Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
mazání - čidlo? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=12948 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Pech. [ 12.9.08, 10:52 ] |
Předmět příspěvku: | mazání - čidlo? |
Zdravím, mám trochu problém, byť asi není závažný. měnil jsem motor, z důvodu kterej popíšu jindy.. byla tam 105 s obtokem, teď je tam 105M s plnoprůtokem. problém: mrká kontrolka mazání za tepla (85st.C) na volnoběh, zhasíná až při +-1200ot. čidlo origo (velký se šroubkem) i trochu dýl, zkusil jsem jej nahradit čidlem z původního motoru (taktéž velký se šroubkem) chování jem mírně lepší, zakoupil jsem tedy úplně nový čidlo ( pro jistutu že to čidlem asi není, byť je asi z Faka (malý čidlo bez šroubku, na klíč 24, velkej závit, původní bylo v redukci) a je to prakticky stejný, prostě za tepla olej do 1200ot pomrkává, do 1000 trvale svítí. z tohoto usuzuji, že motor na volnoběh maže asi skutečně na hraně a všechyn čidla jsou patrně v pořádku. jsou dvě možnosti řešení, jedno, že by se vyřešilo čidlo a motor, vzhledem k tomu, že takhle naběhal více než 3000km co v autě je, nechat bejt.. druhý zjistit proč a odstranit to - čerpadlo? - přetlakovej ventil? - sací koš ? motor jinak ve stavu ok, jezdí dobře, výkon dobrý, při delším behu na volnoběh si po přidání potom modře zakouří, ale olej se neztrácí, pak to hned zmizí, 3000km pořád max, jako po montáži, nepřehřívá se, jednoduše bez problémů. v motoru olej 15w40 api SF (m7ads nebo jak se to značilo dřív) |
Autor: | Matthes [ 12.9.08, 10:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
No muzes mit vybehany panve, ale jesi to nemlati... Osobne bych mrkl na cerpadlo jesi je ok a popripade pridal volume Pokud bys nechtel jiny motor nebo tedle opravovat. |
Autor: | slovacek.milos [ 12.9.08, 11:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
jestli to čidlo nelže tak bych dal M7ADS IV superturbo a uvidíš sám co bude stává se že pokud motor dlouho spí přidře se ojniční ložisko a problém s mazáním a je taky slyšet cvakání na volnoběh, pokud nic necvaká superturbo a filtr problém vyléčí nebo máš pech miloš |
Autor: | Dyno [ 12.9.08, 11:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jenom taková blbá otázka, oleje je dost? člověk nikdy neví... Ano a filtr je dobrej? |
Autor: | Drak [ 12.9.08, 11:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkus si nějakým způsobem napojit budík místo čidla, to ti napoví hodně, jak tam budeš mít na teplej volnoběh aspoň 0,5 atm, tak se to eště dá. Není to sláva, ale motoru výrazně neublížíš, když ho nebudeš týrat v otáčkách okolo 1000. Ještě není marný koupit filtr oleje MANN, některý poláky nemají takovou propustnost a dost se v nich ztrácí tlak. Hlavní a ojniční ložiska vyloučíš jednoduše poslechem, čím teplejší motor, tím slyšitelněji by to cvakalo. Pak můžeš ještě zkusit, jestli u teplýho motoru kontrolka zhasne, nebo aspoň zabliká po vyšlápnutí spojky, tím by se potvrdily axiály. Pak už jedině sundat vanu, zkusit kliku na axiálech mechanicky, zkusit vyměnit čerpadlo oleje (dej si pozor na typy, některý mají redučák v tělese čerpadla, některý mají čerpadlo bez a redučák až na prsách) vyčistit redučák a mírně zaklepnout kuličku do sedýlka, může být deformovaný a propouštět. Když už nic z toho nepomůže, tak rozebrat, proměřit vačku, jestli to neutíká přes ňu, nebo pod prsama, jestli není uražená nějaká chladící tryska, atd... |
Autor: | Jarda S. [ 12.9.08, 14:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
sací koš je čistej ? |
Autor: | Pech. [ 12.9.08, 15:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
ncvaká nic, spojka nic nemění, změní to pouze vyšší otáčky, olej novej, filtr "starline" jinej neměli... |
Autor: | Drak [ 12.9.08, 16:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Starline je čína z AutoKELLY, každej třetí je šmejd, zkus koupit nejdřív filtr mann, zkus i nějaket truckshop, měli by ho mít podle čísla, pasoval i na nějaký frigoagregáty na návěsech. Pak už ti nezbude asi nic jinýho, než sundat vanu a bádat. |
Autor: | slovacek.milos [ 12.9.08, 17:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
starline a ještě se to dělá tak že místo čidla se namontuje tlakoměr a vidíš kolik mázne miloš |
Autor: | Pech. [ 12.9.08, 18:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
dobrá, zkusím jinej filtr, pokud to nepomůže, vysoustružím si šroubení na tlakoměr, 0,5 bar je myslím minimum pro otevření čidla.. |
Autor: | Pech. [ 14.9.08, 20:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak jsem vyměnil ten filtr, dal jsem tam MANN.. je oproti tomu starlinu o 30mm větší na půměru a o 20mm delší.... a dneska jsem najezdil po pošustech asi 50km a na volnoběh byl klid... takže asi dobrý... uvidím dál.... |
Autor: | ferrari [ 15.9.08, 07:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
akože nemali inýfilter...však daj filter z Fava alebo Feldy 1,3...je to to isté uchytenie...a pozri si preventívne ten sací koš čerpadla oleja, či nie je nejako zaserkaný...stáva sa to... |
Autor: | Petr105 [ 15.9.08, 09:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě dělá Škodovka to samý... Kontrolka nesvítí, ale po dlouhý jízdě, když je olej už prohřátej na max., tak na volnoběh svítí... Za jakej filtr mám vyměnit filtr já, když mám ten starej typ? (V tý baňce plechový...) Je fakt, že olej neni nic extra, je to obyč Mogul ,čísla si nepamatuju, ale psali pro starší typy motorů... Kdyby to pomohlo, sehnal jsem origo. filtry škoda, z 80. let... To by bylo nejlepší asi co? |
Autor: | ventYl [ 15.9.08, 10:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Petr105 píše: Mě dělá Škodovka to samý... Kontrolka nesvítí, ale po dlouhý jízdě, když je olej už prohřátej na max., tak na volnoběh svítí... Za jakej filtr mám vyměnit filtr já, když mám ten starej typ? (V tý baňce plechový...) Je fakt, že olej neni nic extra, je to obyč Mogul ,čísla si nepamatuju, ale psali pro starší typy motorů... Kdyby to pomohlo, sehnal jsem origo. filtry škoda, z 80. let... To by bylo nejlepší asi co? mas plechovu, alebo hlinikovu vanu? mne sa na 105ke stavalo po dlhej jazde na plny kotol, ze ked som pri dojazde do obce vyradil, otacky padli na volnobeh a rozsvietilo sa mazanie, tak som tam hodil 4rku a trocha som motor ochladil a bolo dobre. tiez je mozne, ze mas toho oleja kus menej a ohrieva sa viac, ako by sa patrilo. alebo tam daj nejaky olej s krapatko vyssou teplotou. v opacnom pripade ta asi caka vymena ojnicnych salov, lebo ich mas ojazdene a nedrzi ti to tlak. |
Autor: | Šemik [ 15.9.08, 12:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Může to dělat i čidlo pokud máš nějaký druhovýrobní šmejd |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |