Karburátor, Š120 GLS, startuje tak na 5x
Autor |
Zpráva |
mahin
Příspěvky: 18
|
Karburátor, Š120 GLS, startuje tak na 5x
Moje škoda 120GLS, když je venku tak kolem 5 stupňu a motor vychladne špatně startuje.Se sytičem a napumpováním a to zlobí taky. Jsem Lama na motory, ale potřebuju poradit. Vyměnil jsem AC pumpu, zkoušel jsem přidávat bohatost směsi, vyčistit trysky a je to stále stejné. Předstih je ok. Sání taky. Jak se třeba šteluje hladina? Nebo co ještě mohu udělat...Díky
|
2.11.06, 13:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Karburátor, Š120 GLS, startuje tak na 5x
co rozdelovac, nemas na nem vule?
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
2.11.06, 13:25 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Co spatne serizeny ventily?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
2.11.06, 14:38 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
co předstih ? nechcípá to když už to chytne ?
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
2.11.06, 15:32 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Ja mám dosť ochudobnenú zmes a chytá mi to zatiaľ na 1x. Teoreticky by sa to moje auto rozbehlo aj bez sýtiča, ale to by som musel 3x štartovať.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
2.11.06, 17:23 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Karburátor, Š120 GLS, startuje tak na 5x
mahin píše: Moje škoda 120GLS, když je venku tak kolem 5 stupňu a motor vychladne špatně startuje.Se sytičem a napumpováním a to zlobí taky. Jsem Lama na motory, ale potřebuju poradit. Vyměnil jsem AC pumpu, zkoušel jsem přidávat bohatost směsi, vyčistit trysky a je to stále stejné. Předstih je ok. Sání taky. Jak se třeba šteluje hladina? Nebo co ještě mohu udělat...Díky
Ako dlho máš tú šáde? Ako sa to chová? Chytí na sýtič, vyletí so otáčok a hneď zdochne? a takto 5 x a potom to horko ťažko ide? Ak je to takto, tak by som tipol na tú hladinu. Ja to nastavujem takto - odporúčam 22 mm od víka:
Ono by to malo byť minimálne na sýtič bez problémov, pretože sýtič je vlastne karburátor v karburátore...a zle nastavený rozdeľovač ...neverím...tak možno staré sviečky by toto mohlo spôsobiť...ja som mal Š110, kt išla na dva valce a chytala bez problémov...môže ti aj viaznuť prívodný ventil vo víku karburátora...skontroluj ho, keď budeš nastavovať hladinu...a čo prehnuté víko karbecu...
To Elegant: môžeš mať karbec nastavený "nachudobno" pomocou skrutky bohatosti, ale ak máš dobrú hladinu v karbeci, bude to chytať OK. Čo znamená ale "nachudobno" v tvojom ponímaní?[/img][img]
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
Naposledy upravil ferrari dne 2.11.06, 18:30, celkově upraveno 2
|
2.11.06, 18:24 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
zasrané vkladanie obrázkov (sorry už ma to vytočilo)...ani za toho Svätého...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
2.11.06, 18:28 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Sry, ale do tohoto sa moc nevyznám Zmes mi nastavoval môj ujo, čo sa do toho vyzná. Vravel, že je dosť na chudobno. Spotrebu mám 7.5 l/ 100 km. A so štartovaním nemám problém.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
2.11.06, 20:28 |
|
|
mahin
Příspěvky: 18
|
Abych odpověděl na vše: Rozdělovač je novej, palec i kladivka taky, svíčky taky.Předstih mám cca 4 stupně. Dneska jsem rozdělal celej karburátor. Vyfoukal jsem ho kompresorem a hladinu jsem zkusmo trochu zvýšil a je to snad ještě horší.. V karburátoru jsem v plovákové komoře našel 2 trysky..Je to jedno, která je kde, nebo není? Řekl bych , že ta 1 má větší dirku a jak jsem to vyšrouboval, tak jsem zapomněl, kde která byla .. Ale je to stále stejné..
Start : 1) Vytahnu sytič
2)Našlapu 3x plyn
3)Nastartuju, motor okamžitě naskočí a hned chcípne.
4)Nastartuju podruhé, motoč okamžitě naskočí, už se točí déle, ale zase hned chcípne.
a tak se to opakuje, až to do doby, kdy nechcípne...
Šroub směsy jsem nechal asi na 6 otáček vyšroubovanej a volnoběh jsem doladil šroubem vzduchu...
Ale nad šroubem vzduchu jsem našel ještě jeden..Co se s tím šteluje? Nemá žádnou gumičku a asi má bejt zašroudovanej, ale jen se ptám, proč tam je..
Mám karbec EDSR
Prosím, odpovězte na všchno, pokud možno....Díky
|
2.11.06, 20:35 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
4 stupně předstih se mi zdá nějak málo
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
2.11.06, 20:40 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
mahin píše: Abych odpověděl na vše: Rozdělovač je novej, palec i kladivka taky, svíčky taky.Předstih mám cca 4 stupně. Dneska jsem rozdělal celej karburátor. Vyfoukal jsem ho kompresorem a hladinu jsem zkusmo trochu zvýšil a je to snad ještě horší.. V karburátoru jsem v plovákové komoře našel 2 trysky..Je to jedno, která je kde, nebo není? Řekl bych , že ta 1 má větší dirku a jak jsem to vyšrouboval, tak jsem zapomněl, kde která byla .. Ale je to stále stejné.. Start : 1) Vytahnu sytič 2)Našlapu 3x plyn 3)Nastartuju, motor okamžitě naskočí a hned chcípne. 4)Nastartuju podruhé, motoč okamžitě naskočí, už se točí déle, ale zase hned chcípne. a tak se to opakuje, až to do doby, kdy nechcípne... Šroub směsy jsem nechal asi na 6 otáček vyšroubovanej a volnoběh jsem doladil šroubem vzduchu... Ale nad šroubem vzduchu jsem našel ještě jeden..Co se s tím šteluje? Nemá žádnou gumičku a asi má bejt zašroudovanej, ale jen se ptám, proč tam je.. Mám karbec EDSR Prosím, odpovězte na všchno, pokud možno....Díky
Tak popořádku:
1) Předstih si nastav tak na 7°, ale až po seřízení karbu.
2) Podle toho, co popisuješ, by to mohlo být naopak vysokou hladinou paliva (přeplavuje). Nastav plovák tak, jak má být - máš-li originál EDSR 2900, 2926, nebo 2940 a plovák takový jako polystyrenový (není dutý a je bílý, či růžový)), pak mezi víko s těsněním a plovák vlož tyčku průměru 10mm a přihni mosazný jazýček plováku tak, aby se jemně dotýkal kuličky ventilu, ale aby ji nezatlačoval dovnitř (nejlépe se to dělá, když je víko "hlavou dolů". Jako míru použij třeba vrták průměru 10mm (je to na něm vyražené), nebo jestli máš něco přesnějšího. Máš-li plovák z dutého plastu (hnědý), nastavuje se mezera 12mm. Taky nastav druhý jazýček plováku, aby se plovák při vypaření benzínu nešoural po dně plovákové komory.
3) Předpokladem správné fce karbu je rovné víko.
4) Pozice trysek v plovákové komoře je důležitá! Tryska 1. stupně je 110, nebo 112 a tryska 2. stupně je 130 (na tryskách je vyraženo číslo). 1. stupeň je napravo po směru jízdy (tam, co se připojuje lanko plynu).
5) Pokud jsi vyndaval i injektor, je možné, že Ti zpod něj vypadla malá skleněná kulička. Zkontroluj, jestli tam je.
6) Preventivně vyměň gumičky na šroubech vzduchu a benzinu. Jiné štelovací šrouby tam nejsou, to ostatní jsou jen záslepky, které dotáhni nadoraz (pod nimi jsoutrysky, taky je můžeš profouknout).
7) Prověř fci elmag. ventilu a těsnost podtlakové regulace klapky 2. stupně.
Po vyčištění a složení karbu nastav zákl. polohu seřizovacích šroubů: Vzduchový (ten větší) otoč 2x dokola (2x 360°) a benzinový šroubek 2,5x .
Tak a máš tady pohromadě všech 5 P a ještě nějaká P navíc
A někdo by sem mohl naskenovat podrobný návod s obrázky, aby to bylo jasné
(A nešlo by zařídit, aby se daly obrázky vkládat přímo sem a né tak složitě?)
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
2.11.06, 22:26 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Jedna z moznosti je vybehany motor. Kolko ma nabehane km?
|
3.11.06, 08:04 |
|
|
mahin
Příspěvky: 18
|
1000eré díky Bukajovi......To je návod, kterej jsem potřeboval!!! Paráda. Koukal jsem na to a injektor faká v pohodě, ale není tam pod ním kulička. Tu si koupím. Elmag. ventil je ok, ale nevím, jak se dá zkontorolovat těsnost podtlakové regulace klapky 2. stupně...To nevím, co je a ani, kde to mám najít. Jinak s tou hladinou: Plovák mám dutej. Takže mám kulatinu 12mm a tu vložím mezi víko a plovák a otočit víko "hore kopcom"? a má se to jemně dotýkat kuličky ventilu? To je sice hladina, ale taky je potřeba udělat otevření, ne? Zkrátka, jak moc se má spadnout dolů ten plovák při plném otevření..Já jsem to udělal, aby to bylo dost, ale aby nespadl až na dno plovákové komory...Je fakt, že už to jede lépe, necuká to, ale starty stále stojej za vyliž prdel..Je zajímavé, že to hned chytne a hned to chcípne. A proměřoval jsem odpory v kabelech od indučky a ke svíčkám a vše je ok..
Ještě jedna věc: Nemohl by to dělat třeba ten elmag. ventil? On funguje, ale nevím, co dělá, když je třeba zima, jestli náhodou nezavře...To bude asi nejlepší změřit voltmetrem, jestli tam jde šťáva po celou dobu, že?
Děkuji mnohokrát...
|
3.11.06, 10:29 |
|
|
mahin
Příspěvky: 18
|
Ještě jedna věc : má to najeto 99 tis a olej to skoro nežere, motor musí bejt ALL RIGHT...
takhle vypadá : [/url]
|
3.11.06, 10:30 |
|
|
mahin
Příspěvky: 18
|
Tak jsem nastavil hladinu tak nějak, a trysky jsem měl opačně. Vyměnil jsem těsnění a zkusil studenej start..Motor jde hned do otáček a když furt slapu na plyn, tak nechcípne...Ale když nechám jen sytič a jen klapat motor, tak to chcípá furt, ale po delší době (cca 10 sec)...Je to lepší, to je fakt, ale zajímá mě, jestli vadí, že nemám tu skleněnou kuličku pod injektorem...Díky
|
3.11.06, 16:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 55 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|