Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
781.136- nepravidelny chod :o( https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=12404 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | Jonny [ 10.8.08, 14:14 ] |
Předmět příspěvku: | 781.136- nepravidelny chod :o( |
tak som to uz konecne zmontoval dokopy . do ELEANOR som dal motor z fa . ale po nastartovani na motor velmi nepravidelny chod . niekedy ide uplne normalne ale inokedy zase strasne skube niekedy az skoro zdochne . neviem cim to je . predstih som nastavil z cca 20° na 8° . ale bez zmeny .sanie neni origo na shade ani neni upravene . moze to byt tym ze karbec je mierne nakrivo ? na tom motore sa bezne jazdilo takze asi to predtym nerobilo ... a este : mam tam dat cisty benal alebo aditivovany ? |
Autor: | ventYl [ 10.8.08, 14:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
Jonny píše: tak som to uz konecne zmontoval dokopy . do ELEANOR som dal motor z fa . ale po nastartovani na motor velmi nepravidelny chod . niekedy ide uplne normalne ale inokedy zase strasne skube niekedy az skoro zdochne . neviem cim to je . predstih som nastavil z cca 20° na 8° . ale bez zmeny .sanie neni origo na shade ani neni upravene . moze to byt tym ze karbec je mierne nakrivo ? na tom motore sa bezne jazdilo takze asi to predtym nerobilo ... a este : mam tam dat cisty benal alebo aditivovany ? karburator tam mas jaky? je vycisteny? SEDRu by mohlo aj dost vadit, keby bol nakrivo... ak ide nepravidelne, tak to bude najskor v palivovej sustave, dost mozna v karburatore. |
Autor: | Vít [ 10.8.08, 14:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
Jonny píše: mam tam dat cisty benal alebo aditivovany ? každý benzín na pumpě obsahuje nějaká adtiva, čistý koupíš možná v lékárně, jinak favoritu stačí nomální natural |
Autor: | Jonny [ 10.8.08, 14:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
ventYl píše: karburator tam mas jaky? je vycisteny? SEDRu by mohlo aj dost vadit, keby bol nakrivo... ak ide nepravidelne, tak to bude najskor v palivovej sustave, dost mozna v karburatore. |
Autor: | Jonny [ 10.8.08, 14:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
Vít píše: Jonny píše: mam tam dat cisty benal alebo aditivovany ? každý benzín na pumpě obsahuje nějaká adtiva, čistý koupíš možná v lékárně, jinak favoritu stačí nomální natural |
Autor: | LiMaK [ 10.8.08, 15:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
Jonny píše: ventYl píše: odpovedel sis skoro sam, ta nadobka je odbublinkovavac, VSECHNy 3 vyvody musi byt zapojene, je to : VSTUP od ac pumpy, pak se to rozdvojuje na cisty benal do karbua VRACECKA do nadrze, kde jdou pripadne bublinky a pretlak. pokud mas tento vyvod zaslepen sroubkem, ac pumpa ti porad tlaci benal do karbu, nefunguje ti prepad zpet do nadrze a karbec se ti uchlastava, protoze lekr neni staveni na uzavirani privodu paliva plovakem jako sedr. proste u lekru to ten tlak neudrzi a karbec nema kam prepadavat prebytecny benal a tak ho vsecek cpe do plovakovky a tudiz se to cele prechlastava.... PREPAD na lekru musi byt zapojeny a ne zaslepeny nejakym sroubem |
Autor: | Jonny [ 10.8.08, 15:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
LiMaK píše: Jonny píše: ma 3 vyvody z ktorych je jeden zaslepeny srobom , a je na nej napisane ze PIERBURG to je co ? odpovedel sis skoro sam, ta nadobka je odbublinkovavac, VSECHNy 3 vyvody musi byt zapojene, je to : VSTUP od ac pumpy, pak se to rozdvojuje na cisty benal do karbua VRACECKA do nadrze, kde jdou pripadne bublinky a pretlak. pokud mas tento vyvod zaslepen sroubkem, ac pumpa ti porad tlaci benal do karbu, nefunguje ti prepad zpet do nadrze a karbec se ti uchlastava, protoze lekr neni staveni na uzavirani privodu paliva plovakem jako sedr. proste u lekru to ten tlak neudrzi a karbec nema kam prepadavat prebytecny benal a tak ho vsecek cpe do plovakovky a tudiz se to cele prechlastava.... PREPAD na lekru musi byt zapojeny a ne zaslepeny nejakym sroubem EDIT : prepacte za tie neodborne nazvy ale neviem ako sa to vola |
Autor: | ventYl [ 10.8.08, 16:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
Jonny píše: LiMaK píše: Jonny píše: ma 3 vyvody z ktorych je jeden zaslepeny srobom , a je na nej napisane ze PIERBURG to je co ? odpovedel sis skoro sam, ta nadobka je odbublinkovavac, VSECHNy 3 vyvody musi byt zapojene, je to : VSTUP od ac pumpy, pak se to rozdvojuje na cisty benal do karbua VRACECKA do nadrze, kde jdou pripadne bublinky a pretlak. pokud mas tento vyvod zaslepen sroubkem, ac pumpa ti porad tlaci benal do karbu, nefunguje ti prepad zpet do nadrze a karbec se ti uchlastava, protoze lekr neni staveni na uzavirani privodu paliva plovakem jako sedr. proste u lekru to ten tlak neudrzi a karbec nema kam prepadavat prebytecny benal a tak ho vsecek cpe do plovakovky a tudiz se to cele prechlastava.... PREPAD na lekru musi byt zapojeny a ne zaslepeny nejakym sroubem EDIT : prepacte za tie neodborne nazvy ale neviem ako sa to vola ono by to aj celkom sedelo, lebo ked nemas zapojeny prepad, tak ti vsetok benzin, co natlaci AC pumpa, karburator musi nejako zozrat, alebo niekam vygrcat. nedas tam radsej nejake rapidacke potrubie a k tomu SEDR? minimalne casom... LEKRu, pokial viem, az tak brutalne to, ze je ulozeny sikmo, nevadi, ale nie je to tiez to prave orechove. moznost by bola taka, ze na vstup co najblizsie k nadrzi das Tcko a tam privedies hadicku. keby si dal tu hadicku hore k odvzdusnovaniu nadrze, mam pocit, ze tam by ti ten benzin vytekal vonku, predsalen tam je atmosfericky tlak... a nadrz je uzavreta vickom... |
Autor: | Jonny [ 10.8.08, 16:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
ventYl píše: ono by to aj celkom sedelo, lebo ked nemas zapojeny prepad, tak ti vsetok benzin, co natlaci AC pumpa, karburator musi nejako zozrat, alebo niekam vygrcat. nedas tam radsej nejake rapidacke potrubie a k tomu SEDR? minimalne casom... LEKRu, pokial viem, az tak brutalne to, ze je ulozeny sikmo, nevadi, ale nie je to tiez to prave orechove. moznost by bola taka, ze na vstup co najblizsie k nadrzi das Tcko a tam privedies hadicku. keby si dal tu hadicku hore k odvzdusnovaniu nadrze, mam pocit, ze tam by ti ten benzin vytekal vonku, predsalen tam je atmosfericky tlak... a nadrz je uzavreta vickom... EDIT : sviecky boli ako uhliky - to bude asi kvoli tomu uchlastavaniu ... |
Autor: | ventYl [ 10.8.08, 16:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
Jonny píše: ventYl píše: ono by to aj celkom sedelo, lebo ked nemas zapojeny prepad, tak ti vsetok benzin, co natlaci AC pumpa, karburator musi nejako zozrat, alebo niekam vygrcat. nedas tam radsej nejake rapidacke potrubie a k tomu SEDR? minimalne casom... LEKRu, pokial viem, az tak brutalne to, ze je ulozeny sikmo, nevadi, ale nie je to tiez to prave orechove. moznost by bola taka, ze na vstup co najblizsie k nadrzi das Tcko a tam privedies hadicku. keby si dal tu hadicku hore k odvzdusnovaniu nadrze, mam pocit, ze tam by ti ten benzin vytekal vonku, predsalen tam je atmosfericky tlak... a nadrz je uzavreta vickom... EDIT : sviecky boli ako uhliky - to bude asi kvoli tomu uchlastavaniu ... cierne zasrate sviecky znacia uchlastavanie (okrem inych veci). 742.136 to ma riesene tak, ze nema prepad, pretoze ho nepotrebuje. SEDR si uzatvara plavakovu komoru na totalku, takze donho vedie len jedna hadica. Vyfuk 742.136 by malo ist na 781.136 motor dopasovat absolutne bez problemov, ak ho mas, mas karburator, tak by som sa montazou LEKRa asi neobtazoval... jedine riziko je, ze ked tam mas stare stefty, mozu sa ti zlomit, jak mne a potom pri vyvrtavani budes srat pyramidky. |
Autor: | Jonny [ 10.8.08, 16:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
ventYl píše: cierne zasrate sviecky znacia uchlastavanie (okrem inych veci). 742.136 to ma riesene tak, ze nema prepad, pretoze ho nepotrebuje. SEDR si uzatvara plavakovu komoru na totalku, takze donho vedie len jedna hadica. Vyfuk 742.136 by malo ist na 781.136 motor dopasovat absolutne bez problemov, ak ho mas, mas karburator, tak by som sa montazou LEKRa asi neobtazoval... jedine riziko je, ze ked tam mas stare stefty, mozu sa ti zlomit, jak mne a potom pri vyvrtavani budes srat pyramidky. |
Autor: | ventYl [ 10.8.08, 16:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
Jonny píše: ventYl píše: cierne zasrate sviecky znacia uchlastavanie (okrem inych veci). 742.136 to ma riesene tak, ze nema prepad, pretoze ho nepotrebuje. SEDR si uzatvara plavakovu komoru na totalku, takze donho vedie len jedna hadica. Vyfuk 742.136 by malo ist na 781.136 motor dopasovat absolutne bez problemov, ak ho mas, mas karburator, tak by som sa montazou LEKRa asi neobtazoval... jedine riziko je, ze ked tam mas stare stefty, mozu sa ti zlomit, jak mne a potom pri vyvrtavani budes srat pyramidky. tak ten steft z hlavy vyber ako prvu vec. nie ze spravis tu istu kravinu, jak ja, ze som mal hlavu uz na motore a tak som sa jal vymienat stefty. Aby v pripade, ze ten steft tam zostane na veky vekuce, si vedel hlavu vyhodit a dat tam inu. filtrbox sa musi zhanat kvoli tomu, ze 136tka motor ma ine parozie. kvoli 4 kanalom je dlhsie a potom by bol povodny filtrbox prilis kratky a sosak by zavadzal motoru. a kedze karbec je SEDR, tak na to pasuje akykolvek SEDR, 130tkovy a 136tkovy su az na par trysiek v podstate rovnake, v nudzi sa da pouzit aj 120tkovy. |
Autor: | Jonny [ 10.8.08, 17:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
ventYl píše: tak ten steft z hlavy vyber ako prvu vec. nie ze spravis tu istu kravinu, jak ja, ze som mal hlavu uz na motore a tak som sa jal vymienat stefty. Aby v pripade, ze ten steft tam zostane na veky vekuce, si vedel hlavu vyhodit a dat tam inu. filtrbox sa musi zhanat kvoli tomu, ze 136tka motor ma ine parozie. kvoli 4 kanalom je dlhsie a potom by bol povodny filtrbox prilis kratky a sosak by zavadzal motoru. a kedze karbec je SEDR, tak na to pasuje akykolvek SEDR, 130tkovy a 136tkovy su az na par trysiek v podstate rovnake, v nudzi sa da pouzit aj 120tkovy. |
Autor: | ventYl [ 10.8.08, 17:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
Jonny píše: aha , no dobre , ak sa rozhodnem nehat si ho tak ten steft vymenim a so SEDRom to nezere viac ako s LEKRom ? lebo ten LEKR vyzera skoro ako keby bol elektronicky -vsade same kable inac ako s tym vod. potrubim ? kam ho mam dat ? keby som za termostat nabastlil Tcko a tam priviedol hadicu co pojde do sania ? lebo tam je to takto : v predu vedie do sania hadica od niekial a v zadu vychadza a napaja sa pred vod. punpu inac je to karbec s vyhrievanym syticom , ktory asi stejne nefunguje ... so SEDRom to nezere viac, ako s LEKRom, ak sa ten SEDR dobre nastavi, nema prehnutu prirubu a je cisty. LEKR je takej nejakej divnej konstrukcie, lebo je to nemecky karburator, nie povodny Jikov. S vodnym potrubim takto: http://ventyl.web4all.sk/download/DSCF1994.jpg nevsimaj si ten vajling na karburatore, nie je to original. Z potrubia ide smerom k zadnemu celu hadica ohnuta do tvaru U a pripaja sa na vyvod na vodnej pumpe. Ak nemas takuto specialnu vodnu pumpu, musis si na hadicu pred vodnou pumpou spravit Tcko. Na opacnom konci ide hadica poohybana do dajakeho divneho hadoviteho tvaru a konci v podobnej odbocke v banke termostatu, co je DOLEZITE, odbocka je PRED termostatom. Ked si vsimnes nejake fotky, tak ten okruh, co smeruje ku kureniu, je pri motorovej stene tesne pri motore takou tenkou hadickou premosteny. To uz 136tka prave kvoli tomu vyhrievanemu potrubiu nepotrebuje. Takze teoreticky by slo nejako ten privod nabastlit cez tuto odbocku a povodne premostenie zrusit. |
Autor: | Jonny [ 10.8.08, 17:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 781.136- nepravidelny chod :o( |
ventYl píše: so SEDRom to nezere viac, ako s LEKRom, ak sa ten SEDR dobre nastavi, nema prehnutu prirubu a je cisty. LEKR je takej nejakej divnej konstrukcie, lebo je to nemecky karburator, nie povodny Jikov. S vodnym potrubim takto: http://ventyl.web4all.sk/download/DSCF1994.jpg nevsimaj si ten vajling na karburatore, nie je to original. Z potrubia ide smerom k zadnemu celu hadica ohnuta do tvaru U a pripaja sa na vyvod na vodnej pumpe. Ak nemas takuto specialnu vodnu pumpu, musis si na hadicu pred vodnou pumpou spravit Tcko. Na opacnom konci ide hadica poohybana do dajakeho divneho hadoviteho tvaru a konci v podobnej odbocke v banke termostatu, co je DOLEZITE, odbocka je PRED termostatom. Ked si vsimnes nejake fotky, tak ten okruh, co smeruje ku kureniu, je pri motorovej stene tesne pri motore takou tenkou hadickou premosteny. To uz 136tka prave kvoli tomu vyhrievanemu potrubiu nepotrebuje. Takze teoreticky by slo nejako ten privod nabastlit cez tuto odbocku a povodne premostenie zrusit. |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |