Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Snímač otáček Favorit
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=13021
Stránka 1 z 2

Autor:  fpoho [ 15.9.08, 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Snímač otáček Favorit

Dobrý den, mám Škodu Favorit 135L a rád bych se zeptal na 2 věci..
1. Kde se v motoru nachází snímač otáček motoru?? Mám takovej diodovej otáčkoměr, kterej měří aji dobíjení..for je v tom, že mi funguje akorát měření dobíjení, ale otáčkoměr nikoliv, jakmile se rozprší, tak začne fungovat aji on..myslím si, že je to v tom snímači, třeba jen zanesený kontakty, ale nevím, kde ten snímač mám hledat..případně foto jestli máte..díky (myslím foto umístění ne foto snímače)
2. To je trošku zapeklitější..při rozjezdu mi začně klepat v motoru jako kdyby (zvuk jak kdyby něco drhlo o něco co se točí nebo alespon se zachytávalo)..klepání s přibývajícíma otáčkama mizí (nebo je alespoň míň slyšitelné), dělá to u všech rychlostních stupňů, jakmile mám jakýkoliv rychlostní stupeň ve vysokých otáčkách mizí i zvuk. Při jízdě na neutrál klepání není, takže s kolama to nic společného nemá, při stání na místě a točení motoru taky nic, takže motor by měl být taky OK. Přítelkyně tam při jízdě tak před cca měsícem nechtěne strčila zpátečku (její auto má 6 rychlostí), ale ne úplně..jen troška zuby bylo slyšet, hned to dala na neutrál a za stálého sešlápnutí spojky..řazení je ale v porádku, absolutně bez problémů..myslíte že je něco s převodovkou?? Případně co asi se mohlo stát??
Díky všem za případný odpovědi..

Autor:  Jarda S. [ 15.9.08, 16:27 ]
Předmět příspěvku: 

máš karburátor nebo vstřikování ? respektiveze kterýho roku je ten favorit ?

Autor:  fpoho [ 15.9.08, 16:29 ]
Předmět příspěvku: 

karburátor r.v. 1990

Autor:  michalkatka [ 15.9.08, 16:40 ]
Předmět příspěvku: 

takže 135L je Favo pred 93, takže karburátor

"snímač otáčok" ja cievka v rozdeľovači, ak ti motor beží je 100% dobrá, potom ide signál do ETZ (to je taká plechová krabička pri indučke) potom to ide do indučky a väčšina otáčkomerov berie signál práve s indučky, teda berie signál ktorý dáva ETZ indučke ( aj origo otáčkomer je tak zapojený ). ak máš nejaký prídavný tak zrejme stav napätia (dobíjania) si berie s napájania a otáčky je privedený najskôr s tej indučky, ak ti to za vlhka funguje bude to nejaká kontaktná chyba, niekde je zlý spoj, ktorý keď zvlhne tak sa prechodový odpor zlepší... takže odporúčam prebehnuť elektriku, kontakty rozobrať a prečistiť...

k tomu klepaniu by som typoval spojku, alebo spojkové ložisko, ale mohlo by to byť aj zavsenie motora príp. náprav (silentbloky)... to by si mal viac rozpísať....

spiaočka je s 5ky blokovaná takže by sa nemala dať zaradiť, jedine ak vyradíš do neutrálu (páka do volnej polohy) a potom spočítať zuby, ale to je na roztrhnutie prevodovky...

Autor:  fpoho [ 15.9.08, 16:48 ]
Předmět příspěvku: 

no..silentbloky to 100 pro nejsou to sem kontroloval..musí to bejt něco ve spojce nebo v převodovce..ale co to netuším..jinak ta indučka nemáš fotku jak to vypadá?? Mám soukromej tip ale nejsem si jist..jestli je to ono..

Autor:  fpoho [ 15.9.08, 16:50 ]
Předmět příspěvku: 

respektive máš na mysli cívku, z které vede kabel do rozdělovače??

Autor:  michalkatka [ 15.9.08, 16:52 ]
Předmět příspěvku: 

fpoho píše:
no..silentbloky to 100 pro nejsou to sem kontroloval..musí to bejt něco ve spojce nebo v převodovce..ale co to netuším..jinak ta indučka nemáš fotku jak to vypadá?? Mám soukromej tip ale nejsem si jist..jestli je to ono..


indučka je taký valec z čoho ide jeden taký hrubší kábel na rozdeľovač zhora do stredu a z neho idú 4 káble na jednotlivé sviečky.... ale toto sú samotné základy.... :shock:

Autor:  michalkatka [ 15.9.08, 16:55 ]
Předmět příspěvku: 

fpoho píše:
respektive máš na mysli cívku, z které vede kabel do rozdělovače??


jo a na tej cievke sú ešte dva kontakty a tie rozober, napruž fastrony prečisti a možno sa otáčkomer rozbehne...

Autor:  fpoho [ 15.9.08, 16:56 ]
Předmět příspěvku: 

máš napsat cívka a je to jasné..nic..díky..takže myslíš že mám projít kabely co sou napojený na tu cívku..tuším sou tam dva, jeden vede do rozdělvače a jeden do přístrojovky..to bude von..díky..

Autor:  michalkatka [ 15.9.08, 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

fpoho píše:
máš napsat cívka a je to jasné..nic..díky..takže myslíš že mám projít kabely co sou napojený na tu cívku..tuším sou tam dva, jeden vede do rozdělvače a jeden do přístrojovky..to bude von..díky..


oni by tam mali byť 4 dva s jedného kontaktu a dva s druhého...

však "indučka" - indukčná cievka....

Autor:  18michal [ 26.9.08, 16:26 ]
Předmět příspěvku: 

ahoj, chtěl bych se zeptat, jak se u favorita zvyšují otáčky na volnoběh. Díky

Autor:  Jonny [ 26.9.08, 16:41 ]
Předmět příspěvku: 

18michal píše:
ahoj, chtěl bych se zeptat, jak se u favorita zvyšují otáčky na volnoběh. Díky
a u akeho ? ak u karbu na to je zpredu ( ak mas favo v 742 tak zboku ) taky srobik tym nastavijes polohu klapky na volnobehu .

Autor:  18michal [ 26.9.08, 16:47 ]
Předmět příspěvku: 

Mám karburátor, ale je to na lpg, bude se to nastavovat stejně, nebo je to jiné?

Autor:  Jonny [ 26.9.08, 17:03 ]
Předmět příspěvku: 

18michal píše:
Mám karburátor, ale je to na lpg, bude se to nastavovat stejně, nebo je to jiné?
no tak to neviem ale myslim ze na LPG sa to bude nastavovat niekde inde ( asi niekde na tej krabici co ide do nej vela hadic co sa vola ? reduktor ? ) ale to ti povedia presnejsie LPGisti ( michalkatka , septim , florisimo , gokralik ... )

Autor:  gokralik [ 26.9.08, 17:14 ]
Předmět příspěvku: 

Tak já to řeknu úplně jistě. Nebo se aspoň pokusím přiblížit. Na levém podběhu je ten nesmysl pro LPG (reduktor) na něm je takový velký šroub na plochý šroubovák a po obvodou je to tisícihran aby se s ním dalo otáčet rukou. Tak jej povoluj nebo utahuj. Záleží kterým směrem se začnou otáčky zvyšovat.

Na benzín se otáčky zvyšujou zezadu na karburátoru jakoby od topení. Je tam takový plíšek s dírou a když přes ní prostrčíš plochý šroubovák, trefíš se na hlavičku šroubu volnoběhu. Ale LPG tudy nenastavíš stejnětak, jako bys chtěl nastavovat benzín na tom reduktoru.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/