? |
Autor: | Šemik [ 24.4.08, 18:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: Šemik píše: ... Pastelka třeba s vypnutým topením poprvé dosáhne asi 90°C, pak teprve otevře termostat ... To není dobré, není tam ucpaná propojka mezi trubkami topení? Není, je nová, i když z hlediska tvaru to není jen kousek rovné hadičky ale "kolečko" (ty dva niply se prostě nechtěly usadit proti sobě aby tam šel jen ten kousek hadičky) Já to neřeším, chladí to jinak obstojně. Navíc když přejdu do režimu velmi lehká jízda (ne že bych to předtím nezahřáté nějak drtil) hned jak to dosáhne 80°C, otevře to tak jak by správně mělo. Dělá to hodně škodovek co znám, popř jsem znal - nejextrémnější případ byla asi 105L/1987 s naprosto šíleným neudržovaným motorem LS 1977, ta prvně dosáhla 100°C, náhle termostat otevřel (když se vyjíždělo od baráku tak to bylo přesně pod mostem ) a pak ať se dělo co se chtělo, nehlo se to z 80°C. |
Autor: | FerdikF [ 24.4.08, 18:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě u 120 malinko kapal kohout topení a pak se to zavdušňuje. |
Autor: | hans [ 24.4.08, 19:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: No jo jenže tohle vyleze i na 120 stupňů a buď vypneš motor počkáš cca 10 minut a už to pak je dobrý nebo vyběhneš ven pomačkáš hadici a hned to letí dolu, jako by se tam přes noc usadil vzduch. To že ti to při zavřeným topení před prvním otevřením vyleze třeba na 90 bych chápal že než se procirkuluje teplá voda do chladiče tak z jedné strany je teplá na termostat a z druhé ho chladí ještě studená. Přesně tohle dělá mně, jen jsem teda nezkoušel tu hadici. Přesně jak píšeš, na první otevření po vyjetí bych to bez otevření topení hned uvařil, potom už celý den OK a můžu tomu dávat na prdel jak chci! To vyleze maximálně při velký dlouhý záteži na 90°, jinak pořád 80... Kdybys na něco přišel, dej vědět! |
Autor: | cyz [ 24.4.08, 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jezdi stím dál a uvidíš. Tohle je jeden z projevů prasklého těsnění pod hlavou. Bude se to zhoršovat až se ti nakonec zalije válec vodou a nepůjde nasrtartovat. Apoň takhle to vždycky udělalo mě. Někdy to vydrží strašně dlouho, já jsem s tím vždycky jezdil i několik měsíců. |
Autor: | ventYl [ 24.4.08, 22:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tesnenie pod hlavou? |
Kristensen píše: ventYl píše: Favorit tlaci s termostatom vodu z expanzky ven do atmosfery, vybral sa termostat, doliala sa voda a pri stani bez zapnuteho ventilatora sa teplota vysplha mierne cez 90 stupnov (ak zaciatok bieleho je na 80tke) a zacne tlacit vodu tlacit tiez ven do atmosfery. Obeh vody asi je, lebo ked sa zlozi dole vicko z expanzky, tak je vidno, ze prud vody do expanzky ide. Sto eto? tlaci vodu z expanzky cez vicko vonku No a ventilátor se spouští? Hadice sme mackali vsetky, voda v nich je, nevyzera, ze by sa to upchavalo. Predtym to preslo asi nejakych 30 km, cize ziadne prve startovanie. Viac sa to hrialo uz dlhsiu dobu, ale nikdy tak extremne. Vetrak funguje, ale ci funguje aj bimetal v chladici, to neviem. Ked auto stalo na mieste bez pohybu, stacilo, ze rucicka vystupala na cca tak 90 stupnov (kusok za zaciatok bieleho pasma) a zacalo to bublat vonku z nadrzky cez zavrete vicko, co by podla mna robit nemalo, ved vetrak aj tak spusta az niekde pri 100 - 100 stupnoch a to tam uz termostat nebol. |
Autor: | cyz [ 25.4.08, 10:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tesnenie pod hlavou? |
Možná se ti ta výměna nepovedla, kdysi se mi to taky stalo - těsnění problublávalo hned po namontování. Dal jsem druhé, znovu namontoval a už to těsnilo. |
Autor: | ventYl [ 25.4.08, 10:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tesnenie pod hlavou? |
cyz píše: Možná se ti ta výměna nepovedla, kdysi se mi to taky stalo - těsnění problublávalo hned po namontování. Dal jsem druhé, znovu namontoval a už to těsnilo. Nerobi to na Rapide, ten bastard nie je zlozeny, robi to Favorit 135LSe, co som ovsem v povodnom prispevku pisal uz na zaciatku :)) |
Autor: | Viky [ 25.4.08, 10:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
U 742 neco bych chtel upozornit na jednu dulezitou vjec, na kterou se zapomina. Kdyz da nekdo moc dlouho hadici mezi termostat a expanzku a je provesena dolu, tak se nikdo nemuze divit, ze to neodvzdusnuje, dokud neni otevrenej termostat. Rikam to kazdymu: Vyspadovat hadici, jinak je tam nahovno. Ruku na srdce, kdo z vas to ma? Pak staci nepatrna blbinka, nekde to nasaje vzduch a misto jednoho dratu na vyveseni ty blby hadice menite hlavu... no je toto normalni? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |