Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Opět Škoda 125L a natural 95 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1208 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Matthes [ 24.6.06, 16:51 ] |
Předmět příspěvku: | Opět Škoda 125L a natural 95 |
Ahoj lidi . Ja vim ze se o pouzivani naturalu 95 do starsich skodovek uz nekolikrat diskutovalo ale ty diskuze k nicemu nevedly nebo se zvrhly v hadku o nejakou ptakovinu. Tagze ma otazka zni: musim na sve 125L neco upravit, aby bylo mozno jezdit na natural 95 (krom pridani aditiva do benzinu) ? Jezdi tak nekdo z vas ? Podelte se o sve zkusenosti dekuji pjekne |
Autor: | patrik-hp [ 24.6.06, 17:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Čauky Matthes.No nevim jestli to už máš takhle upravený.Ale abys tam nemusel lejt to antidetonační činidlo a jezdil na natural třeba 99+ tak,musíš sundat hlavu a předat jí motorářům s tím,že ti nalisují sedla ventilů.Litina z čeho je ta tvoje hlava vyrobená,je totiž náchylná k vydrolování a tak proto toto.A dej si rovnou nalisovat i vodítka na simeringy a máš pokoj tak na 300,000tis.km.Pokud motor neuvaříš a hlava ti neprdne.... |
Autor: | Nepér [ 24.6.06, 18:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
No Matthes asi myslel aditivum, na ochranu ventilových sedel, když se použije, nevidím důvod v nutnosti předělávat hlavu na bezolovnatý benzín... To, že v benzínu není olovo vyřeší právě to aditivum. |
Autor: | Matthes [ 24.6.06, 18:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
JJ, myslel sem aditivum na ochranu sedel ventilu. Chtel bych zkusit ted jezdit na natural (s aditivem) no a kdyby bylo videt zlepseni chodu motoru (vykon spotreba ...) dalo by se uvazovat o patrikove navrhu o uprave hlavy abych tam aditivum nemusel davat. Na jedny diskuzi tady mluvili o uprave predstihu aby se zvetsila komprese, ze prej naturalu nestaci zakladni kompresni pomer, pak se tam ale zacali hadat o tom co je kompresni pomer a nedoresili ten predstih. Myslite si ze je nutne zvysit hodnotu predstihu??? |
Autor: | patrik-hp [ 24.6.06, 19:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne nemyslím si.Tady jde přeci o to,že ten benzín na který to auto vyrobili už není nebo málo.Viz důvod tvého optání.Prostě už neobsahuje olovo a tak proto bys pokud nechceš používat ty ampule s tim aditivem,měl tu hlavu nechat udělat.Nevim kdo to tvrdil o tom předstihu,ale to se asi chtěl ukázat v zajinavějšim světle.(nějakej tuner snižovač hlav).Ale pokud se jako ptáš jestli můžeš-tak můžeš ten předstih zvětšit?. Ale nač?6e vysoký obsah oktanů potlačuje detonace? Že se ti zvýší tlak při expanzi(výbuchu) a budeš mít tvrdší a nepatrně lepší tahající motor.Opravdu ale jen nepatrně-u série.Když toho fóra necháš původní fabrický,bude motor klidný,tolik se nehřející,neopotřebovájící a pružnější do vejšek a tolik nenáchylný k detonacím. Každopádně tedy vůbec nemusíš a ponech tam stávajíci.Fabrika totiž na rozdíl od experimentátorů je v tom o krok napřed.Totiž vyrobit a dát do provozu automobil stojí mnoho času a experimentování.Tak že nic zbytečně nevymýšlet a nepřemýšlet o úvahách breptalů a řídit se pokud možno výrobcem. Nehlďě na to,když jsme u těch benzínů,Super co se kdysi vyráběl předčil levou zadní natural 95.Ale byl jedovatý přespříliš,tak že raději čistý vzduch.... |
Autor: | Matthes [ 24.6.06, 19:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Diky patrik-hp , budu postupovat dle tvych rad (zatim teda to zkusim s aditivem, dyz se natural osvedci necham upravit hlavu ) ŠKODĚ ZDAR |
Autor: | Matthes [ 24.6.06, 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Patrik-hp, patriku, proc se neregistrujes? vypada to ze mas dosti praktickych zkusenosti, neni Škoda byt stale anonymni? |
Autor: | patrik-hp [ 24.6.06, 21:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nemáš zač chlapáku.O tom přihlášení začnu přemýšlet,díky za tip. |
Autor: | Kachnis [ 29.6.06, 23:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
registrace neni tezka, taky sem se odhodlal a neboli to : ) a s tim predstihem.....no rika ze kdyz misto specialu zacnes lejt N95+aditiv,tak bys mel o trochu zvysit predstih, ale ne aby sis zvysil kompresi, to je fakt kravina...uz vidim jak pootocenim rozdelovace snizis hlavu... to by snim tocil kazdej 5x dokola , ae je to kvuli opalovani vyfukovejch ventilu nebo tak neco... kdyz to neudelas, nic se taky nestane... kdyz sem presel na natural na 105ce, zvysil sem prestihz 5 na 7 stupnu a pohoda... |
Autor: | krf [ 30.6.06, 09:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
nechápu pár věci...na co kupovat natural když je special? a když už natural (na malých benzínkách) tak s aditivem který tam maj. nalisování tvrdších ventilových sedel bych bral, pokavad bych jezdil převážně na LPG, aby se mi ty sedla nezaklepávaly |
Autor: | Matthes [ 30.6.06, 09:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
krf: aby to lip jelo, aby to nesmrdelo a aby to min zralo |
Autor: | krf [ 30.6.06, 10:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: krf: aby to lip jelo, aby to nesmrdelo a aby to min zralo tak v tom ti natural nepomuže pokavad chceš využívat více oktanů, musíš na to mít motor nevim jakej doporučujou do š125m, ale typuju 85 nebo 90 oktanů a aby to nesmrdělo, chce to seřídit karb a zabránit spalování oleje |
Autor: | Matthes [ 30.6.06, 11:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mel by se tam lejt benzin 91 oktanu a vic (jako ne ze by tam nesel i min oktanovej, ale to uz by to nejelo skoro vubec ). Az se vyjede nadrz normalu 91, tak tam naleju natural 95 + aditivum a podelim se o sve dojmy. Jako je mi jasny ze to nepojede jak Porsche 911 |
Autor: | ferrari [ 1.7.06, 13:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: Mel by se tam lejt benzin 91 oktanu a vic (jako ne ze by tam nesel i min oktanovej, ale to uz by to nejelo skoro vubec ). Az se vyjede nadrz normalu 91, tak tam naleju natural 95 + aditivum a podelim se o sve dojmy. Jako je mi jasny ze to nepojede jak Porsche 911 No, som zvedavý na reakciu, ja osobne rozdiel nevidím...nemáš kompresný pomer na to, aby si využil lepší benzín...zníž si hlavu, potom nalej 95 a potom áno. |
Autor: | Matthes [ 4.8.06, 19:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Prominte panove ze sem vas nechal tak dlouho cekat, ale mohli ste si na foru vsimnout ze vymenuju blatniky (tzn vyvareni, sehnat plastovy podbehy + este tlumice dopredu ... ), takze auto nejezdilo. Ted sem dilo konecne dokoncil a dostal sem se k tomu abych vyzkousel ten natural. Nadrz byla skoro prazdna, tudiz sem nalil aditivum a posleze 10 litru naturalu 95 (zatim jen 10l - na zkousku). Seridil sem predstih na 6° (byl na 3° coz nechapu jak se to zas mohlo takhle rozhodit - asi tam narvu zapalovani z fa ). Jelikoz auto asi mesic nejelo, nacepoval sem rucne benzin. Vytahnul sem turbopacku a startoval, motor kupodivu napoprve chytil . Vejfukovy plyny nesmrdej jak ty ze specialu, samozrejme nemam katalyzator takze to neni jako u novych aut ale aspon to nestipe do oci (nekdo tu psal ze motor smrdi kdyz se spaluje i olej, to se u me nedeje jelikoz mam novy krouzky a voditka ventilu ujdou; proste ten special nak smrdi kdyz se spaluje ) Dojmy z jizdy - motor je o neco pruznejsi, lepe tahne. Neni to nejakej supr vykon ale na starou skodovku je to docela dobry Sem zvedavej jaka bude spotreba. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |