Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 08:12



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
 FAVORIT střílí do výfuku – atypická nedořešená příčina 
Autor Zpráva

Příspěvky: 317
Bydliště: Čáslav
Příspěvek FAVORIT střílí do výfuku – atypická nedořešená příčina
Zdravím vás,
Řeším opět problém s Favoritem, karburátor, 43 kW, r.v. 93. Už přes rok, když je ohřátý, střílí do výfuku ( vybuchuje nespálená směs v 1. tlumiči výfuku) při brzdění motorem, nebo při prudším poklesu otáček. Motor má částečně nepravidelný a cukavý chod. Vše spjaté, mimo samotného motoru jsem již vyměnil, přetěsnil a seřídil. Závada se tím nevyřešila. Sundal a rozebral jsem tedy hlavu a zjištění je takové: těsnění, dosedací plochy se zdají v pořádku, 1., 2. a 4. spalovací prostor včetně kanálu a ventilů jsou v pořádku. Na 3. válci je ovšem spalovací prostor výrazně zakarbonovaný, ventily a sedla se zdají ok –byly seřízené, podezřele ovšem vypadá sací kanál do tohoto válce, je oproti ostatním jakoby vymytý (čistý až na hliník, bez usazenin, jen se zdá trochu ulepený pravděpobně od fridexu, voda částečně mizela. Kanál jsem prohlížel, ale žádnou prasklinu neoběvil. Těsnění mezi potrubím a hlavou bylo nedávno měněné, těsnilo dobře. Sací kanál je viditelně čistější už i v sacím potrubí, ale tam také žádná prasklina není vidět.Že by byla prasklina v sacím potrubí? Čím by to mohlo být, máte někdo podobnou zkušenost? Jak to zjistit? Předem díky moc za rady.


4.6.08, 12:33
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 68
Bydliště: Dřetovice 62
Příspěvek 
prasklinka v sacím kanálku před ventilem, motor ti jede na 3 válce nebo má nepravidelný chod podle toho jak velká ta díra je. Nech si tu hlavu otlakovat a uvidíš ... :wink:

_________________
Škoda Favorit 135 BMM 40kW LPG
Škoda Octavia I 1.6i 75kW LPG

S Pozdravem
Rasa


4.6.08, 12:44
Profil

Příspěvky: 317
Bydliště: Čáslav
Příspěvek 
Sací kanál jsem v hlavě úplně vyčistil, je do něj celkem dobře vidět, ale žádná prasklina, ani nic pozřeného v něm vidět není. Myslím si jestli ta prasklina není spíš v samotném sacím potrubí, soudím dle toho že kanál je vymytý už v tomto potrubí. Kdyby přece byla prasklina v hlavě za ventilem, nebude vymytý kanál v protisměru prodění paliva. Nebo co si o tom myslíte? V sacím potrubí je kanál zatočený, nelze ho celý prohlédnout. Nebo by tohle mohlo způsobovat ještě něco jiného, než prasklina?


5.6.08, 07:50
Profil

Příspěvky: 68
Bydliště: Dřetovice 62
Příspěvek 
prasklinka nemusí být ani vidět až když má hlava pracovní teplotu a chladící směs tlak tak se může prasklinka ukázat ale pravidlo to není ... nechej si hlavu natlakovat a prasklinka pokud tam je se oběví ... ale sám bych asi pořídil nějakou zánovní z vrakáče nebo rovnou celý motor ... ovšem novou hlavu musíš stejně nechat srovnat (sfrézovat do roviny) ...

_________________
Škoda Favorit 135 BMM 40kW LPG
Škoda Octavia I 1.6i 75kW LPG

S Pozdravem
Rasa


5.6.08, 11:52
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
mne to robil vyklepany rozdelovac
v zabere ide v poriadku ale ked pustis plyn tak ta diera v oske cez ktoru je pripojeny na spojku (a ta na nahon) vacsia ako tycka (casom sa vyklepala) a tym padom ma rozdelovac volu
chod k niekomu co ma stroboskop, ak ti bude lietat predsith o takych 4 a viac stupnov moze to byt ono (ale na lietajucom predstihu sa prejavuju aj vytahane rozvody)

edi: vobec by som to nevidel hned takt drasticky, ak by bola praskunuta hlava tak by sa to prejavovalo inac podla mna

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


5.6.08, 12:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
já vidím příčiny dvě první ve vysokém napětí, odpor palce, VN labelů. svíčky, úhlel sepnutí, předstih, a pokud má motor nepravidělný chod tak jaký máš teplý start? OK nebo musíš točit než hcytne? miloš


5.6.08, 13:06
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Nebo je to soutěžní verze WRC :lol: :lol: :lol:


5.6.08, 21:38
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 7 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz