Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 09:33



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
 Teply vzduch 
Autor Zpráva
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek Teply vzduch
Muze mi nekdo osvetlit, proc se vlastne na filtrboxu dela vyhrivani vzduchu(od vyfukovych svodu)? Jako proc je lepsi, kdyz je vysledna smes(po te co se v karburatoru vzduch smisi s palivem) zahrata? a taky jestli je nekdy vyhodnejsi nasavat studeny vzduch?

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


27.8.08, 20:29
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
obecne by sa mal nasavat vzduch najstudensi, aky je mozny, pretoze taky vzduch ma nizku hustotu a preto je v jednotke objemu vacsia hmotnost (pocet molekul) vzduchu.

avsak SEDR a LEKR su karburatory, ktore sa za pomoci primitivnych technologii snazili plnit prisne emisne limity. u SEDRu sa to da len pri konstantnej teplote vzduchu, preto je tam predhrev vzduchu. ten predhrev ma udrziavat teplotu vzduchu na cca 40 stupnov.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


27.8.08, 20:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
ventYl píše:
obecne by sa mal nasavat vzduch najstudensi, aky je mozny, pretoze taky vzduch ma nizku hustotu a preto je v jednotke objemu vacsia hmotnost (pocet molekul) vzduchu.

avsak SEDR a LEKR su karburatory, ktore sa za pomoci primitivnych technologii snazili plnit prisne emisne limity. u SEDRu sa to da len pri konstantnej teplote vzduchu, preto je tam predhrev vzduchu. ten predhrev ma udrziavat teplotu vzduchu na cca 40 stupnov.


Takze pokud jsem to spravne pochopil: Kdyz budu kaslat na emise a na opak mi jde o co nejlepsi jizdu tak bude nejlepsi sat co nejstudenejsi vzduch. Je to tak?

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


27.8.08, 20:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Majlanky píše:
ventYl píše:
obecne by sa mal nasavat vzduch najstudensi, aky je mozny, pretoze taky vzduch ma nizku hustotu a preto je v jednotke objemu vacsia hmotnost (pocet molekul) vzduchu.

avsak SEDR a LEKR su karburatory, ktore sa za pomoci primitivnych technologii snazili plnit prisne emisne limity. u SEDRu sa to da len pri konstantnej teplote vzduchu, preto je tam predhrev vzduchu. ten predhrev ma udrziavat teplotu vzduchu na cca 40 stupnov.


Takze pokud jsem to spravne pochopil: Kdyz budu kaslat na emise a na opak mi jde o co nejlepsi jizdu tak bude nejlepsi sat co nejstudenejsi vzduch. Je to tak?


to vie snad len ten, kto ten karb navrhoval. myslim, ze zas tak zasadny rozdiel nepocitis. ono to sice moze tahat chladnejsi vzduch, ktory (za idealnych okolnosti) je najvyhodnejsi, ale zasa to moze rozhodit nieco ine... mozno je priprava zmesi dobra iba pri tejto teplote a pri inych teplotach s tym bude pruser... kazdopadne ak jazdis na LPG, tak hadica von. tam to je uplne nepodstatne a skor na skodu veci.

kdesi sa to tu uz nedavno rozoberalo

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


27.8.08, 20:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
ono studeny vzduch je vyhodny z pohladu ze v tom istom objeme je viac kyslika a teda viac masy na horenie - viac kyslika vo valci sposobi vycsie uvolnenie chemickej energie a tym padom sa viac z nej premeni na kineticku
strucne to znamena asi tolko ze auto ma vacsi vykon ak saje studeny vzduch
samozrejme to zavisi od veci okolo, ako pisal ventyl, ide o riesenie karburatora, teda skor sania vzduchu
ti co to davali dokopy vedeli aky je nalepsi kompromis pre vykon, spotrebu a emisie
podla mojho praxou nepodlozeneho nazoru je pri motore v prevadzkovej teplote idelany studensi vzduch
urcite ste si vsimli ze auto ide lepsie podvecer ako na obed

pri studenom motore je lepsi teply (aj palivo) pretoze motor este nedosiahol optimalnu teplotu a ohriata zmes sa lahsie zapali
(tiez domnieka)

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


28.8.08, 02:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 447
Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
Příspěvek 
Jak říká Deekey, hlavně teď v létě je to hodně poznat, že jak je horko a dusno tak to nejede, když se chceš projet tak večer.

Tu hadici oddělej, dej ji tam až v zimě to je doba kdy to splní svůj účel, nebude ti to tolik kuckat když to bude studené.

_________________
Škoda 105 (motor 120;136)


28.8.08, 11:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Bydliště: Hľohovec
Příspěvek 
a teraz mám otázku ... plánujem fa motor do škodovice ... keďže ten studený vzduch je taký fajn a motor vdaka nemu ide lepšie mám zapájať vyhrievanie sacieho potrubia ?

plánujem výrobu nejakého násosu na studený vzduch z priestoru mimo motora a to vyhrievané potrubie teoreticky pokazí všetky snahy o privádzanie studeného vzduchu do motora :?

_________________
Draxo 105 L ... smädné kone :D
Šporhelt 120L - samochodné približovadlo Obrázek LPG


28.8.08, 16:40
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ne, sací potrubí zapoj, naopak při delší jízdě sací potrubí voda ochlazuje, neboť se značně ohřívá od výfukového potrubí.

Jinak nic se nesmí přehánět :!: Studené sací potrubí (třeba kdyby ho někdo ochlazoval plynem nebo nějak tak :lol:) není dobré, benzín ze směsi v něm kondenzuje a nedostává se do válců jak by správně měl.

Vyhřívání sacího potrubí 100% zapojit.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


28.8.08, 16:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Bydliště: Hľohovec
Příspěvek 
no tak ok takže mam 4:1 rozhodnuté zapojiť to "vyhrievanie" resp" vychladzovanie" sacieho potrubia :)

a ked tu už tak špekulujem ... favo motor v škodovke .... mám dat 80 alebo 88 termostat ? :?

_________________
Draxo 105 L ... smädné kone :D
Šporhelt 120L - samochodné približovadlo Obrázek LPG


28.8.08, 17:23
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Nech 80°C, to vedení je dlouhé, v létě by to nemuselo zvládnout :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


28.8.08, 18:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Bydliště: Hľohovec
Příspěvek 
no a bez ohladu na zvládnutie ?? čo bude lepšie pre ten motor ? lebo sa mi zdá že rapidy 136 mali tiež 88°C ...

_________________
Draxo 105 L ... smädné kone :D
Šporhelt 120L - samochodné približovadlo Obrázek LPG


28.8.08, 18:48
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 11 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz