Nefungující volnoběh, někdy je a někdy není. Š 105 L
Ahoj, tak mě moje Škoda 105, které říkám 120tka, protože je po výbrusu a prý je teď 120, zradila. Nemít ve městě volnoběh je fakt o nervy. Po delší jízdě přestane fungovat volnoběh, na cestě střílí do výfuku.
Už se to tu několikrát probíralo, tak přikládám, co jsem našel já. Byl to ten ELEKTROMAGNET proti samozápalům, když chcete vypnout motor. Něco zavírá, asi vzduch, protože na konci tyčky je takový velký kužel. Na víčku karburátoru jsem zjistil, že mám SEDR. Cívku jsem pro jistotu koupil ještě před opravou. Je to ta větší, mají dva druhy.
Takže, měření odporu nepomohlo, je v pořádku. Cvaká také, takže také neodhalení poruchy. Jenomže po odšroubování cívky jsem našel jednu zásadní věc. Ten kužel, který zavírá tu díru se uvolnil z táhla elektromagnetu. Takže motor si ho nasál a zavřel si volnoběh. Po poklepání volnoběh byl, protože občas kužel po nastarování zůstal na místě. Kužel je na táhlo nasazený a zamáčknutý ve 2 místech. Po 20 letech se uvolnil. Na výměnu elmagnetu musíte odšroubovat celý karburátor.
Oprava se podařila a v šuplíku mi zůstala stará cívka, kterou jsem si opravil. Ale věřte, že než jsem na to přišel, tak jsem 3x seřizoval volnoběh na cestě. Dost mě to potrápilo. Jízdě zdar !