Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Cvakání motoru Š120 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=10709 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | cames [ 3.5.08, 16:12 ] |
Předmět příspěvku: | Cvakání motoru Š120 |
Užárna je poslední dobou nějaká vydechlá (poměrně hodně užívána cca 1500 km/týdně), při sešlápnutí akceleračního pedálu tak do 1/2 motor táhne a zrychluje a motor má "standartní" zvuk, ale po větším sešlápnutí cca od 1/2 až na podlahu motor začne "cvakat" a vůbec netáhne. Nevíte někdo čím by to mohlo být? Š120 užovka r.v.1978 |
Autor: | Šemik [ 3.5.08, 16:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vůle ventilů, předstih. |
Autor: | cames [ 3.5.08, 16:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
S motorem nemám žádné zkušenosti (ještě nerebeloval) a tak by mě zajímalo zda by to šlo nějak vykutit a opravit.(případně zda by nemohlo dojít k vetšímu poškození) |
Autor: | Šemik [ 3.5.08, 16:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jojo, seřízení ventilů a předstihu je jedna z nejprimitivnějších věcí. Potřebuješ spárové měrky 0.15mm a 0.20mm a nějaké obyčejné nářadí, popř. je dobrá ráčna s 30 ořechem. Máš? |
Autor: | cames [ 3.5.08, 16:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kromě spárových měrek by bylo vše, ty bych někde sehnal (doufám). Tak jak na to? |
Autor: | Šemik [ 3.5.08, 16:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hhe, bude román Ok, jdu psát. ještě pro jistotu, jakou 120 máš? 120/120L nebo 120LS/GLS? LS a GLS mají na všech ventilech 0.20mm, 120/120L mají těch 0.15-0.20mm |
Autor: | cames [ 3.5.08, 16:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
120 L |
Autor: | Šemik [ 3.5.08, 16:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
1) začnem předstihem Asi by bylo dobré vyměnit i kontakty přerušovače, budou už asi taky dost jeté. Tedy sundej hlavici rozdělovače a tam uvidíš dole na té desce kontakty. Ty vyndej a dej nové. Nyní se musí seřídit, pohyblivý kontakt má na sobě pertinaxovou destičku kterou se dotýká čtyrtvarého kusu hřídele rozdělovače. Toč pomalu motorem tak, aby ta pertinaxová destička byla na nejvyšším bodu jednoho z těch 4 úhlů (kontakty maximálně otevřeny) a mezi vlastními kontakty by teď mělo být 0.40mm. Seřizuje se to tím šroubkem který také drží kontakty k desce. Nyní vlastní předstih: Řemenici klikového hřídele natočíš značkou (výřez na její vnitřní straně /blíže bloku/) podle stupnici která je na prsou motoru na hodnotu 5-7°. Ta stupnice začíná 0 na své PRAVÉ straně, a každý výstupek směrem doleva značí dalších 5°. Dbej přitom na to, aby palec rozdělovače ukazoval na 1 válec (a ne na čtvrtý). Teď vyndej střední VN kabel z hlavice rozdělovače, zapni zapalování, uvolni držák rozdělovače a te VN kabel přidrž tak 5mm od karoserie. Rozdělovač vem, kousek s ním otoč a pomalu ho vracej zpět. V okamžiku kdy mezi VN kabelem a kostrou přeskočí jiskra je předstih nastaven. Rozdělovač utáhni a slož to všecko zpět POZOR! Neotáčej tí rozdělovačem jako s vařečkou v kaši, stačí jen kousek a nakonec musí být cca ve stejné poloze jako je nyní (jde o to aby sice nebyl předstih dobrý, ale blesk by šel do špatného válce kvůli přílišnému otočení rozdělovače). 2) ventily motor musí být chladný (tak 20°C je tabulková hodnota). Zezhora ho odstroj /filtrbox, ventil víko, popř. sytič) a nyní uvidíš ty ventily Vezmi tu ráčnu s 30 ořechem a toč klikou až bude nějaký pár ventilů stříhat (třeba sací se vrátil a začíná otevírat výfukový či naopak). Nyní nech točení a seřiď ventily válce na druhé straně motoru, tedy: Stříhá 1, seřizuje se 4. Stříhá 2, seřizuje se 3. Stříhá 3, seřizuje se 2. Stříhá 4, seřizuje se 1. Sací ventily mají mít vůli 0.15mm a výfukové 0.20mm. Měří se to mezi koncem ventilu a vahadlem. Seřizuje se povolením kontramatice na druhé straně vahadla a otáčením tím šroubem. Po seřízení je nutné tu kontra matici opět dobře utáhnout a překontrolovat vůli (často se to hne). Tak to je asi všechno Ještě při zpětné montáži víka ventilů vyměn těsnění a hlavně ho moc nedotahuj, jen tak lehce, jinak se prohne a bude to téct |
Autor: | Viky [ 3.5.08, 17:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cvakání motoru Š120 |
cames píše: Užárna je poslední dobou nějaká vydechlá (poměrně hodně užívána cca 1500 km/týdně), při sešlápnutí akceleračního pedálu tak do 1/2 motor táhne a zrychluje a motor má "standartní" zvuk, ale po větším sešlápnutí cca od 1/2 až na podlahu motor začne "cvakat" a vůbec netáhne. Nevíte někdo čím by to mohlo být? Š120 užovka r.v.1978 Mne to delal vymletej rozdelovac. |
Autor: | cames [ 3.5.08, 19:24 ] |
Předmět příspěvku: | Díky za popis |
Díky za detailní popis, hned jak budu mít možnost tak se toho chytnu, dík |
Autor: | ventYl [ 4.5.08, 07:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
este doplnim, ze 1 valec na rozdelovaci spoznas tym, ze je na stene rozdelovaca z hornej strany vyrazena mala bodka (v plastovej krytke, ktoru drzi na mieste palec rozdelovaca je v tom mieste na obvode krytky mala drazka. ak by bol rozdelovac zasvineny (tzn. ze ho treba vycistit), tak by so malo byt cca niekde smerom od osky rozdelovaca k plniacemu vicku nadrze. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |