Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 11:07



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Spotřeba Škoda 120GLS 
Autor Zpráva

Příspěvky: 65
Bydliště: Karviná
Příspěvek Spotřeba Škoda 120GLS
Zdravím, nedávno mi z ničeho nic začal kolísat volnoběh a auto nechtělo jet. Sundal jsem tedy vzduchový filtr a zjistil jsem, že šrouby na karburátoru zeshora jsou všechny povolené a tudíž mi to sálo falešný vzduch. Karbec jsem přitáhnul, seřídil volnoběh a auto v nízkých otáčkách ani skoro necukalo. Jelo jako po másle. Teď jsem ale s hrůzou zjistil, že spotřeba mi stoupla z 8,5 litrů na 10,5 litrů. Dnes jsem tedy zaúkoloval otce, ať mi to seřídí aby to jelo. Řekl, že přitáhl šroub směsi a tzv. to trochu "přiškrtil". Můj dotaz zní - může to být tímto nebo mám hledat závadu jinde?


Druhá věc: Při akceleraci mi jde z výfuku černý dým - ne nějak extrémně ale je vidět. Čím to je ?

Třetí věc: Rok výroby v techničáku mám 1973 - kolik by měla být cca spotřeba oleje a benzinu (najeto 185 tisíc km).

Díky za odpovědi :)


12.9.08, 21:11
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
černý dým je bohatá směs.

rok výroby 1973 je nesmysl, GLS se začala vyrábět 1977. Pokud tam je vážně 1973 je to nějaké přestavba Š100/110.

Spotřeba oleje tak do 1l/1000km

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


12.9.08, 21:13
Profil

Příspěvky: 65
Bydliště: Karviná
Příspěvek 
čím tu bohatost směsi upravím ? kolik by měla být tedy spotřeba paliva a vyřešil to otec tím dotažením šroubu ?

rok tam je opravdu 73 ale je tam napsané přestavba to máš pravdu


12.9.08, 21:16
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Radši bych karburátor rozebral a kouknul se jestli není nějaká tryska vyšroubovaná, dovírá-li sytič a vyměnil těsnění a gumové okroužky, práce na dvě hodiny a investice asi 25kč :D

Spotřeba paliva opravdu v širokém rozmezí, dle stylu jízdy.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


12.9.08, 21:18
Profil

Příspěvky: 65
Bydliště: Karviná
Příspěvek 
ok

no s tím stylem jízdy - opravdu hodně slušně a opatrně - je možno že tedy začala škůdka žrát o 2 litry více když byl povolený ten šroub směsi

ještě jeden dotaz mimo - kolik dcl - l je asi rozmezí na měrce oleje mezi ryskami ?


12.9.08, 21:21
Profil ICQ
Online
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Šroubem bohatosti směsi to přiškrtíš jen na volnoběhu a při lechtání plynu. Jinak je směs dána kombinací trysek a vzdušníků. Takže částečně to tím být může.

Rok výroby 73 a 120GLS? To je asi přestavba, ne? Řada 105/120 se začala vyrábět až v 76.


12.9.08, 21:22
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 65
Bydliště: Karviná
Příspěvek 
jo je to přestavba nevšiml jsem si technické pozn.

máte někdo návod jak správně seštelovat ty dva šrouby na karburátoru ? někde jsem četl něco o dotahovaní a povolování ... ale nějaké praktičtější rady ?


12.9.08, 21:24
Profil ICQ
Online
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
HanyZ píše:
máte někdo návod jak správně seštelovat ty dva šrouby na karburátoru ?


Při zahřátém motoru pomalu dotahuj ten menší šroub, jakmile uslyšíš, že motor neběží pěkně pravidelně, pootáčej s ním pomalu zpět, dokud motor nepoběží opět pravidelně. Pak dolaď otáčky tím velkým šroubem a ještě jednou nastav ten malý šroub. Pro základní nastavení by to mělo stačit.


12.9.08, 21:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 65
Bydliště: Karviná
Příspěvek 
díky zítra to zkusím .....

ještě toto - ještě jeden dotaz mimo - kolik dcl - l je asi rozmezí na měrce oleje mezi ryskami ?


12.9.08, 21:30
Profil ICQ
Online
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
HanyZ píše:
díky zítra to zkusím ...


Pak se nelekni, když to z volnoběhu do otáček půjde trochu méně ochotně. :wink:

Půl litru? Nevím, olej mám věčně na minimu. :oops:


12.9.08, 21:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 65
Bydliště: Karviná
Příspěvek 
no nepotřebuju aby mi to jezdilo tak jako doteď po opravě viz. výše - předtim to jelo za 8,5 litrů, teď to docela lítalo ale za 10,5 litru na 100 km - takže volím cestu úspory :)


12.9.08, 21:34
Profil ICQ

Příspěvky: 65
Bydliště: Karviná
Příspěvek 
tak jsem to teď s otcem naladil - nějak mi to nedalo spát - šroub malý spodní jsem dotáhl dokud motor neběžel nepravidelně mírně jsem ho povolil a pak stáhl vrchním šroubem otáčky na cca 800 volnoběh, spodní trošku přitáhl. Mělo by to tedy být vše ?


12.9.08, 21:37
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Mezi min a max na měrce oleje je 1.5l :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


12.9.08, 21:49
Profil

Příspěvky: 65
Bydliště: Karviná
Příspěvek 
tak to mi spotřeba oleje odpovídá - na 1000 km jsem dolíval cca litr v tom případě


12.9.08, 21:51
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Deti deti, mezi ryskami min a max je 1L oleja, staci sa pozriet do manualu. Spotreba 1L byva u dost vyjazdenychmotorov a lacnych olejoch bezna, Pomohlo by to len dorobit gufera na ventily, ale asi zbytocne investicie pri tomto aute. 8,5 je uz dost, asi jazdis hlavne v meste co?

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


13.9.08, 09:44
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz