Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Výměna oleje https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=12883 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | atahualpa117 [ 7.9.08, 17:04 ] |
Předmět příspěvku: | Výměna oleje |
Zdravím všechny příznivce vozů škoda 120 atd., rád bych se zeptal, po jaké době provádíte výměnu motorového oleje. Mám pocit, že se tato "operace" na mém autě v posledních několika letech neuskutečnila. Ročně najedu max. 3000 km a čas od času dolévám olej, takže jej vlastně průběžně doplňuju. Auto zatím jezdí. Z vašich vlastních zkušeností - takhle to stačí, ne? |
Autor: | ventYl [ 7.9.08, 17:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
nestaci. ak mas r.v. 87 alebo starsi (hlavne ide o motor), vymena by sa mala prevadzat po odjazdeni 7 000 km, alebo jeden krat za rok, podla toho, co pride skor. ak mas motor novsi ako 1987, vymena je raz za 10 000 km alebo jeden rok, podla toho, co nastane skor. dovod vymeny po jednom roku je, ze olejova napln degraduje vplyvom prenikajucich nespalenych casti do klukovej skrine, ktora mazivo degraduje. ak jazdis kratke mestske trasy, pripadne na LPG, vymenne intervaly treba skratit na polovicu, pretoze pri kratkej jazde sa olejova napln dostatocne neprehreje (90 na teplomeri sa neda povazovat za dostatocne prehriatie) a zachytava sa v nej vzdusna vlkhost, ktora sa nevypari. |
Autor: | atahualpa117 [ 7.9.08, 17:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dík, asi to letos provedu. A myslíš že to je důvod, proč mi to teď nějak málo táhne a v benzínu je podivnej blevajs? |
Autor: | atahualpa117 [ 7.9.08, 17:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Oprava - ne v benzínu, ale v oleji, na víčku a trubici kde se leje olej |
Autor: | Vít [ 7.9.08, 17:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
ten podivnej blevajs může znamenat, že ti do oleje teče voda, pak nemá smysl olej měnit, protože ho zase zničíš, ale je potřeba zabránit tomu, aby tam voda tekla, na to tady máme vyloženě experty, kteří ti řeknou co a jak, zatím zkus ten hnůj očistit a projet se malinko dál, aby se to prohřálo pořádně, když se objeví zase, je to v háji, když ne, je to normální, na tom víčku totiž kondenzuje vzdušná vlhkost, dělá to speciálně v chladném počasí a když se jezdí krátké trasy, že se to neohřeje. |
Autor: | ventYl [ 7.9.08, 17:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
atahualpa117 píše: Dík, asi to letos provedu. A myslíš že to je důvod, proč mi to teď nějak málo táhne a v benzínu je podivnej blevajs? kvalita oleja vacsinou nema priamo vplyv na vykon auta (tzn. neplati stary olej = malo taha, novy olej = vela taha), ale skor nepriamo (tzn. ked v nom necham 5 rokov stary olej, motor pojde do cudu). ten biely blivajz, u toho zalezi od mnozstva. ak je na vicku len tenka vrstva, povedzme 1 - 3 mm, ktora sa po dlhej jazde strati a nevytvori znova, tak je to fakt tym, ze je stary olej. ak mas pravidelne po jazde na vicku hrubu vrstvu bielej emulzie, ktoru treba stierat, pripadne ju je vidno aj pri pohlade cez nalievacie hrdlo vovnutri a olej na mierke je mliecnej farby, tak je motor zrely na vymenu tesnenia pod hlavou. |
Autor: | atahualpa117 [ 7.9.08, 17:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vim, že to bude znít blbě, ale sám se do výměny těsnění pouštět nebudu (takovej technik nejsem) a než to dávat někam zpravit a investovat do toho bůhví kolik, tak budu raději jezdit dokavaď se bude točit motor a až to jednou zhebne, tak prostě bude konec. Zkrátka to auto dojezdim (a věřim že to nebude hned).Beztak mě v dubnu čeká technická a tou to asi neprojde. Každopádně dík za rady. Ten blevajs je tam už léta. Vrstva několika milimetrů se tam vytvoří až po čase. Dokonce je i v trubičce, která vede k filtru. Nějak se s tim poperu, případně se zeptám opraváře co by to stálo. DÍKY |
Autor: | ventYl [ 7.9.08, 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
atahualpa117 píše: Vim, že to bude znít blbě, ale sám se do výměny těsnění pouštět nebudu (takovej technik nejsem) a než to dávat někam zpravit a investovat do toho bůhví kolik, tak budu raději jezdit dokavaď se bude točit motor a až to jednou zhebne, tak prostě bude konec. Zkrátka to auto dojezdim (a věřim že to nebude hned).Beztak mě v dubnu čeká technická a tou to asi neprojde. Každopádně dík za rady. Ten blevajs je tam už léta. Vrstva několika milimetrů se tam vytvoří až po čase. Dokonce je i v trubičce, která vede k filtru. Nějak se s tim poperu, případně se zeptám opraváře co by to stálo. DÍKY tesnenie pod hlavou, ak nie je kriva hlava sa da vymenit za priblizne 200 korun + robota, ak je kriva, tak za priblizne 200 + 400 + robota. Ak sa tam ten blivajz vytvori po dlhej dobe, je mozne, ze nic menit netreba a znizenie vykonu motora je sposobene proste rozstelovanim. |
Autor: | atahualpa117 [ 7.9.08, 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
A to je taky možný, sám jsem si to totiž šteloval podle citu. Možná postačí s někým se na to kouknout a jen párkrát otočit šroubovákem |
Autor: | chemer [ 10.8.09, 15:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vypůjčím si tohle téma na dva takový pubertální dotazy. Asi o 1000 km přejíždím olej (stávající konfigurace: Mogul super stabil 15W 40 filtr mann) Vadí to motru něják zásadně nebo je to u 1000km v podstatě jedno? A druhá věc je že jsem potřeboval dolít olej, jelikož jsem ale zrovna nesehnal ten samej co mám tak jsem koupil Mogul 15W 50 a dolil jsem jím tak 250ml. Je to chyba nebo taky o nic nejde? Můžu ho používat na dolejvání? |
Autor: | Vít [ 10.8.09, 17:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
nevidim zasadni problem ani v jednom dotazu, ale jak budes moct, tak ten olej vymen, urcite to prejizdeni neni nejlepsi |
Autor: | chemer [ 10.8.09, 17:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
OK. Olej už mám takže co nejdřív jej vyměnim. Víc mě prostě zajímalo jestli je možný dolít tim jinym olejem, díky. |
Autor: | Vít [ 10.8.09, 17:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
tam je hlavni, ze maji stejnou viskozitu |
Autor: | ferrari [ 11.8.09, 12:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vít píše: tam je hlavni, ze maji stejnou viskozitu A 1000 km navyše nie je tragédia... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |