Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Repase karburátoru a úprava pro provoz na LPG https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=12131 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Martin [ 25.7.08, 21:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdroje: http://skoda-virt.cz/cz/clanky/motor/18 ... u-pro-lpg/ http://www.2002.borec.cz/index8.htm http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=398 Pokud není něco jasné, tak se ptejte, psal jsem to možná dost stručně, ale kdo trochu ví, snad pochopí a kdo neví, ať se do toho raději nepouští. Jo, a díky Thobiashovi za poskytnutí dostatku náhradních dílů. |
Autor: | bosator [ 25.7.08, 23:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Povedený a užitečný článek. Také jsem odzkoušel pár úprav na těchto karburátorech a jestli můžu doplnit něco ze svých poznatků. Ještě bych např. ty zvětšené difuzory vyleštil, např. silichronem. Jinak já vrtal pouze 1 komoru z 20 na 22 mm,nebylo třeba pracně demontovat klapky. Nejvhodnější karburátory jsou určitě SEDR 130, nebo EDSR 120LS, u nich není třeba difuzory zvětšovat mají 22mm na 1. komoře. Nevím, jak zdárně ti funguje to mechanické ovládání 2. komory, ale mě se to nikdy nepovedlo doladit tak, aby to fungovalo, bezproblémově a spolehlivě. nakonec jsem upravil podtlakové ovládaní, zvětšil díru ve vzdušníku regulace membrány na 2 mm u 1.komory a upravil zarážku otvíraní 2. komory. Výsledkem je že se 2. komora otvírá při cca 10° otevřeni komory 1. a při výrazně nižším podlaku (od nižších otáček) než původně. Dále mám vyřešené mechanické uzavřeni 2 komory, pro povoz na benzin. Při mechanickém, nebo předčastném otevření 2. komory se benzín nestačí dostatečně rozprášit a prostě to jede na benzín mnohem hůř. Pak bych ještě doporučil rozprašovač plynu se 2-ma difuzory nebo oválnou dírou, aby díra v rozprašovači byla co nejvíce v zákrytu (lepší větší) s nejširším místem difuzoru. Ještě to chce zrušit termostat v sání- pouze studený vzduch, zapalovaní z Favorita, komprese 10:1 a především výborný motor a pak je tato snaha skutečně efektivní a můžu ji doporučit. |
Autor: | slovacek.milos [ 26.7.08, 07:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
sem tam jsem narazil na škodovku kdy odvětrávání kliky bylo zapojeno na směšovač a přívod LPG na filtr na trubku odvětrávání kliky, škodovečka jela v pohodě majitel si nestěžoval, je to závislé od vzduchového filtru pokud už je méně průchodný tak to fachá jak popisuju miloš |
Autor: | Viky [ 26.7.08, 07:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
slovacek.milos píše: sem tam jsem narazil na škodovku kdy odvětrávání kliky bylo zapojeno na směšovač a přívod LPG na filtr na trubku odvětrávání kliky, škodovečka jela v pohodě majitel si nestěžoval, je to závislé od vzduchového filtru pokud už je méně průchodný tak to fachá jak popisuju miloš Taky uz mne napadlo ze bych dal difuzor pryc, ale pripojit to k odvetrani, to je genialni! Asi to zkusim. |
Autor: | michalkatka [ 26.7.08, 09:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja som už videl rôzne zapojenia pri LPG, napr tá hadička čo mala ísť na veko (vzduch pre voľnobeh zo sania) nebola na veku, ale na rozdeľovač, veko mal 136kové bez toho nátrubku.. ostatné už ani neviem, ale znamenalo to že podtlakovka v rozdeľovači sa po naštartovaní natiahhla na plno a vlastne nešla... |
Autor: | ventYl [ 26.7.08, 10:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
hned jak prve ma zarazilo... stycne plochy vika a telesa karburatora su UPLNE HLADKE... ci to uz bolo zrovnavane, alebo co? Moje oba karburatory tam mali kolom dokola kadejake presadenia, ktore vykusli viditelne drazky do tesnenia. |
Autor: | Martin [ 26.7.08, 10:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
bosator píše: ... Také jsem odzkoušel pár úprav na těchto karburátorech a jestli můžu doplnit něco ze svých poznatků... Ty difuzory jsem vzal smirkem pod vodou asi 600, vyleštit by to určitě šlo, ale tolik se mi s tím dělat nechtělo. Použil jsem EDSR120, ale zvětšil jsem i první komoru z 22mm na 24mm, určitě to není na škodu. Mechanické oládání zatím testuji, chce to se s tím naučit jezdit a zatím se mi to jeví dobře, na benzín samozřejmně nelze hned zadupnout pedál na podlahu, jinak se to zadusí. Ten rozprašovač se pokusím sehnat, dobrý nápad. Všechny další úpravy také doporučuji, kromě snížené hlavy již vše mám. |
Autor: | Martin [ 26.7.08, 10:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
ventYl píše: hned jak prve ma zarazilo... stycne plochy vika a telesa karburatora su UPLNE HLADKE... ci to uz bolo zrovnavane, alebo co? Moje oba karburatory tam mali kolom dokola kadejake presadenia, ktore vykusli viditelne drazky do tesnenia. Ty jsou jen na víku, z těla vystupují jen rozprašovače a ty lze vyklepnout. |
Autor: | florisimo [ 28.7.08, 09:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Repase karburátoru a úprava pro provoz na LPG |
a co napsat nějaký zkušenosti z provozu, jak se zlepšila pružnost motoru, výkon a spotřeba? |
Autor: | JeeRKa-JRK [ 28.7.08, 10:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Repase karburátoru a úprava pro provoz na LPG |
florisimo píše: a co napsat nějaký zkušenosti z provozu, jak se zlepšila pružnost motoru, výkon a spotřeba? Martin píše: Jízda - větší difuzory jsou znát na chování motoru v nejvyšších otáčkách, motor jde lépe za plynem a lze vytočit na vyšší otáčky. |
Autor: | florisimo [ 28.7.08, 18:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Repase karburátoru a úprava pro provoz na LPG |
co se stane, když zruším vyhřívání sacího potrubí na plyn? Zkoušeli jste to už někdo, nebo to mám vyzkoušet jako první? |
Autor: | Carlos [ 28.7.08, 18:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Repase karburátoru a úprava pro provoz na LPG |
florisimo píše: co se stane, když zruším vyhřívání sacího potrubí na plyn? Zkoušeli jste to už někdo, nebo to mám vyzkoušet jako první? Někdo tu psal že to se má okamžitě zahodit když jezdíš na plyn. |
Autor: | Martin [ 28.7.08, 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak jsem psal, motor je trochu živější, lze jej lépe vytočit na vysoké otáčky a asi i maximální otáčky se zvednuly. Vyhřívání vyhoď, to je odzkoušené a osvědčené, postup viz příspěvek v jiném vláknu. Martin píše: Nejlepší je samozřejmně jezdit na co nekchladnější vzduch, protože obsahuje ve stejném objemu více kyslíku než teplý. Pro SEDR soudruzi vymysleli tuto blbost, protože potřebovali dostat dolů emise a to se jim dařilo jen při přesném poměru mísení vzduchu a benzínu, tak dali na sání tenhle termostat, který udržoval teplotu konstantní. Nasazuje se to jen na zimu, pokud nejsou problémy, tak ani na zimu ne, kdo má LPG, ten ať to zruší úplně. Nejlepší je termostat úplně vykuchat (stačí rozlousknout ten kryt a povolit 2x samořez) a tu díru zaslepit gumou, bývala na těch plechových. Jezdit bez celého je také blbost, protože se nasává teplý vzduch od motoru a ne studený odzadu. |
Autor: | florisimo [ 28.7.08, 20:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: Jak jsem psal, motor je trochu živější, lze jej lépe vytočit na vysoké otáčky a asi i maximální otáčky se zvednuly. Vyhřívání vyhoď, to je odzkoušené a osvědčené, postup viz příspěvek v jiném vláknu. Martin píše: Nejlepší je samozřejmně jezdit na co nekchladnější vzduch, protože obsahuje ve stejném objemu více kyslíku než teplý. Pro SEDR soudruzi vymysleli tuto blbost, protože potřebovali dostat dolů emise a to se jim dařilo jen při přesném poměru mísení vzduchu a benzínu, tak dali na sání tenhle termostat, který udržoval teplotu konstantní. Nasazuje se to jen na zimu, pokud nejsou problémy, tak ani na zimu ne, kdo má LPG, ten ať to zruší úplně. Nejlepší je termostat úplně vykuchat (stačí rozlousknout ten kryt a povolit 2x samořez) a tu díru zaslepit gumou, bývala na těch plechových. Jezdit bez celého je také blbost, protože se nasává teplý vzduch od motoru a ne studený odzadu. Tak ja to zruším. Díval jsem se že budu potřebovat na propojení hadic hadicovou spojku nebo jak to nazvat. Od termostatu vede hadice vnitřní průměr 15 a to se musí rozdvojit na hadici k radiátoru topení taky průměr 15 a na automatický sytič průměr 12. Takže potřebuju nějaký takový "Tčko" kterým ty hadice pospojuju a voda poteče mimo sání. Kde se dá taková věc koupit? Je to vlastně příslušenství k hadicím. Kde se prodávají hadice? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |