Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Karb z tatry 613 do Fava https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1318 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Roman [ 11.7.06, 21:49 ] |
Předmět příspěvku: | Karb z tatry 613 do Fava |
Zdarec.Přemýšlím čím nejlíp krmit upravený motor z fáva( saci potrubí rapid). Přišel mi pod ruku karb Jikov 32SEDR 4437512934DW z tatry 613. Myslím, že je to asi lepší než upravovat karb ze 130, kterej je ještě pěkně pokroucenej. Co vy na to? Má někdo zkušenosti. Pasuje v poho na potrubí a filtrbox? Dík za rady |
Autor: | Viky [ 12.7.06, 06:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Karb z tatry 613 do Fava |
Roman píše: Zdarec.Přemýšlím čím nejlíp krmit upravený motor z fáva( saci potrubí rapid). Přišel mi pod ruku karb Jikov 32SEDR 4437512934DW z tatry 613. Myslím, že je to asi lepší než upravovat karb ze 130, kterej je ještě pěkně pokroucenej. Co vy na to? Má někdo zkušenosti. Pasuje v poho na potrubí a filtrbox? Dík za rady Ja bych taky takovej chtel. Z doslechu: pasuje. |
Autor: | spartra [ 12.7.06, 07:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
zvětšit difuzory, z 23-27, na 24-27, zaleštit maličko, mechanicky oládanou druhou komoru, odstranit přepážky s rozprašováčů, hurá jedem |
Autor: | spartra [ 12.7.06, 07:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
teda 24-29 |
Autor: | ferrari [ 13.7.06, 10:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pasovať to pasuje, aj to pôjde "ako guľa"; len tá spotreba...kamarát to mal v Š 130 a spotreba tak 2x vyššia...podľa mňa je to vhodné tak na občasné použitie, možno treba pretryskovať, ale pasovať pasuje. A keď máš favorit(forman) s potrubím z Rapida, ako si ty riešil sklon karburátora? |
Autor: | Viky [ 13.7.06, 11:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
ferrari píše: Pasovať to pasuje, aj to pôjde "ako guľa"; len tá spotreba...kamarát to mal v Š 130 a spotreba tak 2x vyššia...podľa mňa je to vhodné tak na občasné použitie, možno treba pretryskovať, ale pasovať pasuje. A keď máš favorit(forman) s potrubím z Rapida, ako si ty riešil sklon karburátora? Ja bych to dal k LPG, aby mi to tolik nebrzdilo smes. Pokud to po prepnuti na benzin bude zrat jako krawa ale pojede to, tak nevadi. (Pro pripadne kritiky.. uvedomuju si, ze difuzer LPG bude pozitivni vliv na vykon pri provozu na benzin devastovat, ale rozhodl jsem se to pro zacatek ignorovat.) Nevite nekdo kde bych takovej sehnal? |
Autor: | Autogen [ 13.7.06, 17:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
ferrari píše: Pasovať to pasuje, aj to pôjde "ako guľa"; len tá spotreba...kamarát to mal v Š 130 a spotreba tak 2x vyššia...podľa mňa je to vhodné tak na občasné použitie, možno treba pretryskovať, ale pasovať pasuje. A keď máš favorit(forman) s potrubím z Rapida, ako si ty riešil sklon karburátora? Tak ten příspěvek je ode mě. Roman mi ho sem vložil. Jinak jsem zapoměl napsat potrubí z Rapida 136, takže náklon vyřešen. Na spotřebu nekoukám. Budu ho mít jen na sprinty. |
Autor: | Autogen [ 13.7.06, 17:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Viky píše: Nevite nekdo kde bych takovej sehnal? Zkus si najít na netu kluby o tatrách 613. Někdy jsou tam i inzerce, nebo někdo poradí. Teď byl jeden na aukru. Jako novej.Nikdy nebyl na autě, jen ležel v garáži. Za 1500kč. Šel jsem po něm, ale nějákej dobrák přihodil pár sekund před koncem a to jsem fakt nestíhal. Škoda no, snad se někde najde jinej. |
Autor: | Peter50kw [ 13.7.06, 22:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevidim dovod, preco by mal mat taky motor vyrazne vacsiu spotrebu. Sam som maval v S100 karbec S1203 a bolo to vo vsetkych smeroch lepsie nez povodny BS32. Trysky som nemenil. Podobne som mal v S120 karbec SEDR zo S130, tiez lepsi vykon a nizsia spotreba ako povodny EDSR. |
Autor: | spartra [ 14.7.06, 12:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
byl by bezva na LPG, jěště když se zvětší difuzory, na 24-29, teď mám 23-26, kolik stojí |
Autor: | ferrari [ 14.7.06, 16:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Peter50kw píše: Nevidim dovod, preco by mal mat taky motor vyrazne vacsiu spotrebu. Sam som maval v S100 karbec S1203 a bolo to vo vsetkych smeroch lepsie nez povodny BS32. Trysky som nemenil. Podobne som mal v S120 karbec SEDR zo S130, tiez lepsi vykon a nizsia spotreba ako povodny EDSR. Mal som v Š120 karburátor zo Š130, motor išiel v nízkych otáčkach o "chlp" lepšie, vo vysokých o dosť lepšie, ale spotreba bola o cca 1l vyššia (voči 120 tkovému SEDRu). Sorry, ale podľa tvojho tvrdenia by bolo najlepšie dať do všetkých motorov karbec z T613 a bola by super spotreba, super výkon...pomaly perpettum mobile...načo by asi boli tie "uškrtenejšie" karburátory...žeby kvôli emisiám... |
Autor: | krf [ 16.7.06, 09:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
sehnat karbez z TATRY bude problem, ale tedy mne napadá karburátor JIKOV SEDR32 z Wartburga? ma mechancky ovladane klapky, jinak odtah z plovákovky, ale bohužtel nemá el.mag ventil ale přidelat ho je otazka odpoledne |
Autor: | Peter50kw [ 16.7.06, 12:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
ferrari píše: Peter50kw píše: Nevidim dovod, preco by mal mat taky motor vyrazne vacsiu spotrebu. Sam som maval v S100 karbec S1203 a bolo to vo vsetkych smeroch lepsie nez povodny BS32. Trysky som nemenil. Podobne som mal v S120 karbec SEDR zo S130, tiez lepsi vykon a nizsia spotreba ako povodny EDSR. Mal som v Š120 karburátor zo Š130, motor išiel v nízkych otáčkach o "chlp" lepšie, vo vysokých o dosť lepšie, ale spotreba bola o cca 1l vyššia (voči 120 tkovému SEDRu). Sorry, ale podľa tvojho tvrdenia by bolo najlepšie dať do všetkých motorov karbec z T613 a bola by super spotreba, super výkon...pomaly perpettum mobile...načo by asi boli tie "uškrtenejšie" karburátory...žeby kvôli emisiám... Ja len pisem o svojich skusenostiach. Mozno si mal problem niekde inde. Mne S120 jazdila horsie a brala viac s karburatorom zo S105. V podstate aj tak clovek vacsinou jazdi na 1. stupen karburatora. Ak prirastok vykonu z vacsieho karburatora vyuzijes na rychlejsiu jazdu, vyssia spotreba nemusi nevyhnutne znamenat horsiu ucinnost motora. Tiez je otazka ako sa podari zladit karburator s regulaciou predstihu. Raz som mal vadnu membranu podtlakovej regulacie a prejavilo sa to prave zvysenou spotrebou. Ziadne dalsie problemy som nevidel. |
Autor: | Jiří Čech [ 16.7.06, 18:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ke každému motoru je určen určitý typ karburátoru, který je vyladěn na nejmenší emise, rozumný výkon a přiměřené chování motoru v celém rozsahu otáček. Je jasné, že pro závodní provedení je nedostatečný. Karbec z T 613 má difuzory 23/27, což stačí do objemu cca 1500 ccm pro vyvádění, jinak až na 1800 ccm při normální vačce. Každopádně jde o osazení tryskami, jestli je potom možné splnit emise a jestli se bude motor chovat rozumně. Většinou větší karby zvýší spotřebu, jednak se zhorší rozprášení paliva v nízkých otáčkách a k tomu na to každý více šlape na krk... Na LPG na karbu vůbec nezáleží, tam je vhodné spíše překopat vše na mechanické ovládání, protože LPG je zplynováno a o nějaké rozprášení se nejedná. Na sprinty je třeba vědět, v jakých otáčkách se motor provozuje, aby nebyl příliš velký, potom to jede hůř... |
Autor: | Viky [ 16.7.06, 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jiří Čech píše: Na LPG na karbu vůbec nezáleží.... Nekde na TW bylo zmineno, ze difuzory karburatoru prekazeji proudeni smesi LPG se vzduchem, z toho jsem vyvodil, ze kdyz budou vetsi, budou min prekazet. Tot vse. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |