Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Odlehčení BBM setrváku https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=11518 |
Stránka 1 z 5 |
Autor: | Ondras83 [ 17.6.08, 15:39 ] |
Předmět příspěvku: | Odlehčení BBM setrváku |
včera sem se bavil s kámošem a jeho spolužák má na stotříce vodlehčenej setrvák a prej to de do votáček jak prase tak se ptám, jak nejefektivněji odlehčit setrvák na BMM, kde musej zůstat zářezy na snímač otáček....někde sem čet odvrtání, ale vůbec nevim kde atd.....vyvážení po odlehčení je samozřejmostí |
Autor: | Kristensen [ 17.6.08, 16:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
utočit zezadu, celkovou váhu bych nesnižoval pod nějakejch 7kg (váha setrváku přítlačáku a lamely dohromady) Bacha na poctivé vyvážení, pokud necháš samotnej tak já zatím vždycky po cca 50 000 - 60 000km viděl jen prasklou kliku, takže nejlepší asi vyvážit celou sestavu s klikou. Jinak krom toho že to jde opravdu lépe do toček a z nich tak jinej efekt snad ani žádnej, v kopci to ztrácí, chybí tomu pak ta setrvačnost, kterou musíš dohnat ostatníma věcma (vačka čip objem atd atd) Pokud chceš závodit tak šetři na RS |
Autor: | Matthes [ 17.6.08, 16:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hele a slo by ten setrvak pritizit? Bylo by to lepci na kopec? |
Autor: | fatal [ 17.6.08, 16:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Autíčko na setrvačník. |
Autor: | Kristensen [ 17.6.08, 16:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: Hele a slo by ten setrvak pritizit? Bylo by to lepci na kopec? tak to nevim jestli to už někdo zkoušel Já mám setrvák papírovej už od výroby |
Autor: | Viky [ 17.6.08, 16:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
V kopci to ztraci jo? To bych teda zrovna nevidel jako dusledek odlehcenyho setrvaku, leda by byly vytahany silentbloky az na zem... Setrvak stocenej jsem mel a zadnej problem.... nez ten motor odesel. :'( Jinak k pridani setrvacne hmoty.... staci pritlacak Sachs, ten je tezkej jako prase. |
Autor: | Kristensen [ 17.6.08, 16:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Viky píše: V kopci to ztraci jo? To bych teda zrovna nevidel jako dusledek odlehcenyho setrvaku, leda by byly vytahany silentbloky az na zem... Setrvak stocenej jsem mel a zadnej problem.... nez ten motor odesel. :'( Jinak k pridani setrvacne hmoty.... staci pritlacak Sachs, ten je tezkej jako prase. ztrácí to tím stylem pokud ho chceš vyjet bez jakýho koliv přidání plynu, prostě jedeš po rovině třeba 100 a přijde nějakej kopeček (žádnej krpál ale tak nějak normální stoupání) a necháš plyn v poloze v který je tak s odlechčeným setrvákem to zpomalí víc než se seriovým, samozřejmě když přidáš tak to nepoznáš. |
Autor: | fatal [ 17.6.08, 17:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, nechci se hádat, ale ten setrvačník má příliš malý moment setrvačnosti, aby autu do kopce pomohl. Stačí si uvědomit, za jak dlouho klesnou otáčky na volnoběh na neutrálu, a to setrvák tahá jen motor... |
Autor: | Kristensen [ 17.6.08, 17:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: No, nechci se hádat, ale ten setrvačník má příliš malý moment setrvačnosti, aby autu do kopce pomohl. Stačí si uvědomit, za jak dlouho klesnou otáčky na volnoběh na neutrálu, a to setrvák tahá jen motor... Já tvrdím že to znát je měl jsem ho o 1,5 kg na stodváce, a jak se to prostě do kopce nepřišláplo tak dosti zpomalovalo proti dřívějšku a zaručeně to bylo tím protože jsem taky udělal kdejaký ptákoviny kolem a za dva měsíce jsem si vzpoměl že bych mohl škrábnout setrvák. |
Autor: | Kachnis [ 18.6.08, 11:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
to je podle me silena kravina setrvak pomaha ustalit chod motoru, ne tahat auto do kopce.. |
Autor: | Kristensen [ 18.6.08, 13:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kachnis píše: to je podle me silena kravina setrvak pomaha ustalit chod motoru, ne tahat auto do kopce.. samozřejmě ale taky když utočíš setrvák tak nejenže motor při prošlápnutí plynu vyletí do otáček rychlejc ale taky rychlejc z nich spadne, a co má větší setrvačnost lehčí nebo těžší, vem si takovej motor z lokomotivy má 30 sekund na to aby se dotočil po vypnutí. To samé je v kopci, když s autem jedeš. když ho pošleš z kopce rozjedeš se sundáš nohu z plynu tak protější kopec tě zpomalí mín s normálním setrvákem než s odlechčeným, záleží samozřejmě na spoustě vlivů ale pokud dokážeš vnímat auto a to co se s ním děje, tak poznáš i blbý odlechčení nejen v lepším směru ale i v tom špatným, co jsem já vypozoroval tak to bylo řádově rozdíl v nějakejch 4-10 km v hodině. |
Autor: | fatal [ 18.6.08, 13:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Stodváca není lokomotiva aby ti setrvák udržel motor v pohybu déle než pár sekund. Opravdu nechápu, kde jsi měl naakumulováno tolik energie, aby ti to udělalo rozdíl až 10km/h. Leda bys jel na jedničku a měl 20 tisíc na otáčkoměru... |
Autor: | MATTESS [ 18.6.08, 13:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
pokud to není motor na závody, ale na běžný ježdění, vyprd bych se na to |
Autor: | Kristensen [ 18.6.08, 13:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: Stodváca není lokomotiva aby ti setrvák udržel motor v pohybu déle než pár sekund. Opravdu nechápu, kde jsi měl naakumulováno tolik energie, aby ti to udělalo rozdíl až 10km/h. Leda bys jel na jedničku a měl 20 tisíc na otáčkoměru... Tu jsem dal jen jako příklad že prostě čím těžší tím víc setrvačných hmot a tím větší dotáčení a to je prostě i u toho setrváku. Dá se to i vyzkoušet, nastartuješ vytočíš na cca 6000 a vypneš klíček a motor se dotáčí a když jsem to udělal potom s odlechčeným tak se zastavil o hodně rychlejc. Netvrdím že to auto absolutně nepojede do kopce nebo že ho bude muse¨t tlačit ale při normální jízdě to znát je že při plynulé jízdě to auto v kopci vadne rychlejc. |
Autor: | Viky [ 18.6.08, 17:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: Dá se to i vyzkoušet, nastartuješ vytočíš na cca 6000 a vypneš klíček a motor se dotáčí a když jsem to udělal potom s odlechčeným tak se zastavil o hodně rychlejc. Super metoda. |
Stránka 1 z 5 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |