Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 06:45



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 Olejová vana 
Autor Zpráva
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek Olejová vana
Tak měním olej a zajímalo by mě, jak to vypadá ve vaně.

Ale mám dilema. Nikde nic neprosakuje ani neteče. A použitý olej je akorát černý ale nijak moc znehodnocený mi nepříjde, problém je v tom, že když jsem jej před rokem plnil, trochu jsem ho přelil a když jsem asi po týdnu trochu upustil, byl černý jako použitý. Je to normální nebo mám nehorázně zaneřáděnou vanu?

Pokud jste pro, abych ji sundal a vyčistil, prosil bych zkušenosti s demontáží a montáží a na co si dát bacha.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


8.8.08, 16:37
Profil
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Cerna normalne skoro hned.

No jak sundat vanu? :lol: ranec malych sroubku :sick:

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


8.8.08, 16:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
Jak Matthes. Černý je po pár km a pokud vana netee, tak bych na to kašlal. Max. až budeš zas měnit olej, tak to vzít z gruntu.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


8.8.08, 16:44
Profil Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Tuner#2 píše:
Jak Matthes. Černý je po pár km


Pokud máš čistý motor, tak ne... Když jsem posledně vyčistil hlavu, karter, vanu, vydrželo to průzračné dost dlouho... :)


8.8.08, 16:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
fatal: Je fakt, že ve Žlutce je čistější delší dobu, ale to je motor s 20tkm a vevnitř úplně čistý, ale běžné auto s namotanýma 100 a více tkm prostě zašpiní olej během chvíle a vyčištění samotné vany moc nepomůže.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


8.8.08, 16:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek Re: Olejová vana
gokralik píše:
Tak měním olej a zajímalo by mě, jak to vypadá ve vaně.


Možná bys mohl zkusit hmátnout přes vypouštěcí otvor dovnitř (pokud se to vůbec dá, nepamatuju si přesně průměr otvoru) a zkusit nahmatat dno, pokud je tam bordel tak vyčistit, pokud je tam jen olej, tak nechat...

Jednou za čas je dobré vanu vyčistit, ale nevím jak kritické je to u fáva. Co se týče sundávání, záleží jak dobře je vana "přilepená", já to ze stodvácy posledně páčil (výstupek na vaně proti výstupku na bloku), jenže u fáva asi není za co..


8.8.08, 16:51
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Ok, tak zkusím to tím prstem (pokud se nevlezu, tak si na to udělám dítě) a pokud nahmatám nějaké piliny, tak sundávám, jinak na to nesahám, právě že nikde nic neteče. A u Fáva je asi 10 šroubků krásně viditelných a zbytek zakrývá poloosa a kdoví co ještě.
Taky jsem si všiml, že jsem někde docela dobře ohobloval převodovku :oops:
Jinak motor vypadá asi takto:
ObrázekObrázek

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


Naposledy upravil gokralik dne 8.8.08, 16:58, celkově upraveno 1



8.8.08, 16:54
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Tuner#2 píše:
vyčištění samotné vany moc nepomůže.


Jasně, spousta starého oleje totiž zůstane v motoru - v různých důlcích hlavy, v kanálech, ve zdvíhátkách... Po prvním nastartování se to samozřejmě smíchá...

gokralik píše:
Jinak motor vypadá asi takto


To vypadá pěkně čistě, jestli to tak vypadá i ve vaně, tak ji není třeba sundávat. :)


8.8.08, 16:55
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: Olejová vana
gokralik píše:
Tak měním olej a zajímalo by mě, jak to vypadá ve vaně.

Ale mám dilema. Nikde nic neprosakuje ani neteče. A použitý olej je akorát černý ale nijak moc znehodnocený mi nepříjde, problém je v tom, že když jsem jej před rokem plnil, trochu jsem ho přelil a když jsem asi po týdnu trochu upustil, byl černý jako použitý. Je to normální nebo mám nehorázně zaneřáděnou vanu?

Pokud jste pro, abych ji sundal a vyčistil, prosil bych zkušenosti s demontáží a montáží a na co si dát bacha.


Nic nesundávej, olej musíš vypouštět hned po jízdě, kdy je doslova horký, aby ho co nejvíce z motory vyteklo. Nechat ho třeba i hodinu odkapávat. Černání oleje znamená, že je v něm karbon, ale podle fotek se karbon na motoru moc neusazuje, takže se karbon drží ve vznosu. Černání oleje je v pořádku a značí, že olej dělá, co má. Pokud je olej dlouho světlý, tak to buď jezdíš na LPG nebo je špatně naaditivovaný a nerozpouští karbon... Takovému oleji se zdálky vyhni...

_________________
J.


8.8.08, 17:10
Profil
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Už vykapávám. Jinak olej tam byl Paramo 15W50 a teď přecházím na Cintol 15W40....snad se nic nestane. Na LPG jezdím a ani tak není olej světlý. Jdu do garáže, možná za chvilku příjdu s aktuálními informacemi. :P

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


8.8.08, 17:12
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
gokralik píše:
Už vykapávám. Jinak olej tam byl Paramo 15W50 a teď přecházím na Cintol 15W40....snad se nic nestane. Na LPG jezdím a ani tak není olej světlý. Jdu do garáže, možná za chvilku příjdu s aktuálními informacemi. :P


Na LPG je nutné tyto oleje měnit po cca 7500 km. Olej černá pouze ve styku s benzínem a naftou, jinak na plyn se karbon netvoří. Ani jeden z těchto olejů není na LPG vhodný, není správně naaditvovaný proti nitrooxidaci. Podle všeho někdy jezdíš nebo startuješ na benzín.

_________________
J.


8.8.08, 17:17
Profil
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Startuju a dokud nedojde benzín v plovákové komoře a hadičkách, tak i 300m jedu. V zimě o poznání déle. Ale olej měním po 10 000km asi teda přejdu na těch 7 500km.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


8.8.08, 17:21
Profil
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Tak jsem tam hrábl malíčkem kam až šlo (a že moc nešlo) ale prstem jsem nenahmatal žádné tvrdé piliny, jen olej. Takže na to kašlu a sundám až bude potřeba. Jinak mraky už odchází, tak za chvíli jdu hodit auto na nájezdy a spekulovat co dál.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


8.8.08, 17:47
Profil

Příspěvky: 322
Bydliště: Slavičín
Příspěvek 
Tak já mám i po nějakých 7000 Km olej krásně medově žlutý 8) ( Valvoline 10W/40 maxlife ),ale benzin používám jen na startování.

_________________
Škoda favorit GLXI Solitaire 94,
250 000 Km,BMM 50 Kw LPG
Alfa romeo 156 2,4 JTDm (129 Kw)
škoda Felicia 1,3 MPi
http://moje.auto.cz/Ladi/favalek.html
http://moje.auto.cz/Ladi/ala.html


9.8.08, 12:05
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz