Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

FAVORIT střílí do výfuku – atypická nedořešená příčina
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=11292
Stránka 1 z 1

Autor:  bosator [ 4.6.08, 12:33 ]
Předmět příspěvku:  FAVORIT střílí do výfuku – atypická nedořešená příčina

Zdravím vás,
Řeším opět problém s Favoritem, karburátor, 43 kW, r.v. 93. Už přes rok, když je ohřátý, střílí do výfuku ( vybuchuje nespálená směs v 1. tlumiči výfuku) při brzdění motorem, nebo při prudším poklesu otáček. Motor má částečně nepravidelný a cukavý chod. Vše spjaté, mimo samotného motoru jsem již vyměnil, přetěsnil a seřídil. Závada se tím nevyřešila. Sundal a rozebral jsem tedy hlavu a zjištění je takové: těsnění, dosedací plochy se zdají v pořádku, 1., 2. a 4. spalovací prostor včetně kanálu a ventilů jsou v pořádku. Na 3. válci je ovšem spalovací prostor výrazně zakarbonovaný, ventily a sedla se zdají ok –byly seřízené, podezřele ovšem vypadá sací kanál do tohoto válce, je oproti ostatním jakoby vymytý (čistý až na hliník, bez usazenin, jen se zdá trochu ulepený pravděpobně od fridexu, voda částečně mizela. Kanál jsem prohlížel, ale žádnou prasklinu neoběvil. Těsnění mezi potrubím a hlavou bylo nedávno měněné, těsnilo dobře. Sací kanál je viditelně čistější už i v sacím potrubí, ale tam také žádná prasklina není vidět.Že by byla prasklina v sacím potrubí? Čím by to mohlo být, máte někdo podobnou zkušenost? Jak to zjistit? Předem díky moc za rady.

Autor:  rasa [ 4.6.08, 12:44 ]
Předmět příspěvku: 

prasklinka v sacím kanálku před ventilem, motor ti jede na 3 válce nebo má nepravidelný chod podle toho jak velká ta díra je. Nech si tu hlavu otlakovat a uvidíš ... :wink:

Autor:  bosator [ 5.6.08, 07:50 ]
Předmět příspěvku: 

Sací kanál jsem v hlavě úplně vyčistil, je do něj celkem dobře vidět, ale žádná prasklina, ani nic pozřeného v něm vidět není. Myslím si jestli ta prasklina není spíš v samotném sacím potrubí, soudím dle toho že kanál je vymytý už v tomto potrubí. Kdyby přece byla prasklina v hlavě za ventilem, nebude vymytý kanál v protisměru prodění paliva. Nebo co si o tom myslíte? V sacím potrubí je kanál zatočený, nelze ho celý prohlédnout. Nebo by tohle mohlo způsobovat ještě něco jiného, než prasklina?

Autor:  rasa [ 5.6.08, 11:52 ]
Předmět příspěvku: 

prasklinka nemusí být ani vidět až když má hlava pracovní teplotu a chladící směs tlak tak se může prasklinka ukázat ale pravidlo to není ... nechej si hlavu natlakovat a prasklinka pokud tam je se oběví ... ale sám bych asi pořídil nějakou zánovní z vrakáče nebo rovnou celý motor ... ovšem novou hlavu musíš stejně nechat srovnat (sfrézovat do roviny) ...

Autor:  deekay [ 5.6.08, 12:35 ]
Předmět příspěvku: 

mne to robil vyklepany rozdelovac
v zabere ide v poriadku ale ked pustis plyn tak ta diera v oske cez ktoru je pripojeny na spojku (a ta na nahon) vacsia ako tycka (casom sa vyklepala) a tym padom ma rozdelovac volu
chod k niekomu co ma stroboskop, ak ti bude lietat predsith o takych 4 a viac stupnov moze to byt ono (ale na lietajucom predstihu sa prejavuju aj vytahane rozvody)

edi: vobec by som to nevidel hned takt drasticky, ak by bola praskunuta hlava tak by sa to prejavovalo inac podla mna

Autor:  slovacek.milos [ 5.6.08, 13:06 ]
Předmět příspěvku: 

já vidím příčiny dvě první ve vysokém napětí, odpor palce, VN labelů. svíčky, úhlel sepnutí, předstih, a pokud má motor nepravidělný chod tak jaký máš teplý start? OK nebo musíš točit než hcytne? miloš

Autor:  patrik-hp [ 5.6.08, 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Nebo je to soutěžní verze WRC :lol: :lol: :lol:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/