Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Cuká při studeném startu
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=11300
Stránka 1 z 1

Autor:  thunder.m [ 4.6.08, 16:56 ]
Předmět příspěvku:  Cuká při studeném startu

Tak už si s tím trochu nevím rady, koupil jsem v lednu Favorita rv. 1990 v super stavu, najeto cca 128 000 km, celou dobu garážovaný a každoročně servisovaný. Problém je v tom, že mi při studeném startu hrozně cuká a blbě startuje, rozjedu se a jakmile nejedu aspoň na 2000 otáček, tak to začne poskakovat dopředu a dozadu a je to skoro neříditelné, po cca 5-10 minutách to přestane dělat, čím větší je teplo, tím to dělá méně. Nechal jsem to v jednom servise diagnostikovat, opravili mi předstih a začalo to na cca 14 dní chodit, teď do dělá už zase (možná je to jen tím dnešním dešťěm). Rozjel jsem se, po cestě to pocukávalo a při zastavení do kopečka jsem přidal plyn, pouštěl spojku a chcíp, zkoušel jsem to ještě jednou, zase chcíp a pak už mi to nešlo vůbec nastartovat.

Olej byl měněný, rozvodový řemen vypadá v pořádku, jen motor divně hučí při otáčkách nad cca 3300/min, ale to je asi normální, když motor točím, tak to tak moc nedělá. Kontroloval jsem cca 2 svíčky, vypadaly podle obrázků na netu jen jako lehce opotřebené, zkusím dnes ověřit všechny.

Od bývalého majitele tam mám 3 ochrany proti krádeži, 3 spínače, napadá mě jestli to nemůže dělat jeden z nich, ale nevypadají špatně, jeden vypíná startér, druhý kompletně elektriku a ten třetí vypíná nevím co, ale bez něj sice auto startuje, ale nenastartuje (ten třetí se spíná magnetem).

Ještě mě napadá z diskuzí co jsem tu prošel, asi tam ještě nebyl měněný palivový filtr, většinou plná nádrž pomáhá, ale teď když se mi to stalo jsem měl půlku nádrže, což by mělo snad i stačit.

Co bych měl zkontrolovat, nebo co bývá nejčastější příčina špatných studených startů u Favoritů?

Autor:  CROWACK [ 4.6.08, 16:59 ]
Předmět příspěvku: 

Odkdy má favorit rozvod řemenem? Jinak doporučuju vyčistit a seřídit karburátor, včetně sytiče a proměřit odpory VN kabelů.

Autor:  Šemik [ 4.6.08, 17:08 ]
Předmět příspěvku: 

Prověř ty vypínače, vetšina elektriky co jsem kdy dělal byla jen tak zbastlená, dráty do sebe kroucené a pod... :roll:

A co kostry, ty jsou dobré? ETZ, motor... :wink:

Autor:  thunder.m [ 4.6.08, 17:36 ]
Předmět příspěvku: 

CROWACK píše:
Odkdy má favorit rozvod řemenem? Jinak doporučuju vyčistit a seřídit karburátor, včetně sytiče a proměřit odpory VN kabelů.


Rozvodový řemen na první pohled vypadá velmi zachovale, nevím při kolika byl měněný, můžu ho vyfotit, mám tam i náhradní. Nevíš kdo tyhle věci dělá?

Autor:  deekay [ 4.6.08, 17:41 ]
Předmět příspěvku: 

thunder.m píše:
CROWACK píše:
Odkdy má favorit rozvod řemenem? Jinak doporučuju vyčistit a seřídit karburátor, včetně sytiče a proměřit odpory VN kabelů.


Rozvodový řemen na první pohled vypadá velmi zachovale, nevím při kolika byl měněný, můžu ho vyfotit, mám tam i náhradní. Nevíš kdo tyhle věci dělá?

crowack chcel len povedat ze favorit nema rozvodovy remen :D
bud si myslel rozvodovu retaz ktora je zakrytovana a sluzi na prepojenie vacky s klukovkou alebo klinovy-drazkovy remen ktory pohana alternator a vodnu pumpu

Autor:  varok [ 4.6.08, 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych to viděl na špatný sytič, ten bývá nefunkční velmi často. Nebo může být KO elektronické zapalování. Ale podle toho že motor zlobí jen při studeném motoru a při vyšších otáčkách je to lepší, tak bych to viděl spíše na ten sytič.

Autor:  thunder.m [ 4.6.08, 19:08 ]
Předmět příspěvku: 

deekay píše:
thunder.m píše:
CROWACK píše:
Odkdy má favorit rozvod řemenem? Jinak doporučuju vyčistit a seřídit karburátor, včetně sytiče a proměřit odpory VN kabelů.


Rozvodový řemen na první pohled vypadá velmi zachovale, nevím při kolika byl měněný, můžu ho vyfotit, mám tam i náhradní. Nevíš kdo tyhle věci dělá?

crowack chcel len povedat ze favorit nema rozvodovy remen :D
bud si myslel rozvodovu retaz ktora je zakrytovana a sluzi na prepojenie vacky s klukovkou alebo klinovy-drazkovy remen ktory pohana alternator a vodnu pumpu


Aha, tak omluv mou neznalost :) Asi to je řemen pohánějící alternator.

Autor:  thunder.m [ 4.6.08, 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

varok píše:
Já bych to viděl na špatný sytič, ten bývá nefunkční velmi často. Nebo může být KO elektronické zapalování. Ale podle toho že motor zlobí jen při studeném motoru a při vyšších otáčkách je to lepší, tak bych to viděl spíše na ten sytič.


Tak to skoro jistě bude sytičem, nevěděl jsem a nikdo mi nikdy neukázal, že se musí při startu favoritu jen lehce pošlapávat na plynový pedál, většinou jsem ho prošlapával víc a tak se sytič automaticky vypnul, což vedlo k tomu škubání a chcípání, nevíte jestli se na favorita dělají nějaké sytiče, které jsou vypínané na základě teploty motoru? Nechci to tak nechat a ani tam nechci manuální sytič. Sytič je tam ještě originální tj. cca 20 let starý.

Autor:  PJDefort [ 4.6.08, 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

Když je motor studenej, třeba když jedeš ráno do práce, tak před startem jednou sešlápneš plyn až na zem, pustíš a startuješ bez plynu...žádný pošlapávání nebo jak řikáš...a když je motor teplej, tak zase po dobu startování držíš mírně sešláplej plyn...mrkni sem http://new.skoda-auto.com/CZE/service/documentation/Pages/Favorit.aspx a najdi si stranu 32...máš tam popsaný startování s karburátorem

Autor:  utia [ 5.6.08, 11:24 ]
Předmět příspěvku: 

Ja bych sel nedrive po elektrice - svicky, kabely, rozdelovac. Zkontrolovat. Dalsi faze palivo, dej tam klidne novy palivovy filtr i kdyz tim to nebude to by vadilo spis pri plne zatezi kdy by nestacil dodavat palivo motoru. Nicmene to mas za par korun. Dal pumpa paliva (to bude OK kdyz za tepla jezdi) takze serizeni karburatoru.
S tim syticem - klidne si tam dej manualni nevim co vsichni proti tomu maji ja mam rad veci pod SVOU kontrolou :D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/