Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 11:14



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Tesnenie pod hlavou? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek Tesnenie pod hlavou?
Favorit tlaci s termostatom vodu z expanzky ven do atmosfery, vybral sa termostat, doliala sa voda a pri stani bez zapnuteho ventilatora sa teplota vysplha mierne cez 90 stupnov (ak zaciatok bieleho je na 80tke) a zacne tlacit vodu tlacit tiez ven do atmosfery. Obeh vody asi je, lebo ked sa zlozi dole vicko z expanzky, tak je vidno, ze prud vody do expanzky ide.

Sto eto? tlaci vodu z expanzky cez vicko vonku

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


24.4.08, 17:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
hm tak já řešim něco trochu podobného ale na šáde, ráno když to nastartujou tak se to přehřeje, stačí pomačkat tu silnou hadici co jde od termostatu do chladiče a je to OK pak už celej den nic a další ráno se toto opakuje, voda se neztrácí, termostat je novej ale dělalo to i na starej, vodní pumpa nová. Je tam ještě původní těsnění pod hlavou tak si myslím jestli nebude v háji, ale jde jen o to první otevření termostatu, pak už je to v poho, už to potom nevaří za celej den, v oleji emulze není.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


24.4.08, 17:38
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tak tohle nenube případ jen téhle škodovky Krisi.. Hansův GLEXROMŽKR tohle dělá taky a Pastelka třeba s vypnutým topením poprvé dosáhne asi 90°C, pak teprve otevře termostat a už to drží max do 80°C. :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


24.4.08, 17:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Šemik píše:
Tak tohle nenube případ jen téhle škodovky Krisi.. Hansův GLEXROMŽKR tohle dělá taky a Pastelka třeba s vypnutým topením poprvé dosáhne asi 90°C, pak teprve otevře termostat a už to drží max do 80°C. :wink:


No jo jenže tohle vyleze i na 120 stupňů a buď vypneš motor počkáš cca 10 minut a už to pak je dobrý nebo vyběhneš ven pomačkáš hadici a hned to letí dolu, jako by se tam přes noc usadil vzduch. To že ti to při zavřeným topení před prvním otevřením vyleze třeba na 90 bych chápal že než se procirkuluje teplá voda do chladiče tak z jedné strany je teplá na termostat a z druhé ho chladí ještě studená.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


24.4.08, 17:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek Re: Tesnenie pod hlavou?
ventYl píše:
Favorit tlaci s termostatom vodu z expanzky ven do atmosfery, vybral sa termostat, doliala sa voda a pri stani bez zapnuteho ventilatora sa teplota vysplha mierne cez 90 stupnov (ak zaciatok bieleho je na 80tke) a zacne tlacit vodu tlacit tiez ven do atmosfery. Obeh vody asi je, lebo ked sa zlozi dole vicko z expanzky, tak je vidno, ze prud vody do expanzky ide.

Sto eto? tlaci vodu z expanzky cez vicko vonku



No a ventilátor se spouští?

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


24.4.08, 17:46
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Kristensen píše:
... jako by se tam přes noc usadil vzduch...


Buď si to nasaje vzduch nějakou dírkou, nebo to po nastartování nafouká do hlavy přes těsnění hlavy dost plynu na to, aby byl termostat na suchu... Tak nějak mi to taky dělalo, ale v menší míře, těsnění to mělo za sebou...


24.4.08, 17:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Šemik píše:
... Pastelka třeba s vypnutým topením poprvé dosáhne asi 90°C, pak teprve otevře termostat ...


To není dobré, není tam ucpaná propojka mezi trubkami topení?


24.4.08, 17:51
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
fatal píše:
Šemik píše:
... Pastelka třeba s vypnutým topením poprvé dosáhne asi 90°C, pak teprve otevře termostat ...


To není dobré, není tam ucpaná propojka mezi trubkami topení?


Není, je nová, i když z hlediska tvaru to není jen kousek rovné hadičky ale "kolečko" (ty dva niply se prostě nechtěly usadit proti sobě aby tam šel jen ten kousek hadičky)

Já to neřeším, chladí to jinak obstojně. Navíc když přejdu do režimu velmi lehká jízda (ne že bych to předtím nezahřáté nějak drtil) hned jak to dosáhne 80°C, otevře to tak jak by správně mělo.

