Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Š120L - kolísá volnoběh
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=12063
Stránka 1 z 2

Autor:  URU [ 22.7.08, 09:16 ]
Předmět příspěvku:  Š120L - kolísá volnoběh

u Š120L mi kolísá volnoběh(800-1300), ale jenom po ohřátí motoru na cca 65°C... a když klesne pod 800 okamžitě chcípe (bez ohledu na teplotu)
podle Andrta to může bejt
- částěčně ucpané nebo nesprávné osazovací prvky - karb byl vyčištěnej, osazení je podle knížky "aby jezdily i v roce 2000"
- přisávání falešného vzduchu - falešnej vzduch to nepřisává, příruby srovnaný...
- nesprávně seřízený běh naprázdno - tak tohle nějak netušim
- příliš nízké otáčky běhu naprázdno - točí 800-1300, tak nevim jestli je to málo

jak správně seřídit volnoběh? zkoušel jsem snad všechno, ale bez úspěchu...

Autor:  fatal [ 22.7.08, 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

Asi ti moc nepomůžu, nahodím jen pár poznámek:
Motor by měl bez problémů držet volnoběh i na 400rpm, když to pod 800 chcípne, někde je chyba.
Volnoběh se správně seřizuje dle emisí, ale tady to každý seřizuje (a s úspěchem) podle ucha.
Je zajímavé, že to chcípání není závislé na teplotě, kdyby byla příliš sytá směs, chcípalo by to asi jen zahřáté, při chudé směsi zase jen studené.

Zkontrolovals předstih, odtrh kontaktů nebo úhel sepnutí kontaktů?

Autor:  škodař [ 22.7.08, 09:52 ]
Předmět příspěvku: 

co třeb vůle v rozdělovčí který se steplotou zvětčujou? :oops:

Autor:  URU [ 22.7.08, 11:10 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Asi ti moc nepomůžu, nahodím jen pár poznámek:
Motor by měl bez problémů držet volnoběh i na 400rpm, když to pod 800 chcípne, někde je chyba.
Volnoběh se správně seřizuje dle emisí, ale tady to každý seřizuje (a s úspěchem) podle ucha.
Je zajímavé, že to chcípání není závislé na teplotě, kdyby byla příliš sytá směs, chcípalo by to asi jen zahřáté, při chudé směsi zase jen studené.

Zkontrolovals předstih, odtrh kontaktů nebo úhel sepnutí kontaktů?


předstih je někde na 5°... a s předchozim karbem to fungovalo ok (výměna kvůli zadírající se 2. klapce)...

Autor:  fatal [ 22.7.08, 11:20 ]
Předmět příspěvku: 

Takže chyba v karbu... Tomu se říká z bláta do louže... :wink:

Tak mě napadlo, máš dobře seřízené dorazy obou klapek? Ventil volnoběhu je OK? Připojen a funkční?

Zkoušels ubrat sytost směsi?

Autor:  Peter50kw [ 22.7.08, 11:48 ]
Předmět příspěvku: 

dorazy klapiek nastavit uplne na nulu. vacsine karbov take nastavenie nerobi problemy. az keby sa klapka zadierala, dvihnut doraz. skontrolovat rozdelovac stroboskopom - ak iskra lieta viac nez 5 stupnov, repasovat. skontrolovat ventil volnobehu a volnobezne trysky. lanko plynu musi mat volu, sytic musi spolahlivo zatvarat. Ked je toto vsetko ok, mozes nastavovat volnobeh.

Autor:  URU [ 22.7.08, 11:57 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Takže chyba v karbu... Tomu se říká z bláta do louže... :wink:

Tak mě napadlo, máš dobře seřízené dorazy obou klapek? Ventil volnoběhu je OK? Připojen a funkční?

Zkoušels ubrat sytost směsi?


klapky po obvodu proti světlu lehce prosvítaly, ventil je na 100% funkční...
bohatost směsi jsem zkoušel ubrat, ale kolísaní otáček to nijak neovlivnilo... přidání bohatosti odstranilo kolísání, ale minimální volnoběh byl 1500...
takže zkusim rozhejbat 2. klapku u starýho karbu (je protivný když chci ubrat plyn, a druhá klapka zůstane otevřená...)...

Autor:  fatal [ 22.7.08, 12:16 ]
Předmět příspěvku: 

URU píše:
přidání bohatosti odstranilo kolísání, ale minimální volnoběh byl 1500...


To vypadá na falešný vzduch...

Autor:  škodař [ 22.7.08, 12:47 ]
Předmět příspěvku: 

odpoj hadici k posilovači a tu přírubu zacpi a zkus to nebo zakuř motorovej prostor a koukej kam to jde :wink:

Autor:  Šemik [ 22.7.08, 16:16 ]
Předmět příspěvku: 

Falešné vzduch.. :)

Co okroužky na regulačních šroubech volnoběhu?

Autor:  URU [ 23.7.08, 09:01 ]
Předmět příspěvku: 

takže vyřešeno a zároveň nevyřešeno... rohejbal jsem druhou klapku u starýho karbu, takže je tam a motor šlape jako hodinky... a s novim karbem si nějak nevim rady... asi rozebrat, a zkontrolovat všechny těsnění, atd... jo a kde všude může karb přisávat falešnej vzduch?

Autor:  M3Power [ 23.7.08, 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

OK, tak já se chytnu stejného tématu ať nezakládám nový.
Mám podobný problém. Kolísají otáčky volnoběhu a při jízdě to znatelně škube ,když přidám plyn tak slyším cvakat ventily a moc to netáhne. Teď mi tady jeden maník dělal rozvody, protože to chrastilo už poněkud moc a tak nějak jsem doufal, že se to zlepší, ale nezlepšilo. Maník co mi dělal rozvody šteloval i ventily, takže by tohle mělo být OK.
Když jsem se včera sehnul k výfuku, tak to pěkně bublalo, ale dělalo to i takové sylnější bum, bum .... nevím jak to popsat, tak jsem to nahrál mobilem na video, ale není to kvalitní, tak nevím jestli tam něco uslyšíte. Protože ještě nemám otáčkoměr, tak jsem nahrál alespoň ekonoměr ... ten se hýbe taky tak nějak podivně.
V sobotu jsem nastavoval předstih na 6° ... nic
Měnil jsem včera svíčky, VN ... bez výsledku.

V sobotu chci udělat karburátor jako další fázi, ale kdyby měl někdo nápad na co kouknout, tak prosím sem s ním ...

http://www.m3power.cz/download/vyfuk.avi
http://www.m3power.cz/download/ekonomer.avi

Autor:  fatal [ 23.7.08, 11:26 ]
Předmět příspěvku: 

Cvakající ventily (říká se tomu tak, ale jsou to detonace) jsou většinou známkou špatného předstihu. Pokud máš základ seřízen, může to být problém (např. vůle nebo prasklá pružina) v rodělovači.

Co se týče zvuku výfuku, pokud je to takové občasné "dunivé tupé prsknutí", může to být vynechávání spalování (může vynechávat jeden válec, nebo náhodně). Dej za výfuk papír, měl by při každém taktu pěkné cuknout směrem od výfuku, pokud občas cukne směrem k výfuku, vynechává to. Příčinou může být zapalování, svíčky, špatné seřízení karbu.

Autor:  M3Power [ 23.7.08, 11:33 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Cvakající ventily (říká se tomu tak, ale jsou to detonace) jsou většinou známkou špatného předstihu. Pokud máš základ seřízen, může to být problém (např. vůle nebo prasklá pružina) v rodělovači.

Co se týče zvuku výfuku, pokud je to takové občasné "dunivé tupé prsknutí", může to být vynechávání spalování (může vynechávat jeden válec, nebo náhodně). Dej za výfuk papír, měl by při každém taktu pěkné cuknout směrem od výfuku, pokud občas cukne směrem k výfuku, vynechává to. Příčinou může být zapalování, svíčky, špatné seřízení karbu.


Díky. Jak jsem psal .. na karbec chci juknout teď v sobotu a zkusím i znovu ten předstih.
To bum, bum je takové dunivé ... s tím papírkem to zkusím odpoledne ...

Jaká pružina v rozdělovači ? Kde to najdu ?

Autor:  fatal [ 23.7.08, 11:47 ]
Předmět příspěvku: 

M3Power píše:
Jaká pružina v rozdělovači ? Kde to najdu ?


Když mrkneš pod víčko rozdělovače, pružinky jsou o "patro" níž. Pokud zkontroluješ předstih stroboskopem, nemusíš kontrolovat pružinky. Dá se to informativně zkontrolovat i jemným pootočením palce ve směru hodinových ručiček, nejprve má být minimální vůle, pak má být cítit odpor a od určité pozice (neplatí pro 105) větší odpor, pak je doraz. Prasklá pružina by způsobovala příliš velký předstih a změnu předstihu při běhu motoru, ale netuším, zda se tato závada vyskytuje nebo ne, já měl pružinky jen příliš vytahané.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/