Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
tlak palivoveho cerpadla, snimac rychlosti https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1163 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | epto [ 20.6.06, 16:00 ] |
Předmět příspěvku: | tlak palivoveho cerpadla, snimac rychlosti |
Zdravim. Nevi niekto aky je tlak palivoveho cerpadla (FA, BMM)? Mam v umysle postavit palubny pocitac a okrem inych veci by mal merat aj spotrebu paliva, dlzky vstreku viem merat priamo na kontaktoch vstrekovacej jednotky len mi treba te tlak resp. prietok palivoveho cerpadla. Je konstantny??? A este jedna vec. Ako je u Felicii snimana rychlost vozidla ( tie ktore maju palubny pocotac to musia snimat ) - lebo aj to mi treba na FA snimat. Co sa tyka elektroniky to neni premna problem ostava len vyriesit meranie rychlosti a toho prietoku resp. cas vstrekovania. Dik za vsetky odpovede. |
Autor: | Viky [ 20.6.06, 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: tlak palivoveho cerpadla, snimac rychlosti |
epto píše: Zdravim. Nevi niekto aky je tlak palivoveho cerpadla (FA, BMM)? Mam v umysle postavit palubny pocitac a okrem inych veci by mal merat aj spotrebu paliva, dlzky vstreku viem merat priamo na kontaktoch vstrekovacej jednotky len mi treba te tlak resp. prietok palivoveho cerpadla. Je konstantny??? A este jedna vec. Ako je u Felicii snimana rychlost vozidla ( tie ktore maju palubny pocotac to musia snimat ) - lebo aj to mi treba na FA snimat. Co sa tyka elektroniky to neni premna problem ostava len vyriesit meranie rychlosti a toho prietoku resp. cas vstrekovania. Dik za vsetky odpovede. Velmi vazne uvazuju o montazi induktivniho cidla na unasec hnaciho hridele na prevodovce, 3 signaly za otacku by mohly byt OK. Mam Rapid 120 a taky by mne presny tachometr zajimal, hlavne s nastavitelnym obvodem kola podle obuti. |
Autor: | Nepér [ 20.6.06, 22:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na fáčku mám jeden magnet na homokloubu a jazýčkový kontakt na plechu, co mi drží za šroubek dole u náhonu tachometru, nemám to ale kvůli palubnímu počítači, ale kvůli rádiu, řídí mi to volume, podle rychlosti... Někde jsem také viděl předmět, který se našroubuje mezi náhon tachometru a tachometr a vedou z něj dva dráty... |
Autor: | Martin [ 21.6.06, 07:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já mám ve škodovce palubní počítač a rychlost je snímána takovým mezikusem mezi tachometrem a náhonem tachometru. Je tam clona, která přerušuje paprsek infračerveného záření. Lze to zjednodušit, že se provrtá příruba tachometru asi 1,5 vrtákem (i s hřídelkou) a z jedné strany se dá dioda a z druhé fototranzistor (to jsem nedělal nebezpečí poškození tachometru). Pokud má někdo zájem pošlu bližší info |
Autor: | Martin [ 21.6.06, 07:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
A podle počtu otvorů ve cloně je počet impulzů na jednu otáčku kola (já mám 4 pro snadné zpracování mikroprocesorem) |
Autor: | epto [ 21.6.06, 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Obavam sa, ze si tiez budem musiet urobit nejake to "udelatko" Ma este iekto nieco podobne? |
Autor: | Martin [ 22.6.06, 08:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Snímač na dráhu byl popsán v AR 90/4 A Způsob provrtání příruby (z AR) "Byl vyzkoušen i další typ snímače dráhy, který však vyžaduje mechanický zásah do tachometru automobilu, při němž se vystavujeme riziku zničení tachometru. Princip spočívá v provrtání příruby se závitem společně s pouzdrem i hřídelkou jak ukazuje obr. 25. Fototranzistor i "infradioda" byly do příruby tachometru zalepeny. Rozměry ani přesné umístění otvoru neuvádíme, neboť v různých vozech se může uspořádání tachometru lišit. Je třeba pamatovat i na způsob uchycení tachometru v panubní desce." Jak jsem již popisoval, nejdříve se provrtá celá příruba i shřídelkou asi 2mm vrtákem a pak se z každé strany 5mm vrtákem příruba zahloubí pro 5mm LED (už ale nevrtat naskrz!!!). Tento způsob je jednodušší než výroba "mezikusu", ale nebezpečí poškození tachometru. |
Autor: | Nepér [ 22.6.06, 08:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, kde se dá sehnat ten tvůj mezikus, celkem se mi to líbí, páč to s tím jazýčkovým kontaktem je nespolehlivé... P.S. obrázky *.bmp to asi nezobrazuje... |
Autor: | Martin [ 22.6.06, 08:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sehnat se to asi nikde nedá. Musí se to vysoustružit. Případně pošlu výkres. Můžeš ale zkusit navrtání příruby. Je to jednodušší a taky to funguje (akorát dává 2 impulzy). |
Autor: | Martin [ 22.6.06, 08:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Teď sem na to taky přišel |
Autor: | Nepér [ 22.6.06, 08:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Počet impulzů mě netrápí, dosud stačil 1 na otáčku kola, na tom rádiu se to dá nastavit... Jaký průměr se vrtá do té hřídelky (asi to poznám, až to rozeberu, ale stejně by mě to zajímalo)? |
Autor: | Martin [ 22.6.06, 08:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ta hřídelka má průměr 6mm tak můžeš vrtat zhruba 1,5mm až 2,5mm (aby tam taky něco zůstalo). Myslím že 2mm jsou ideální. Jo a pak je k tomu ještě nějaká elektronika s jedním tranzistorem. |
Autor: | Nepér [ 22.6.06, 08:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Elektronika je můj obor, takže no problem, akorát jsem měl strach, aby tam něco z té hřídelky zůstalo... Až to spáchám, pokusím se vložit fotky... |
Autor: | Martin [ 22.6.06, 08:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Autor: | Nepér [ 22.6.06, 08:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tomu rádiu stačí zkratovávat jeden pin na ISU proti zemi, takže jen fototranzistor, kolektorem k rádiu a emitorem na zem a hotovo (no uvidíme), každopádně pro nějaký procesor je tohle asi nejjednodušší... |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |