Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Favorit versus volnoběh a sytič
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=13216
Stránka 1 z 2

Autor:  David29 z Virtu [ 27.9.08, 13:48 ]
Předmět příspěvku:  Favorit versus volnoběh a sytič

Tak mám následujucí problém..
V rodině je Favorit 93+ s karburátorem LEKR, a ten odmítá držet volnoběh a sytič taky neběhá
Sundal jsem víko a jakžtak ho profouknul co šlo, ale nic zásadního asi... jelikož je to na mě moc nový, potřeboval bych radu, kde tam co mám vyčistit.... Díky

Autor:  Matthes [ 27.9.08, 13:57 ]
Předmět příspěvku: 

No a ten sytic je automatickej nebo rucni? Pokud automatickej tak se podivej do toho hlinikovyho klobouku (vedou tam dve hadice na vodu) a zkontroluj ten dvojkov jestli premava...

Autor:  David29 z Virtu [ 27.9.08, 14:08 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes: To sem si myslel že bude ten sytič...
Nefunguje určitě, chcípá to i když je to teplý, studený...prostě pořád :) Takže i ten volnověh se musí udělat...

Autor:  Neex [ 27.9.08, 14:25 ]
Předmět příspěvku: 

Pro kontorlu sytiče se musí u studeného motoru sešlápnout plyn a podívat se jestli se vzduchová přívěra uzavřela... jestli ne je problém v bimetalu nebo vratných pružinkách.

Chcípá i teplý tzn. první po čem se musí jít je vyčistit volnoběžnou trysku + zkontrolovat elktormagnet. ventil volnoběhu.

Sekundární problémy s držením volnoběhu jsou netěsntost příruby karburátoru, špatný O kroužek šroubu bohatosti volnoběžné směsi nebo netěsný kroužek elektromagnetického ventilu volnoběhu ....ve všech případech se přisává falešný vzduch.

Jede jinak normálně? Nejde kouř zvýfuku a není cítit benzín?

Autor:  David29 z Virtu [ 27.9.08, 14:33 ]
Předmět příspěvku: 

Neex: Jestlid de všechno normálně nemůžu říct :| Ted neni jak to zjistit...
Elektromagnet se o Fáčka vydavá stejně jako u SEDRu? Jinak volnoběžná tryska je tady která? :)

Autor:  Neex [ 27.9.08, 14:39 ]
Předmět příspěvku: 

Sundej víko airboxu a podívej se na víko karburátoru... jsou tam tři vzdušníky za sebou a jen jeden má zářez na šroubovák... je to volnoběžná tryska se vzdušníkem ...vytočit a vyšistit. Pro kontrolu ventilu volnoběhu sepni zapalování a vytáhni konektor z ventilu a dej ho zpět ...musíš slyšet cvaknutí. Když budeš přitom a budeš mít sundané víko airboxu pak sešlápni plyn a podívej se na vzduchou přívěru (klapka nad 1 stupněm - je to ten dál od předku auta) musí se u studeného motoru uzavřít. Pak dej vědět na co jsi přišel.

Autor:  David29 z Virtu [ 27.9.08, 14:43 ]
Předmět příspěvku: 

Neex: Tak todle všechno sem dělal... teda až na to poslední co si psal... tak dík, pak dám vědět

Autor:  varok [ 27.9.08, 15:24 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud bude volnoběžná tryska vyčištěná a elektroventil volnoběhu je funkční, tak stačí trošku přidat šroubkem ze zadní strany. Směrem od topení. Volnoběh je základ, potom ten sytič.

Autor:  David29 z Virtu [ 27.9.08, 16:10 ]
Předmět příspěvku: 

varok: Díky, to sem potřeboval vědět...

Jinak poznatek je takovej, že už to běží, ovládání sytiče je demontovaný, a klapka sytiče (ta hranatá) je plně otevřená.. otáčky jsou okolo 700, po ucpání trysky (te dál od kabiny, bez nůty na šroubovák) se volnoběh zvyší (nebo spíš zpravidlení chod motoru)

Autor:  David29 z Virtu [ 27.9.08, 17:09 ]
Předmět příspěvku: 

Změna: Volnoběh se zlepší, po ucpání trysky s nůtou...

Autor:  Neex [ 27.9.08, 17:31 ]
Předmět příspěvku: 

Nejspíš chudá volnoběžná směs... podívej se jestli se někde nepřisává falešný vzduch nejčastěji přes špatnou přírubu karburátoru... nebo viz co jsem psal předtím (ty dva ostatní případy se ale stávájí málokdy).

Autor:  varok [ 28.9.08, 14:36 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud je vše v pořádku, je vše dobře utěsněno a nikde to nepřisává falešný vzduch, tak je potom asi třeba trošku laborovat. Tím zadním šroubkem se šteluje volnoběh. Když se člověk podívá na karburátor zepředu auta, tak po levé straně je ještě jeden šroubek. Ten je ale schovaný v takové dutině. Tím se šteluje bohatost směsi. Je potřeba s tím zacházet opatrně, je to hodně citlivé. Při studeném motoru bych zapnul klíček a zkusil šlápnout na plyn pedál, jestli se zavře ta přívěra na vrchu karburátoru. Pokud se sama nezavře, takbych ji zkusil zavřít ručně. Samozřejmě když je nasazený ten bimetal a je potřeba šlápnout předtím na plyn pedál. Nebo stačí zmáčknout to táhlo, kde je zaháknuté plyn. lanko. Pokud motor krásně chytne a bude mít vysoké otáčky, něco okolo 1500-2000ot/min tak je potřeba opravit sytič. Pokud se přívěra zavřela sama, tak je vše v pořádku. Pokud ne, tak je něco špatné. UPŘÍMNOU SOUSTRAST. Já na starém fáčku ještě s karburátorem dával sytič dohromady asi rok.

Autor:  David29 z Virtu [ 29.9.08, 11:12 ]
Předmět příspěvku: 

Takže:
Klapka je furt otevřená a otáčky byly napřed okolo 2000 a ted asi 700 a má to tendenci chcípat... pořád platí, že když ucpu tu volnoběžnou trysku tak se otáčky zlepší. Když ji zavřu růču (na doraz), tak to chcípne....

Takže přidám volnoběh a mohlo by to bejt cajk?

Autor:  David29 z Virtu [ 29.9.08, 12:46 ]
Předmět příspěvku: 

Dotaz: Kde se přidává volnoběh?

Koukal jsem na obrázek, a měl by bejt šroubek pod elektomagnetickym odpojovačem volnoběhu... ale mám tam akorát tak ho**o :? Koukal jsem tam přes zrcátko, a žádnej šroubek tam neni....

Autor:  David29 z Virtu [ 29.9.08, 21:41 ]
Předmět příspěvku: 

Tak... už všechno vim.
Jinak při zapnutym klíčku, když sešlápnu pedál (zatáhám za lanko), tak klapka sytiče se zavře.... ale stejně to nesytí... kde je chyba? Může to ovlivnovat ten nízkej chcípající volnoběh?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/