Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Olejový chladič
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1328
Stránka 1 z 2

Autor:  Thobiash [ 13.7.06, 08:05 ]
Předmět příspěvku:  Olejový chladič

Zdary lidičky, potřeboval bych poradit kam u Favoriťáckýho motoru zapojit olejovej chladič, zhruba tuším, ale nejsem si jistej.Taky jestli nevíte jaký to jsou závity, abych podle toho mohl nechat udělat hadice s koncovkama.Za případný rady či odkazy Všem moc díky.Škodě zdar!

Autor:  jarousch [ 13.7.06, 10:03 ]
Předmět příspěvku: 

Je to stejne jako to bylo u 742. Jeden otvor získáš odšroubováním zátky s baroskopem a druhý je ten samy otvor vlevo ve stejné výšce.

Autor:  ferrari [ 13.7.06, 11:27 ]
Předmět příspěvku: 

jarousch píše:
Je to stejne jako to bylo u 742. Jeden otvor získáš odšroubováním zátky s baroskopem a druhý je ten samy otvor vlevo ve stejné výšce.


Len nebude plnoprietokový, iba obtokový, aspoň myslím...

Autor:  Thobiash [ 14.7.06, 05:07 ]
Předmět příspěvku: 

A jakej je rozdíl mezi plnoprůtokem a obtokem?Navíc jsem myslel že, jsou to ty dvě zátky hned vedle sebe pod altíkem ještě před olej. filtrem, takový vystouplý.

Autor:  jarousch [ 14.7.06, 05:24 ]
Předmět příspěvku: 

Obtokový chladič má tu nevýhodu, že jím neprochází veškerý olej a hlavně veškerý olej neprochází olejovým filtrem. V takovém zapojení, jak jsem ho popsal, může olej procházet dvěmi cestami.

Autor:  Bukaj [ 14.7.06, 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

Thobiash píše:
Navíc jsem myslel že, jsou to ty dvě zátky hned vedle sebe pod altíkem ještě před olej. filtrem, takový vystouplý.


Taky si to myslím...
Koukni do nějaké literatury o škodovkách 742 (třeba Andrt), tam máš i obrázek toho chladiče a zapojení (měly ho myslím některé 120LS, asi exportní).

Autor:  pepa [ 14.7.06, 08:57 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
Thobiash píše:
Navíc jsem myslel že, jsou to ty dvě zátky hned vedle sebe pod altíkem ještě před olej. filtrem, takový vystouplý.


Taky si to myslím...
Koukni do nějaké literatury o škodovkách 742 (třeba Andrt), tam máš i obrázek toho chladiče a zapojení (měly ho myslím některé 120LS, asi exportní).



120LS -měly chladiče oleje standartně

Autor:  Bukaj [ 14.7.06, 09:27 ]
Předmět příspěvku: 

pepa píše:
Bukaj píše:
Thobiash píše:
Navíc jsem myslel že, jsou to ty dvě zátky hned vedle sebe pod altíkem ještě před olej. filtrem, takový vystouplý.


Taky si to myslím...
Koukni do nějaké literatury o škodovkách 742 (třeba Andrt), tam máš i obrázek toho chladiče a zapojení (měly ho myslím některé 120LS, asi exportní).



120LS -měly chladiče oleje standartně


To je možné, ale dneska už jej má málokterá (často odcházely - proražením)

Autor:  Kybergreg [ 14.7.06, 12:40 ]
Předmět příspěvku: 

pepa píše:
Bukaj píše:
Thobiash píše:
Navíc jsem myslel že, jsou to ty dvě zátky hned vedle sebe pod altíkem ještě před olej. filtrem, takový vystouplý.


Taky si to myslím...
Koukni do nějaké literatury o škodovkách 742 (třeba Andrt), tam máš i obrázek toho chladiče a zapojení (měly ho myslím některé 120LS, asi exportní).



120LS -měly chladiče oleje standartně

Myslim, že chladič oleje měly LS standardně jen jako užovky.

Autor:  ferrari [ 14.7.06, 16:35 ]
Předmět příspěvku: 

Š120LS mali chladič oleja štadartne - ale ozaj iba "užovky" (inak, v SR ich voláme žehličky). Môj osobný tichý názor je, že chladič oleja je zbytočný pre sériovú Š120LS.

Š110LS mali chladič oleja tiež sériovo a zapojenie je:
jedna hadica pod skrutku, kt. je na víku rozvodov (neďaleko olej, čerpadla) a druhý koniec hadice pod snímač talu oleja.

Autor:  ferrari [ 14.7.06, 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

toto si nevšímajte, iba som sa učil pripájať obrázky...nedalo mi to...

Autor:  ferrari [ 14.7.06, 17:00 ]
Předmět příspěvku: 

Tak, konečne sa mi podarilo pripojiť ten pošuchtený obrázok...asi takto

Obrázek

Autor:  romanheller [ 14.7.06, 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olejový chladič

Thobiash píše:
Zdary lidičky, potřeboval bych poradit kam u Favoriťáckýho motoru zapojit olejovej chladič, zhruba tuším, ale nejsem si jistej.Taky jestli nevíte jaký to jsou závity, abych podle toho mohl nechat udělat hadice s koncovkama.Za případný rady či odkazy Všem moc díky.Škodě zdar!


Zdárek.Taky mám olejový chladič na Fávu.Výstup do chladiče získáš vyšroubováním zátky jak je řemenice tak hned vedle je zátka.Je to na víku co sou rozvody.Vstup zpátky do motoru získáš,když se podíváš jak je olejový filtr tak v tý rovině co je ten filtr tak na levo je další záslepka.Jestly chceš tak mi pošly mejla a já ti to vyfotím.romanheller@seznam.cz.
Jinak jestly chceš aby byl olejový chladič plnoprůtokový tak sem si nechal udělat redukci.To ti nafotím a popíšu s rozměry a nech si to nekdě udělat na soustruhu.Jestly si neuděláš plnoprůtokový chladič tak ho tam ani nedávej protože to nebude mít účinek.Já mám motor z fáva převrtaný na 1,4,ostrá vačka 280/280,snížená hlava,zvětšený sací+výfukový kanály,odlehčený setrvák,duralová řemenice,zapalování ze škody 120M,laděný výfukový svody,Motor točí 7500 otáček,výkon 110 koní.Mám na tom posazený dva dvojtý Solexi (je to stejný jako Weber) a 4 vzduchový filtry kn.tak zdar.Jestly chceš tak se ozvy na toho mejla a vše ti nafotím a pošlu s popisem.

Autor:  Matthes [ 14.7.06, 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Olejový chladič

Thobiash píše:
Zdary lidičky, potřeboval bych poradit kam u Favoriťáckýho motoru zapojit olejovej chladič, zhruba tuším, ale nejsem si jistej.Taky jestli nevíte jaký to jsou závity, abych podle toho mohl nechat udělat hadice s koncovkama.Za případný rady či odkazy Všem moc díky.Škodě zdar!


Proc ze si tam chces dat ten chladic? Mas nejak upraveny motor? Nebo hodne zatezujes seriovej motor ze mu nestaci chlazeni oleje ve vane? Nebo ma chladic oleje jeste nejakou dalsi vyhodu ktera mi unika :?: :shock:

Autor:  Šemik [ 15.7.06, 08:01 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Š120LS mali chladič oleja štadartne - ale ozaj iba "užovky" (inak, v SR ich voláme žehličky). Môj osobný tichý názor je, že chladič oleja je zbytočný pre sériovú Š120LS.

Š110LS mali chladič oleja tiež sériovo a zapojenie je:
jedna hadica pod skrutku, kt. je na víku rozvodov (neďaleko olej, čerpadla) a druhý koniec hadice pod snímač talu oleja.


Žehličky? Jak se k tomuto názvu dospělo? Protože co já vim tak "žehlička" je taky Fiat 500

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/