Autor |
Zpráva |
werty
Příspěvky: 376
|
Stržený šroub vahadla ventilu
Ahoj, podařilo se mi při seřizování vůle vetilů strhnout šroub/červík takže jistící matka nejde dotáhnout. Je to vahadlo výfukového ventilu na 4 válci takže úplně poslední. Napadá vás jak to jednoduše opravit? Demontovat šroub hlavy pro sundání vahadla se mi moc nechce... jenomže asi budu muset. Červík co vím tak nemá závit do konce takže nahoru vytočit nepůjde.. tak snad jedině to zkusit spodem kdyby se tyčka dala bokem... co myslíte vy?
|
28.6.08, 13:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Můžeš zkusit vyhodit tyčku pryč a pokusit se to vyšroubovat spodem. Ale někdy se stane že to nejde ven ani dolem a nejrychlejší je výměna celého vahadla.
Z vlastní zkušenosti doporučuju celou klaviaturu sundat, už proto že k vahadlům 4. válce bude o dost lepší přístup.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.6.08, 13:57 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Díky za odpověď. Právě nevím jestli to půjde... matka tam sedí volně a nevím jestli se mi podaří jí vubec dostat z toho červíku pryč protože se nemuže chytit závitu... zatím jsem to nějak větší silou nezkoušel. Jestli jí dostanu z červíku pryč tak to zkusím spodem a jestli ne tak hold musí vahdla dolů.
|
28.6.08, 14:21 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
nechápem
strhol si červík čo je zašroubovaný vo vahadle
niečím zatlač vahadlo aj s ventilom, vyber tyčku, ak by nešla daj ju iba bokom od vahadla. Blickami (šikovkami) ten červík vytoč, ak by nešiel odvŕtaj ho, pri odvŕtavaní sa stejne kusne do vrtáku a vytočí sa s tým von s vahadla, ak nie, je na to vyťahovák, potom tam daj nový červík aj matku a s citom.
a natlač do dier v hlave nejaké noviny, alebo handru aby ti nepadal bordel dole do motora...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
28.6.08, 14:32 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
michalkatka píše: šikovkami
A co toto je za nastroj? Myslis sikovky?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.6.08, 14:38 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
michalkatka píše: a natlač do dier v hlave nejaké noviny, alebo handru aby ti nepadal bordel dole do motora...
Raději bych to sundal, vždy se nějaká pilina dostane kam nemá...
|
28.6.08, 14:40 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Matthes píše: michalkatka píše: šikovkami A co toto je za nastroj? Myslis sikovky?
nemám slovník...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
28.6.08, 14:44 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Kluci já vím že to zní neuvěřitelně ale jak si s tím člověk hraje a chce aby vůle byla co nejpřesnější a pořád to povoloje a dotahuje tak pak to je hned Zatím díky za rady nějak to zkusím a uvidm co bude.
|
28.6.08, 15:24 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
No ono to chce poradnej sroubovak, pak ten sroub vydrzi sto let, kdyz vidim kolikrat kamarada s cim pracuje ... ma snad este sroubovaky a klice po Hitlerovi.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.6.08, 15:27 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Nářadí mám slušný v tom problém nebyl... měl jsem na to očkovou Tonu a kvalitní šroubovák.
|
28.6.08, 16:03 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
takže máš asi moc velkou sílu, mám podobný problém, jeden závit, už nevím na kterým ventilu, jsem taky poškodil přetáhnul jsem ho, ještě teda funguje, ale už to nejde tak jak by mělo
|
28.6.08, 16:30 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Tak opraveno a ani to moc nebolelo... Nejhorší bylo vymyslet jak v jednom člověku udržet otevřený ventil... po chvilce koumání jsem vyšrouboval šroub kozlíku mezi 7 a 8 ventilem a dal pod něj trubkový klíč 13/14 pak zašrouboval tak aby klíč byl přes vahadlo 8 ventilu... druhým koncem klíče jsem provlíknul padákovou šňůru a obtočil ji kolem hrany hlavy tzn. za upevnění tělesa termostatu pak jsem šňůru svazal tak aby byla trochu na volno a vzal malý klíč provlíknul ho šňůrou a stáhnul jsem to a klíč zapřel za hranu termostatu. Pak stačlio jen otočit klikou tak aby šla tyčka dolů a slává ventil zůstal otevřený. Pak jsem vythánul tyčku ...byla trochu na těsno ale šlo to, matka nešla ze šroubu dolů takže jsem vzal potravinářskou fólii rozprostřel jí přes vahadla aby se nikam nedostal bordel (pro jistotu jsem fólii ještě postříkl konkorem aby se na ni kovové šupinky z řezání hned přilepily) a šroub uříznul... zbytek jsem vytočil spodem chycený v kleštích. Pak už jen stačilo našroubit nový hodit zpátky tyčku atd... No jsem rád že to šlo celkem bez problému
|
4.7.08, 16:25 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
werty píše: Tak opraveno a ani to moc nebolelo... Nejhorší bylo vymyslet jak v jednom člověku udržet otevřený ventil... po chvilce koumání jsem vyšrouboval šroub kozlíku mezi 7 a 8 ventilem a dal pod něj trubkový klíč 13/14 pak zašrouboval tak aby klíč byl přes vahadlo 8 ventilu... druhým koncem klíče jsem provlíknul padákovou šňůru a obtočil ji kolem hrany hlavy tzn. za upevnění tělesa termostatu pak jsem šňůru svazal tak aby byla trochu na volno a vzal malý klíč provlíknul ho šňůrou a stáhnul jsem to a klíč zapřel za hranu termostatu. Pak stačlio jen otočit klikou tak aby šla tyčka dolů a slává ventil zůstal otevřený. Pak jsem vythánul tyčku ...byla trochu na těsno ale šlo to, matka nešla ze šroubu dolů takže jsem vzal potravinářskou fólii rozprostřel jí přes vahadla aby se nikam nedostal bordel (pro jistotu jsem fólii ještě postříkl konkorem aby se na ni kovové šupinky z řezání hned přilepily) a šroub uříznul... zbytek jsem vytočil spodem chycený v kleštích. Pak už jen stačilo našroubit nový hodit zpátky tyčku atd... No jsem rád že to šlo celkem bez problému
prečítal som si to pomaly 3x a stále nechápem ako so to urobil
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.7.08, 10:53 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
werty píše: Tak opraveno a ani to moc nebolelo... Nejhorší bylo vymyslet jak v jednom člověku udržet otevřený ventil... po chvilce koumání jsem vyšrouboval šroub kozlíku mezi 7 a 8 ventilem a dal pod něj trubkový klíč 13/14 pak zašrouboval tak aby klíč byl přes vahadlo 8 ventilu... druhým koncem klíče jsem provlíknul padákovou šňůru a obtočil ji kolem hrany hlavy tzn. za upevnění tělesa termostatu pak jsem šňůru svazal tak aby byla trochu na volno a vzal malý klíč provlíknul ho šňůrou a stáhnul jsem to a klíč zapřel za hranu termostatu. Pak stačlio jen otočit klikou tak aby šla tyčka dolů a slává ventil zůstal otevřený. Pak jsem vythánul tyčku ...byla trochu na těsno ale šlo to, matka nešla ze šroubu dolů takže jsem vzal potravinářskou fólii rozprostřel jí přes vahadla aby se nikam nedostal bordel (pro jistotu jsem fólii ještě postříkl konkorem aby se na ni kovové šupinky z řezání hned přilepily) a šroub uříznul... zbytek jsem vytočil spodem chycený v kleštích. Pak už jen stačilo našroubit nový hodit zpátky tyčku atd... No jsem rád že to šlo celkem bez problému
mno ty si úplný eskamotér
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
5.7.08, 11:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|