Autor |
Zpráva |
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
nastavovanie predstihu zazehu so stroboskopom podle andrta
chcem si len vyjasnit jednu vec.
ak nastavujem predstih podla stroboskopu, postupujem tak, ze:
ZP = zakladny predstih, pre motor 742.136: 1 - 3, lepsie vsak 2 - 4 st.
OR_1000 = predstih od odstrediveho regulatora 742.136 pri 1000 otackach: cca 8 st.
V andrtovi sa pise: V odbornych opravnach a servisech k serizeni zakladniho predstihu zazehu sa pouziva stroboskopice metody, pri niz se scitavaji hodnoty zakladniho predstihu a predstihu rizeneho odstredivym regulatorem, pricemz soucet hodnot podle diagramu se nasobi dvema. Vliv podtlakove regulace je nutno vyloucit odpojenim prislusneho potrubi.
teda mam pri 1000 otackach nastavit P = 2 * (ZP + OR_1000) ?
co bude cinit nejakych 2 * ( 8 + 3) = 22 stupnov?
Alebo jednoduchsia otazka, ako a kolko mu na volnobehu zapilit?
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
26.9.08, 09:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Počkej předstih odtředivé regulace 8° při 1000 otáčkách? To jsou, ale otáčky rozdělovače ne motoru... proto aby jsi získal předstih při otáčkách motoru musíš otáčky a předstih v grafu regulace vynásobit 2 ...tzn. že to je 16° při 2000 otáčkách motoru
Edit: Opraveno viz můj příspěvek 26.9.08, 21:53
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
Naposledy upravil Neex dne 26.9.08, 21:59, celkově upraveno 1
|
26.9.08, 09:56 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Neex píše: Počkej předstih odtředivé regulace 8° při 1000 otáčkách? To jsou, ale otáčky rozdělovače ne motoru... proto aby jsi získal předstih při otáčkách motoru musíš otáčky v grafu regulace vynásobit 2 ...tzn. že to je 8° při 2000 otáčkách
jo jo, teraz mi doslo cize defakto na volnobehu by som mal mat tie asi 4 stupne predstihu, pretoze okolo tych 900 otacok je odstredivka este nefunkcna.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
26.9.08, 10:00 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Přesně tak... při volnoběhu a těsně nad ním ještě není odstředivka v činnosti.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
26.9.08, 10:03 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
takze aktualne meranie hovori, ze pri volnobehu (skor pod nim, okolo 700 ot) je predstih niekde medzi 5 - 9 stupnami (volnobeh bol syticovy a dost nestabilny, preto to lietalo), pri ~ 1500 otackach je predstih od 12 do 15 stupnov.
kedze pri volnobehu by mal byt skoro zakladny predstih bez odstredivky, zrejme dojde k znizeniu predstihu o nejakych asi 4 - 5 stupnov.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
26.9.08, 10:46 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Já vás tady mystifikuju a nikdo mě ani neopraví Jak mám horečku tak jsem úplně zapomněl na to že jak předstih tak otáčky rozdělovače jsou ve vztahu ke klikové hřídeli poloviční proto nejen otáčky rozdělovače v grafu regulace ale i předstih se musí vynásobit 2 ...takže to je 16° při 2000 otáčkách motoru...omlouvám se všem které jsem tím zblbnul
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
26.9.08, 21:53 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Tak teď jsi zblbnul mě... Předstih se udává na klice, ne?
|
26.9.08, 22:03 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
fatal píše: Tak teď jsi zblbnul mě... Předstih se udává na klice, ne?
Předstih v grafu odstředivé i podtlakové regulace je myšlený na rozdělovači ne na klikové hřídeli
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
26.9.08, 22:05 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
No počkat, neblbni, je tam napsáno předstih zážehu, to je snad úhel před HU, ne? Kdyby se to násobilo dvěma, tak to mám 30° otáčky plus 10° podtlak plus 5° základ, to mám 45° maximum, to je přece nějak hodně, ne?
|
26.9.08, 22:18 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Novinka viď ...je to ale předstih na rozdělovači viz tabulky a max. předstih http://skoda-virt.cz/cz/clanky/motor/11 ... ozy/17053/ ...při 4000 otáčkách by bylo 14-15° trochu málo nemyslíš
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
26.9.08, 22:28 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Tady jsou ty tabulky přehlednější... http://www.stroboskopy.cz/tabbenz.htm
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
26.9.08, 22:32 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Jo, novinka... Když jsem zjistil, že mi lítá předstih k 40°, okamžitě jsem repasoval rozdělovač.
Proč teda Andrt uvádí u grafu explicitně "otáčky rozdělovače" ale na druhé ose "předstih zážehu"?
Když se dívám na graf pro stodvácu, při cca 3500 by to bylo 14° plus základ (já dávám 4°), takže cca 18° což se mi zas tak málo nezdá. Asi bych musel trochu počítat s rychlostí spalování a tak dále...
A už vůbec nechápu, proč LSka má v té tabulce z odkazu vyšší předstih, než Lko...
|
26.9.08, 22:40 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
A jinak tady to jde asi vidět nejlíp http://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrik ... acu/49596/ ...stačí se podívat na měření na vozidle při odpojené podtlakovce a pak na měření odtředivé regulace na zkušebním stavu a případně si to srovnat s grafem odstředivé regulace pro Fav
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
26.9.08, 22:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|