Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Opět Škoda 125L a natural 95
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1208
Stránka 1 z 2

Autor:  Matthes [ 24.6.06, 16:51 ]
Předmět příspěvku:  Opět Škoda 125L a natural 95

Ahoj lidi :). Ja vim ze se o pouzivani naturalu 95 do starsich skodovek uz nekolikrat diskutovalo ale ty diskuze k nicemu nevedly nebo se zvrhly v hadku o nejakou ptakovinu. Tagze ;) ma otazka zni: musim na sve 125L neco upravit, aby bylo mozno jezdit na natural 95 (krom pridani aditiva do benzinu) ? Jezdi tak nekdo z vas ? Podelte se o sve zkusenosti :) dekuji pjekne ;)

Autor:  patrik-hp [ 24.6.06, 17:12 ]
Předmět příspěvku: 

Čauky Matthes.No nevim jestli to už máš takhle upravený.Ale abys tam nemusel lejt to antidetonační činidlo a jezdil na natural třeba 99+ tak,musíš sundat hlavu a předat jí motorářům s tím,že ti nalisují sedla ventilů.Litina z čeho je ta tvoje hlava vyrobená,je totiž náchylná k vydrolování a tak proto toto.A dej si rovnou nalisovat i vodítka na simeringy a máš pokoj tak na 300,000tis.km.Pokud motor neuvaříš a hlava ti neprdne....

Autor:  Nepér [ 24.6.06, 18:00 ]
Předmět příspěvku: 

No Matthes asi myslel aditivum, na ochranu ventilových sedel, když se použije, nevidím důvod v nutnosti předělávat hlavu na bezolovnatý benzín...
To, že v benzínu není olovo vyřeší právě to aditivum.

Autor:  Matthes [ 24.6.06, 18:13 ]
Předmět příspěvku: 

JJ, myslel sem aditivum na ochranu sedel ventilu. Chtel bych zkusit ted jezdit na natural (s aditivem) no a kdyby bylo videt zlepseni chodu motoru (vykon spotreba ...) dalo by se uvazovat o patrikove navrhu o uprave hlavy abych tam aditivum nemusel davat. Na jedny diskuzi tady mluvili o uprave predstihu aby se zvetsila komprese, ze prej naturalu nestaci zakladni kompresni pomer, pak se tam ale zacali hadat o tom co je kompresni pomer a nedoresili ten predstih. Myslite si ze je nutne zvysit hodnotu predstihu??? :)

Autor:  patrik-hp [ 24.6.06, 19:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ne nemyslím si.Tady jde přeci o to,že ten benzín na který to auto vyrobili už není nebo málo.Viz důvod tvého optání.Prostě už neobsahuje olovo a tak proto bys pokud nechceš používat ty ampule s tim aditivem,měl tu hlavu nechat udělat.Nevim kdo to tvrdil o tom předstihu,ale to se asi chtěl ukázat v zajinavějšim světle.(nějakej tuner snižovač hlav).Ale pokud se jako ptáš jestli můžeš-tak můžeš ten předstih zvětšit?.
Ale nač?6e vysoký obsah oktanů potlačuje detonace? Že se ti zvýší tlak při expanzi(výbuchu) a budeš mít tvrdší a nepatrně lepší tahající motor.Opravdu ale jen nepatrně-u série.Když toho fóra necháš původní fabrický,bude motor klidný,tolik se nehřející,neopotřebovájící a pružnější do vejšek a tolik nenáchylný k detonacím. Každopádně tedy vůbec nemusíš a ponech tam stávajíci.Fabrika totiž na rozdíl od experimentátorů je v tom o krok napřed.Totiž vyrobit a dát do provozu automobil stojí mnoho času a experimentování.Tak že nic zbytečně nevymýšlet a nepřemýšlet o úvahách breptalů a řídit se pokud možno výrobcem. Nehlďě na to,když jsme u těch benzínů,Super co se kdysi vyráběl předčil levou zadní natural 95.Ale byl jedovatý přespříliš,tak že raději čistý vzduch....

Autor:  Matthes [ 24.6.06, 19:57 ]
Předmět příspěvku: 

Diky patrik-hp :) , budu postupovat dle tvych rad (zatim teda to zkusim s aditivem, dyz se natural osvedci necham upravit hlavu :) ) ŠKODĚ ZDAR

Autor:  Matthes [ 24.6.06, 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Patrik-hp, patriku, proc se neregistrujes? vypada to ze mas dosti praktickych zkusenosti, neni Škoda byt stale anonymni?

Autor:  patrik-hp [ 24.6.06, 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

Nemáš zač chlapáku.O tom přihlášení začnu přemýšlet,díky za tip.

Autor:  Kachnis [ 29.6.06, 23:40 ]
Předmět příspěvku: 

registrace neni tezka, taky sem se odhodlal a neboli to : ) a s tim predstihem.....no rika ze kdyz misto specialu zacnes lejt N95+aditiv,tak bys mel o trochu zvysit predstih, ale ne aby sis zvysil kompresi, to je fakt kravina...uz vidim jak pootocenim rozdelovace snizis hlavu... :lol: to by snim tocil kazdej 5x dokola :) , ae je to kvuli opalovani vyfukovejch ventilu nebo tak neco... kdyz to neudelas, nic se taky nestane... kdyz sem presel na natural na 105ce, zvysil sem prestihz 5 na 7 stupnu a pohoda...

Autor:  krf [ 30.6.06, 09:19 ]
Předmět příspěvku: 

nechápu pár věci...na co kupovat natural když je special? a když už natural (na malých benzínkách) tak s aditivem který tam maj. nalisování tvrdších ventilových sedel bych bral, pokavad bych jezdil převážně na LPG, aby se mi ty sedla nezaklepávaly

Autor:  Matthes [ 30.6.06, 09:49 ]
Předmět příspěvku: 

krf: aby to lip jelo, aby to nesmrdelo a aby to min zralo :)

Autor:  krf [ 30.6.06, 10:59 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
krf: aby to lip jelo, aby to nesmrdelo a aby to min zralo :)

:-D tak v tom ti natural nepomuže :-D pokavad chceš využívat více oktanů, musíš na to mít motor :-) nevim jakej doporučujou do š125m, ale typuju 85 nebo 90 oktanů ;-) a aby to nesmrdělo, chce to seřídit karb a zabránit spalování oleje

Autor:  Matthes [ 30.6.06, 11:14 ]
Předmět příspěvku: 

Mel by se tam lejt benzin 91 oktanu a vic (jako ne ze by tam nesel i min oktanovej, ale to uz by to nejelo skoro vubec :D ). Az se vyjede nadrz normalu 91, tak tam naleju natural 95 + aditivum a podelim se o sve dojmy. :) Jako je mi jasny ze to nepojede jak Porsche 911 :D 8)

Autor:  ferrari [ 1.7.06, 13:13 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Mel by se tam lejt benzin 91 oktanu a vic (jako ne ze by tam nesel i min oktanovej, ale to uz by to nejelo skoro vubec :D ). Az se vyjede nadrz normalu 91, tak tam naleju natural 95 + aditivum a podelim se o sve dojmy. :) Jako je mi jasny ze to nepojede jak Porsche 911 :D 8)


No, som zvedavý na reakciu, ja osobne rozdiel nevidím...nemáš kompresný pomer na to, aby si využil lepší benzín...zníž si hlavu, potom nalej 95 a potom áno.

Autor:  Matthes [ 4.8.06, 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

Prominte panove ze sem vas nechal tak dlouho cekat, ale mohli ste si na foru vsimnout ze vymenuju blatniky (tzn vyvareni, sehnat plastovy podbehy + este tlumice dopredu ... ), takze auto nejezdilo. Ted sem dilo konecne dokoncil a dostal sem se k tomu abych vyzkousel ten natural.

Nadrz byla skoro prazdna, tudiz sem nalil aditivum a posleze 10 litru naturalu 95 (zatim jen 10l - na zkousku). Seridil sem predstih na 6° (byl na 3° coz nechapu jak se to zas mohlo takhle rozhodit - asi tam narvu zapalovani z fa ).
Jelikoz auto asi mesic nejelo, nacepoval sem rucne benzin. Vytahnul sem turbopacku a startoval, motor kupodivu napoprve chytil :D.
Vejfukovy plyny nesmrdej jak ty ze specialu, samozrejme nemam katalyzator takze to neni jako u novych aut ale aspon to nestipe do oci (nekdo tu psal ze motor smrdi kdyz se spaluje i olej, to se u me nedeje jelikoz mam novy krouzky a voditka ventilu ujdou; proste ten special nak smrdi kdyz se spaluje :shock: )

Dojmy z jizdy - motor je o neco pruznejsi, lepe tahne. Neni to nejakej supr vykon ale na starou skodovku je to docela dobry :D
Sem zvedavej jaka bude spotreba.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/