Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Teply vzduch
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=12717
Stránka 1 z 1

Autor:  Majlanky [ 27.8.08, 20:29 ]
Předmět příspěvku:  Teply vzduch

Muze mi nekdo osvetlit, proc se vlastne na filtrboxu dela vyhrivani vzduchu(od vyfukovych svodu)? Jako proc je lepsi, kdyz je vysledna smes(po te co se v karburatoru vzduch smisi s palivem) zahrata? a taky jestli je nekdy vyhodnejsi nasavat studeny vzduch?

Autor:  ventYl [ 27.8.08, 20:33 ]
Předmět příspěvku: 

obecne by sa mal nasavat vzduch najstudensi, aky je mozny, pretoze taky vzduch ma nizku hustotu a preto je v jednotke objemu vacsia hmotnost (pocet molekul) vzduchu.

avsak SEDR a LEKR su karburatory, ktore sa za pomoci primitivnych technologii snazili plnit prisne emisne limity. u SEDRu sa to da len pri konstantnej teplote vzduchu, preto je tam predhrev vzduchu. ten predhrev ma udrziavat teplotu vzduchu na cca 40 stupnov.

Autor:  Majlanky [ 27.8.08, 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

ventYl píše:
obecne by sa mal nasavat vzduch najstudensi, aky je mozny, pretoze taky vzduch ma nizku hustotu a preto je v jednotke objemu vacsia hmotnost (pocet molekul) vzduchu.

avsak SEDR a LEKR su karburatory, ktore sa za pomoci primitivnych technologii snazili plnit prisne emisne limity. u SEDRu sa to da len pri konstantnej teplote vzduchu, preto je tam predhrev vzduchu. ten predhrev ma udrziavat teplotu vzduchu na cca 40 stupnov.


Takze pokud jsem to spravne pochopil: Kdyz budu kaslat na emise a na opak mi jde o co nejlepsi jizdu tak bude nejlepsi sat co nejstudenejsi vzduch. Je to tak?

Autor:  ventYl [ 27.8.08, 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

Majlanky píše:
ventYl píše:
obecne by sa mal nasavat vzduch najstudensi, aky je mozny, pretoze taky vzduch ma nizku hustotu a preto je v jednotke objemu vacsia hmotnost (pocet molekul) vzduchu.

avsak SEDR a LEKR su karburatory, ktore sa za pomoci primitivnych technologii snazili plnit prisne emisne limity. u SEDRu sa to da len pri konstantnej teplote vzduchu, preto je tam predhrev vzduchu. ten predhrev ma udrziavat teplotu vzduchu na cca 40 stupnov.


Takze pokud jsem to spravne pochopil: Kdyz budu kaslat na emise a na opak mi jde o co nejlepsi jizdu tak bude nejlepsi sat co nejstudenejsi vzduch. Je to tak?


to vie snad len ten, kto ten karb navrhoval. myslim, ze zas tak zasadny rozdiel nepocitis. ono to sice moze tahat chladnejsi vzduch, ktory (za idealnych okolnosti) je najvyhodnejsi, ale zasa to moze rozhodit nieco ine... mozno je priprava zmesi dobra iba pri tejto teplote a pri inych teplotach s tym bude pruser... kazdopadne ak jazdis na LPG, tak hadica von. tam to je uplne nepodstatne a skor na skodu veci.

kdesi sa to tu uz nedavno rozoberalo

Autor:  deekay [ 28.8.08, 02:36 ]
Předmět příspěvku: 

ono studeny vzduch je vyhodny z pohladu ze v tom istom objeme je viac kyslika a teda viac masy na horenie - viac kyslika vo valci sposobi vycsie uvolnenie chemickej energie a tym padom sa viac z nej premeni na kineticku
strucne to znamena asi tolko ze auto ma vacsi vykon ak saje studeny vzduch
samozrejme to zavisi od veci okolo, ako pisal ventyl, ide o riesenie karburatora, teda skor sania vzduchu
ti co to davali dokopy vedeli aky je nalepsi kompromis pre vykon, spotrebu a emisie
podla mojho praxou nepodlozeneho nazoru je pri motore v prevadzkovej teplote idelany studensi vzduch
urcite ste si vsimli ze auto ide lepsie podvecer ako na obed

pri studenom motore je lepsi teply (aj palivo) pretoze motor este nedosiahol optimalnu teplotu a ohriata zmes sa lahsie zapali
(tiez domnieka)

Autor:  Dyno [ 28.8.08, 11:06 ]
Předmět příspěvku: 

Jak říká Deekey, hlavně teď v létě je to hodně poznat, že jak je horko a dusno tak to nejede, když se chceš projet tak večer.

Tu hadici oddělej, dej ji tam až v zimě to je doba kdy to splní svůj účel, nebude ti to tolik kuckat když to bude studené.

Autor:  MOLSO [ 28.8.08, 16:40 ]
Předmět příspěvku: 

a teraz mám otázku ... plánujem fa motor do škodovice ... keďže ten studený vzduch je taký fajn a motor vdaka nemu ide lepšie mám zapájať vyhrievanie sacieho potrubia ?

plánujem výrobu nejakého násosu na studený vzduch z priestoru mimo motora a to vyhrievané potrubie teoreticky pokazí všetky snahy o privádzanie studeného vzduchu do motora :?

Autor:  Šemik [ 28.8.08, 16:55 ]
Předmět příspěvku: 

Ne, sací potrubí zapoj, naopak při delší jízdě sací potrubí voda ochlazuje, neboť se značně ohřívá od výfukového potrubí.

Jinak nic se nesmí přehánět :!: Studené sací potrubí (třeba kdyby ho někdo ochlazoval plynem nebo nějak tak :lol:) není dobré, benzín ze směsi v něm kondenzuje a nedostává se do válců jak by správně měl.

Vyhřívání sacího potrubí 100% zapojit.

Autor:  MOLSO [ 28.8.08, 17:23 ]
Předmět příspěvku: 

no tak ok takže mam 4:1 rozhodnuté zapojiť to "vyhrievanie" resp" vychladzovanie" sacieho potrubia :)

a ked tu už tak špekulujem ... favo motor v škodovke .... mám dat 80 alebo 88 termostat ? :?

Autor:  Šemik [ 28.8.08, 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

Nech 80°C, to vedení je dlouhé, v létě by to nemuselo zvládnout :wink:

Autor:  MOLSO [ 28.8.08, 18:48 ]
Předmět příspěvku: 

no a bez ohladu na zvládnutie ?? čo bude lepšie pre ten motor ? lebo sa mi zdá že rapidy 136 mali tiež 88°C ...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/