Dělá to hodně škodovek co znám, popř jsem znal - nejextrémnější případ byla asi 105L/1987 s naprosto šíleným neudržovaným motorem LS 1977, ta prvně dosáhla 100°C, náhle termostat otevřel (když se vyjíždělo od baráku tak to bylo přesně pod mostem :D) a pak ať se dělo co se chtělo, nehlo se to z 80°C.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


24.4.08, 18:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 784
Bydliště: Chrudimsko
Příspěvek 
Mě u 120 malinko kapal kohout topení a pak se to zavdušňuje.

_________________
Forman Glxi r.v.93 karbec 43Kw lpg
Obrázek
Ford Fiesta r.v.91 37kw


24.4.08, 18:02
Profil
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
Kristensen píše:
No jo jenže tohle vyleze i na 120 stupňů a buď vypneš motor počkáš cca 10 minut a už to pak je dobrý nebo vyběhneš ven pomačkáš hadici a hned to letí dolu, jako by se tam přes noc usadil vzduch. To že ti to při zavřeným topení před prvním otevřením vyleze třeba na 90 bych chápal že než se procirkuluje teplá voda do chladiče tak z jedné strany je teplá na termostat a z druhé ho chladí ještě studená.


Přesně tohle dělá mně, jen jsem teda nezkoušel tu hadici. Přesně jak píšeš, na první otevření po vyjetí bych to bez otevření topení hned uvařil, potom už celý den OK a můžu tomu dávat na prdel jak chci! To vyleze maximálně při velký dlouhý záteži na 90°, jinak pořád 80...
Kdybys na něco přišel, dej vědět!

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


24.4.08, 19:15
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Jezdi stím dál a uvidíš. Tohle je jeden z projevů prasklého těsnění pod hlavou. Bude se to zhoršovat až se ti nakonec zalije válec vodou a nepůjde nasrtartovat. Apoň takhle to vždycky udělalo mě. Někdy to vydrží strašně dlouho, já jsem s tím vždycky jezdil i několik měsíců.


24.4.08, 21:26
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Tesnenie pod hlavou?
Kristensen píše:
ventYl píše:
Favorit tlaci s termostatom vodu z expanzky ven do atmosfery, vybral sa termostat, doliala sa voda a pri stani bez zapnuteho ventilatora sa teplota vysplha mierne cez 90 stupnov (ak zaciatok bieleho je na 80tke) a zacne tlacit vodu tlacit tiez ven do atmosfery. Obeh vody asi je, lebo ked sa zlozi dole vicko z expanzky, tak je vidno, ze prud vody do expanzky ide.

Sto eto? tlaci vodu z expanzky cez vicko vonku



No a ventilátor se spouští?


Hadice sme mackali vsetky, voda v nich je, nevyzera, ze by sa to upchavalo. Predtym to preslo asi nejakych 30 km, cize ziadne prve startovanie. Viac sa to hrialo uz dlhsiu dobu, ale nikdy tak extremne. Vetrak funguje, ale ci funguje aj bimetal v chladici, to neviem. Ked auto stalo na mieste bez pohybu, stacilo, ze rucicka vystupala na cca tak 90 stupnov (kusok za zaciatok bieleho pasma) a zacalo to bublat vonku z nadrzky cez zavrete vicko, co by podla mna robit nemalo, ved vetrak aj tak spusta az niekde pri 100 - 100 stupnoch a to tam uz termostat nebol.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


24.4.08, 22:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: Tesnenie pod hlavou?
Možná se ti ta výměna nepovedla, kdysi se mi to taky stalo - těsnění problublávalo hned po namontování. Dal jsem druhé, znovu namontoval a už to těsnilo.


25.4.08, 10:10
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Tesnenie pod hlavou?
cyz píše:
Možná se ti ta výměna nepovedla, kdysi se mi to taky stalo - těsnění problublávalo hned po namontování. Dal jsem druhé, znovu namontoval a už to těsnilo.


Nerobi to na Rapide, ten bastard nie je zlozeny, robi to Favorit 135LSe, co som ovsem v povodnom prispevku pisal uz na zaciatku :))

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


25.4.08, 10:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
U 742 neco bych chtel upozornit na jednu dulezitou vjec, na kterou se zapomina.

Kdyz da nekdo moc dlouho hadici mezi termostat a expanzku a je provesena dolu, tak se nikdo nemuze divit, ze to neodvzdusnuje, dokud neni otevrenej termostat.

Rikam to kazdymu: Vyspadovat hadici, jinak je tam nahovno. Ruku na srdce, kdo z vas to ma?

Pak staci nepatrna blbinka, nekde to nasaje vzduch a misto jednoho dratu na vyveseni ty blby hadice menite hlavu... no je toto normalni? :-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


25.4.08, 10:33
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz