Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

žere olej
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=12468
Stránka 1 z 4

Autor:  hagal [ 14.8.08, 11:55 ]
Předmět příspěvku:  žere olej

Zdar, včera sem zjistil nemilou věc, v motoru sem neměl skoro žádný olej, bylo tam po max, teď na něj nedosáhla ani měrka (blikala kontrolka)a to sem toho moc nenajezdil, odhadem tak max 2000Km, všechno to spálil. Zajimá mě tedy, kudy všade se může dostat olej do spalovacího prostoru, přijde mi, že to žere moc na to, aby to šlo jen přes kroužky. Při zapnutým motoru je hodně cítit smrad z oleje, takže to musí jít přes spalovací prostor, motor mám poměrně dobře utěsněnej, nikde mi to nekape, je to max trochu od oleje.

Autor:  ventYl [ 14.8.08, 12:02 ]
Předmět příspěvku: 

kruhy po smrti, pripadne este cez voditka ventilov. kruhy zistis tak, ze zhodis dole hadicu odsavania klukovej skrine a zacpes prstom, ked to na volnobehu intenzivne tlakuje (zapcham prst, 2 - 3 sekundy a neudrzim ten tlak), tak mas kruhy bezpecne po smrti, olej ti to moze tlacit von cez olejovu mierku, ale takisto aj zrat.

Autor:  hagal [ 14.8.08, 12:07 ]
Předmět příspěvku: 

ventYl píše:
kruhy po smrti, pripadne este cez voditka ventilov. kruhy zistis tak, ze zhodis dole hadicu odsavania klukovej skrine a zacpes prstom, ked to na volnobehu intenzivne tlakuje (zapcham prst, 2 - 3 sekundy a neudrzim ten tlak), tak mas kruhy bezpecne po smrti, olej ti to moze tlacit von cez olejovu mierku, ale takisto aj zrat.


A můžu vyměnit jen kroužky nebo bych musel dělat výbrus, generálku a takový kraviny?

Autor:  hagal [ 14.8.08, 12:10 ]
Předmět příspěvku: 

ventYl píše:
kruhy po smrti, pripadne este cez voditka ventilov. kruhy zistis tak, ze zhodis dole hadicu odsavania klukovej skrine a zacpes prstom, ked to na volnobehu intenzivne tlakuje (zapcham prst, 2 - 3 sekundy a neudrzim ten tlak), tak mas kruhy bezpecne po smrti, olej ti to moze tlacit von cez olejovu mierku, ale takisto aj zrat.


a jak by se to dalo utěsnit kolem těch vodítek ventilů? U žigula tam sou gufera, ale tady mám pocit nic takovýho není

Autor:  ventYl [ 14.8.08, 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

ak su iba vyjazdene kruhy, povrch vloziek je neojazdeny, nevylesteny do zrkadla, motor neklepe, netreba menit nic ine, ako kruhy (a samozrejme tesnenie pod hlavou a skontrolovat rovinnost hlavy a presah vloziek - pre istotu).

gufera na 120tkovej hlave nie su, ale ked je hlava zhodena dole, daju sa dorobit, stoji to par stovak a gufera su za babku.

Autor:  hagal [ 14.8.08, 15:43 ]
Předmět příspěvku: 

ventYl píše:
ak su iba vyjazdene kruhy, povrch vloziek je neojazdeny, nevylesteny do zrkadla, motor neklepe, netreba menit nic ine, ako kruhy (a samozrejme tesnenie pod hlavou a skontrolovat rovinnost hlavy a presah vloziek - pre istotu).

gufera na 120tkovej hlave nie su, ale ked je hlava zhodena dole, daju sa dorobit, stoji to par stovak a gufera su za babku.


Ještě mi není jasný,jak sou vodítka ventilů těsněná, aby jimi neprolínal olej, když tam nic není.
Kde by mi mohli dodělat ty gufera k těm ventilům?

Autor:  fatal [ 14.8.08, 15:44 ]
Předmět příspěvku: 

hagal píše:
Ještě mi není jasný,jak sou vodítka ventilů těsněná, aby jimi neprolínal olej, když tam nic není.


Nijak, těsní to malou vůlí mezi dříkem ventilu a vodítkem či dírou v hlavě...

Autor:  hagal [ 14.8.08, 15:46 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
hagal píše:
Ještě mi není jasný,jak sou vodítka ventilů těsněná, aby jimi neprolínal olej, když tam nic není.


Nijak, těsní to malou vůlí mezi dříkem ventilu a vodítkem či dírou v hlavě...


Takže ta vůle může být i vyběhaná a může tama týct hodně oleje?

Autor:  hagal [ 14.8.08, 15:48 ]
Předmět příspěvku: 

Asi takhle, když sem to auto koupil, původní majitel jezdil asi hodně dlouho s protrženou blánou v benzínový pumpě, když sem ten olej vylejval, smrděl hodně po benzínu a byl hodně řídkej. Tímhle mohlo odejít asi všechno, co je v motoru mazáno, že???

Autor:  fatal [ 14.8.08, 15:49 ]
Předmět příspěvku: 

hagal píše:
Takže ta vůle může být i vyběhaná a může tama týct hodně oleje?


Ta vůle se provozem zvětšuje. Hodně oleje tam téct nemůže, protože vrch vodítka je tvarován do kužele (tj. olej stéká hlavně od dříku), ale co vůle dovolí, to se může dostat do sání.

Autor:  ventYl [ 14.8.08, 18:07 ]
Předmět příspěvku: 

hagal píše:
Asi takhle, když sem to auto koupil, původní majitel jezdil asi hodně dlouho s protrženou blánou v benzínový pumpě, když sem ten olej vylejval, smrděl hodně po benzínu a byl hodně řídkej. Tímhle mohlo odejít asi všechno, co je v motoru mazáno, že???


Keby bola pretrhnuta blana v benzinovej pumpe, tak mas v motore 20 litrov benzinu a spotrebu tomu adekvatnu, ani nevies ako. Ak predosly majitel jazdil kratke mestske trasy a olej pravidelne nemenil, tak olej smrdel po benzine kvoli tomu, ze pri studenom chode motora nespaleny benzin zo sytica steka po nedokonalom olejovom filme do olejovej vane. Kedze sa motor poriadne neprehreje (to, ze rucicka teploty vystupa na 80 stupnov sa neda nazvat poriadne prehriatie motora), prepadnuty benzin sa nemoze odparit a tak narieduje olej. Benzinu sa do olejovej vane dostava tym viac, cim viac v prdeli su kruzky.

Autor:  hagal [ 14.8.08, 18:39 ]
Předmět příspěvku: 

ventYl píše:
hagal píše:
Asi takhle, když sem to auto koupil, původní majitel jezdil asi hodně dlouho s protrženou blánou v benzínový pumpě, když sem ten olej vylejval, smrděl hodně po benzínu a byl hodně řídkej. Tímhle mohlo odejít asi všechno, co je v motoru mazáno, že???


Keby bola pretrhnuta blana v benzinovej pumpe, tak mas v motore 20 litrov benzinu a spotrebu tomu adekvatnu, ani nevies ako. Ak predosly majitel jazdil kratke mestske trasy a olej pravidelne nemenil, tak olej smrdel po benzine kvoli tomu, ze pri studenom chode motora nespaleny benzin zo sytica steka po nedokonalom olejovom filme do olejovej vane. Kedze sa motor poriadne neprehreje (to, ze rucicka teploty vystupa na 80 stupnov sa neda nazvat poriadne prehriatie motora), prepadnuty benzin sa nemoze odparit a tak narieduje olej. Benzinu sa do olejovej vane dostava tym viac, cim viac v prdeli su kruzky.


Nee,ten benzin tam musel jít přes tu pumpu, ten olej měl hustotu vody pomale, jak byl už naředěnej, já s tím nejezdil takhle, jak sem to koupiál, tak sem rozebral půlku motora a tohle sem hned opravil, krom toho před tou opravou krátce po koupi ten olej neubýval, řekl mi to sám původní majitel (protože se hladina dolívala tím benzínem), teď mi olej po benzínu vůbec nesmrdí a jen ubývá a to dost rychle jak se zdá. Teď sem aj zkoušel to s tím tlakováním, jak si mi poradil, na kroužky to nevypadá, v podstatě vůbec netlakuje, mohl sem to držet ucpaný jak dlouho sem chtěl a navíc motor de krásně, má pěkný volnoběh a dobře se vytáčí. Já bych to viděl, že se ten olej musí dostávat někudma jinudma, takže asi skrz ty ventily. Když by byli vyběhaný ty vodítka ventilů, dá se to zpravit i jiným způsobem než těma guferama?

Edit: jezdím taky hodně městský krátký trasy

Autor:  slovacek.milos [ 14.8.08, 18:52 ]
Předmět příspěvku: 

dej tam superturbo miloš

Autor:  ventYl [ 14.8.08, 18:58 ]
Předmět příspěvku: 

aby to zozralo pol litra na 1000 km, ci kolko, to by museli byt tie voditka ventilov brutalny lager...

Autor:  hagal [ 14.8.08, 18:59 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
dej tam superturbo miloš


proč mám pocit, že tvoje rady sou úplně k h...???

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/