Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Olejová vana
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=12380
Stránka 1 z 1

Autor:  gokralik [ 8.8.08, 16:37 ]
Předmět příspěvku:  Olejová vana

Tak měním olej a zajímalo by mě, jak to vypadá ve vaně.

Ale mám dilema. Nikde nic neprosakuje ani neteče. A použitý olej je akorát černý ale nijak moc znehodnocený mi nepříjde, problém je v tom, že když jsem jej před rokem plnil, trochu jsem ho přelil a když jsem asi po týdnu trochu upustil, byl černý jako použitý. Je to normální nebo mám nehorázně zaneřáděnou vanu?

Pokud jste pro, abych ji sundal a vyčistil, prosil bych zkušenosti s demontáží a montáží a na co si dát bacha.

Autor:  Matthes [ 8.8.08, 16:41 ]
Předmět příspěvku: 

Cerna normalne skoro hned.

No jak sundat vanu? :lol: ranec malych sroubku :sick:

Autor:  Tuner#2 [ 8.8.08, 16:44 ]
Předmět příspěvku: 

Jak Matthes. Černý je po pár km a pokud vana netee, tak bych na to kašlal. Max. až budeš zas měnit olej, tak to vzít z gruntu.

Autor:  fatal [ 8.8.08, 16:47 ]
Předmět příspěvku: 

Tuner#2 píše:
Jak Matthes. Černý je po pár km


Pokud máš čistý motor, tak ne... Když jsem posledně vyčistil hlavu, karter, vanu, vydrželo to průzračné dost dlouho... :)

Autor:  Tuner#2 [ 8.8.08, 16:51 ]
Předmět příspěvku: 

fatal: Je fakt, že ve Žlutce je čistější delší dobu, ale to je motor s 20tkm a vevnitř úplně čistý, ale běžné auto s namotanýma 100 a více tkm prostě zašpiní olej během chvíle a vyčištění samotné vany moc nepomůže.

Autor:  fatal [ 8.8.08, 16:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olejová vana

gokralik píše:
Tak měním olej a zajímalo by mě, jak to vypadá ve vaně.


Možná bys mohl zkusit hmátnout přes vypouštěcí otvor dovnitř (pokud se to vůbec dá, nepamatuju si přesně průměr otvoru) a zkusit nahmatat dno, pokud je tam bordel tak vyčistit, pokud je tam jen olej, tak nechat...

Jednou za čas je dobré vanu vyčistit, ale nevím jak kritické je to u fáva. Co se týče sundávání, záleží jak dobře je vana "přilepená", já to ze stodvácy posledně páčil (výstupek na vaně proti výstupku na bloku), jenže u fáva asi není za co..

Autor:  gokralik [ 8.8.08, 16:54 ]
Předmět příspěvku: 

Ok, tak zkusím to tím prstem (pokud se nevlezu, tak si na to udělám dítě) a pokud nahmatám nějaké piliny, tak sundávám, jinak na to nesahám, právě že nikde nic neteče. A u Fáva je asi 10 šroubků krásně viditelných a zbytek zakrývá poloosa a kdoví co ještě.
Taky jsem si všiml, že jsem někde docela dobře ohobloval převodovku :oops:
Jinak motor vypadá asi takto:
ObrázekObrázek

Autor:  fatal [ 8.8.08, 16:55 ]
Předmět příspěvku: 

Tuner#2 píše:
vyčištění samotné vany moc nepomůže.


Jasně, spousta starého oleje totiž zůstane v motoru - v různých důlcích hlavy, v kanálech, ve zdvíhátkách... Po prvním nastartování se to samozřejmě smíchá...

gokralik píše:
Jinak motor vypadá asi takto


To vypadá pěkně čistě, jestli to tak vypadá i ve vaně, tak ji není třeba sundávat. :)

Autor:  Jiří Čech [ 8.8.08, 17:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olejová vana

gokralik píše:
Tak měním olej a zajímalo by mě, jak to vypadá ve vaně.

Ale mám dilema. Nikde nic neprosakuje ani neteče. A použitý olej je akorát černý ale nijak moc znehodnocený mi nepříjde, problém je v tom, že když jsem jej před rokem plnil, trochu jsem ho přelil a když jsem asi po týdnu trochu upustil, byl černý jako použitý. Je to normální nebo mám nehorázně zaneřáděnou vanu?

Pokud jste pro, abych ji sundal a vyčistil, prosil bych zkušenosti s demontáží a montáží a na co si dát bacha.


Nic nesundávej, olej musíš vypouštět hned po jízdě, kdy je doslova horký, aby ho co nejvíce z motory vyteklo. Nechat ho třeba i hodinu odkapávat. Černání oleje znamená, že je v něm karbon, ale podle fotek se karbon na motoru moc neusazuje, takže se karbon drží ve vznosu. Černání oleje je v pořádku a značí, že olej dělá, co má. Pokud je olej dlouho světlý, tak to buď jezdíš na LPG nebo je špatně naaditivovaný a nerozpouští karbon... Takovému oleji se zdálky vyhni...

Autor:  gokralik [ 8.8.08, 17:12 ]
Předmět příspěvku: 

Už vykapávám. Jinak olej tam byl Paramo 15W50 a teď přecházím na Cintol 15W40....snad se nic nestane. Na LPG jezdím a ani tak není olej světlý. Jdu do garáže, možná za chvilku příjdu s aktuálními informacemi. :P

Autor:  Jiří Čech [ 8.8.08, 17:17 ]
Předmět příspěvku: 

gokralik píše:
Už vykapávám. Jinak olej tam byl Paramo 15W50 a teď přecházím na Cintol 15W40....snad se nic nestane. Na LPG jezdím a ani tak není olej světlý. Jdu do garáže, možná za chvilku příjdu s aktuálními informacemi. :P


Na LPG je nutné tyto oleje měnit po cca 7500 km. Olej černá pouze ve styku s benzínem a naftou, jinak na plyn se karbon netvoří. Ani jeden z těchto olejů není na LPG vhodný, není správně naaditvovaný proti nitrooxidaci. Podle všeho někdy jezdíš nebo startuješ na benzín.

Autor:  gokralik [ 8.8.08, 17:21 ]
Předmět příspěvku: 

Startuju a dokud nedojde benzín v plovákové komoře a hadičkách, tak i 300m jedu. V zimě o poznání déle. Ale olej měním po 10 000km asi teda přejdu na těch 7 500km.

Autor:  gokralik [ 8.8.08, 17:47 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem tam hrábl malíčkem kam až šlo (a že moc nešlo) ale prstem jsem nenahmatal žádné tvrdé piliny, jen olej. Takže na to kašlu a sundám až bude potřeba. Jinak mraky už odchází, tak za chvíli jdu hodit auto na nájezdy a spekulovat co dál.

Autor:  Ladin [ 9.8.08, 12:05 ]
Předmět příspěvku: 

Tak já mám i po nějakých 7000 Km olej krásně medově žlutý 8) ( Valvoline 10W/40 maxlife ),ale benzin používám jen na startování.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/