Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Speciál do Škoda 120 LS
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1301
Stránka 1 z 3

Autor:  counterr [ 10.7.06, 17:06 ]
Předmět příspěvku:  Speciál do Škoda 120 LS

Zdravim všechny, koupil jsem si Škoda 120 LS, ve velkym techničáku je předepsaný benzín Natural 95. Někdo mi ale říkal, že tam můžu dávat i Speciál, ale že se musí seřídit předstih nebo něco. Nevíte co je na tom pravdy a jak to udělat abych tam mohl dávat ten Speciál?

Autor:  pepa [ 10.7.06, 17:27 ]
Předmět příspěvku: 

Proč to chceš dělat,aby bylo auto línější ? V závěru ti ušetřené peníze stejně vyletí výfukem.

Autor:  Peter50kw [ 10.7.06, 18:00 ]
Předmět příspěvku: 

Tomu niekomu povedz, nech si huntuje svoje auto a do tvojho davaj pekne BA 95. Je nato robeny a vdaka tomu ma o cca 10% vyssi vykon ako rovnake auto bez LS.

Autor:  ferrari [ 10.7.06, 20:08 ]
Předmět příspěvku: 

Na jednu stranu kamarát jazdí stále na Š120LS na B91 s aditívom. Nič neklepe, nič nemá špeciálnenastavené. Ale prečo nepriplatiť pár halierov za aditívum (náhradu olova)? Však natural 95 (inak, neviem, kde je napísané, že do Š120 LS môže íst natural) je cca rovnako drahá ako B91 aditivovaný...

Autor:  counterr [ 10.7.06, 20:37 ]
Předmět příspěvku: 

No ono tam neni Natural 95, ale BA 96 (to má nyní být Natural 95 + aditivum), ten chlap od kterýho jsem to koupil mi říkal ať tam dávám Natural 95, ale známej mi zas říkal, že jsou to vyhozený peníze, fakt nevim.
Jo a co je to B91, jak píše ferrari?

Autor:  jarousch [ 11.7.06, 05:30 ]
Předmět příspěvku: 

120LS má větší kompresní poměr oproti 120L, odtud vyšší požadavek na oktany. Když se podíváš do techničáku, tak tam najdeš výrobcem udávané palivo. Jednu elesu taky vlastním a můžu ti říct, že pokud máš motor OK a naliješ 91, tak to prostě NEJEDE (ne že bych škudlil pár halířů, ale potřeboval jsem dojet a zrovna došel natural 95).

Autor:  jožina [ 11.7.06, 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

counterr píše:
No ono tam neni Natural 95, ale BA 96 (to má nyní být Natural 95 + aditivum), ten chlap od kterýho jsem to koupil mi říkal ať tam dávám Natural 95, ale známej mi zas říkal, že jsou to vyhozený peníze, fakt nevim.
Jo a co je to B91, jak píše ferrari?


120LS má větší kompresi než 120. proto tam máš dávat super ten měl 96 oktanů , už ho ale nedělaj tak dávej natural 95. s tím 91 si akorát ničíš motor. Aditivum tam lej proto, že super byl olovnatej a mazal tím sedla ventilů, natural už není, tak tam musíš lejt náhradu olova. jestli nechceš tak si nech zatvrdit sedla.

Autor:  Šemik [ 11.7.06, 07:41 ]
Předmět příspěvku: 

counterr píše:
No ono tam neni Natural 95, ale BA 96 (to má nyní být Natural 95 + aditivum), ten chlap od kterýho jsem to koupil mi říkal ať tam dávám Natural 95, ale známej mi zas říkal, že jsou to vyhozený peníze, fakt nevim.
Jo a co je to B91, jak píše ferrari?


No, s výrokem vyhozený peníze bych byl opatrnější. Rozdíl ceny specialu a naturalu je asi 30hal/l, takže při plný nádrži vyjde natural dražší o 1140hal oproti specialu, což je necelých 12Kč. To podle mě tak hrozný není a ten motor na special prostě neni udělanej... Kdyby to bylo možný aby chodil na special, určitě by na to v AZNP přišli.

Autor:  Kachnis [ 12.7.06, 11:28 ]
Předmět příspěvku: 

ne ais, proc se nikdo nepta jesli muze lejt special do 130ky???? protoze se tam proste neleje... a do LSky byste ho cpali proc??? protoze nazev zacina cislama 120??? proste 120 a 120LS sou trochu jiny motory... navic se specialem ma LSka krome blbyho chodu i vyssi spotrebu... copak do oktavky taky zkousite misto N95 lejt N91???? NE, tak uz neplaste :lol:

Autor:  Mike.M [ 12.7.06, 11:54 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
ne ais, proc se nikdo nepta jesli muze lejt special do 130ky???? protoze se tam proste neleje... a do LSky byste ho cpali proc??? protoze nazev zacina cislama 120??? proste 120 a 120LS sou trochu jiny motory... navic se specialem ma LSka krome blbyho chodu i vyssi spotrebu... copak do oktavky taky zkousite misto N95 lejt N91???? NE, tak uz neplaste :lol:
Ja jsem kupil Favo r.91 od jednoho starika a ten tam lil jedine S91 rikal ze N95 je drahy na to a ze tam stejne patri S91 ja mu rek ze je to blbost a pak kdyz sem ho za pulrok vezl tak se ptal jake upravy na motoru sem udelal ze ma skoro 2x vetsi tah. No neudelal jsem nic, jen zmenil S91 za N95 a trozku s nim zajezdil a naucil motor slapat v otackach. Jonak kamos jiny lije taky do Fa 91 nebo 95 + nejake aditiva a taky se divi ze ja mam sviznejsi auto. a nechtel verit ze se tam aditiva nedavaji.

Autor:  ferrari [ 13.7.06, 11:07 ]
Předmět příspěvku: 

Mike.M píše:
kachnis píše:
ne ais, proc se nikdo nepta jesli muze lejt special do 130ky???? protoze se tam proste neleje... a do LSky byste ho cpali proc??? protoze nazev zacina cislama 120??? proste 120 a 120LS sou trochu jiny motory... navic se specialem ma LSka krome blbyho chodu i vyssi spotrebu... copak do oktavky taky zkousite misto N95 lejt N91???? NE, tak uz neplaste :lol:
Ja jsem kupil Favo r.91 od jednoho starika a ten tam lil jedine S91 rikal ze N95 je drahy na to a ze tam stejne patri S91 ja mu rek ze je to blbost a pak kdyz sem ho za pulrok vezl tak se ptal jake upravy na motoru sem udelal ze ma skoro 2x vetsi tah. No neudelal jsem nic, jen zmenil S91 za N95 a trozku s nim zajezdil a naucil motor slapat v otackach. Jonak kamos jiny lije taky do Fa 91 nebo 95 + nejake aditiva a taky se divi ze ja mam sviznejsi auto. a nechtel verit ze se tam aditiva nedavaji.


Záleží aj aký Fa. Ak je to 135, nemal by byť zásadný rozdiel medzi N91 a N95 (skôr by som dal na to, že dedko jazdil v nízkych otáčkach a teraz si motor "tvykol" na vyššie).

Ľudia, ja neviem, určite ma za tento výrok rozhodíte, ale ja mám nesledovné skúsenosti:

Š110 LS,(130000km) hlava Š120 LS = komp. pomer. cca 9:1 - jazdil som na 91 tku aj 96 ku (Avanti Super 96) aj 93 ku (Avanti Normal 93) aj zmes technický benzín:93(1:1) ; ale to auto jazdilo stále rovnako dobre - neklepalo, bolo živé, jednoducho super...Š100, 105 (cca 150 000km)- rovnako ako skúsenosti s tou Š 110 LS
Š125L (70 000 km) - ide rovanko na 91 a 95, akurát na 91 viac klepe, na 95 menej
Š120L (200 000 km) - ide rovanko na 91 a 95, do cca 150 000 km klepala aj na 91 aj 95, potom to nejako ustalo
Š130 (nie príliš dobrý motor) - na 91 výrazne klepal a horšie išiel, na 95 lepší výkon, žiadne klepanie

Autor:  krf [ 13.7.06, 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

counterr píše:
No ono tam neni Natural 95, ale BA 96 (to má nyní být Natural 95 + aditivum), ten chlap od kterýho jsem to koupil mi říkal ať tam dávám Natural 95, ale známej mi zas říkal, že jsou to vyhozený peníze, fakt nevim.
Jo a co je to B91, jak píše ferrari?

sorry že se vměšuji a možná někoho opakuji, ale BA96 do škodovek byl tedhá již zrušený olovnatý SUPER ! olovo potřeba !

Autor:  Jarda S. [ 22.7.06, 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

krf píše:
counterr píše:
No ono tam neni Natural 95, ale BA 96 (to má nyní být Natural 95 + aditivum), ten chlap od kterýho jsem to koupil mi říkal ať tam dávám Natural 95, ale známej mi zas říkal, že jsou to vyhozený peníze, fakt nevim.
Jo a co je to B91, jak píše ferrari?

sorry že se vměšuji a možná někoho opakuji, ale BA96 do škodovek byl tedhá již zrušený olovnatý SUPER ! olovo potřeba !

i do tý 91? :?: :?: :?: :?:

Autor:  hans [ 22.7.06, 21:10 ]
Předmět příspěvku: 

Speciál 91 už obsahuje nějaký aditivum, takže se do něj dolejvat nemusí... (narozdíl od Naturalu 91)

Autor:  Lukas [ 22.7.06, 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

nekdo mi rikal, ze do 91-ky aditivum nahrazujici olovo davat nemusis, to uz za tebe obstarali jini. Ale nejsem si tim 100% jisty. Na 91-ku nejezdim, tak nevim.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/