Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Chrastivý zvuk Favorit
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=11794
Stránka 1 z 5

Autor:  varok [ 3.7.08, 23:45 ]
Předmět příspěvku:  Chrastivý zvuk Favorit

Chtěl bych se zeptat, jestli jsou už volné rozvody motoru, když při běhu na volnoběh jde slyšet takové jakoby chrastění. Je to favorit r.v. 94 BMM. Četl jsem že to může dělat i altík, ložiska. Jak poznám jestli to je ten altík nebo rozvody? Kolik tak asi stojí výměna rozvodů? Předem děkuji

Autor:  LiMaK [ 4.7.08, 00:15 ]
Předmět příspěvku: 

Takze, pekne poporadku.
nejdriv vyluc chybu alternatoru nebo vodni pumpy. na vrchni strane alternatoru je napinaci mechanismus toho gumoveho remenu co se ti tam toci. povol to a remen sundej. pak to KRATCE nastrtuj. kratce protoze jsi odpojil dobijeni a hlavne vodni pumpu, tak at to neuvaris. pokud ten zvuk zmizel, tak je nejspis vadne neco kolem altiku nebo loziska vodni pumpy. pokud ale ten chrastivy zvuk pretrvava stale, bude to nejspis rozvodak.
Spatnej rozvodak se da taky dobre poznat. Koukni na rozdelovac, k bloku motoru je prisroubovan na takovem KOMINKU, kominek u bloku drzi na 2 sroubkach na 10tku klic ty dva sroubkz povol, rozdelovac i s kominkem vytahni kolmo nahoru. bude na tebe trcet dira v bloku, a kdyz tou dirou srcis prstik, nahmatas jim rozvodova kola a hlavne retez. pokud je OKA, je pevne naply a kdyz do nej budes brnkat prstem moc ho neprovesis. pokud je ale retez KO, tak pak jasne uslysis jak je proveseny, jelikoz s nim budes relativne dost moct hybat (provesovat ho. pokud s nim budes uz cinkat o blok, tak okamzite vymena.
samotna sada (2 ozubena kola a retez) vyjde na cca 300 kc, ale ber v uvahu ze se vetsinou musi vymenit olej, filtr, nejake to tesneni...takze do 1000kc +- se da vlezt. samozrejme domorobo.

Autor:  Vít [ 4.7.08, 08:38 ]
Předmět příspěvku: 

no než sundávat řemen to je jednodušší vzít dlouhej šroubovák, rukojeť použít jako sluchátko a ten druhej konec jako mikrofon, přiložíš na altík nebo i kamkoliv jinam, sluchátko na ucho a je je jasno

Autor:  varok [ 4.7.08, 10:08 ]
Předmět příspěvku: 

Mockrát děkuji za rady. S tím šroubovákem jsem slyšel nebo četl něco podobného ale s tyčkou. To má ale jít slyšet nějaké chrastění i v té tyčce nebo šroubováku? Nepochopil jsem totiž ten princip. Zkusím zatím raději povolit ten řemen a pustit motor na chviličku na prázdno. S tím rozdělovačem se bojím, že bych ho nevrátil zpátky stejně a měl bych to rozhozené, i když ŘJ prý si to už řídí sama. U mého starého fáčka kde jsem měl jestě karburátor to bylo s tím rozdělovačem úplně na ho...o. Se mi občas sám povolil a pak to bylo něco. Na tomhle Fáčku je najeto asi 105000 km, ale nevím jestli není už přetáčeno.

Autor:  Vít [ 4.7.08, 10:15 ]
Předmět příspěvku: 

ten kov zvuk přenese, toť vše... vyzkoušej to, za to nic nedáš, ten řemen si klidně můžeš sundat i při zkoušení šroubovákem nebo tyčkou, to je jedno co to bude

rozdělovač si můžeš označit, uděláš rysku kde byl

Autor:  škodař [ 4.7.08, 11:49 ]
Předmět příspěvku: 

varok píše:
Mockrát děkuji za rady. S tím šroubovákem jsem slyšel nebo četl něco podobného ale s tyčkou. To má ale jít slyšet nějaké chrastění i v té tyčce nebo šroubováku? Nepochopil jsem totiž ten princip. Zkusím zatím raději povolit ten řemen a pustit motor na chviličku na prázdno. S tím rozdělovačem se bojím, že bych ho nevrátil zpátky stejně a měl bych to rozhozené, i když ŘJ prý si to už řídí sama. U mého starého fáčka kde jsem měl jestě karburátor to bylo s tím rozdělovačem úplně na ho...o. Se mi občas sám povolil a pak to bylo něco. Na tomhle Fáčku je najeto asi 105000 km, ale nevím jestli není už přetáčeno.
jak říká Vít můeš si udělat rysku ale zuby na tom spodním ozubeným kolcu ti musej sednou pokud ti to přeskočí o jeden nemělo by to vadit pojede to al euž to nebude ono při vetčch vůlich by ti to nemuselo házet jiskru do sprácný svíčky :wink:

Autor:  varok [ 4.7.08, 17:39 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem vyzkoušel sundat ten řemen a pustit motor. Pořád jde slyšet takový jakoby chrastivý zvuk. Kovový není. Je to takové jako když někdo chrastí nějakým chrastítkem. Tak to nakonec asi budou ty rozvody, že? Mohla by to být jen špatná vůle na ventilech? Já to stejně budu dávat do servisu, na rozvody si netroufám.

Autor:  fatal [ 4.7.08, 17:41 ]
Předmět příspěvku: 

A je to chrastění silné? Není to prostě běžný zvuk? Favo motory mají takový chrastivý zvuk...

Autor:  Neex [ 4.7.08, 17:52 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Favo motory mají takový chrastivý zvuk...


Za to škodovka je oáza klidu viď? :P :D Ne nic ve zlém, ale v tom s tebou nesouhlasím... favo motorů jsem slyšel víc než dost a když je rozvoďák v pořádku, ložiska altíku taky pak není po chrastění ani vidu ani slechu.

Autor:  fatal [ 4.7.08, 17:56 ]
Předmět příspěvku: 

Neex píše:
Za to škodovka je oáza klidu viď? :P :D Ne nic ve zlém, ale v tom s tebou nesouhlasím...


Myslíš stodvácu, že. Oáza klidu to rozhodně není, ale z mi neznámého důvodu (že by jiný materiál hlavy?) zní i totálně vyklepaný stodvácový motor s vytahanými rozvody jinak, prostě klepe a rachotí, ale nechrastí.

Autor:  cyz [ 4.7.08, 19:24 ]
Předmět příspěvku: 

Normální to není, fávo BMM musí na volnoběh jenom lehce šumět, žádný chrastivý zvuk. Rozvody se projeví nevíc tehdy když na volnoběh vytočíš motor a pustíš plyn, v tu chvíli je zvuk rozvoďáku nejvíc slyšet. To "slucháto" je nejlepší udělat z kusu dřevěné tyčky ideálně z tvrdého dřeva, to začne rezonovat a slyšíš tím úplně všechno.

Autor:  p20k [ 5.7.08, 08:53 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
Normální to není, fávo BMM musí na volnoběh jenom lehce šumět, žádný chrastivý zvuk. Rozvody se projeví nevíc tehdy když na volnoběh vytočíš motor a pustíš plyn, v tu chvíli je zvuk rozvoďáku nejvíc slyšet. To "slucháto" je nejlepší udělat z kusu dřevěné tyčky ideálně z tvrdého dřeva, to začne rezonovat a slyšíš tím úplně všechno.


Jen by mě zajímalo pokud by byly KO rozvody tak by volnoběh nedržel pravidelně ani po seřízení karburátoru a otáčky by kolísaly?

Autor:  Jarda S. [ 5.7.08, 09:18 ]
Předmět příspěvku: 

jo přesně tak :wink:

Autor:  varok [ 5.7.08, 09:20 ]
Předmět příspěvku: 

Ono to právě nedělá při přidání otáček a potom ubrání. Je to slyšet jen na volnoběh. Nic proti, ale favo motor je docela tichý, dělá mi to jen teď, asi 2 měsíce. Jinak motor opravdu jen šuměl. Zkoušel jsem i nahodit motor bez řemenu, tak to dělá pořád. Když zvýším otáčky tak to přestane. Volnoběh je takový jakoby trhavý, otáčky kolísají, ale jen minimálně, +- 50ot/min. Ale ten volnoběh byl trhavý už když jsem to Fávo koupil, asi před 3 roky. Ale nebylo slyšet ten hnusný zvuk, to až teď. Je to stříkačka, v 94 se už karburátory nevyráběly.
Takže to budou asi nejspíše ty rozvody že?

Autor:  ondra120 [ 5.7.08, 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

varok píše:
Ono to právě nedělá při přidání otáček a potom ubrání. Je to slyšet jen na volnoběh. Nic proti, ale favo motor je docela tichý, dělá mi to jen teď, asi 2 měsíce. Jinak motor opravdu jen šuměl. Zkoušel jsem i nahodit motor bez řemenu, tak to dělá pořád. Když zvýším otáčky tak to přestane. Volnoběh je takový jakoby trhavý, otáčky kolísají, ale jen minimálně, +- 50ot/min. Ale ten volnoběh byl trhavý už když jsem to Fávo koupil, asi před 3 roky. Ale nebylo slyšet ten hnusný zvuk, to až teď. Je to stříkačka, v 94 se už karburátory nevyráběly.
Takže to budou asi nejspíše ty rozvody že?

možná je to ptákovina, ale zkus ještě jednu věc, jak to nakopneš,tak vyšlápni spojku. Pokud rachocení přestane, tak se můžeš v klidu přenést do sekce spojka a převodovka:)

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/